کد خبر : 211578
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آذر 1400 - 8:35
-

طیبی: دعوت نشدن طارمی به تیم‌ملی در پرتغال بازتاب داشت/ گل قشنگ زیاد زده‌ام/ یک گل ویژه برای آینده کنار گذاشته‌ام

طیبی: دعوت نشدن طارمی به تیم‌ملی در پرتغال بازتاب داشت/ گل قشنگ زیاد زده‌ام/ یک گل ویژه برای آینده کنار گذاشته‌ام

طیبی، لژیونر فوتسال ایران که گل زیبایش برای بنفیکا، بازتاب فراوانی در رسانه‌ها داشت، به گفته خودش یک گل خاص دیگر هم برای آینده کنار گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، حسین طیبی، فوتسالیست ایرانی باشگاه بنفیکای پرتغال، ۲ هفته پیش با زدن یک گل دیدنی در لیگ قهرمانان اروپا، سوژه رسانه‌های داخلی و خارجی شد. او در بازی با هالاداس مجارستان یک گل فوق‌العاده به ثمر رساند؛ گلی که حتی باعث شد فالکائو، ستاره سابق تیم ملی فوتسال برزیل هم به شکل ویژه‌ای از این گل تمجید کند. طیبی که روزهای درخشانی را در یکی از معتبرترین لیگ‌های فوتسال دنیا پشت سر می‌گذارد، در مصاحبه به سؤالات پاسخ می‌دهد. او تأکید می‌کند که تصمیمی برای بازگشت به فوتسال ایران ندارد و هر زمان که احساس کند نمی‌تواند بازیکن مثمرثمری باشد، فوتسال را کنار خواهد گذاشت.

*از اینکه در یک لیگ معتبر اروپایی بازی می‌کنی چه احساسی داری؟

من چند سال در روسیه و قزاقستان فوتسال بازی کردم و خوشبختانه اتفاقات خوبی برایم رخ داد. دوست داشتم یک چالش جدید و فضایی متفاوت را تجربه کنم، به همین دلیل به بنفیکا آمدم و حضور در فوتسال پرتغال که جزو ۲ لیگ مطرح اروپا محسوب می‌شود، باعث شد تا از لحاظ فنی پیشرفت کنم. این دومین سالی است که پیراهن بنفیکا را بر تن می‌کنم و امیدوارم در آینده هم روزهای خوبی را تجربه کنم.

*در مورد گلی که ۲ هفته پیش زدی صحبت کن که بازتاب بسیار خوبی در رسانه‌ها داشت.

خدا را از این بابت شکر می‌کنم و مسئله مهم این است که با چنین اتفاقاتی نام ایران سر زبان‌ها می‌افتد و این از هر چیزی برایم مهم‌تر است. بیشتر از همه محبت و لطف مردم بود که مرا شگفت‌زده کرد و خوشحالم که در این شرایط سختی که کشورمان دارد، کمی توانستم هواداران فوتبال و فوتسال را خوشحال کنم.

*آیا قبلا هم شبیه این گل را زده بودی؟

در تیم غیرت قزاقستان که بازی می‌کردم، مشابه این گل را زدم ولی گلی که به نماینده مجارستان زدم چیز دیگری بود و شرایط مسابقه هم فرق می‌کرد. در یک‌صدم ثانیه تصمیم گرفتم به آن شکل گل بزنم و بعد از بازی هم جملات و توصیف‌های زیادی در مورد این گل شنیدم و دیدم که همه آنها برایم شیرین و جالب بود.

*می‌توان گفت که این بهترین گل دوران حرفه‌ای تو بود؟

من در این سال‌ها زیاد گل قشنگ زده‌ام و همه گل‌هایم را نیز دوست دارم ولی می‌توان گفت که این گل در بین ۳ گل برتر دوران فوتبالم قرار می‌گیرد.

*آیا مدل دیگری از گل‌زدن در ذهن تو هست که تا حالا نزده باشی؟

بله، دوست دارم یک گل خاص دیگر بزنم که البته الان نمی‌توانم چیزی در موردش بگویم. هر وقت این گل را زدم، در موردش صحبت می‌کنم.

*نکته جالب این بود که فالکائو هم فیلم این گل را در اینستاگرام منتشر کرد!

من با فالکائو ارتباط دارم. او زمانی که بازی می‌کرد، بی‌نظیر بود و در تاریخ فوتسال بهترین است. وقتی دیدم فیلم گل من را در اینستاگرام منتشر کرده، واقعا شگفت‌زده شدم.

*به‌نظر تو بهترین بازیکن دنیا هم‌اکنون چه‌کسی است؟

فرائو بازیکن تیم ملی برزیل که در بارسلونا بازی می‌کند.

*در این سال‌ها آیا وسوسه شدی که فوتسال را ترک کنی و فوتبال بازی کنی؟

من قبلا در مشهد و در رده استانی فوتبال بازی می‌کردم و به‌شدت از فوتسال متنفر بودم. ماجرای اینکه چگونه از فوتبال به فوتسال آمدم بسیار طولانی است ولی در نهایت اتفاقاتی رخ داد که از فوتبال به فوتسال آمدم و حالا عاشق فوتسال هستم. فوتسال واقعا ورزش سختی است ولی با تمام وجود آن را دوست دارم.

*بازی‌های علی کریمی را زمانی که فوتسال بازی می‌کرد، دیده بودی؟

چند فیلم از بازی‌های او در تیم فتح را دیده‌ام. کریمی فوق‌العاده بود، چه در فوتبال و چه در فوتسال.

*زمانی که فوتبال بازی می‌کردی بازیکن مورد علاقه‌ات چه‌کسی بود؟

فوتبالیست‌هایی مثل علی دایی، خداداد عزیزی و علی کریمی را دوست داشتم.

*در بین فوتسالیست‌های ایرانی، بازیکن مورد علاقه‌ات چه‌کسی بود؟

وحید شمسایی و محمدرضا حیدریان.

*ظاهرا مدتی پیش هم ملاقاتی با علیرضا بیرانوند داشتی؟

بله، ما در ۲ شهر متفاوت هستیم. تیم بیرانوند با اسپورتینگ لیسبون بازی داشت و در نهایت فرصتی دست داد تا ملاقاتی با یکدیگر داشته باشیم. امیدوارم شرایط بیرانوند در لیگ پرتغال روزبه‌روز بهتر شود.

*آیا دعوت‌نشدن مهدی طارمی به تیم ملی بازتاب زیادی در رسانه‌های پرتغال داشت؟

بله، رسانه‌های پرتغال به این موضوع پرداختند. به هر حال طارمی در پورتو بازیکن موفقی است و در تیم ملی ایران هم همیشه جزو بازیکنان تأثیرگذار بوده است. امیدوارم طارمی خیلی زود به تیم ملی برگردد.

*شرایط فوتسال ایران را چطور ارزیابی می‌کنی؟

قبلا توجه کمی به فوتسال و افتخارات این رشته می‌شد ولی از زمانی که آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال شدند، نگاه ویژه‌ای به فوتسال دارند و امکانات خوبی را هم مهیا کرده‌اند. این موضوع برای فوتسالیست‌ها مهم است و باید از رئیس فدراسیون فوتبال تشکر کنم.

*در ‌۳۳ سالگی آیا به بازگشت به فوتسال ایران هم فکر می‌کنی؟

فعلا تصمیمی برای بازگشت به فوتسال ایران ندارم. تا جایی که حس کنم می‌توانم بازی کنم و مهره تأثیرگذاری باشم، در فوتسال اروپا می‌مانم. اگر هم غیر از این بود فوتسال را کنار می‌گذارم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.