کد خبر : 223728
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 19:02
-

ترابیان: چرا تاج با این قلب مریض در انتخابات شرکت می‌کند؟/ آدم‌هایی در حد و اندازه فوتبال در انتخابات ورود نکردند

ترابیان: چرا تاج با این قلب مریض در انتخابات شرکت می‌کند؟/ آدم‌هایی در حد و اندازه فوتبال در انتخابات ورود نکردند

عضو سابق کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: متأسفانه آدم‌هایی که در حد و اندازه فدراسیون فوتبال ایران هستند در انتخابات ورود نکرده‌اند و این برای فوتبال ما که در آسیا حرف اول را می‌زند اصلا خوب نیست.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، عباس ترابیان درباره وضعیت فوتسال ایران در دوران ریاست مهدی تاج گفت: زمانی که تیم ملی فوتسال کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۶ عنوان سومی را کسب کرد و در دوران ریاست مهدی تاج بود، من مدیر تیم ملی بودم و در کنار آن‌ها در کلمبیا بودیم. خیلی جالب است که در آن زمان کمتر کسی فکر می‌کرد تیم تا این مرحله صعود کند، اما وقتی این اتفاق افتاد، تاج که ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده داشت؛ بنا بر احساس مسئولیت یا هر هدف دیگری که داشت راهی این کشور شد تا در کنار تیم ملی حضور داشته باشد. من خاطرم هست که آن زمان تیم در وضعیت مالی خوبی هم به سر نمی‌برد و ما مشکلات مالی زیادی داشتیم. وقتی قرار شد که تاج به کلمبیا بیاید از او خواستیم همراه خودش هم پول بیاورد که بخشی از مشکلات حل شود و پاداش بازیکنان هم که به این مرحله رسیده‌اند بدهیم. بحث رزرو هتلی که در شان ریاست فدراسیون فوتبال باشد برعهده ما بود و کارها را انجام دادیم.رئیس فدراسیون به کلمبیا آمد و وقتی بعد از سه چهار روز قرار بود برود، مبلغ ۴ هزار دلار پول داد که بخشی از آن هزینه اتاق خودش بود! قطعا اگر تیم تا این مرحله بالا نمی‌رفت، امکان نداشت رئیس فدراسیون به کلمبیا بیاید. زمانی هم که آمد با مقدار اندک پولی که همراه خود آورده بود در واقع بخشی از هزینه‌های اتاقش را پرداخت کرد و عملاً در آن زمان با تلاش کادرفنی و بازیکنان تیم بود که فوتسال ایران توانست عنوان سومی جام جهانی را کسب کند.

تاج به زبان انگلیسی مسلط نیست

وی گفت: متأسفانه فوتسال همیشه مظلوم و زیر چتر فوتبال بوده است، در هیچ برهه‌ای حق و حقوق این رشته را پرداخت نمی‌شده است. اگر تاج به فوتسال علاقمند است واقعا چطور دلش آمد لغو مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا را در کنفدراسیون فوتبال آسیا امضا کند؟! او به‌عنوان رئیس کمیته فوتسال AFC در لغو این رویداد چه نقشی داشته است؟! در سال ۲۰۱۰ با هزار زحمت این مسابقات را راه‌اندازی کردیم. من ۱۴ سال در کمیته فوتسال AFC حضور داشتم و تلاش‌های زیادی برای برگزاری این مسابقات داشتیم؛ چرا که معتقد بودیم از دل باشگاه‌ها، ملی‌پوش پرورش پیدا می‌کند. و باشگاه‌ها بستری برای تیم ملی است. من نمی‌دانم چرا او در این تصمیم‌گیری دخیل شد و هیچ تلاشی نکرد. اگر مطلع بوده و چنین امضایی داده است که خودش باید پاسخگو باشد؛ اگر هم مطلع نبوده و تنها جلوی او گذاشته‌اند که امضا کند، جای تأسف دارد. تاج به زبان انگلیسی مسلط نیست و شاید اصلاً نمی‌دانسته که چنین تصمیمی گرفته‌اند.

