کد خبر : 220802
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401 - 13:05
-

شمس:فوتسال برای کنفدراسیون فوتبال آسیا اولویت نیست/امیدوارم فردی بر کرسی کنفدراسیون فوتبال آسیا بنشیند که فوتسالی باشد

شمس:فوتسال برای کنفدراسیون فوتبال آسیا اولویت نیست/امیدوارم فردی بر کرسی کنفدراسیون فوتبال آسیا بنشیند که فوتسالی باشد

پیشکسوت فوتسال از لغو جام باشگاه های آسیا می گوید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، حسین شمس سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتسال ایران لغو پیاپی رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتسال آسیا را دلسرد کننده می‌داند و می‌گوید: به‌دنبال انصراف امارات از میزبانی مسابقات، باشگاه الکویت هم به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای ارسال و اعلام کناره گیری کرد.

او می‌گوید: این تیم سه سال است که قهرمان لیگ برتر کویت شده و با لغو بازی‌های باشگاه‌های آسیای امسال، انگیزه خود را از دست داد. باید به گیتی‌پسند آفرین گفت که با تمام ناملایمات باز هم با جدیت و انگیزه فراوان در فوتسال فعالیت می‌کند.

فوتسال، بدون پشتوانه در آسیا

سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتسال درخصوص هزینه برگزاری مسابقات هم می‌گوید: کنفدراسیون فوتبال آسیا باید مبلغی به میزبان جام باشگاه‌ها پرداخت کند، اما AFC این پول را ذخیره کرده تا برای جام‌جهانی قطر هزینه کند.

شمس معتقد است  فوتسال برای کنفدراسیون فوتبال آسیا اصلاً در اولویت قرار نیست و پشتیبانی ندارد، بعید نیست که با این رویکرد جام ملت‌های آسیا هم لغو شود.

به باور او، مهدی تاج عکس‌العملی درخصوص اتفاقات اخیر از خود نشان نمی‌دهد و این موضوع جای تأسف دارد.

این کارشناس و پیشکسوت فوتسال می‌گوید: امیدوارم فردی بر کرسی کنفدراسیون فوتبال آسیا بنشیند که فوتسالی باشد و به برگزاری رقابت‌هایی همچون فوتبال بانوان آسیا، جام باشگاه‌های فوتسال و مسابقات جوانان کمک کند.

در روز‌های گذشته، حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال، پیشنهاد برگزاری رقابت‌های هشت جانبه را مطرح کرده و قرار است پس از برگزاری مجمع‌عمومی فدراسیون فوتبال در تاریخ دهم خرداد، رقابتی شبیه به جام باشگاه‌های آسیا با حضور دو تیم ایرانی و چند تیم از کشور‌هایی از جمله کویت، تایلند و عراق که با برگزار نشدن بازی‌ها متضرر شدند در ایران برگزار شود.

البته این طرح هنوز در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح نشده و از طرفی آینده رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون هم مشخص نیست تا درخصوص مورد موافقت قرارگرفتن این طرح تصمیم گرفته شود.

در هفته‌های پیش‌رو باید منتظر تشکیل مجمع‌عمومی فدراسیون باشیم تا از بلاتکلیفی دربیاید و به جامعه فوتسال نیز سروسامانی ببخشد. هرچند برگزاری این تورنمنت هیچ ارتباطی به جام باشگاه‌های فوتسال آسیا ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.