کد خبر : 220566
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 - 9:07
-

هر لحظه بازیکنان در لیگ منتظر دعوت شدنشان به تیم ملی هستند

خوراکچی:در گذشته فقط ۱۸ بازیکن ثابت در لیست تیم‌ ملی بودند/ در صورت عدم نتیجه‌گیری در مسابقات تدارکاتی شمسایی را سرزنش نکنیم

خوراکچی:در گذشته فقط ۱۸ بازیکن ثابت در لیست تیم‌ ملی بودند/ در صورت عدم نتیجه‌گیری در مسابقات تدارکاتی شمسایی را سرزنش نکنیم

پیشکسوت فوتسال گفت: وحید شمسایی دل شیر دارد که بازی با آرژانتین را پذیرفته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، پیشکسوت فوتسال گفت: وحید شمسایی دل شیر دارد که بازی با آرژانتین را پذیرفته است.

محمود خوراکچی، مربی و کارشناس فوتسال، درباره برنامه‌های تدارکاتی فدراسیون برای تیم‌ ملی اظهار داشت: با توجه به اینکه ما جام ملت‌های آسیا را در پیش رو داریم از طرفی یک پوست اندازی هم در تیم ‌ملی انجام شده و تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه در لیست شمسایی قرار دارند، نیاز است که بازی های سنگین مانند آرژانتین، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و برزیل در برنامه‌های کادر فنی قرار بگیرد. قطعا برنامه ریزی‌های انجام شده را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: تیم‌ ملی اولین تجربه خود را با حضور وحید شمسایی در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا پشت سر گذاشت، آن مسابقات از نظر کیفی سطح پایینی داشت بنابراین نیاز است تیم ‌ملی برای قدرتمند‌تر ظاهر شدن در تورنمنت جام ملت های آسیا در شرایط سخت و بازی‌های سخت قرار بگیرد تا بازیکنان جوان تیم ملی نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و شمسایی و همکارانش بتوانند بازیکنان را در شرایط سخت شناسایی کنند. آزمون و خطاهایی که دارند را برطرف کنند تا در بازی‌های جام ملت‌ها با کمترین اشتباه آن مقام قهرمانی که همه از تیم ‌ملی فوتسال توقع دارند به دست بیاید.

کارشناس فوتسال در مورد بازی تدارکاتی با تیم ‌ملی آرژانتین گفت: به نظرم همین که شمسایی قبول کرده است با تیم آرژانتین بازی کند نشان می‌دهد که دل شیر دارد. شمسایی می‌گوید برایش برد و باخت در این بازی مهم نیست و بیشتر می‌خواهد ضعف تیمش را از این دو بازی استخراج کند. شمسایی بارها در مصاحبه‌هایش گفته اگر ۱۰ گل بخورد آن را ناکامی نخواهد دانست و اگر ۱۰ گل هم بزند پزش را نخواهد داد. من اگر جای شمسایی بودم این کار را انجام نمی‌دادم اما او قبول کرده و ما هم به فال نیک می‌گیریم.

 

خوراکچی با مثبت خواندن تغییرات اتفاق افتاده در ترکیب تیم ‌ملی ادامه داد: هر مربی در هر جای دنیا وقتی که هدایت یک تیم ملی را به عهده می‌گیرد با تفکرات خودش جلو می‌آید، وحید شمسایی هم با توجه به اینکه از همان ابتدا در فوتسال ایران حضور داشته و سال ها به عنوان درخشان‌ترین بازیکن در مسابقات مختلف بازی کرده قطعا تجربیات زیادی را جمع‌آوری کرده که حالا می‌خواهد آن تجربیات را در تیمش اجرا کند. پوست اندازی شهامت می‌خواهد که شمسایی نشان داده این شهامت را دارد. ما هم باید او را در این مسیری که قرار گرفته کمک کنیم. در صورت عدم نتیجه‌گیری در مسابقات تدارکاتی فورا او را سرزنش نکنیم. شمسایی تصمیمش را گرفته و حتی روی تصمیماتش هم پافشاری می‌کند بنابراین به جای نقد عجولانه باید از او و تیمش حمایت کنیم. در گذشته فقط ۱۷ الی ۱۸ بازیکن ثابت در لیست تیم‌ ملی بودند اما با رویه‌ای که کادر فنی جدید دارد اما حالا هر لحظه بازیکنان در لیگ منتظر دعوت شدنشان به تیم ملی هستند. این کار قشنگ و پسندیده‌ای است. این روش باعث خواهد شد که بازیکنان خود را همیشه در انگیزه بالا نگاه دارند که هر لحظه شانس پذیرفته شدن در تیم ملی را دارند.

وی در مورد شانس قهرمانی تیم ‌ملی در جام‌ ملت‌ها گفت: از آنجایی سرعت رشد فوتسال در آسیا در مقایسه با سایر قاره‌ها در دهه اخیر بیشتر بوده کاملا روشن است که بازی های دشوار و غیرقابل پیش‌بینی خواهیم داشت. با توجه به اینکه پوست اندازی رقبای ما از چند سال قبل آغاز شده ولی در این دوره پوست اندازی را شروع کردیم  تقریبا می‌توان گفت که مثل یک هندوانه در بسته می مانیم. من با شناختی که از تیم ‌ملی دارم می‌دانم که با هر ترکیبی وارد جام ملت‌ها شود با موفقیت آن دوره را پشت سر می‌گذارد. از آنجایی که در جام جهانی هم نتایج خوبی نگرفتیم این بازی ها برایمان حساس شده که امیدوارم بتوانیم شاهد بازی های خوبی باشیم.

خوراکچی تاکید کرد: برای شمسایی و تیم ‌ملی آرزوی موفقیت دارم. شمسایی بارها در گفت‌وگویش گفته آمدم که بسوزم و بسازم اما با توجه به ظرفیتی که فوتسال ایران و تجربه خوبی که خود شمسایی دارد سوختنی در کار نیست. یک زمانی مربیانی تلاش کردند و نسل طلایی را ساختند و حالا هر شخصی که بیاید قطعا یک تیم قوی و با پتانسیل بالا را در اختیار دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.