کد خبر : 211641
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1400 - 15:07
-

اصلی‌ترین مشکل فوتسال ما در حال حاضر عدم پشتوانه‌سازی است

شمسایی:فوتسال ایران نیاز به یک همگون‌سازی دارد / بعد از چند سال لیگ به شرایط قبلی خود بازگشته است

شمسایی:فوتسال ایران نیاز به یک همگون‌سازی دارد / بعد از چند سال لیگ به شرایط قبلی خود بازگشته است

دومین گلزن برتر تاریخ فوتسال جهان با تایید پیشنهاد سرمربیگری در تیم ملی ایران، تاکید کرد حاضر نیست تحت هر شرایطی خودش را به مدیران فدراسیون قالب کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، دومین گلزن برتر تاریخ فوتسال جهان با تایید پیشنهاد سرمربیگری در تیم ملی ایران، تاکید کرد حاضر نیست تحت هر شرایطی خودش را به مدیران فدراسیون قالب کند.

وحید شمسایی درباره حضورش در تیم ملی فوتسال کشورمان به عنوان سرمربی گفت: «برخی دوستان این چند وقت لطف داشتند و تماس‌هایی با بنده گرفتند و صحبت‌هایی در مورد تیم ملی فوتسال مطرح کرده‌اند. اگر آقایان خودشان صلاح بدانند در مورد آن صحبت می‌کنند. من معتقدم ما هر چه که داریم از فوتسال است و اگر به جایگاهی رسیدیم به واسطه حضور در این رشته بوده بنابراین تا جایی که در توانمان باشد باید به این رشته کنیم. آن چیزی که برای من اهمیت دارد تنها فوتسال است و به هیچ چیز دیگری غیر از این رشته فکر نمی‌کنم. اگر هم توانایی کمک کردن به این رشته را داشته باشم حتما این کار را خواهم کرد. هیچ زمانی هم به دنبال پست و مقام نبودم، همیشه هم معتقد بودم اگر حضور من مثبت خواهد بود این کار را انجام می‌دهم در غیر این صورت خیر. بنابراین حاضر نیستم تحت هر شرایطی خودم را قالب کنم.»

وی در مورد شرایط فوتسال ایران گفت: «متأسفانه اصلی‌ترین مشکل فوتسال ما در حال حاضر عدم پشتوانه‌سازی و جوانگرایی است. در حال حاضر بازیکنانی که هم‌اکنون در تیم ملی حضور دارند جزء بهترین‌ها محسوب می‌شوند، اما این حقیقت را باید بپذیریم که این بازیکنان تا سه سال آینده پا به سن می‌گذارند و افت می‌کنند، بنابراین نیاز است که جوانگرایی را در دستور کار خودمان قرار دهیم. متأسفانه باید بگوییم فوتسال ما بعد از سال ۲۰۱۶ جوانگرایی نکرد و این نسل که همگی جزء بهترین‌ها هستند از همان دوران در تیم ملی حضور داشته‌اند و این برای یک تیم ملی خوب نیست. این بازیکنان زحمت زیادی کشیده‌اند اما باید این را قبول کنیم که عمر حرفه‌ای هر بازیکنان هم محدوده مشخصی دارد. با این حال من امیدوارم بهترین اتفاق‌ها برای فوتسال ایران رقم بخورد و ما شرایطی داشته باشیم که بتوانیم دوباره در جام جهانی بدرخشیم. متأسفانه در این دوره در جام جهانی افت کرده بودیم.»

دومین گلزن برتر تاریخ فوتسال جهان تأکید کرد: «در سال ۲۰۰۵ خیلی از بازیکنان ما در زمان ژوراندیرو تربیت شده‌اند و از آن‌ها تا مدت‌ها در تمامی مسابقات استفاده شد چرا که از همان ابتدا تیم ملی در رده پایه خیلی خوب کار کرد و ثمره آن را تا سال‌ها دید؛ اما این تفکر رفته رفته از بین رفت و کار به جایی رسید که بازیکن‌سازی در تیم ملی انجام نشد و در هر مسابقه‌ای با بازیکنان مشخص به میدان رفتیم. این در حالی است که کشورهای اطراف ما، به خوبی یادم می‌آید در مسابقات زیر ۲۱ سال قهرمانی آسیا که چهار سال پیش در تبریز برگزار شد؛ ژاپن از بازیکنانی استفاده کرد که بعدها همان نفرات به اردوی تیم ملی فوتسال بزرگسالان اضافه شده‌اند و تجربه و پختگی کافی را هم داشتند. اما ما هیچ یک از این کارها را انجام ندادیم و تنها به دنبال این بودیم که از چیزی که دیگران کاشته‌اند ما استفاده کنیم.»

شمسایی با بیان اینکه فوتسال ایران نیاز به یک همگون‌سازی دارد، اظهار کرد: «به نظر من مهم‌ترین اتفاقی که باید برای فوتسال ایران رقم بخورد این است که تیم‌ها در هر رده سنی یک پارچه باشند؛ به این معنی که آموزشی که آن‌ها می‌بینند در هر رده سنی با مرحله بعد متفاوت نباشد؛ در واقع این همگون‌‍سازی یک مسیر مشخصی است به این صورت که بازیکنان وقتی در رده جوانان هستند؛ به رده بزرگسالان اضافه می‌شوند با آموزش‌ها و تاکتیک‌ها متفاوت روبه‌رو نمی‌شود. در واقع بازیکن در رده بزرگسالان به خوبی می‌داند باید چه کاری انجام دهد و چه مسیری طی کند. این دقیقا همان سیستمی است که در سایر کشورها انجام می‌شود و یکپارچگی دارند.»

وی در مورد شرایط لیگ برتر فوتسال در فصل جاری عنوان کرد: بعد از چند سال لیگ ما امسال به شرایط قبلی خود بازگشته است، اما هنوز خود را پیدا نکرده و نتایج قابل پیش‌بینی است. مدعیان امسال لیگ هم گیتی پسند و مس سونگون هستند؛ سن‌ایچ ساوه در ابتدای لیگ شروع خوبی داشت و بعد درجا زد، همچنین مقاومت البرز با فرهاد کشاورز عالی بود؛ اما کراپ با این مهره‌هایی که دارد، به جایگاه اصلی خود نرسیده است و مطمئن هستم در نیم‌فصل دوم، لیگ تغییرات زیادی دارد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس سه شنبه , ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰:۵۱

لیگ خوب شد ، چون شما داخلش مربیگری نمی کنی ، اصلا بهت تیم نمیدن