کد خبر : 205692
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1400 - 22:20
-

/با جام‌جهانی ۲۰۲۱/

وداع تلخ تیم‌ملی فوتسال ایران با جام‌جهانی/ کمبود بازیکن مقابل قزاقستان رمقی باقی نگذاشت

وداع تلخ تیم‌ملی فوتسال ایران با جام‌جهانی/ کمبود بازیکن مقابل قزاقستان رمقی باقی نگذاشت

دیدار تیم‌های ملی ایران و قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود قزاقستان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در آخرین دیدار از دور یک چهارم نهایی جام جهانی لیتوانی تیم‌ملی فوتسال کشورمان امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در لیتوانی به مصاف تیم‌ملی قزاقستان رفت.
محمد ناظم‌الشریعه در روزی که حسین طیبی را به لیست بازیکنان تیمش اضافه کرده بود و فرهاد فخیم را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و محمدرضا سنگ‌سفیدی را به هم دلایل انضباطی درون لیست نگذاشته بود با ترکیب اولیه علیرضا صمیمی، حمید احمدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، مسلم اولادقباد و سعید احمدعباسی کار را آغاز کرد.
تیم‌ملی فوتسال ایران در ابتدای این بازی بسیار با آرامش و روان کار خود را آغاز کرد هر چند که با خوش‌شانسی و پس از خلق اولین موقعیت، یکی دو اشتباهاتش توسط قزاق‌ها به گل نرسید تا بتواند همچنان روند خوب خود را ادامه دهد. هرچه از زمان نیمه اول گذشت تیم‌ملی مقتدرتر شد و خود را در زمین پیدا کرد. مسلم اولاد قباد ستاره بی‌چون و چرای تیم‌ملی ایران در دقیقه۸ با برداشتن یار روبرو و یک و دو با سعید احمد عباسی زننده گل زیبای اول ایران بود تا هیگیتا با این چهره جدید تیم‌ملی بهتر آشنا شود.
اولادقباد همچنین یک موقعیت زیبای دیگر دقایقی بعد برای سعید احمد عباسی خلق کرد که توپ این بازیکن ایران با بدشانسی از مقابل دروازه هیگیتا به بیرون رفت. در حالی که قزاق‌ها تلاش داشتند تا از هیگیتا در بازی ۵نفره خود استفاده کنند تیم ملی با تاکتیک بسیار خوب خود توانست این ترفند قزاقستان را بی‌اثر کند و مالک توپ میدان شوند. سفیدپوشان ایران با ضربات گاه و بیگاه راس به سمت دروازه و ارسال های بلند علی صمیمی به روی دروازه قزاقستان مانع از خروج هیگیتا در بیشترین حالت ممکن از دقایق بازی شدند. گفتگوهای حسین طیبی با محمد ناظم‌الشریعه پیرامون بازیخوانی قزاقستان که بازیکنانش سابقه حضور در کنار طیبی در تیم غیرت آلماتی را داشتند از نکات جالب این دقایق بود. تیم‌ملی کشورمان در ۵ دقیقه مانده به پایان نیمه اول بازهم با آرامش خود موفق به خلق یک موقعیت زیبای دیگر و گلزنی این بار توسط احمد اسماعیل پور شد تا آب سردی بر پیکره قزاقستان ریخته شود.
قزاقستان با تایم اوت کاکا بار دیگر به بازی بازگشت و در حالی که خط دفاعی ایران و علیرضا صمیمی مرتکب اشتباه شده بودند تیر دروازه ایران را به لرزه درآورد. قزاقستان همچنین یک موقعیت دیگر به دست آورد که دفاع فرهاد توکلی مانع از گلزنی تاینان شد محصولات این درخواست VS دادند اما به جایی نرسید تا در نهایت این بازی در نیمه اول با پیروزی دو بر صفر تیم‌ملی کشورمان به پایان برود.

تیم‌ملی فوتسال کشورمان در شروع نیمه دوم طبق پیش‌بینی با حملات قزاقستان مواجه شد اما با جایگیری‌های منطقی دفاع و گلری زیبای علیرضا صمیمی مانع از به گل رسیدن قزاق‌ها شدند. گلر اول تیم ملی ایران در دقیقه ۴ نیمه دوم دچار مصدومیت شد تا برای دقایق کوتاهی سپهر محمدی دیگر گلر ایران وارد دروازه شود.
در حالیکه تیم ملی در دقیقه ۲۵ بازی یک موقعیت عالی را با خلاقیت اولاد قباد از کف داد قزاقستان بر روی فشار حملات زیاد خود موفق به زدن اولین گل خود توسط تورسوگولوف شد تا اختلاف به حداقل برسد. ایران پس از این گل تلاش زیادی برای خروج از فشار حریف انجام داد و در دقیقه ۲۶ توسط سعید احمد عباسی یک موقعیت خوب را با بدشانسی از دست داد‌. این بازیکن دقایقی بعد به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد.
قزاقستان بر روی اشتباه محرز داور موفق به کسب یک یک ضربه ایستگاهی و رسیدن به گل دوم بازی شد این بازی در دقیقه ۳۸ به تساوی دو بر دو برسد.

