کد خبر : 220797
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401 - 12:31
-

عراقی زاده:تاج به‌عنوان رئیس کمیته فوتسال آسیا باید جوابگوی لغو جام باشگاه باشد/مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا در خواب به‌سر می‌برند/قطعاً با چنین برخورد‌هایی باشگاه‌ها دلسرد می‌شوند

عراقی زاده:تاج به‌عنوان رئیس کمیته فوتسال آسیا باید جوابگوی لغو جام باشگاه باشد/مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا در خواب به‌سر می‌برند/قطعاً با چنین برخورد‌هایی باشگاه‌ها دلسرد می‌شوند

قائم مقام باشگاه گیتی پسند از لغو جام باشگاه های آسیا می گوید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، محمدحسین عراقی‌زاده قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان در مورد لغو جام باشگاه های آسیا گفت: طبیعتا با توجه به اطلاع قبلی AFC قرار بود امارات میزبانی رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتسال آسیا را بر عهده داشته باشد، اما در فروردین به ما اطلاع داده شد که امارات از میزبانی منصرف شده است.

او گفت: پس از آن با هماهنگی‌هایی که در باشگاه گیتی‌پسند با هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان داشتیم تصمیم گرفتیم درخواست میزبانی از جام باشگا‌ه‌های فوتسال آسیا را به AFC ارسال کنیم.

به گفته قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان، با توجه به اینکه قبل‌تر، اصفهان دو دوره میزبانی جام باشگاه‌های فوتبال آسیا را تجربه کرده بود و به این نتیجه رسیدیم که اکنون هم آمادگی میزبانی را دارد، بنابراین از طریق دبیرکل فدراسیون فوتبال درخواست میزبانی رقابت‌ها را به AFC ارسال کردیم.

عراقی‌زاده می‌گوید: پس از آن طبق اخباری که از نشست کمیته فوتبال آسیا به‌گوش رسید متوجه شدیم این رقابت‌ها لغو شده، اما همچنان علت این تصمیم را نمی‌دانیم و باید نظر مسئولان مربوط در کمیته فوتسال آسیا درخصوص این مورد را جویا شد.

دهم فروردین  امارات متحده عربی با ارسال نامه‌ای به کمیته‌اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا از میزبانی مسابقات باشگاه‌های آسیا پا پس کشید و شرایط برای برگزاری این رقابت‌ها را پیچیده کرد.

او معتقد است مهدی تاج به‌عنوان رئیس کمیته فوتسال آسیا باید جوابگوی لغو این رقابت‌ها باشد.

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان می‌گوید: البته آقای تارقلی‌زاده دیگر مسئول ایرانی حاضر در کرسی AFC تلاش زیادی برای برگزاری رقابت‌ها کرد، همانطور که نخستین دوره میزبانی ایران از جام باشگاه‌های فوتسال آسیا توسط او برنامه‌ریزی و برگزار شد.

چهاردهم فروردین سال ۱۴۰۱ بود که گیتی‌پسند اعلام کرد آمادگی میزبانی جام باشگاه‌های فوتسال آسیا را دارد و قرار بود از بین ایران، کویت و تایلند یک تیم به‌عنوان میزبان انتخاب شود.

کج‌سلیقگی کنفدراسیون فوتبال آسیا تمامی ندارد

به گفته عراقی‌زاده، بدون شک مسئولان AFC باید پاسخگوی لغو مسابقات از جمله جام باشگاه‌های فوتسال آسیا باشند.

او معتقد است  برگزار نشدن رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در زمانی که تمام مسابقات فوتسال در سایر قاره‌ها در حال برگزاری است به‌دلیل کج‌سلیقگی مسئولان AFC است و بی توجهی آن‌ها به فوتسال است.

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان، می‌گوید: خواه، ناخواه زمانی که رقابت‌های بین‌المللی برگزار، اما در آسیا مسابقات لغو می‌شود، فوتسال قاره کهن افت می‌کند و نباید انتظار داشته باشیم تیم‌های آسیایی در جام‌جهانی موفق عمل کنند.

“مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا در خواب به‌سر می‌برند و برای برگزاری این تورنمنت هیچ‌گونه همتی به‌خرج نمی‌دهند”. این را عراقی‌زاده، می‌گوید و یادآوری می‌کند: انصراف امارات از میزبانی مسابقات دلیل نمی‌شود که به‌طور کلی رقابت‌ها لغو شود، قطعاً کشور‌هایی هستند که میزبانی را به بهترین شکل برعهده بگیرند.

به اعتقاد او  اگر مسئولان AFC می‌خواستند مسابقات را برگزار کنند قطعاً این اتفاق رخ می‌داد و با این اتفاقات فوتسال آسیا بدون‌شک روز به روز افت خواهد کرد.

در حالی امارات از میزبانی انصراف داد که بیست‌وپنجم فروردین، زمان قرعه‌کشی جام باشگاه‌های فوتسال آسیا اعلام شده بود و AFC فقط ۱۵ روز برای اعلام میزبان جدید فرصت داشت.

تصمیمات عجیب AFC و بر باد رفتن انگیزه جامعه فوتسال

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند معتقد است  اگر بخواهیم طبق روال تمام دنیا پیش برویم دست کم سال آینده باید بازی‌ها برگزار شود، اما اگر با دست‌فرمان AFC جلو برویم قطعاً سال آینده و دوره‌های بعدی نیز به دلایل مختلف مسابقات فوتسال باشگاه‌های آسیا لغو خواهد شد.

عراقی‌زاده در مورد پیامد‌های منفی لغو مداوم جام باشگاه‌های فوتسال آسیا می‌گوید: لیگ ایران از سطح بالایی در فوتسال آسیا و حتی دنیا برخوردار است، باشگاه گیتی‌پسند در سه‌دوره حضورش در جام باشگاه‌های آسیا به فینال راه پیدا کرده؛ اما قطعاً با چنین برخورد‌هایی از جانب AFC باشگاه‌ها دلسرد می‌شوند.

او می‌گوید: باشگاه‌ها وقتی با قهرمانی به رقابت‌های قاره‌ای راه پیدا نمی‌کنند دیگر انگیزه‌ای برایشان نمی‌ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.