کد خبر : 209242
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 - 8:11
-

گره کور تیم ملی فوتسال بانوان

گره کور تیم ملی فوتسال بانوان

حدود دو سال از آخرین اردوی تیم ملی فوتسال زنان می‌گذرد و هنوز وضعیت کادر فنی این تیم مشخص نیست.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، حدود دو سال از آخرین اردوی تیم ملی فوتسال زنان می‌گذرد و هنوز وضعیت کادر فنی این تیم مشخص نیست.

 انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران به گره کوری تبدیل شده که فدراسیون هنوز نتوانسته آن را باز کند. هیچ‌کدام از وعده‌هایی که در مورد انتخاب کادر فنی داده شده، محقق نشده است و مسئولان هم حاضر به پاسخگویی نیستند.

پیش از این اسامی شهناز یاری، فاطمه شریف و نیلوفر اردلان به عنوان گزینه‌های سرمربیگری مطرح بود و نقش علی صانعی به عنوان مشاور فنی در انتخاب کادر فنی فوتسال حواشی مختلفی را به وجود آورد. در نهایت صانعی از تیم ملی کناره‌گیری کرد و اردلان هم سرمربیگری تیم پیکان را برعهده گرفت تا از لیست گزینه‌ها کنار برود، چرا که اعلام شده سرمربی ملی نباید هدایت تیمی لیگ برتری را برعهده داشته باشد.  از طرفی نام دیگر گزینه‌ها هم کمرنگ شد.

آن چیزی که این روزها از شهره موسوی، نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال دیده می‌شود، مصاحبه‌هایی است که گاهی روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال منتشر می‌شود. وعده‌اش در مورد انتخاب سرمربی فوتسال قبل از لیگ عملی نشد و اکنون هم در دسترس نیست. از طرفی نادره درودیان دبیر کمیته زنان فدراسیون فوتبال همچون گذشته حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌ها نیست و در مورد اقداماتی که در این کمیته نسبت به فوتسال انجام می‌شود، شفاف‌سازی نمی‌کند. 

هرچند بازی‌های داخل سالن آسیا که قرار بود ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شود، لغو شد اما جام ملت‌های آسیا در پیش است و ایران به عنوان قهرمان دو دوره اخیر این مسابقات هنوز در مرحله انتخاب کادر فنی مانده و تیم ملی تعطیل است.

 علاوه بر فرصت کم برای آماده‌سازی، مساله ضرورت جوان گرایی در تیم ملی هم مطرح است که تعلل در تعیین کادر فنی و تشکیل اردوهای ملی فرصت این کار را می‌گیرد و باعث می‌شود که مربی به انتخاب ملی‌پوشان سابق اکتفا کند که پیش از این هم در ترکیب با هم کار کرده‌اند و هماهنگ کردن آنها راحت‌تر است.

فدراسیون فوتبال این روزها امکانات خوبی را برای تیم ملی فوتبال زنان فراهم کرده اما این توجه باید به سایر بخش‌های فوتبال و فوتسال زنان هم معطوف شود. تیم ملی فوتسال دو بار قهرمان جام ملت‌ها شده و مسئولان باید زمینه‌ساز سومین قهرمانی شوند اما بی‌توجهی‌های موجود به تیم ضربه می‌زند.

گویا شهره موسوی که با رای حداکثری مجمع انتخاباتی فدراسیون، عهده‌دار مدیریت فوتبال و فوتسال زنان شد، اقدام آشکاری انجام نمی‌دهد و ظاهرا دغدغه‌های شخصی خود را مهم‌تر می‌داند. اینگونه او پاسخ مناسبی به رای اعضای مجمع هم که او را به عنوان نایب رئیس گمارده اند نخواهد داد و ضروری است که شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در راستای صیانت از رای مجمع و حق زنان ورزشکار این رشته اقدامی جدی انجام بدهد و وضعیت نایب رئیس خود را مشخص کند. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.