کد خبر : 214406
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 - 11:10
-

پیش بازی گروه چهارم یورو ۲۰۲۲/ ماجرای عجیب حضور گرجستان در یورو،کار دشوار بوسنی مقابل اسپانیا

پیش بازی گروه چهارم یورو ۲۰۲۲/ ماجرای عجیب حضور گرجستان در یورو،کار دشوار بوسنی مقابل اسپانیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، در ادامه رقابت های یورو۲۰۲۲ امشب دو دیدار برگزار می شود. گرجستان – جمهوری آذربایجان فرانسه برای نخستین بار در مسابقات یورو ۲۰۱۸ موفق به حضور در مرحله نهایی مسابقات شد. آن‌ها مقابل اسپانیا ۴ بر ۴ مساوی کردند و با شکست نزدیک مقابل جمهوری آذربایجان از دور بازی‌ها حذف

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، در ادامه رقابت های یورو۲۰۲۲ امشب دو دیدار برگزار می شود.

گرجستان – جمهوری آذربایجان
فرانسه برای نخستین بار در مسابقات یورو ۲۰۱۸ موفق به حضور در مرحله نهایی مسابقات شد. آن‌ها مقابل اسپانیا ۴ بر ۴ مساوی کردند و با شکست نزدیک مقابل جمهوری آذربایجان از دور بازی‌ها حذف شدند. فرانسه اما در مقدماتی یورو ۲۰۲۲ حذف شد. آن‌ها در خانه مقابل گرجستان ۴ بر ۴ متوقف شدند و در تفلیس ۳ بر ۲ شکست خودند تا اینبار گرجستان برای نخستین بار به مرحله نهایی یورو صعود کند. حالا در اتفاقی عجیب گرجستان نیز با اسپانیا و جمهوری آذربایجان همگروه شده است. هرچند گرجستان دارای پایین‌ترین رنکینگ میان تیم‌های حاضر در یورو ۲۰۲۲ است، اما آن‌ها می‌خواهند مانند فرانسه همه چشم‌ها را مجذوب خود کنند. آن‌ها به توانایی بازیکنانی همچون الیساندرو، فوماسا، رونینیو، تالس و آرچیل سبیسکورادزه اعتماد و اعتقاد دارند.
در واقع صعود گرجستان به مرحله نهایی بازی‌های این دوره، شبیه نخستین صعود جمهوری آذربایجان به مرحله نهایی یورو در سال ۲۰۱۰ است. آن‌ها در آن دوره به صورت شگفت‌انگیزی تا نیمه‌نهایی صعود کردند.رضوانی فرزعلیف همانند یورو ۲۰۱۰ بازیکن تاثیرگذار جمهوری آذربایجان است. آلیسو سرمربی مشترک تیم ملی و آراز نخجوان است. تیمی که هسته اصلی تیم ملی جمهوری آذربایجان را تشکیل می‌دهد. آن‌ها مانکا را به دلیل مصدومیت در اردوهای آمادگی از دست داده‌اند.
آوتاندیل آساتیانی، سرمربی گرجستان: “ما افتخار می‌کنیم که برای اولین بار توانستیم با گرجستان در مرحله نهایی یورو حاضر شویم. همه خوشحال هستیم، زیرا قرار است سرود گرجستان را بشنویم و پرچم گرجستان را در این مسابقات ببینیم. می دانیم که این یک مسابقه خواهد بود. مرحله گروهی بسیار سخت است، اما ما همه تلاشمان را برای صعود انجام خواهیم داد. من فقط به تیم ملی خود فکر می‌کنم، اما می‌دانیم جمهوری آذربایجان تیم قدرتمندی است، حتی اگر غایبانی در ترکیب خود داشته باشد.
آلسیو، سرمربی آذربایجان: “از زمانی‌که فهمیدم با گرجستان بازی داری، به صورت کامل تیم‌ها را آنالیز کردیم. من انتظار بازی سختی را می‌کشم، زیرا آنها بازیکنان جدیدی را لیست خود دارند و تیمی هستند که برای طولانی مدت در کنار هم تمرین و بازی کرده‌اند و فوتسال را به معنای واقعی کلمه بازی می‌کنند. در مجموع گرجستان تیم خوبی است. نتیجه این بازی برای هر دو ما مهم است. چرا که در گروهی هستیم که اسپانیا نیز در آن قرار دارد. پس برای صعود نیاز به کسب ۳ امتیاز این بازی داریم.”
آمار کلیدی: سبیسکورادزه با ۹ گل آقای گل مرحله مقدماتی مسابقات است، این در حالیست که رونینیو نیز با ۱۱ پاس گل در صدر جدول قرار گرفت.

