کد خبر : 215018
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1400 - 11:37
-

شمسایی: می‌خواهیم تا سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی کنیم/ می‌سوزم ولی می‌سازم!

شمسایی: می‌خواهیم تا سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی کنیم/ می‌سوزم ولی می‌سازم!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه این تیم در شروع کار نسبت به گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد تغییر خواهد داشت، گفت: می‌خواهیم تا سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، وحید شمسایی درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال ایران و انتخاب دستیارانش گفت: قرار شد یک مربی خارجی در کادر فنی داشته باشیم و اولویتمان دستیار اسپانیایی باشد. با گزینه‌های مختلف مذاکره کردیم. فضا، فضایی است که به خاطر تغییر نسل تاوان سختی می‌دهیم ولی باید پای این تغییر نسل بایستیم. به جد پیگیر شدیم تا کار را از پایه شروع و برای آینده برنامه ریزی کنیم. این نسل تا الان بهترین نسل فوتسال ایران بودند و زحمت زیادی کشیدند ولی باید بدانیم وقتی سن به یک جایی می‌رسد، برنامه ریزی باید بلندمدت باشد.

وی که با رادیو تهران گفتگو می‌کرد، افزود: می‌دانستیم بازی تیم ملی فوتبال ایران با عراق و امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی است و فدراسیون درگیر است. خدا را شکر صعود مقتدرانه ای به جام جهانی داشتیم. روال اداری گزینه‌هایمان را به کمیته فوتسال و فدراسیون داده‌ایم. شهاب سفال منش هم دو شب پیش از کانادا به ایران آمد. ان شاءالله فردا یا پس فردا جلسه‌ای -با فدراسیون فوتبال- داریم تا برنامه‌های کلی را تا پایان مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا پیش ببریم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران تاکید کرد: می‌دانستم به خاطر دو بازی تیم ملی فوتبال، فدراسیون درگیر است و نمی‌خواستیم این وسط آنها را از این فضا دور کنیم. از سه شنبه حداقل وضعیت فدراسیون راحت تر می‌شود. ان شاءالله کارهایمان را عملیاتی کنیم. احساسم این است که قدم سنگینی گذاشته‌ایم. فدراسیون باید حمایت کند. کار سختی است ولی توکلمان به خدا است.

شمسایی درباره درخواست‌هایش از فدراسیون تصریح کرد: نسبت به تقویم کنفدراسیون آسیا باید کار را جلو ببریم. در این تقویم، یک مسابقات مقدماتی و یک مسابقات نهایی قهرمانی آسیا دیده شده است. بازی‌های لیگ را رصد می‌کنم. بازیکنان جوان را زیر نظر داریم تا کسی از قلم نیافتد. احتمال می‌دهم فیفادی ها تا سال ۲۰۲۶ اعلام شده باشد. باید با کشورهای مختلف رایزنی‌هایی را انجام بدهیم و چه ما باشیم و چه ما نباشیم بازی با تیم‌های بزرگ را رزرو کنیم.

وی گفت: امیدوارم اتفاقات گذشته فدراسیون رخ ندهد. عزیزی خادم از زمانی که آمده، در همه امور کارها را پیش برده است. کم و کاستی همیشه هست ولی از وقتی عزیزی خادم ورود کرده، شرایط از گذشته بهتر شده است. ان شاءالله این پیراهن گرفتن از بازیکن تمام شود. به عزیزی خادم هم گفته‌ایم. شعارم این است: آمده‌ام که به شخصه بسوزم ولی بسازیم! تغییر نسل کار سختی است. این اتفاق سال ۲۰۰۵ هم در کشورمان رخ داد. دو، سه سال درجا زدیم ولی ۱۰ سال استفاده بهینه کردیم و به عنوان سوم جام جهانی هم رسیدیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با اشاره به تغییر بازیکنان با شروع اردوهای تیمش تاکید کرد: قطعاً شروع کار ما باید با ۶۰- ۷۰ درصد تغییر باشد. اگر این کار را نکنیم قافیه را بدتر از بد می‌بازیم. این شب‌ها بازی‌های فوتسال قهرمانی اروپا را رصد می‌کنم. تیم‌های صاحب سبک بعد از جام جهانی تغییر نسل داشتند و از همین حالا برای سه سال دیگر و جام جهانی برنامه ریزی کرده‌اند. آنها از این تصمیم ابایی ندارند. پرتغال بعد از قهرمانی در جام جهانی، دو بازی دوستانه با اسپانیا داشت که یکی را ۶ بر صفر و دیگری را ۴ بر ۱ شکست خورد ولی مسیرش را با یک باخت عوض نکرد. باید این مسیر را برویم. شک ندارم کار سختی است.

شمسایی یادآور شد: به بازیکنان لیگ هم گفته‌ام بازی کردن در لیگ با بازی در تیم ملی متفاوت است. این فرایند سختی دارد ولی ما هم باید پای این آدم‌ها باشیم. کسی یکباره مهدی جاوید، رضا حیدریان، حسن زاده، طیبی و… نشده است. مربیان آزمون و خطا کرده‌اند و پایشان ایستاده‌اند. سن لیگ ما سن پیری است. بازیکنان جوان در دنیای ورزش ۲۱ و ۲۲ سال است ولی ما بازیکن جوان را در سن ۲۷ – ۲۸ سالگی می‌گوییم! با عزیزی خادم صحبت و خیلی روی تیم‌های پایه پافشاری داشتیم.

وی با بیان اینکه تیم زیر ۱۹ سال با هدایت علی صانعی تشکیل شده است، گفت: باید تیم ۱۹ تا ۲۳ سال هم تشکیل شود تا این فاصله پر بشود. هم ازبکستان و هم ژاپن از ما جلوتر هستند. باید دوباره قدرت اول فوتسال بشویم و همان تیمی که دنیا روی ما حساب می‌کرد. ما ایران هستیم. نباید بگوییم چون می‌خواهیم جوانگرایی خیلی چیزها را از دست بدهیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در پایان در خصوص زمان شروع اردوهای آماده سازی این تیم گفت: به آقای اصولی (رئیس کمیته فوتسال) گفتم شروع تمرین ما با آمدن دستیار اسپانیایی، سفال منش و نظری باشد. یعنی همه مربیان حاضر باشیم. می‌خواهیم تعداد بازیکن بیشتری دعوت کنیم و همه را ببینیم. سعی بر این است که قبل از اتمام لیگ یک اردوی دو، سه روزه داشته باشیم. اگر نشد برنامه‌ای که به کمیته فوتسال داده‌ایم بعد از لیگ یعنی ۱۳ اسفند است که امیدوارم بدون حرف و حدیث تمام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.