کد خبر : 214610
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 12:54
-

صانعی: یک سال به فوتسال پایه اهمیت ندادند و متوجه شدند چقدر عقب افتادیم/ در آستانه جام جهانی، نیاز به ایجاد تغییر در تیم ملی فوتسال نبود

صانعی: یک سال به فوتسال پایه اهمیت ندادند و متوجه شدند چقدر عقب افتادیم/ در آستانه جام جهانی، نیاز به ایجاد تغییر در تیم ملی فوتسال نبود

سرمربی تیم فوتسال زیر ۱۹ سال ایران گفت که بی‌توجهی یک ساله به فوتسال پایه باعث شد فدراسیون‌نشینان متوجه ضرر فوتسال شوند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، علی صانعی درباره وضعیت تیم فوتسال زیر ۱۹ سال ایران اظهار داشت: زمان بسیار کمی داشتیم و تلاش کردیم کار خود را جمع و جور کنیم. در یک هفته از ۴۰ بازیکن به ۲۵ نفر رسیدیم و آنها را به ۲۰ بازیکن می‌رسانیم. برای مسابقات کافا باید اسامی ۲۰ بازیکن را اعلام کنیم تا مدارک آنها کامل شود و مشکلی نداشتیم.

س از مشخص شدن برنامه AFC برنامه‌ریزی می‌کنیم
وی در مورد انتخاب بازیکنان برای اردوی اخیر و برنامه تیم زیر ۱۹ سال، پس از مسابقات کافا تصریح کرد: ما برای ۳۰ نفر پاسپورت می‌گیریم تا اگر موردی برای بازیکنان اصلی ایجاد شد، مشکلی نداشته باشیم. تعدادی بازیکن را قبلاً دیده بودیم و برخی نفرات هم استعدادیابی شده بودند که به اردوی تیم زیر ۱۹ سال اضافه شدند. الان تمرکز ما روی مسابقات جام کافا خواهد بود. برای برنامه بعد از این تورنمنت هم باید برنامه AFC را ببینیم تا براساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

یک سال به فوتسال پایه اهمیت ندادند و متوجه شدند چقدر عقب افتادیم
سرمربی تیم زیر ۱۹ سال ایران راجع به قبول هدایت این تیم،‌ با وجود انتقاداتی که از مدیران فدراسیون فوتبال کرده بود، به تسنیم گفت: مطابق صحبتی که با مدیران فدراسیون داشتیم، آنها می‌خواهند به فوتسال پایه توجه کنند و اردوهای منظمی تدارک ببینند. متأسفانه یک سال به فوتسال پایه اهمیت ندادند و بعد متوجه شدند چقدر عقب افتادیم. ما از این نگاه استقبال می‌کنیم. جوانان باانگیزه زیادی داریم و اگر نگاه مثبتی به رده پایه باشد، در سال‌های آینده می‌توانیم نتیجه آن را ببینیم.

بهترین فرصت برای بازیکنان رده امید فراهم است
صانعی درباره انتخاب وحید شمسایی به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال ایران خاطر نشان کرد: کادر فنی جدیدی به تیم ملی آمده است و باید به آنها فرصت داد. نگاه مربیان تیم ملی بر مبنای جوانگرایی است و بهترین فرصت برای بازیکنان رده امید فراهم است که در لیگ برتر یا تیم‌های پایه، خودشان را نشان بدهند. اگر تیم ملی در این زمینه موفق باشد، نتیجه آن را در جام جهانی ۲۰۲۴ می‌بینیم.

جوانان لیگ در مدتی کوتاه می‌توانند جای ملی‌پوشان را بگیرند
وی با تمجید از بازیکنان جوانی که در لیگ برتر فوتسال به میدان می‌روند، بیان کرد: جوانان خوبی داریم و برخی تیم‌های لیگ برتری مانند مقاومت و شهروند غالباً از بازیکنان جوان استفاده می‌کنند. حتی تیم‌های مدعی مانند گیتی‌پسند و مس سونگون هم جوانان باکیفیتی دارند و اگر لیگ را بررسی کنیم، به جوانان توانایی می‌رسیم. آنها ظرف مدت کوتاهی می‌توانند تجربه کسب کنند و جای ملی‌پوشان فعلی را بگیرند.

در آستانه جام جهانی، نیاز به ایجاد تغییر در تیم ملی فوتسال نبود
سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال درباره ضربه عدم جوانگرایی به این تیم در جام جهانی ۲۰۲۱ عنوان کرد: تمرکز در جام جهانی روی کسب نتیجه بود و به نظرم نیازی به ایجاد تغییر در آستانه جام جهانی وجود نداشت. همه تیم‌ها پس از جام جهانی تغییراتی اساسی در تیم ملی به وجود می‌آورند و انجام این کار در فاصله یک سال تا جام جهانی درست نیست. اکنون باید خون تازه‌ای به رگ‌های تیم ملی تزریق شود و نتیجه این اقدام را در جام‌های جهانی بعدی می‌بینیم.

تغییرات گسترده در جام‌های جهانی ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲، سومی جام جهانی را به ارمغان آورد
صانعی با اشاره به نقش جوانگرایی در معتبرترین جایگاهی که فوتسال ایران در تاریخ خود به دست آورد، اظهار داشت: مقام سوم جام جهانی ۲۰۱۶ به خاطر تغییرات گسترده در تیم ملی در جام‌های جهانی ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ بود. با این حال تغییرات مختصری از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ در تیم ملی داشتیم و برای موفقیت در جام‌های جهانی بعدی باید تغییر نسل بدهیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.