کد خبر : 2121
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 آذر 1392 - 19:55
-

ترابیان: به برخی اشتباهاتم پی بردم/ هیچ وقت از پول باشگاه، خرج تیم ملی نمی کردم/خیلی ها حلالیت طلبیدند!

ترابیان: به برخی اشتباهاتم پی بردم/ هیچ وقت از پول باشگاه، خرج تیم ملی نمی کردم/خیلی ها حلالیت طلبیدند!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان با این که مدت بسیاری است از سمت خود در کمیته فوتسال کناره گیری کرده اما یکی از فوتسالی هایی است که هنوز هم قلبش برای این رشته می تپد و تلاش های بسیاری را هم پشت پرده برای آن انجام می دهد.   با این وجود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان با این که مدت بسیاری است از سمت خود در کمیته فوتسال کناره گیری کرده اما یکی از فوتسالی هایی است که هنوز هم قلبش برای این رشته می تپد و تلاش های بسیاری را هم پشت پرده برای آن انجام می دهد.

 

با این وجود ترابیان بعد از رفتنش از فوتسال هیچ گاه در مورد اتفاقات این رشته صحبتی با رسانه ها نکرد و در هیچ یک از ورزشگاه های محل بازی هم دیده نشد تا اینکه تصمیم گرفتیم از او برای راه اندازی رسمی پایگاه خبری فوتسال دعوت کنیم و او نیز در همان تماس اول پاسخ مثبت به این دعوت داد تا فوتسالی ها، بعد از ماه ها رئیس سابقشان را روی نیمکت تیم خبرنگاران و آن هم در کنار حسین شمس ببینند.

 

عباس ترابیان در اولین مصاحبه اش بعد کناره گیری از سمت ریاست کمیته فوتسال گفت و گویی را با پایگاه خبری فوتسال ایران انجام داده است.

 

قسمت هایی از این مصاحبه را یک هفته قبل خواندید و همانطور که وعده اش را داده بودیم، متن کامل آن را می توانید امروز از پایگاه خبری فوتسال ایران بخوانید:

 

** آقای ترابیان! شما بعد از ماه ها، بالاخره در بازی دوستانه تیم ملی و پایگاه خبری فوتسال آفتابی شدید.

 

– دلیل اینکه مشتاقانه به این مراسم آمدم، جوی بود که در فضای فوتسال کشور حاکم است. دیدم همه فوتسالی ها باید در قالب یک تیم به هم کمک کنند و در جهت رشد این رشته گام بردارند. من از فوتسال رفته ام اما هر گاه نیاز باشد کمکم را دریغ نمی کنم.

 

** این بازی را چطور دیدید؟

 

– به هر حال اینکه قدیمی ها لخت شوند و در یک بازی نمادین به میدان بروند و همچنین حضور مسئولان فعلی و سابق در حالی که دست در دست هم دارند نشان از اتحاد  و مودت فوتسالی هاست. باید از رسانه ها و خبرنگاران نیز تشکر کنم که زمینه برگزاری چنین مراسمی را فراهم کردند. با انجام چنین برنامه ای ثابت شد که برخی در اشتباه بودند و نمی دانستند که رسانه ها فقط در صدد به چالش کشیدن فوتسال نیستند. ما دیدیم همین خبرنگاران می توانند اتفاق های خوبی را هم رقم بزنند.

 

 ترابیان torabian

** اتفاق هایی مثل آشتی شما و حسین شمس!

 

– من که هیچ کدورتی با هیچ کس نداشتم و ندارم. بعد از این برنامه همه آن دوستانی که تصور می کردند من با آنها مشکل دارم رفته رفته به اشتباه خود پی بردند. به هر حال هر جا حرکتی داشتم، مبتنی بر اصولم بوده است. بعضی دوستان همان زمانی که در فوتسال بودم می گفتند دلیل ندارد بعد از باخت تیم ملی، پشت مربی بایستی. اما من طبق اصولم پیش رفتم و تبعاتش را هم پذیرفتم. بنابراین کدورت معنایی نداشته و من با همه کسانی که علیه ام مصاحبه کردند در ارتباطم و با هم صحبت می کنیم. همانطور که گفتم از فوتسال رفته ام اما هر گاه نیاز باشد کمکم را دریغ نمی کنم.

 

** آیا تاکنون کمیته فوتسال از شما کمکی خواسته یا شما داوطلبانه کاری انجام داده اید؟

 

-بله. فدراسیون برزیل مرا به خاطر اینکه یکی از بنیانگذاران جام جهانی کوچک هستم، به این بازی ها دعوتم کرده بود اما تیم ملی ایران را نه! حتی خسوس هم تلاش زیادی کرد تا برای ایران هم دعوتنامه ارسال کنند اما جوابی به او نداده بودند. در چنین شرایطی وقتی ماجرا را به من گفتند طی ایمیلی به برزیلی ها اعلام کردم که معنایی ندارد مرا به عنوان مهمان ویژه دعوت کنید اما تیم ملی کشورم نباشد. وقتی ایمیل را ارسال کردم، سریعا جواب مثبت دادند و با حضور ایران در جام جهانی کوچک موافقت شد. فکر می کنم مقام سومی هم مقام خوبی بود که به خصوص با حضور بازیکنان جوان بدست آمد. آن ها نشان دادند که می توانند آینده فوتسال ایران را بسازند.

