کد خبر : 267724
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 14:48
-

خوراکچی:گفتند قرارداد بازیکنان آلومینیوم کم شود؛ استعفا کردم/رقم قرارداد ما نصف مربیان تیم‌های صدرنشین هم نیست

خوراکچی:گفتند قرارداد بازیکنان آلومینیوم کم شود؛ استعفا کردم/رقم قرارداد ما نصف مربیان تیم‌های صدرنشین هم نیست

سرمربی تیم فوتسال آلومینیوم اراک (که به تیم ایرالکوی اراک شناخته می‌شود) گفت که به دلیل کافی نبودن بودجه این باشگاه برای رشته فوتسال، از سمت خود استعفا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، محمود خوراکچی درباره جدایی خود از تیم فوتسال ایرالکو (آلومینیوم) اراک اظهار داشت: زمانی که مدیران باشگاه آلومینیوم در ابتدای فصل گذشته با من تماس گرفتند، گفتند برنامه‌ای با بودجه ۱۰ میلیارد تومانی بدهم که این رقم خیلی کم بود و آن را نپذیرفتم. وقتی مربی دیگری آمد، بودجه باشگاه دو برابر شد و نتایجی رقم خورد که مورد تأیید باشگاه نبود.

هنگام عقد قرارداد ۵۰ درصد به آلومینیوم تخفیف دادیم
وی در مورد بر عهده گرفتن مسئولیت آلومینیوم در هفته‌های میانی فصل گذشته خاطرنشان کرد: وقتی در طول فصل به من پیشنهاد دادند، باشگاه با برنامه من موافقت کرد و من و همکارانم، ۵۰ درصد هنگام عقد قرارداد به باشگاه تخفیف دادیم. سه بازیکن را از تیم جدا کردیم که هر کدام ۵۰۰ میلیون تومان قرارداد داشتند و فقط یک بازیکن جذب کردیم.

آلومینیوم شرایط روانی بدی داشت، اما قول دادیم تیم را حفظ می‌کنیم
سرمربی ایرالکو با دفاع از عملکردی که در اراک داشت، بیان کرد: وقتی به آلومینیوم آمدم، سه امتیاز با تیم رده سیزدهمی مقاومت البرز و هفت امتیاز با رتبه یازدهم فاصله داشتیم. مقاومت تیمی باشخصیت است و روی آن حساب می‌کردند. شرایط روانی آلومینیوم بد بود، اما قول دادیم تیم را در لیگ برتر نگه می‌داریم. در پایان فصل با همکاری اعضای تیم، مدیران و هواداران در جایگاه دوازدهم ایستادیم که ۱۸ امتیاز از مقاومت فاصله گرفتیم و با تیم یازدهم هم‌امتیاز شدیم.

خانه به دوش شدیم و مانند میهمان‌ها بودیم
خوراکچی با بیان اینکه ایرالکو در رتبه هفتم جدول نیم‌فصل دوم قرار گرفت، تصریح کرد: زمین تمرین و مسابقه را از ما گرفتند و خانه به دوش شدیم. هر هفته در یک سالن اراک تمرین و بازی می‌کردیم که نسبت به این اتفاق اعتراض نکردم. بازی روی زمینی که به آن عادت دارید، نسبت به دیدارهای خارج از خانه متفاوت است و مانند تیم میهمان بودیم.

با ۳ لژیونر مذاکره کردیم
وی درباره برنامه خودش برای فصل ۱۴۰۳ لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: مدیران باشگاه گفتند یک برنامه برای قهرمانی و یک برنامه برای مدعی شدن در لیگ برتر ارائه کنم و با لژیونرهایی چون حسین طیبی، مسلم اولادقباد و سالار آقاپور هم مذاکره کردند که رقم پیشنهادی آنها با بودجه باشگاه متناسب نبود. ما برنامه مدعی شدن را دنبال کردیم و توانستیم بهترین بازیکنان آزاد لیگ را جذب کنیم. به باشگاه گفتم در قراردادها دخالت نمی‌کنم و این مسئله به من ارتباط ندارد.

گفتند مشکل بودجه داریم؛ بازیکنان باید رقم قراردادها را کاهش بدهند
سرمربی مستعفی ایرالکو با بیان اینکه قرارداد داخلی بازیکنان هم بسته شده است، یادآور شد: پس از عقد این قراردادها، برنامه‌ای برای شروع تمرینات و برگزاری اردو ارائه کردم که گفتند مشکل بودجه داریم و نتوانستیم هیئت مدیره کارخانه را (برای افزایش بیشتر بودجه) متقاعد کردیم. بودجه باشگاه نسبت به فصل گذشته فقط ۳۰ درصد افزایش یافت و گفتند بازیکنان باید رقم قراردادهای خودشان را کاهش بدهند. بازیکنان آلومینیوم پیشنهادهایی با ارقام بسیار بیشتری داشتند.

۹ باشگاه بیشتر از آلومینیوم هزینه کرده‌اند
خوراکچی با ادعای اینکه عده‌ای به دنبال تخریب او هستند، به تسنیم گفت: می‌گویند خوراکچی هزینه هنگفتی روی دست آلومینیوم گذاشت و مربی بومی در کادر فنی نداشتم. با مدرک ثابت می‌کنم ۹ تیم لیگ برتر فوتسال از ما بیشتر هزینه کرده‌اند، هزینه‌های سه تیم کمتر از آلومینیوم بوده و یک باشگاه هم‌تراز ما هزینه کرده است. من سه عضو بومی کادر فنی را حفظ کردم و پزشک و سرپرست تیم که بومی بودند، در تیم ماندند.

رقم قرارداد ما نصف مربیان تیم‌های صدرنشین هم نیست
وی در پاسخ به این سوال که آیا از آلومینیوم جدا شده است یا خیر، بیان کرد: من از سرمربیگری ایرالکو استعفا کردم و محترمانه از این باشگاه جدا شدم. وقتی من و دستیارانم در فصل گذشته ۵۰ درصد برای عقد قرارداد به باشگاه تخفیف دادیم، به ما گفتند اگر تیم را در لیگ برتر حفظ کنید، قراردادی به مبلغ کادر فنی سه تیم بالای جدول با شما می‌بندیم؛ امسال قراردادهای ما نصف مربیان این تیم‌هاست! دستیارانم سابقه چندین ساله در تیم ملی دارند و قوی‌ترین کادر فنی را داشتم.

زمان طلایی نقل‌وانتقالات را از دست دادیم
سرمربی مستعفی ایرالکو با بیان اینکه مربیان تا زمان مشخصی پیشنهاد دارند، تأکید کرد: مردم اراک بدانند که نرفتیم جیب آنها را بزنیم! باشگاه‌ها ابتدا سرمربی خودشان را انتخاب می‌کنند و بعد به سراغ جذب بازیکن می‌روند. من، دستیارانم و بازیکنان به باشگاه بزرگ آلومینیوم اطمینان کردیم و پاداش اطمینان ما این نیست که کمتر از یک ماه تا شروع لیگ بگویند بودجه باشگاه تعیین نشد. ما زمان طلایی نقل‌وانتقالات را از دست دادیم و برخی‌ها بیرون می‌مانند؛ برخی‌ها هم با رقمی کمتر قرارداد می‌بندند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.