کد خبر : 221595
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 تیر 1401 - 14:38
-

شیربیگی: عمر ورزشی ما هدر رفت/ تیم ملی در بدترین شرایط است

شیربیگی: عمر ورزشی ما هدر رفت/ تیم ملی در بدترین شرایط است

سارا شیربیگی به شدت از فدراسیون فوتبال انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، سارا شیربیگی درباره وضعیت تیم ملی فوتسال زنان گفت:تیم ملی اکنون شرایط خوبی ندارد و این وضعیت باب میل هیچ کسی نیست جز فدراسیون‌نشینان. حواشی و اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال می‌افتد، باید مدیریت شود تا روی تیم ملی تاثیر نگذارد. حداقل چهار سال است که تیم ملی شرایط خوبی ندارد و تنها یک دوره موقت تشکیل می‌شود. چرا شرایط تیم قهرمان آسیا باید اینگونه باشد. چرا شهناز یاری و شهرزاد مظفر بهترین سرمربیان فوتسال ایران باید هدایت تیم‌های عراق و کویت را برعهده بگیرند و ما آنها را با حسرت نگاه کنیم و افسوس بخوریم.

 

تیم بدون برنامه حق ندارد از گروه خود بالا برود

او افزود:چرا تیم‌های عربی که به تازگی توسط سرمربیان ایرانی ما تشکیل شده‌اند باید این همه امکانات و بازی دوستانه داشته باشند؛ اما تیم قهرمان آسیا هچ چیزی نداشته باشد. همواره یک‌ماه قبل از مسابقات برون مرزی، تیم ملی تشکیل می‌شود و این شرایط اصلا خوب نیست. همه توقع قهرمانی دارند؛ اما کاری هم برای تیم ملی انجام نمی‌دهند.

فدراسیون فوتبال عمر ورزشی ما را هدر داد

خانم گل سابق فوتسال آسیا عنوان کرد:هر چند در تورنمنت کافا قهرمان شدیم؛ اما تیم ازبکستان را به زور بردیم و سطح این رقابت‌ها هم پایین بود. تیمی که قهرمان آسیا شد چرا باید به سختی ازبکستان را ببرد. تیمی که بدون برنامه است نمی تواند از گروه خود بالا برود. هرچند نام قهرمان آسیا روی تیم ملی فوتسال زنان است؛ اما فدراسیون عمر فوتسالی ما را هدر داد. به عنوان خانم گل آسیا چهار سال در هیچ مسابقات آسیایی و جهانی شرکت نکردم. مگر عمر ورزشی ما چقدر است. مسئولان فدراسیون درکی از شرایط ندارند. حتی رده پایه هم نداریم و قبلا برای المپیک این رده تشکیل شد و از دل آنها چند بازیکن خوب درآمد و به تیم ملی بزرگسالان راه یافتند؛ اما اکنون این رده هم تعطیل شده است.

او با اشاره به اینکه با ادامه این شرایط تیم ملی فوتسال زنان اصلا عملکرد خوبی در آسیا نخواهد داشت، گفت:به نظرم بهتر است مسئولان فدراسیون فوتبال تیم ملی را تعطیل کنند. باید ببینیم آنها چه زمانی به خودشان می‌آیند که فوتسال زنان ایران قهرمان آسیا و در جهانی حرفی برای گفتن داشت؛ اما الان کجای کار است و چه عاملی سبب شده تا حرفی برای گفتن در هیچ جا نداشته باشیم.

شیربیگی یادآور شد:لیگ برتر فوتسال زنان در بدترین شرایط برگزار می‌شود و پوشش خبری نداریم. مگر فوتسال چه فرقی با والیبال یا بسکتبال زنان دارد. این عوامل سبب می‌شود تا هیچ حامی مالی سمت فوتسال زنان نیاید. قراردادهای ما برخلاف رشته‌های دیگر روز به روز کمتر می‌شود.

ملی‌پوش فوتسال زنان با اشاره به اینکه فروزان سلیمانی سرمربی باتجربه‌ای است، گفت:وی وقتی هدایت تیم ملی فوتسال زنان را برعهده گرفت صلاح دید تا جوانگرایی کند و در کار او دخالت نمی‌کنم و بحثم با مسئولان فدراسیون فوتبال است. اگر هر کاری می‌کنید یا با مربی قرارداد می‌بندید حداقل از آن فرد و تیمش حمایت کنید. سرمربیان خوب را به کشورهای دیگر می‌دهید و حال می‌خواهید تیم ملی فوتسال زنان پیشرفت کند. هرگز دوست ندارم در تیم ملی عراق یا کویت بازی کنم و تیم ملی فوتسال زنان ایران را دوست دارم. مطمئنم شهناز یاری و شهرزاد مظفر دلشان به حال تیم ملی ایران می‌سوزد. تا کی باید سکوت کنیم و حرف نزنیم و ببینیم این مسئولان چه تصمیمی می‌گیرند.

 

مسوولان فدراسیون فقط وعده می‌دهند

او اضافه کرد:تیمی که قهرمان آسیا است، واقعا مستحق چنین جایگاهی است؟ در سال ۹۷ خانم گل شدم اما کاپ خانم گلی را به من ندادند. من آن کاپ را برای یادگاری می‌خواستم. جشن قهرمانی نمی‌خواهم، فقط کاپ را به من بدهید. چقدر دروغ می‌گویید و وعده می‌دهید. چرا کاپ خوبی را برای مردان تهیه می‌کنید و به آنها می‌دهید و در مسابقات لیگ برتر به من کاپی دادید که همان لحظه به دلیل جنس بدی که داشت شکست. احساس می‌کنم در لحظه آخر از انباری یک جام پیدا کردند و به من دادند.مقداری برای بانوان ارزش قائل شوید. در طول این سال‌ها به عنوان خانم گل سه کفش طلا و توپ طلا دارم و ۲ سال است که جامی به من نمی‌دهند.

 

چهار سال خوردیم و خوابیدیم

خانم گل سابق فوتسال زنان آسیا گفت:

حرف زیاد است؛ اما چه فایده اول و آخر این حرف‌ها به جایی ختم نمی‌شود؛ اما مسئولان هیچ انتظاری از تیم ملی نداشته باشند تا معجزه کنیم و تکنیک فردی را به کار بگیریم. تیمی که چهار سال خوابیده است باید چهار سال هم تلاش کند تا از شرایط معمولی بالا بیاید. ۲ سال به صورت مداوم در اردو بودیم و بازی‌های تدارکاتی داشتیم تا توانستیم به شرایط ایده‌آل برسیم؛ اما الان چهار سال است که خوردیم و خوابیدیم. مسابقه با تیم‌هایی چون ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان به دردمان نمی‌خورد و بهتر است تیمی که قهرمان آسیا شده اصلا با این تیم‌ها بازی نکند. قهرمانی آسیا و جهان پیشکش خودتان باشد. امیدوارم رئیس جدید به فوتسال بانوان توجه کند و ببیند که به چه وضعیتی کشیده شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.