کد خبر : 216163
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 - 14:46
-

شریف: دوازده بازیکن تیم ملی از پیکان و نصر بودند / به میانگین ۲۷ سال می‌گویید جوانگرایی؟

شریف: دوازده بازیکن تیم ملی از پیکان و نصر بودند / به میانگین ۲۷ سال می‌گویید جوانگرایی؟

سرمربی تیم فوتسال زنان نصر فردیس کرج معتقد است که کادرفنی تیم ملی نگاهی به همه‌ی تیم‌های لیگ برتر برای انتخاب فهرست خود نداشته است.

به گزارش  پایگاه خبری فوتسال ، سرمربی تیم فوتسال زنان نصر فردیس کرج معتقد است که کادرفنی تیم ملی نگاهی به همه‌ی تیم‌های لیگ برتر برای انتخاب فهرست خود نداشته است.

 

 یکی از تیم‌های پرستاره این فصل فوتسال زنان ایران، نصر فردیس کرج است که توانست با هدایت فاطمه شریف خود را به جمع ۸ تیم برتر لیگ فوتسال زنان برساند؛ کرجی‌ها لیگ را با هدایت معصومه رضازاده آغاز کردند اما اختلافات پیش‌آمده باعث جدایی رضازاده شد و در نهایت شریف توانست همراه نصر به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

نصر فردیس کرج در مرحله حذفی باید به مصاف فرهان ملارد برود؛ گفتگویی درباره شرایط فنی این تیم کرجی در لیگ فوتسال زنان و البته حاشیه‌های پیش‌آمده درباره حضور بازیکنان نصر در اردوی تیم ملی با فاطمه شریف داشتیم، چرا که نصر فردیس جزو تیم‌هایی است که بیشترین بازیکن را در اردوی ملی دارد.

شریف در ابتدای صحبت‌هایش درباره شرایط فنی نصر فردیس در لیگ امسال گفت: متاسفانه امسال لیگ دو مرحله دچار وقفه شد، یکی درباره اعزام تیم ملی به رقابت‌های کافا و دیگری هم الان که از دو روز پیش اردوی تیم ملی برای دیدار دوستانه با روسیه آغاز شد؛ از نیم‌فصل که من به عنوان سرمربی هدایت این تیم را برعهده گرفتم، بعد از بازی با پارس‌آرا شیراز، دو بازی سخت مقابل پیکان و مس داشتیم که توانستیم به پیروزی برسیم. بعد از آن کلاً تمرینات‌مان به واسطه وقفه‌ای که گفتم، تعطیل شد و نزدیک به ۲۱ روز ما از شرایط مسابقه دور بودیم.

وی افزود: بعد از شروع دوباره رقابت‌ها دو بازی معوقه مقابل هیات فوتبال اصفهان و پارس‌آرا شیراز داشتیم و بعد از آن دوباره الان لیگ تعطیل شده و گفتند اولین بازی پلی‌آف ۱۳ اسفند است و ما به دلیل این‌که تعداد زیادی از بازیکنان‌مان در اردوی ملی هستند، مجبور شدیم که تمرینات‌مان را تعطیل کنیم.

فاطمه شریف درباره وضعیت این فصل لیگ فوتسال زنان توضیح داد: لیگ هر سال که برگزار می‌شود به خصوص امسال که روش جدیدی برای آن انتخاب کردند، یکسری مزیت‌ها و معایب دارد؛ لیگ امسال در دو گروه ۷ تیمی برگزار شد و قرار شد از هر گروه ۴ تیم صعود کنند و این ۸ تیم صعودکننده، سال آینده سوپرلیگ را داشته باشند. این‌که الان شرایط کرونا است و وضعیت اقتصادی تیم‌ها شاید خیلی مناسب نباشد و تیم‌ها را در دو گروه قرار دادند، من فکر می‌کنم ایده‌ی بدی نباشد.

سرمربی نصر فردیس کرج ادامه داد: اگر قرار بود همه تیم‌ها در یک گروه باشند و رفت و برگشت رقابت کنند، با توجه به این‌که ۱۴ تیم هست، ۲۶ هفته طول می‌کشید و هر تیمی باید ۱۳ سفر می‌داشت؛ اما به این روش، تعداد سفرها و به مراتب بازی‌ها کمتر است؛ نقطه ضعف آن این است که عدالت رعایت نمی‌شود، الان گروه ما ۴ تیم خوب حضور داشتند و شانس صعودی برای ۳ تیم دیگر نبود اما در گروه مقابل، کار برای صعود به راحت‌تر بود و فکر می‌کنم از این جهت عدالت رعایت نشد. سطح فنی مسابقات هم به نسبت خوب بوده و این‌که ملی‌پوشان در چند تیم پخش شده‌اند، باعث شده تا سطح مسابقات بالا باشد به خصوص در گروه ما و من فکر می‌کنم در مرحله پلی‌آف شاهد بازی‌های بسیار قشنگ‌تری باشیم.

 
 

 

شریف در توضیح غیبت سارا شیربیگی گفت: او به اردوی ملی دعوت شد، اما خودش بنا بر مصدومیتی که داشت نرفت؛ سارا شیربیگی بازی‌های تیم ملی در کافا اعزام شدند و آنجا بازی‌های خوبی را از خود نشان دادند و فکر می‌کنم تعداد گل‌هایی هم که به ثمر رساندند، بالا بود و فقط یک گل تا خانم گلی فاصله داشتند. در بازگشت از کافا، زانوی‌شان که دو بار جراحی شده درد داشت و متورم بود و برای همین با مشورت کادرفنی قرار شد که این اردو نباشند.

فاطمه شریف درباره گلایه‌هایش از کادرفنی تیم ملی توضیح داد: وقتی کادرفنی می‌آیند و تصمیم می‌گیرند که جوانگرایی کنند، کار بسیار پسندیده و قابل‌تقدیری است ولی جوانگرایی به معنای واقعی انجام نشد؛ شما الان میانگین سنی تیمی که به کافا اعزام شد را ببینید، ۲۷ سال بود و من فکر نمی‌کنم ۲۷ سال یک میانگین سنی جوانی باشد. انتقادم این بود و دیگر انتقاد من هم این بود که همه بازیکنان دیده نشدند، البته فرصت برای کادرفنی کم بود و شاید هم فرصت کم و محدودیت زمانی و تعداد اردوها باعث شد که کادرفنی نتواند بهترین انتخاب را داشته باشند.

وی افزود: ما ۱۴ تیم در لیگ برتر داشتیم که ۶ بازیکن از تیم پیکان و ۶ بازیکن از تیم ما هستند و نقش بقیه تیم‌ها در تیم ملی کم است و من گفتم که این باعث می‌شود که انگیزه بازیکنان از بین برود و مطلب بعدی این بود که بازیکنانی در لیست بودند که من فکر می‌کنم در باشگاهی‌شان هم عملکرد درخشانی نداشتند اما بازهم در لیست تیم ملی بودند. البته من همه جا گفته‌ام که مربیگری سلیقه است و باید به سلیقه کادرفنی تیم ملی احترام گذاشت.

شریف در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره شانس قهرمانی نصر فردیس در لیگ امسال گفت: ما روی درصد و شانس و … کار نمی‌کنیم، تلاش و تمرین می‌کنیم برای این‌که به هدف‌مان که قهرمانی است برسیم؛ انشالله که همه‌ی آن شرایط دست به دست هم بدهند که ما بتوانیم به آن هدف‌مان برسیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.