کد خبر : 215457
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1400 - 16:00
-

پرتغال یا روسیه؟ کدامیک قهرمان یورو می شوند؟

پرتغال یا روسیه؟ کدامیک قهرمان یورو می شوند؟

یورو ۲۰۲۲ به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، پرتغال یا روسیه؟ هرکدام که قهرمان شود به سومین کشوری بعد از اسپانیا و ایتالیا تبدیل می‌شود که بیش از یک مقام قهرمانی یورو را کسب کرده است.

پرتغال قصد دارد از عنوان قهرمانی خود در سال ۲۰۱۸ دفاع کند. آن‌ها بعد از ۲۰۱۸ موفق به کسب مقام قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ نیز شدند. روسیه تنها عنوان خود را در سال ۱۹۹۹ کسب کرد. بعد از آن چهار بار دیگر به فینال صعود کرد اما شکست خود همچنین آن‌ها یک بار نیز به فینال جام‌جهانی در سال ۲۰۱۶ صعود کردند که در آن جا هم مغلوب آرژانتین شدند. هر دو تیم برای نخستین بار با ۵ پیروزی پیاپی به فینال صعود کردند.

ژورژه براز، سرمربی پرتغال: “همه بازیکنان در شرایط خوب هستند. من همیشه در مورد این نوع مسابقات شوخی می‌کنم، مصدومیت برای فینال معنا ندارد!. سطح روسیه واقعاً بالاست، بازیکنان فوق‌العاده‌ای با توانایی‌های بسیار زیاد، که می‌تواند همه خواسته یک مربی را در طول بازی برآورده کنند. اسکوروویچ یک مربی باتجربه است. او بیشتر از همه یک شخص محترم است! ما سال‌هاست همدیگر را می‌شناسیم و همیشه برای همه هدیه می‌فرستیم. بازی با روسیه در فینال افتخار بسیار بزرگی است”.

تیاگو بریتو، بازیکن پرتغال: “ما یک بازی خوب مقابل اسپانیا داشتیم، می‌خواهیم مقابل روسیه هم در همین سطح باشیم. اینکه می‌توانیم نتیجه رو برگردانیم، نشان دهنده قدرت تیم ما است. امیدوارم در فینال نیازی به این کار نداشته باشیم. در این بازی باید نقاط قوت خود را نشان دهیم. آن‌ها تیم بسیار خوبی با بازیکنان بسیار خوب هستند. بازیکنان روسیه یکی از بهترین‌های اروپا و جهان هستند. بازی بسیار سختی برای ما است اما ما تیم بسیار قدرتمندی هستیم و امیدوارم بتوانیم برنده شویم”.

 

سرگئی اسکوروویچ، سرمربی روسیه: “تیم در شرایط بدنی و روحی خوبی قرار دارد. ما نیمه‌نهایی سختی داشتیم، اما احساسات مثبتی داریم، این به شما انرژی می دهد. مقام‌های قبلی پرتغال گویای همه چیز هستند. آن‌ها قهرمان اروپا و قهرمان جام‌جهانی هستند. آن‌ها قدرتمندترین تیم حال حاضر جهان هستند. ما می‌توانیم در مورد تاکتیک یا هر چیز دیگری صحبت کنیم، اما باید درک کنید که آن‌ها تیم برتر هستند و برای شکست دادن آن‌ها در باید در بهترین حالت خود باشیم. من ژورژه براز را به خوبی می‌شناسم. مدت طولانی است با هم در ارتباط هستیم و روابط ما بسیار گرم است. من به دوستی با او افتخار می‌کنم و بسیار خوشحالم که او توانسته است در تورنمنت‌های بزرگ قهرمان شود. دوست دارم تیم او همیشه سعی کند فوتسالی بسیار جذاب، سریع و تهاجمی بازی کند.”

ایوان میلوانوف، بازیکن روسیه: “پرتغال تیم بسیار قدرتمندی است، آن‌ها قهرمان جهان و اروپا هستند. ما بازی‌های زیادی را مقابل آن‌ها انجام داده‌ایم و به خوبی یکدیگر را می‌شناسیم. آمادگی بسیار مهم است. اکنون آماده برداشتن گام نهایی هستیم، در تمام این سال‌ها سخت کار کرده‌ایم و اشتباهات خود را آنالیز کرده‌ایم و تیم ما بهتر و قوی‌تر شده است، هدف ما کسب این جام است، ما برای این آماده هستیم.”

 

آمارهای کلیدی

* هر دو تیم قصد دارند با قهرمانی به رکورد ایتالیا دست پیدا کنند. روسیه یک بار در سال ۱۹۹۹ و پرتغال یک بار در سال ۲۰۱۸ قهرمان شده‌اند. ۷ قهرمانی نیز برای اسپانیا رقم خورده است.

* روسیه هفتمین حضور خود در فینال را تجربه می‌کند. تنها اسپانیا با ۹ حضور در فینال بالاتر از روسیه قرار دارد. پرتغال با حضور در فینال با ایتالیا برابر است. اوکراین نیز دو حضور در فینال را تجربه کرده است. هیچ تیم دیگری بجز این ۵ تیم نتوانسته است در فینال یورو حضور داشته باشد.

* دیدار فینال، پنجاهمین (شامل مسابقات مقدماتی و مرحله نهایی) حضور سرگئی اسکوروویچ به عنوان سرمربی بر روی نیمکت تیم ملی روسیه در دیدارهای یورو محسوب می‌شود. اسکوروویچ از این لحاظ پشت سر گنادی لیسنچوک اوکراینی با ۵۳ مسابقاه قرار دارد. اسکوروویچ با ۳۸ برد از خوزه ونانسیو لوپز اسپانیایی سبقت گرفته است.

* پرتغال از زمان شکست در ضربات پنالتی مقابل ایران در رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۱۶، تاکنون در ۳۲ بازی رسمی شکست نخورده است. همچنین آن‌ها از بعد از شکست مقابل آرژانتین در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۶ در ۳۳ بازی رسمی در طول ۴۰ دقیقه شکست نخورده‌اند. آن‌ها ۱۰ دیدار متوالی در مرحله نهایی یورو را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.

* روسیه از شروع مسابقات مرحله مقدماتی تاکنون در تمام یازده دیدار پیش رو موفق به کسب پیروزی شده است. این یک رکورد در بازی‌ها این دوره محسوب می‌شود.

* پرتغال در صدوپنجاهمین بازی رسمی خود به دنبال کسب صدمین پیروزی خود است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.