کد خبر : 219117
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 11:46
-

ناظم‌الشریعه: سالن‌های عراق ضعف دارد، اما از دستمزد و اردوها راضی هستم/ هدف ما صعود به جام جهانی است

ناظم‌الشریعه: سالن‌های عراق ضعف دارد، اما از دستمزد و اردوها راضی هستم/ هدف ما صعود به جام جهانی است

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال عراق، صعود به جام جهانی را هدف اصلی فدراسیون فوتبال این کشور ظرف سال‌های آینده عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، محمد ناظم‌الشریعه درباره وضعیت فوتسال در کشور عراق اظهار داشت: پس از عدم صعود به جام ملت‌های آسیا، فوتسال عراق حدود سه سال رها شده بود و خیلی به تیم ملی اهمیتی داده نمی‌شد. وزیر ورزش عراق (عدنان درجال) مربی فوتبال بود و انسانی بسیار باهوش است. به دعوت او به عراق سفر کردم و چند جلسه با هم داشتیم. چند مربی عراقی را هم دعوت کردیم و هدف اصلی ما صعود به جام ملت‌های آسیا بود.

بازیکنان عراق در دفاع ضعف دارند
وی با بیان اینکه بازیکنان زیادی به اردوی تیم ملی عراق دعوت و در نهایت ۲۰ بازیکن انتخاب شدند، تصریح کرد: در تهران و لبنان اردوی تدارکاتی داشتیم و بر اساس برنامه خودمان جلو رفتیم. بازیکنان عراق همه در فکر حمله هستند و در دفاع ضعف زیادی دارند. یک هفته زودتر از مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا به امارات سفر کردیم و نتیجه آن را هم دیدیم. در گروه B بالاتر از بحرین و امارات قرار گرفتیم و به‌عنوان صدرنشین صعود کردیم که این برای عراقی‌ها بسیار خوب بود.

عراقی‌ها شرایط تاکتیکی خوبی ندارند
سرمربی تیم ملی عراق در خصوص تورنمنت بعدی شاگردانش گفت: مسابقات بعدی ما جام اعراب است که ۴ تا ۱۱ خرداد برگزار می‌شود. باید پس از تعطیلات ماه مبارک رمضان اردوی تدارکاتی داشته باشیم. بسیاری از بازیکنان را اصلاً ندیده‌ایم و منتظریم لیگ برتر عراق به پایان برسد تا آنها را ببینیم. شرایط تاکتیکی بازیکنان عراق خوب نیست، اما آنها تکنیک‌های خاص خود را دارند و از شرایط فیزیکی خوبی بهره می‌برند.

عربستان کادر فنی بارسلونا را آورده است
ناظم‌الشریعه در مورد رقابت با تیم‌های ملی کشورهای عربی گفت: نمی‌توانیم از لبنان بگذریم. امارات و عربستان هم تیم‌های خوبی هستند و عربستان کادر مربیگری بارسلونا را آورده است. هشت تیم در جام اعراب حضور دارند و امیدواریم بازیکنان را در این مسابقات بیشتر بشناسیم. اردویی یک ماهه در ایران خواهیم داشت و لیگ برتر به‌زودی آغاز می‌شود تا بازیکنان آماده جام ملت‌های آسیا شوند.

هدف اصلی عراق، صعود به جام جهانی فوتسال است
وی درباره برنامه خود با تیم ملی فوتسال عراق عنوان کرد: برنامه سه ساله‌ای داریم که هدف اصلی، حضور در میان چهار تیم برتر آسیا و حضور در جام جهانی است. کارمان را با نظم جلو می‌بریم، اما باید کمپ تیم‌های ملی را درست کنند و باید کارهایی برای آموزش فوتسال در این کشور انجام بدهیم. از همکاران ایرانی دعوت می‌کنم تا از لحاظ آموزشی به ما کمک کنند.

سالن‌های عراق ضعف دارد، اما از دستمزد و اردوها راضی هستم
سرمربی تیم ملی عراق در خصوص امکانات فوتسال عراق، وضعیت آماده‌سازی تیم ملی این کشور و دستمزد خود در عراق به تسنیم گفت:‌ سالن‌های عراق ضعف دارد و بیشتر اردوهای تیم ملی را خارج از کشور برگزار می‌کنیم. به دنبال پول نبودیم، اما از شرایط دستمزد راضی هستیم. خدا را شکر مشکلی بابت اردوها نداریم و باید ببینیم مشکلی پیش می‌آید یا خیر. اردوی تدارکاتی در لبنان و ایران را خیلی زود قطعی کردیم و یک هفته زودتر از انتخابی جام ملت‌های آسیا به امارات سفر کردیم. از این بابت هم رضایت داریم.

عراق را به‌خاطر نزدیکی به ایران انتخاب کردم
ناظم‌الشریعه در مورد انتخاب عراق به‌عنوان مقصد خود، پس از جدایی از تیم ملی ایران و در پاسخ به این پرسش که آیا از فضای ایجاد شده علیه خودش در کشور ناراحت بود یا خیر، اظهار داشت:‌ من عراق را به‌خاطر نزدیکی به ایران و راحت بودن تردد انتخاب کردم. من پشت کسی حرف نمی‌زنم، اما خیلی‌ها برای حفظ جایگاه خود صحبت‌هایی می‌کنند. ما در این مسیر قرار گرفته‌ایم و معلوم نیست در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

مردم متوجه همه مسائل می‌شوند
وی در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا و نیز اظهارات مربیان این تیم در مورد لزوم آغاز جوانگرایی در تیم ملی ظرف سال‌های گذشته عنوان کرد: بازی‌های تیم ملی را دنبال کردم و به نظرم این تیم عملکرد بسیار خوبی داشت. به کادر فنی تبریک می‌گویم و امیدوارم در ادامه راه هم موفق باشد. مردم متوجه همه مسائل می‌شوند و همه چیز به مرور زمان ثابت می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.