کد خبر : 213412
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 12:08
-

علوانی: پیش‌بینی‌ می‌کردم که بین منتخبان جهان باشم/ سلیمانی بازی‌های گروه ما را ندیده است!

علوانی: پیش‌بینی‌ می‌کردم که بین منتخبان جهان باشم/ سلیمانی بازی‌های گروه ما را ندیده است!

گفتگو با سرمربی تیم پالایش نفت آبادان که به عنوان نامزد بهترین مربی سال فوتسال باشگاهی بانوان جهان معرفی شده است ، را بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، گفتگو با نرگس علوانی سرمربی تیم پالایش نفت آبادان که ورزهای گذشته به عنوان نامزد بهترین مربی سال فوتسال باشگاهی بانوان جهان معرفی شده است ، را بخوانید.

*قهرمانی لحظه پایانی فصل پیش، نام شما را جهانی کرد.

آن قهرمانی خیلی لذتبخش بود. یک هفته مانده به پایان لیگ می‌توانستیم قهرمان شویم ولی اتفاقاتی افتاد که همه‌چیز را به بازی آخر و ثانیه‌های آخر موکول کرد. این خواست خدا بود که ما در شرایط سخت قهرمان شویم. در پایان هر سال میلادی، فوتسال پلنت بهترین‌ها را معرفی می‌کند و با توجه به قهرمانی تیم پیش‌بینی‌ می‌کردم که نام من هم بین منتخبان باشد.

 

*چقدر احتمال می‌دهید که جزو نفرات اول تا سوم باشید؟

آرزوی من این است جزو بهترین‌ها باشم. من کارم را از پایه شروع کرده‌ام و پله به پله بالا آمده‌ام. امیدوارم این اتفاق شروع خوبی برای برداشتن گام‌های بزرگ‌تر باشد. هر چیزی که خدا بخواهد همان می‌شود. انتخاب‌ها با رای‌گیری انجام می‌شود. امیدوارم همانطور که گل طارمی جزو ۳ گل برتر لیگ قهرمانان اروپا شد، من هم بتوانم جزو بهترین مربیان شوم. نفرات با رای‌گیری انتخاب می‌شوند و دوست دارم به من رأی بدهند.

*شما بیشتر به مربی استعدادیاب شهره‌اید.

کارم را از رامهرمز خوزستان استارت زدم. در مدارس شهرم در رده‌های سنی دنبال استعدادهای این رشته بودم. رقیه جلال‌نسب یکی از بازیکنانی است که در این استعدادیابی‌ها پیدا شد و الان در تیم امید بازی می‌کند. بازیکنان دیگری هم هستند که به لیگ برتر معرفی ‌کرده‌ایم. ما با بازیکنانی که در این استعدادیابی‌ها پیدا کردیم، از لیگ دسته ۳ به لیگ دسته ۲ و بعد به لیگ دسته یک کشوری رسیدیم. حتی مجوز حضور در لیگ برتر را هم به‌دست آوردیم اما به‌خاطر مشکلات مالی و نداشتن اسپانسر نتوانستیم در لیگ برتر بازی کنیم. ۴ سال پیش در مس کرمان مربیگری کردم و بعد از آن دوباره به خوزستان برگشتم. با تیم پالایش سال اول پنجم شدیم و سال دوم قهرمان. در این تیم هم بیشتر بازیکنان ما بومی خود خوزستان بودند. امسال هم که تیم در گروه خودش صدرنشین است.

 

*هنوز هم دبیر ورزش هستید؟

در این سال‌های کرونایی مدرسه‌ای نیست که بخواهیم ورزش کنیم ولی هنوز هم کار اصلی من دبیری ورزش است و هر استعدادی را هر جا ببینم به مربیان پایه شهرستان معرفی می‌کنم.

*لیگ امسال چطور است، تیم شما شرایط قهرمانی دارد؟

تیم من امسال هم ۹۹ درصد بومی و جوان است. ۴ نفر از بهترین بازیکنان فصل پیش از تیم ما جدا شدند و فقط ۲ بازیکن باتجربه داریم. شرایط فعلا خوب است و امیدواریم بتوانیم قهرمانی فصل پیش را تکرار کنیم، اما کار سخت است. همه‌چیز بستگی به شرایط تیم‌ها در مرحله پلی‌آف دارد.

*کیفیت لیگ خیلی تغییری نکرده است. باز هم بیشتر بازی‌ها یک‌طرفه است.

خیلی از تیم‌ها از نظر مالی مشکل دارند و نمی‌توانند برای گرفتن بازیکن و مسائل سخت‌افزاری هزینه کنند. به‌خاطر همین است که ۵۰ درصد بازی‌های لیگ یک‌طرفه است. وقتی اسپانسر نباشد این مشکلات هم پیش می‌آید.

*نمی‌شود لیگ با تعداد تیم کمتر برگزار شود؟

خود ما این پیشنهاد را به فدراسیون داده‌ایم اما فدراسیون می‌گوید تیم‌ها دوست دارند در لیگ باشند. به هر حال مجوز می‌گیرند و حاضرند شرایط سخت را تحمل کنند و در لیگ حضور داشته باشند. صعود کردن از لیگ‌های دسته پایین کار سختی است.

*بالاخره تیم ملی فوتسال هم تشکیل شد. مسئله عجیب تیم این است که بیشتر بازیکنان از گروه دوم لیگ به تیم دعوت شده‌اند.

از گروه اول فقط تیم ما یک بازیکن در تیم ملی دارد. فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی راحله رفیعی را هم دعوت کرده است. به‌نظر من خانم سلیمانی چون به بازی‌های گروه ما دسترسی نداشت و نتوانسته بود این بازی‌ها را ببیند، کسی را دعوت نکرد. برنامه بعدی او و فدراسیون جوانگرایی است. در تیم ما سهیلا ململی و فهیمه زارعی سال‌هاست که در تیم ملی بازی کرده‌اند و هنوز هم جزو بهترین‌ها هستند ولی دعوت نشده‌اند.

*این جوانگرایی مورد تأیید تیم‌ها و مربیان هست؟

هر مربی تفکر خودش را دارد. بازیکن ۲۶ ساله هم به تیم ملی دعوت نشده و نمی‌شود توقع دیگری داشت. به هر حال می‌خواهند برای آینده سرمایه‌گذاری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.