تیم ملی قزاقستان که تلاش زیادی برای مهار بازیکنان با تکنیک ایران انجام می‌داد با خطاهای متعدد خود در ۵ دقیقه مانده به پایان بازی ۵ تایی شد تا فرصت بسیار خوبی نصیب ایران شود اما در شرایطی که تیم ملی کشورمان فرهاد فخیم محمدرضا سنگ سفیدی و حسین طیبی را به دلایل مختلف استفاده نمی‌کرد، با تایم بازی بالا خستگی زیادی در ساق ملی‌پوشان به عینه دیده می‌شد که شادابی اولیه شروع بازی آنها را در کوران تورنمنت پرفشار جام جهانی گرفته بود تا نتوانند خلاقیت‌های همیشگی خود را به نمایش بگذارند.

در حالی که تیم ملی قزاقستان در دو دقیقه مانده به پایان بازی یک موقعیت خوب را با از خودگذشتگی مسلم اولادقباد از کف بدهد اما لحظاتی بعد بر روی کرنر توانست توسط تاینان گل سوم و پیروزی بخش خود را وارد دروازه ایران کند تا پاورپلی ایران هم در ۲دقیقه باقیمانده راه به جایی نبرده و وداع تلخی را برای تیم‌ملی ایران با جام جهانی لیتوانی به همراه داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا دوشنبه , ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

آقای ناظم الشریعه وقتی تیم رو میکنی خانه سالمندان با میانگین سنی ۳۳ سال نتیجش میشه این
الکی با فرد رفتن تو لاک دفاعی بعد از جلو افتادن به حریف انگیزه میدی که پررو بشن
این قزاقستان قشنگ مشخص بود اول بازی با هراس از نام ایران وارد مسابقه شد اما آخرش دیدن که نه، جلوی تیم ترسو میتونن هر کاری بکنن

زیبا دوشنبه , ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

در هر ۵ بازی بد بودیم و تیمی که با توجه به حذف اسپانیا حداقل نقره تو مشتش بود ۷ ام شد. برای اولین بار به قزاق باختیم و ۸ تا از ازبک خوردیم. پایان ناظم الشریعه.

زیبا دوشنبه , ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

چندسال انتقادها شنیده نشد اینم نتیجش. ناظم الشریعه مربی بسیار ترسویی که اگر کادر فنی قوی (هاشم زاده و حیدریان) و کادر خارج قوی (مشاورانی مثل شمس، شمسایی و غیره) نبودن همون صربستان هم می باختیم. بارها با نظرات غلط این آقا بازیهای دوستانه به بهانه کیفیت پایین حریف لغو شد و دیدیم ناهماهنگی جلو تیم قثوی و ضعیف موج میزد.

پاکزاد دوشنبه , ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

عدم استفاده کادر فنی از رفیعی ،نعمتیان، سپهر محمدی و سنگ سفیدی باعث شکست ایران شد ، در نیمه دوم مشخض بود که قزاق ها هرچه دارند رو می کنند و متاسفانه کادر فنی درایت لازم خرابکار نبرده و نیمه مربیان را به کاکا مربی قزاقستان واگذار کرد درصورتیکه اگر با دیدن خستگی بچه ها از بازیکنانی دبگر که انگیزه کافی برای نشان دادن خود داشتند استفاده میکرد به احتمال زیاد این شکست را متحمل نمی شدیم .

H دوشنبه , ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

گل اول که خوردند گفتم کارمون تمومه

حسین اشتری فرد سه شنبه , ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰:۴۵

با سلام و درود… آقا اینکه میگین کمبود بازیکت قابل قبول نیست و اینکه بازیکنان خسته هستند تیم فوتسال ما دوتیم کامل داشت و مرتب تعویض میشدند مگه میشه یه بازیکن ملی پوش فوتسال نتونه دوتا ۱۰ دقیقه برا تیم بازی کنه و کم بیاره.. پس اینهمه تمرین و بدنسازی تو تیم ما یعنی فایده ای نداشته..و من نمیدونم ایراد کار جا بود که تیم ملی ما تو نیمه دوم همه بازی ها افت شدید بدنی بازیکنان قابل مشاهده بود..