کد خبر : 267172
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 8:44
-

صدقیانی زاده:وضعیت تیم ملی نگران کننده است/کافا معیار خوبی برای سنجیدن تیم ملی نیست

صدقیانی زاده:وضعیت تیم ملی نگران کننده است/کافا معیار خوبی برای سنجیدن تیم ملی نیست

بازیکن سابق تیم ملی فوتسال بانوان گفت: شرایط تیم ملی فوتسال بانوان نگران‌کننده است. باید واقع‌بین باشیم و وقتی شرایطی فراهم نباشد نباید انتظار موفقیت از تیم ملی در قهرمانی آسیا داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، آرزو صدقیانی‌زاده درباره وضعیت تیم ملی فوتسال بانوان، اظهار داشت: مشکل فوتسال بانوان این است که در گذشته پدیده‌های بیشتری در تیم ملی حضور داشتند و رسیدگی‌ها و دیدارهای تدارکاتی بیشتر بود و همواره در اردو بودیم، اما برخلاف گذشته الان پنج ماه هیچ اردویی نداشتیم و بعد از آن به مدت ۵ روز بازیکنان را برای حضور در تورنمنت کافا جمع می‌کنند. کافا معیار خوبی برای سنجیدن تیم ملی نیست و بهتر است اول از همه بازی‌های تدارکاتی بیشتری برای بچه‌های تیم ملی فوتسال در نظر بگیرند.

وی افزود: در گذشته پدیده در تیم ملی فوتسال زیاد بود اما الان مارال ترکمان تنها پدیده تیم ملی است. پشتوانه نداریم و نفرات جوان‌تر باید به تیم ملی تزریق شوند. زمان کوتاهی تا جام جهانی فیلیپین و قهرمانی آسیا داریم. فاطمه اعتدادی در این ماه کاندیدای بهترین بازیکن فوتسال زنان جهان شد و نسیمه غلامی خانم گل لیگ برتر فوتسال می‌شود و الان این بازیکنان در کجای تیم ملی هستند. جوانگرایی خوب است اما در کنار جوانان باید از تجربه بزرگسالان استفاده شود. اگر ۷۰ یا ۸۰ درصد تیم ملی را عوض کنیم، حضورشان در آسیا و مسابقات جهانی به نظرم ریسک است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتسال بانوان، عنوان کرد: مهم‌ترین رویداد ورزشی ما جام جهانی فوتسال است اما بدون پشتوانه و با این شرایط تیم ملی نمی‌تواند از جایگاه خود در آسیا و دفاع کند. از سال ۲۰۱۸ که قهرمان آسیا شدیم شرایط در قاره کهن سخت‌تر شده است. ۸۰ درصد تیم تغییر کرده‌ و تنها دو یا سه بازیکن قدیمی تیم ملی فوتسال زنان در آن حضور دارند. هدف حرف‌های من فروزان سلیمانی نیست اما با توجه به زمان کوتاهی که داریم، بهترین کار این است که از فوتسالیست‌های باتجربه کمک بگیرند.

وی ادامه داد: درست نیست بازیکنانی که سن آنها بالا رفته از تیم ملی دور شوند. حرف‌های سرمربیان درست است که باید جوانان جای باتجربه‌ها را بگیرند اما الان پدیده چندانی در تیم ملی نداریم. دیگر هیچ آرزویی در فوتسال نداریم و ما بهترین نسل در چند سال اخیر بودیم. بسیار نگران و ناراحت تیم ملی فوتسال زنان هستیم. زیرا شرایط اردوها و رسیدگی به آن اصلا خوب نیست. ما در مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به اردوهای مستمر و بازی‌های تدارکاتی با ژاپن و مقداری شانس توانستیم قهرمان آسیا شویم.

صدقیانی‌زاده گفت: واقعا شرایط تیم ملی فوتسال بانوان نگران‌کننده است. باید واقع‌بین باشیم و وقتی شرایطی فراهم نباشد نباید انتظار موفقیت از تیم ملی در قهرمانی آسیا داشته باشیم. بازیکنی که ۱۸ سال برای فوتسال بانوان زحمت کشیده و خاک آن را خورده است، نگران وضعیت این تیم در آسیاست. ژاپن و تایلند دیگر مانند سال‌های گذشته نیستند و بسیار پیشرفت کرده‌اند. لطفا مسئولان نگاه ویژه به ورزش توپی که بعد از ۵۰ سال در آسیا مقام آورده است، داشته باشند. تکرار قهرمانی کار هر کسی نیست و باید شان فوتسال بانوان را حفظ کنیم.

اردوی تیم ملی فوتسال بزرگسال بانوان از ۱۷ تا ۲۴ خرداد ماه در مرکز ملی فوتبال آغاز می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.