افراد غیرفوتبالی تصمیم‌گیرنده شده‌اند

ترابیان در ادامه به وضعیت کنونی فدراسیون فوتبال و انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: فدراسیون فوتبال مشکلات زیادی دارد و پس از آن هم مشکلات چند برابر می‌شود واقعا نمی‌دانم چرا تاج با این قلب مریض تصمیم گرفته در انتخابات شرکت کند. متأسفانه آدم‌هایی که در حد و اندازه فدراسیون فوتبال ایران هستند در انتخابات ورود نکرده‌اند و این برای فوتبال ما که در آسیا حرف اول را می‌زند اصلا خوب نیست. انتظار این بود که افراد با پیشینه و شاخص در انتخابات ورود کنند که این اتفاق نیفتاد. البته در حال حاضر فدراسیون فعلی هم وضعیت خوبی ندارد و بسیار بد عمل کرده است. متأسفانه افراد غیرفوتبالی تصمیم‌گیرنده شده‌اند و این برخلاف اصول اصلی فیفاست؛ چرا که فیفا مخالف ورود افراد غیرفوتبالی و تصمیم‌گیری آن‌ها برای فوتبال است. در این فدراسیون تصمیمات بسیار ناپخته گرفته می‌شود؛ سرمربی تیم ملی به صورت فرمایشی از سوی کمیته فنی برکنار می‌شود و دوباره هیئت‌رئیسه با عذرخواهی او را برمی‌گردانند. این مسائل زیبنده فوتبال ما نیست و نشان می‌دهد هیچ تفکری پیش این تصمیمات نبوده است. من واقعا نگران و ناراحتم وضعیت فوتبال ایران هستم و می‌دانم در آینده قطعاً ما مشکلات بیشتری خواهیم داشت.

خجالت می‌کشم بگویم تیم‌های پایه فوتسال نداریم

عضو سابق کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: وضعیت فوتسال هم چنگی به دل نمی‌زند. من سال‌هاست که در فوتسال بوده‌ام. هنوز که هنوز است از خارج از کشور با من تماس می‌گیرند و تیم‌های بزرگ خواهان برگزاری بازی‌های تدارکاتی در رده‌های پایه با ما هستند، من خجالت می‌کشم که بگوییم ما تیم در رده پایه نداریم. چند وقت پیش کشور فرانسه با من تماس گرفته بود و خواهان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم‌های رده پایه ما شده بود، اسناد آن هم هست و می‌توان نشان بدهم. این تیم‌ها از ما تقاضا دارند که با آن‌ها بازی دوستانه داشته باشیم. تیم‌های زیر ۲۱ سال و زیر ۱۹ سال خواستار بازی تدارکاتی با تیم‌های ما هستند و من خجالت می‌کشم بگوییم ما در رده پایه تیم نداریم که با آن‌ها بازی تدارکاتی داشته باشیم.

آقایان تنها به فکر رسیدن به قدرت هستند نه فوتبال و فوتسال

وی گفت: من الان نگران تیم ملی فوتسال ایران هم هستم، وحید شمسایی یکی از چهره‌های شناخته‌شده فوتسال ایران هدایت تیم را برعهده گرفته و واقعا دوست دارد که کار کند اما زمینه برای او مهیا نیست، در چنین شرایطی نمی‌توان از کسی توقع داشت و انتظار معجزه هم نباید داشته باشیم. در گذشته تیم‌های پایه ما به صورت مداوم به تیم‌ بزرگسالان تزریق می‌شد و اگر الان تیم خوبی داریم به خاطر پشتوانه‌سازی است که در گذشته انجام دادیم و این چرخه مدام در حال حرکت بوده است؛ اما الان این شرایط وجود ندارد و طبیعتاً کار سخت‌ خواهد بود. به هر حال بازیکنان فعلی تیم ملی فوتسال کشورمان هم به دوران بازنشستگی نزدیک شده‌اند و جای تأسف دارد که پشتوانه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است. به طور کلی من شرایط فوتبال را خوب نمی‌بینم، متأسفانه حواس آقایان بیشتر معطوف به کارهای خودشان و رسیدن به قدرت هستند و کمتر کسی به آینده فکر می‌کند، در چنین وضعیتی باید نگران تیم ملی و وحید شمسایی باشیم که آمده‌اند که کار کنند اما شرایط برای آن‌ها مهیا نیست.

گفتگو: علیرضا خوانساری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.