کد خبر : 209890
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 14:10
-

نظری: فدراسیون فوتبال به فوتسال بی‌توجه است/شرایط بدنی‌ام عالی است

نظری: فدراسیون فوتبال به فوتسال بی‌توجه است/شرایط بدنی‌ام عالی است

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتسال ایران گفت: فدراسیون فوتبال باید زودتر تصمیمش را در خصوص تیم ملی بگیرد اما آن‌ها به این رشته بی‌توجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«مصطفی نظری» در خصوص تاخیر در تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی فوتسال اظهار داشت: در جام جهانی اتفاقاتی افتاد که خوشایند اهالی فوتسال نبود و انتظار می‌رفت تا نتایج بهتری بگیریم. بچه‌ها و کادرفنی تلاش خود را کردند اما بضاعت تیم ایران واقعا این نبود چرا که ما حتی می‌توانستیم در این رقابت‌ها فینالیست شویم. 

زمان در حال از دست رفتن است

وی ادامه داد: بعد از جام جهانی صحبت‌های زیادی مبنی بر تصمیم‌گیری فدراسیون بود و ما خیلی وقت است منتظر این تصمیم هستیم. اگر قرار است کادر فعلی بماند، باید از او حمایت شود و اگر قرار است تغییرات رخ دهد، باید هر چه زودتر این اتفاق رخ دهد چرا که ما در حال از دست دادن زمان هستیم. سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا را داریم و دو سال و نیم دیگر هم جام جهانی است.

بهترین دروازه‌بان فوتسال دنیا در سال ۲۰۱۰ افزود: در تیم ملی باید یک پوست‌اندازی اساسی شود. البته باید به این نکته توجه کنیم که بازیکنان بزرگی در تیم داریم و پیدا کردن جایگزین برای آن‌ها کار بسیار سختی است. من فکر می‌کنم فدراسیون باید تصمیمش را بگیرد. فدراسیون در حال حاضر مانند گذشته به فوتسال بی‌توجهی می‌کند. از قدیم می‌گفتند فوتسال اهمیتی برای فدراسیون ندارد و حالا نیز این اتفاق در حال رخ دادن است. 

از «عزیزی خادم» انتظار داریم

نظری تصریح کرد: «شهاب‌الدین عزیزی‌خادم» رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود خود کارهایی در فوتسال انجام داد که از رییس‌های قبلی فدراسیون ندیده بودیم. او با پرداخت پاداش‌ها و همراهی کردن تیم ملی در جام جهانی نشان داد به فوتسال توجه کرده اما حالا نیز انتظار داریم به امور فوتسال هر چه زودتر رسیدگی کند.

ناظم‌الشریعه در جوان‌گرایی کم‌کاری کرد

وی در پاسخ به این پرسش که کادرفنی باید چه تغییراتی داشته باشد، بیان کرد: «سیدمحمد ناظم‌الشریعه» حدود ۶ سال در تیم ملی کار کرده و از او متشکریم اما او در بحث جوانگرایی کم‌کاری کرد و همین موضوع باعث شده که اگر هر کس به تیم ملی بیاید با این مشکل مواجه است. ما از این نسل طلایی استفاده کردیم اما نتوانستیم در کنار آن‌ها، بازیکنان جوان را رشد دهیم. مربیان داخلی خیلی خوبی داریم اما نباید از علم روز فوتسال عقب بیفتیم. به نظر من تیم ملی حتما باید در کادرفنی خود یک مربی خارجی داشته باشد.

تیم ملی مشکل دفاعی داشت نه دروازه‌بانی

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتسال کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا دروازه‌بانی ایران افت کرده یا خیر گفت:‌ من به عنوان کارشناس نمی توانم در مورد افت گلری در تیم ملی صحبت کنم. من در این موضوع بسیار سخت‌گیر هستم و انتظار بیشتری از گلرهای تیم ملی داشتم اما دروازه‌بان‌های ما در این رقابت‌ها سیوهای بسیار زیادی داشتند و این نشان از عملکرد خوب آن‌ها می‌دهد. ما همیشه بهترین دروازه بان ها را از قدیم تا به امروز داشتیم. به نظر من نقص تیم ملی سیستم دفاعی بود. دروازه‌بان تا یک جایی می‌تواند فشار را تحمل کند اما بعد از آن با فشار بیشتر کار خیلی سخت می‌شود. به نظر من باید تمرینات گلری ما به روزتر شود تا در این زمینه بهتر شویم. 

نظری در مورد شرایط و ضعیت خود نیز اظهار داشت: سخت مشغول زندگی هستم و کلاس‌های مربیگری را دنبال می‌کنم تا انشاالله به جرگه مربیان بپیوندم.

ترجیح می‌دهم بازی نکنم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دیگر او را در درون دروازه خواهیم دید یا نه، گفت: شرایط بدنی بسیار عالی دارم و به نظرم می‌توانم ۴ یا ۵ سال دیگر هم بازی کنم اما اتفاقاتی در این چند سال افتاد و چیزهایی دیدم که ترجیحم این است، بازی نکنم. یک عده‌ای بودند که پشت اتاق من می‌ایستادند تا به آن‌ها جواب سلام بدهم اما حالا همان‌ها به اعتبار من حمله می‌کنند.

صخره سنگی فوتسال جهان افزود: احساس کردم یا باید از شرایط اخلاقی خودم فاصله بگیرم و بازی کنم و یا باید بازی کردن را کنار بگذارم. خودم دوست دارم و داشتم که بازی کنم چرا که حیف است اما برخی اوقات باید تصمیم عقلانی گرفته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.