کد خبر : 62143
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردین 1395 - 0:07
-

بخش دوم: اردی‌بهشت/ آغاز عشوه‌گری خسوس/ نام ناظم‌الشریعه سر زبان‌ها افتاد؛شمسایی سرمربی موقت شد!

بخش دوم: اردی‌بهشت/ آغاز عشوه‌گری خسوس/ نام ناظم‌الشریعه سر زبان‌ها افتاد؛شمسایی سرمربی موقت شد!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در دومین بخش از ماه‌شمار ۱۳۹۴ به اردی‌بهشت می‌رسیم. اردی‌بهشت ماه خلوتی برای فوتسال ایران در سال ۱۳۹۴ بود. مهترین اتفاق این ماه را می‌توان حضور تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقات ویکتوری دی روسیه اشاره کرد. اردیبهشت: مه اردیبهشت و روز خرداد       جهان از خرمى

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در دومین بخش از ماه‌شمار ۱۳۹۴ به اردی‌بهشت می‌رسیم. اردی‌بهشت ماه خلوتی برای فوتسال ایران در سال ۱۳۹۴ بود. مهترین اتفاق این ماه را می‌توان حضور تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقات ویکتوری دی روسیه اشاره کرد.

اردیبهشت:

مه اردیبهشت و روز خرداد       جهان از خرمى چون کرخ بغداد

بیابان از خوشى همچون گلستان    گلستان از صنم همچون بتستان

درخت رودبارى سیم ریزان       نسیم نو بهارى مشک بیزان

چمن مجلس بهاران مجلس آراى     زنان بلبلش چنگ و فاخته ناى

درو نرگس چو ساقى جام بردست    بنفشه سر فرو افگنده چون مست

ز گوهر شاخ‌ها چون تاج کسرى     ز پیکر باگ‌ها چون روى لیلى

ز سبزه روى هامون چون زمرد      ز لاله کوه سنگین چون زبرجد

همه صحرا ز لاله روى حورا    همه مرز از بنفشه جعد زیبا

بهشت آسا زمین با زیب و خوشى    عروس آسا جهان با ناز و گشّى

فخرالدین اسعد گرگانی: ویس و رامین

خسوس اینجا خسوس آنجا …

بر اساس اعلام قبلی رضا افتخاری قرار بود خسوس کاندلاس سرمربی اسپانیایی و اسبق تیم ملی فوتسال در ۱ اردی‌بهشت ماه در تهران باشد و بازی‌های لیگ‌های مناطق و دسته دو را برای کشف استعداد پیگری کند. در همان زمان موضوع اتمام مجوز کار پیرمرد اسپانیایی مطرح شد. و قرار بر این شد خسوس با تحویل مدارک خود به سفارت ایران در اسپانیا کارهای لازم را برای حضور دوباره در ایران انجام دهد. خسوس که از دی‌ماه ‌۱۳۹۳ به ایران بازنگشته بود در همان ایام ناراحتی خود از عدم پرداخت‌های به موقع دستمزدش را به گوش مسئولان فوتسال و فدراسیون فوتیال ایران رسانده بود و بهانه‌هایی مانند بیماری همسرش و کار در کارخانه فیات را برای عدم حضور در ایران مطرح کرده بود. به هر روی ۸ اردی‌بهشت زمان دریافت روادید خسوس از سفارت ایران در اسپانیا اعلام شد و گفته شد خسوس در اولین فرصت به ایران خواهد آمد. اما این اتفاق رخ نداد تا کمیته فنی و توسعه به ریاست ترابیان مجبور به ارسال ایمیل تهدید آمیز به خسوس شود. ۱۹ اردی‌بهشت اولین تماس‌ها از سوی ترابیان با خسوس گرفته شد و به وی فرصتی سه روزه برای جواب دادن نهایی داده شد. این فرصت که دو روز دیگر هم تمدید شد باز هم پاسخ روشنی برای کمیته فوتسال در پی نداشت. در همان ایام پایگاه خبری فوتسال ایمیلی را برای خسوس فرستاد و از او خواست که پاسخی صریح در خصوص وضعیت خود بدهد. خسوس در پاسخ گفت: من علاقه‌مند به ادامه همکاری با تیم ملی هستم اما عدم حضورم به خاطر اختلاف‌هایی است که بین من و فدراسیون وجود دارد. پیگیر آخرین وضعیت قراردادم هستم و برای تمام ایرانی ها احترام قائلم.

۲۴ اردی‌بهشت ایمیلی از سوی خسوس به ترابیان ارسال شد مبنی بر عدم تمایل همکاری مرد پرتغالی با فوتسال ایران. خسوس مشکلات مالی و نبود امکانات را از دلایل اصلی عدم تمدید قرارداد خود با کمیته فوتسال عنوان کرد. خسوس ۲۷ اردی‌بهشت خبر کناره‌گیری خود از تیم ملی را در فیس‌بوک منتشر کرد. هرچند پس از این تاریخ افتخاری باز تماسی با خسوس برقرار کرد و او حتی برای دیدار از فینال جام باشگاه‌های آسیا به ایران آمد. ولی وی هیچ‌گاه سرمربی تیم ملی ایران نشد.

در همین ایام بود که خیرهایی از سرمربی‌گری ناظم‌الشریعه در تیم ملی به صورت درگوشی جابجا می‌شد.

