کد خبر : 268991
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 11:39
-

تجدید حیات لیگ برتر با تیم‌های ثروتمند

تجدید حیات لیگ برتر با تیم‌های ثروتمند

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتسال ایران چنان اوج گرفته است که معامله‌های بزرگ فقط به غول‌ها تعلق ندارد، بلکه تیم‌های نوظهور هم چند سورپرایز داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، فولاد هرمزگان در لیگ دسته اول فوتسال ایران تاجگذاری کرد و به همراه پالایش نفت اصفهان به لیگ برتر پرواز کرد. مهمانان جدید که برای نخستین بار حضور در بالاترین سطح باشگاهی آسیا را تجربه خواهند کرد. رقابت‌ با بهترین تیم‌ها، بازیکنان و مربیان. صعود این دو تیم و عملکرد بسیار مطلوبشان در نقل و انتقالات و همچنین تدارک مسابقات دوستانه نشانه‌ای از تجدید حیات برای فوتسال ایران است. آن‌ها نه تنها تیم‌های متمولی به‌شمار می‌روند، بلکه در میان غول‌ها با برخی از معامله هایشان به رقیبان نیش و طعنه زدند.

بدون احتساب عملکرد دوازده باشگاه دیگر در نقل‌وانتقالات، تیم‌های نوظهور شروع به خریدهای پر زرق‌وبرق‌ کرده‌اند و تحت تاثیر تیم‌های هم ردیف و همشهری خود قرار گرفته‌اند. پس از چند سال، شاهد دربی اصفهان خواهیم بود و همچنین دربی جنوب در هفته نخست که باعث می‌شود تیم‌ها نه تنها برای جایگاه مناسب در جدول رده‌بندی، بلکه برای بالاتر جای گرفتن از رقیب سنتی به بازار حمله‌ور شوند که این موضوع شاید برای آن‌ها اولویت اصلی محسوب شود.

این یک جهش مشخص است و نباید عملکرد آن‌ها را معادل با برنده شدن در اکثریت مسابقات یعنی حضور در جایگاه تک رقمی تلقی کرد. فولاد هرمزگان با توجه به سرمایه‌گذاری سعی کرده روی آکادمی نیز تمرکز کند و همچنین پالایش نفت نیز به دنبال تیمداری و فعالیت در رده پایه است تا در آینده از بازیکنان با استعداد بومی بهره ببرند و فقط برای خرید چهره‌های مطرح در تکاپو نباشند. دقیقا آینده‌نگری که کراپ الوند اخیرا به آن پی برده است و پس از چند فصل هزینه هنگفت بی‌ثمر با مربی جدیدش به بازیکنان جوان روی آورده است.

رضا صادقی و علی امیری برای اولین بار در لیگ برتر تیم‌هایشان را مدیریت می‌کنند و جاه‌طلبانه سعی کردند با تجدید قوا در این سطح موفقیتی برای خود و مجموعه‌شان به ارمغان بیاورند. این یکی از نشانه‌های مثبت برای فوتسال ایران است که هدایت تیم‌ها فقط روی نام چند مربی محدود نشده و سایر مربیان فرصت خودنمایی، ارائه اندیشه‌ها و آموخته‌هایشان را به‌دست آورده‌اند.

خوشبختانه به استثنای یک مورد و وضعیت نگران کننده نماینده لیگ برتری قم، دیگر فوتسال ایران ترس انحلال باشگاهی پیش از آغاز فصل جدید را نخواهد داشت و سازمان لیگ با چنین مسئله‌ فاجعه‌باری که لیگ ایران را در آسیا زیر سوال می‌برد روبه‌رو نمی‌شود و چالش بزرگی از بین رفته است. فصل گذشته زندی بتن در فروش امتیازش به مشکل برخورد و از جدول اخراج شد تا در اتفاقی نادر و تاریخی، یک تیم سقوط کرده باری دیگر در لیگ برتر شرکت کند. در حالی که پس از پایان هفته سوم، تقریبا تکلیف تیم‌های سقوط کرده قابل پیش‌بینی بود و به نظر می‌رسد چنین چیزی برای فصل جدید تا هفته‌های پایانی نامشخص و اسرارآمیز باشد. دقیقا همان چیزی که به حیات فوتسال ایران جان تازه‌ای می‌بخشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.