اسپانیا – بوسنی و هرزگووین
اسپانیا سه بار در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۵ و ۲۰۱۶ مسابقات یورو را در حالی آغاز کرد که به عنوان قهرمان وارد مسابقات نشد. در هر سه دوره نیز آن‌ها موفق به بازپس‌گری عنوان قهرمانی بازی‌ها شدند. آن‌ها مقابل پرتغال در فینال ۴ سال پیش شکست خوردند و در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی نیز مجدد به پرتغال باختند تا ۴ سال ناامید کننده را داشته باشند. با این وجود در مرحله مقدماتی بازی‌ها آن‌ها به هیچ تیمی رحم نکردند. به ثمر رساندن ۴۶ گل و دریافت تنها ۳ گل نشان دهنده این موضوع است.
در مقابل بوسنی و هرزگووین برای نخستین بار به مرحله نهایی یورو صعود کرده است. آن‌ها در هر ۴ بازی گذشته خود مقابل اسپانیا متجمل شکست‌های سنگین شده‌اند و در مجموع ۲۷ گل دریافت کرده‌اند. اما یادمان باشد آخرین رویارویی دو تیم در سال ۲۰۱۵ بوده است. از آن سال تاکنون بوسنی و هرزگووین با وجود اینکه هنوز بسیاری از بازیکنانش آماتور هستند، تغییرات بسیاری کرده است. آن‌ها در گروهی سخت و با وجود صربستان و رومانی دو هفته مانده به پایان مسابقات مقدماتی، موفق به صعود به عنوان تیم اول شدند. دارکو میلانوویچ و استانیسلاو گالیچ (در لیست این تیم حضور ندارد) هر دو گلر این تیم در این بازی محروم هستند و سناد پوراچنین در این بازی درون دروازه قرار می‌گیرد.
فده ویدال، سرمربی اسپانیا: “آدولفو قطعا درترکیب حضور ندارد و درخصوص کاتلا نیز نمی‌دانیم که آیا با ما خواهد بود یا نه. این سه امتیاز اول مهم است. بوسنی و هرزگووین تیم بزرگی است، آنها در مرحله مقدماتی عالی کار کردند. ما می‌دانیم که بازی بسیار سختی خواهیم داشت، باید برای تیم مقابل به مقدار لازم ارزش و احترام قائل باشیم.”
ایوو کرزو، سرمربی بوسنی و هرزگووین: «در مقابل تیمی مانند اسپانیا که هفت بار قهرمان این تورنمنت شده و دو بار قهرمان جام‌جهانی شده است، چیزی برای از دست دادن نداریم. اسپانیا یکی از پرطرفدارترین تیم‌های جهان است. ما باید شجاع باشیم و خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد. بزرگترین مشکل ما نبود دو گلر اصلی ما است. اما ما به گلری که در لیست قرار می‌گیرد اعتماد کامل داریم.”
آمار کلیدی: اورتیز، به رکود هفت حضور لوئیس در مرحله نهایی جام ملت‌های اوپا دست پیدا کرد. وی به دنبال کسب عنوان پنجمین عنوان قهرمانی مساباقت است تا از این حیث جاودانه شود. همچنین اورتیز می‌تواند به رکورد ۵۰ بازی (مجموعه مراحل مقدماتی و نهایی) در مسابقات یورو نیز دست پیدا کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.