کد خبر : 216624
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 - 11:02
-

جابری:۷۰ درصد تیم های لیگ برتری حرفه ای هستند/باید شرایط حرفه ای سازی را با فوتسال ایران بومی سازی کنیم

جابری:۷۰ درصد تیم های لیگ برتری حرفه ای هستند/باید شرایط حرفه ای سازی را با فوتسال ایران بومی سازی کنیم

سرپرست سازمان لیگ فوتسال اطلاعاتی درمورد نحوه صدور مجوز حرفه‌ای برای تیم‌های این رشته ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، آرش جابری درباره اینکه آیا بحث لزوم حرفه‌ای سازی باشگاه‌های فوتسال جدی است، اظهار داشت:‌ هرچند مکتوب تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده اما قطعا AFC برای سال ۲۰۲۴ الزاماتی را در نظر گرفته است و شرط حضور نماینده فوتسال کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کسب مجوز حرفه‌ای است. 

وی در مورد اینکه باشگاه‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای باید چه مواردی را لحاظ کنند، گفت:‌ مواردی که قطعا AFC روی آن تاکید دارد، آکادمی، تشکیل تیم‌های پایه، مالکیت خصوصی ، ثبت باشگاه‌ها به عنوان یک موسسه تجاری، در اختیار داشتن سالن اختصاصی یا استیجاری به مدت دست‌کم ۵ سال و سایر موارد است که باشگاه‌ها باید آنها را لحاظ کنند.

سرپرست سازمان لیگ فوتسال درباره اینکه چند درصد باشگاه‌ها چنین شرایطی دارند، توضیح داد: خوشبختانه ۷۰ درصد از ۱۴ باشگاهی که اکنون در لیگ برتر حضور دارند، خصوصی و حرفه‌ای هستند اما به لحاظ مالکیت سالن‌ها هر ۱۴ سالنی که در لیگ برتر از آنها استفاده می‌شود، وابسته به نهادهای دولتی هستند و باشگاه‌ها باید این موضوع را در نظر بگیرند. ۱۱ باشگاه در رده‌های سنی امید، جوانان و نوجوانان فعالیت دارند و از این لحاظ هم در اکثریت هستیم. بحث ثبت باشگاه‌ها به عنوان موسسه تجاری تاکنون توسط ۱۳ باشگاه انجام شده و فقط یک باشگاه مورد دارد که عزیزان باید آن را مورد بررسی قرار بدهند.

جابری اضافه کرد: شرایط دیگری هم وجود دارد و بلافاصله پس از وصول نامه، کارگروهی در سازمان لیگ انجام می‌دهیم و هرچند لیگ سال بعد ما در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود اما همه این موارد را به جدیت راستی آزمایی خواهیم کرد تا برای سال ۲۰۲۴ مشکلی نداشته باشیم. هیچ یک از باشگاه‌ها سالن اختصاصی ندارند. باید سالن‌ها یا در مالکیت آنها باشد یا به صورت بلند مدت تحت اجاره باشگاه‌ها باشد. پس از دریافت نامه و تشکیل کارگروه، هر باشگاه را با آیتم‌های مدنظر AFC مطابقت می‌دهیم. اگر کمبود یا کم و کسری باشد، تاریخی را مشخص می‌کنیم و تا آن تاریخ باشگاه‌ها ملزم هستند ایرادات را برطرف کنند.

وی در خصوص اینکه برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاهی مثل مس رفسنجان در فوتبال یکی از شروط این است که هر روز باید هواپیمای مسافربری به این شهر پرواز کند و آیا چنین آیتم‌های سنگینی برای کسب مجوز حرفه‌ای در فوتسال هم وجود دارد، توضیح داد: موارد کلی مطرح شده ولی اگر این مورد را بخواهند در فوتسال هم در نظر بگیرند باید بگویم شهرستان‌هایی در لیگ برتر این رشته حضور دارند که فاقد فرودگاه هستند و فاصله‌شان با تهران به شکلی است که آن شهرستان نیازی به فرودگاه ندارد. کلاردشت، قم، ساوه و کرج که در لیگ برتر تیم دارند، در محدوده ۱۵۰ کیلومتری تهران هستند اما هنوز چنین موردی را برای فوتسال نشنیده‌ام.

سرپرست سازمان لیگ فوتسال عنوان کرد: ابتدا باید آیتم‌ها بیاید و آنها را با شرایط حاکم در فوتسال کشورمان، بومی‌سازی کرده و تطبیق بدهیم. باید مسیر درستی را طی کنیم تا نماینده ما از سال ۲۰۲۴ در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.