کد خبر : 268098
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 خرداد 1403 - 14:29
-

با فاصله از رقبا؛

جایزه‌ای که فقط یک برنده داشت (عکس)

جایزه‌ای که فقط یک برنده داشت (عکس)

وقتی از بهترین مربی سال رونمایی کردند، نام محمد کشاورز بالاتر از همه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، محمد کشاورز و گیتی‌پسند، به مفهوم کامل و جامع در سالی که گذشت تمامی رکورد‌ها را ورق زدند و بزرگترین فتح و موفقیت تاریخ لیگ‌برتر را به خود اختصاص دادند. آمیزه‌ای از همه هنرهای تاکتیکی لازم برای یک جایگاه فراموش نشدنی. او و تیمش در دفاع، حمله، گلزنی، پرسینگ، چرخش توپ، قریحه فردی، جوهره تیمی، معرکه عمل کردند و در تمامی آمار و ارقام حریفان را به هیچ گرفتند. کشاورز به آن دسته از چهره‌های بزرگ فوتسال تعلق دارد که در هر دو دنیای بازیگری و مربیگری نوآوری‌هایش را به رخ کشید و بزرگ قلمداد شده است. تیم او در شرایطی یک قهرمانی خیلی شیرین را به ارمغان آورد که هر تیمی را به بند کشید و بی‌ترحم به میدان می‌رفت.

وقتی تیمی به موفقیت چشمگیری دست پیدا می‌کند، نخستین کسی که باید به او پرداخته شود، سرمربی خواهد بود. او گروهی از بازیکنان را در طی یک برهه هدایت، بزرگ و مدیریت می‌کند. گیتی پسند تیپ ۱۴۰۲ تیمی بود که متهورانه و روان بازی می‌کرد و هر تیمی از پیش برابر آن‌ها تسلیم شده بود. آن‌ها نمایشی داشتند که بعید به نظر می‌رسد حتی خودشان هم قادر به اجرای دوباره آن باشند. 

رویکرد تهاجمی و تدافعی کشاورز فوتسال را هیجان‌زده، مسحور و احتمالاً تغییر داده است. تیم او با سیستم سه _ یک و چهار _ صفر الهام‌بخش بسیاری از مربیان بود. آرایش تاکتیکی آن‌ها به شیوه‌ای در زمین پیاده می‌شد که تمامی بازیکنان در آن نقش داشتند و جای خالی ستاره‌ای را به چشم نمی‌آورد. به عبارتی کشاورز هرگز به بازیکن خاصی تکیه نمی‌کرد. به همین دلیل است که تیم او در تمامی‌ پست‌های تیم ملی بیش از دو نماینده داشت. باید اشاره کرد که موفقیت این مربی را باید فراتر از جام‌ها سنجید. فقط از طرفداران و بازیکنان گیتی‌پسند بپرسید که در مورد او چه احساسی دارند. 

با این وصف، به قدری عملکرد کشاورز در فصل گذشته موفق و حیرت‌انگیز بود که هیچ مربی، اندک شانسی را برای تصاحب بهترین مربی سال نداشته باشد. اگر کشاورز در عرصه ملی ورود نکند، حمله ترسناکی به رکورد پرافتخارترین مربی باشگاهی خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.