آغاز ماراتن انتخاب سرمربی:

از ۲۴ اردی‌بهشت که قرارداد خسوس تمدید نشد رایزنی‌ها برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال آغاز شد. مهمترین مسئله در ابتدا انتخاب سرمربی توسط کمیته فوتسال یا کمیته فنی توسعه بود. هر روز گزینه‌های مختلفی مطرح می‌شد. شمسایی و ناظم‌الشریعه و مربی خارجی جزو گزنه‌های اصلی بودند. ۳۰ اردی‌بهشت شمسایی به عنوان سرمربی موقت از سوی کمیته فوتسال عنوان شد. انتخابی که ۳۱ اردی‌بهشت توسط کفاشیان وتو شد.

اردوی تیم ملی بانوان (۹ تا ۱۴ اردی‌بهشت):

تیم ملی فوتسال بانوان برای حضور در تورنمنت خود برای بازی با روسیه و جام ملت‌های آسیا سومین مرحله اردو خود در سال ۱۳۹۴ را ۱۴ تا ۲۰ اردی‌بهشت ماه برگزار کرد. تیم ملی در این اردو یک بازی دوستانه با باشگاه هایلی تهران داشت که موفق شد ۱۲ بر ۱ به برتری دست پیدا کند.

تورنمنت روز پیروزی روسیه (۱۴ تا ۲۰ اردی‌بهشت):

ششمین دوره مسابقات روز پیروزی روسیه از ۱۴ تا ۲۰ اردی‌بهشت با حضور ۴ تیم از جمله تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان در شهر کراسنوگورسک برگزار شد. در این دور از بازی‌ها علاوه بر تیم کشورمان تیم ملی اسپانیا و تیم‌های الف و ب روسیه نیز حاضر بودند. تیم کشورمان در بازی نخست خود ۳ بر ۲ مغلوب روسیه شد. ملی‌پوشان دختر ایرانی بازی دوم را ۵ بر صفر به اسپانیا واگذار کردند و در بازی سوم خود ۶ بر ۵ تیم ملی ب روسیه را مغلوب کردند. تیم ملی فوتسال بانوان در این دور از بازی‌ها نیز همچون دور گذشته در جایگاه سوم قرار گرفت.

انحلال ماهان تندیس قم (۲۸ اردی‌بهشت):

۱۸ اردی‌بهشت خبری بهت آور توسط پایگاه خبری فوتسال به صورت اختصاصی منتشر شد. ماهان تندیس قم از تیم‌داری انصراف داد. این خبر در حالی منتشر شد که ظهر همان روز خبر استعفا ناصر شریفی و دل‌سردی امیر جلالی مالک این باشگاه از تیم‌داری توسط FUT5AL منتشر شده بود. جلالی در این رابطه به خبرنگار ما گفت:  امسال برنامه اساسی برای تیم داشتیم و حتی هیات مدیره قوی هم برای حضور مقتدرانه انتخاب کردیم. خودم هم تا دیروز برای تیم داری در فوتسال آمادگی ۱۰۰ درصد داشتم اما اتفاقاتی برایم افتاد که به هیچ وجه قادر به ادامه تیم داری نیستم.

جلالی این انحلال را یک‌ساله اعلام کرده بود و دلایل غیرورزشی را عامل این انحلال خواند. دلایلی که هیچ‌گاه اعلام نشد و تیمی که هیچ‌گاه به ماهان تندیس برنگشت. نماینده قم فصل را با نام آتلیه طهران آغاز کرد و بعد از ۴ هفته به یاسین پیشرو تغییر نام داد.

اخبار کوتاه:

۲ اردی‌بهشت: سعید حق‌وردی رییس سازمان قهرمانان اعلام کرد این سازمان در دی ماه جایزه بین‌المللی وحید شمسایی را به بهترین گل‌زن فوتسال جهان اهدا خواهد کرد. این جایزه هیچ‌گاه اهدا نشد.

۲ اردی‌بهشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما با میزبانی اصفهان برای جام باشگاه‌های آسیا موافقت کرد.

۳ اردی‌بهشت: سالن پیروزی اصفهان به عنوان سالن اصلی بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۶ انتخاب شد.

۹ اردی‌بهشت: حامد مومنی از کمیته بین‌الملل و آرش جابری به عنوان دبیر کمیته فوتسال به عضویت کمیه فنی و توسعه فوتسال در آمدند.

۱۰ اردی‌بهشت: حسین طیبی، رحمان سارانی و فاطمه ارژنگی بهترین‌های فوتسال استان خراسان در سال ۹۳ انتخاب شدند.

۲۷ اردی‌بهشت: جلسه کمیته فنی و توسعه فوتسال برگزار شد و حضور ایران در تورنتمت پرتغال منتفی شد. این تورنمنت هیچ‌گاه برگزار نشد.

۲۸ اردی‌بهشت: ناصر شریفی مدیرعامل باشگاه ماهان تندیس قم از سمت خود استعفا داد.

۳۰ اردی‌بهشت: وحید شمسایی به عنوان سرمربی موقت تیم ملی فوتسال ایران انتخاب شد.

۳۱ اردی‌بهشت: کفاشیان با سرمربی‌گری موقت وحید شمسایی مخالفت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.