 torabian

** کمکتان به کمیته فوتسال تنها به همین ماجرا ختم می شود؟

 

-خیر. من این کمک را کرده ام و از این به بعد هم همینطور خواهد بود. ضمن اینکه بنده در حال حاضر در جلسه های AFC شرکت می کنم. مگر حتما باید رئیس باشم که این کارها را انجام دهم. به هر حال من به عنوان کسی به فوتسال علاقه مند است برای آن تلاش می کنم. AFC نیز از من به عنوان کارشناس در کشورهای مختلف استفاده می کند. ما راهکارهایی را در بازدیدهایمان می دهیم و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نگاه ویژه ای به فوتسال آسیایی ها دارد. ما از فوتسال کشورهای چین، اندونزی و چین تایپه بازدید کرده ایم. باور کنید هنگامی که در این کشور ها حضور پیدا می کنم با افتخار از فوتسال ایران صحبت می کنم.

 

** روزی که از فوتسال رفتید منتقدان زیادی داشتید. بسیاری از افرادی که در روز راه اندازی پایگاه خبری در ورزشگاه حضور داشتند اعم از مربی، بازیکن و حتی خبرنگار به نوعی با شما مشکل داشتند. اما چه شده که الآن رابطه خوبی با آن ها دارید؟

 

-روزی که از فوتسال را بوسیدم و گذاشتم کنار، این دندان را هم کندم و دور انداختمش. هیچ وقت سعی نکردم انسان کینه ای و انتقام جویی باشم. درست چند روز بعد از کناره گیری ام از ریاست کمیته فوتسال، برخی به من زنگ زدند و حلالیت طلبیدند. افراد بسیاری هم به دیدنم آمدند و من هم با روی باز پذیرفتمشان چون خدماتم به فوتسال را آنطور که خدا راضی بود انجام دادم. در این میان کسانی اهداف دیگری را دنبال می کردند که به آن هم نرسیدند. آیه  “وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ”  در این ماجرا کاملا صادق است.  ترابیان

 

** ریاست رضا افتخاری را چطور ارزیابی می کنید؟

 

-به هر حال ریاست ها متفاوت است. سیاست من این بود تحت هر شرایطی سه تیم در آن واحد در رده ملی داشته باشیم و هیچ گاه به هیچ عنوان فعالیت تیم امید را به واسطه تیم بزرگسالان تعطیل نمی کردم. اما الآن ممکن است باورها متفاوت شده و نتیجه پررنگ تر باشد. با این حال خوشحالم نفراتی که من انتخاب کرده بودم همچنان سر جایشان هستند. می بینید که خسوس با قدرت به کارش ادامه می دهد. بگذریم از اینکه القاب متفاوتی به او دادند و گفتند خسوس آمپول زن است و … اما دیدیم این مربی که به عنوان یکی از مربیان بزرگ اسپانیاست در تیم ملی ابقا شد. البته از علی صانعی که او هم از نیروهای من بود دعوت شد به تیم ملی برگردد اما نیامد.

 

** اگر بخواهید انتقادی از یکی از سیاست های کمیته فوتسال کنید، چه می گویید؟

 

– خبر دارم با هزار مشکل تیم های ملی را به مسابقات اعزام می کنند و از طریق پولی که از باشگاه ها دریافت کرده اند به تیم ملی می رسند. ولی من این کار را نمی کردم.می گفتم هر طور شده باید فدراسیون بودجه تیم ملی را بدهد. الآن فهمیدم این طرز فکر اشتباه بود و حتما باید از پول باشگاه ها خرج می کردم و معطل فدراسیون نمی ماندم. من می گفتم اگر به پول باشگاه ها دست بزنیم چنین و چنان می شود ولی تازه متوجه شدم که طرز فکرم اشتباه بود!با این حال شیوه های کار متفاوت بوده ولی اصول یکی است.

 

 ** زمانی که در فوتسال بودید تلاش بسیاری برای گرفتن پخش بازی ها داشتید اما این اتفاق نیفتاد. یک بار هم افتخاری گفت نمی داند شما با صدا و سیما چه کار کرده اید که اسم فوتسال می آید فرار می کنند!

 

-خودم طی سال هایی که در کمیته فوتسال بودم، بارها این سوال برایم به وجود آمد که چرا صدا و سیما به این شکل به فوتسال نگاه می کند. معتقدم مسئولان شبکه سه باید یک بار برای همیشه سیاست انتخاب بازی ها برای پخش را به مردم بگویند. آیا این انتخاب ها به واسطه تعداد تماشاگران، اهمیت بازی یا علاقه مندان است؟ این ها را باید برای مردم توضیح دهند تا ما هم دیگر سوال نکنیم. تصور شخصی ام این است که پخش بازی ها با سلیقه یک نفر انجام می شود. قبلا پورمحمد رئیس شبکه سه این کار را می کرد اما رئیس جدید را نمی شناسم! به شخصه جلسات بسیاری با مدیران و معاونان صدا و سیما گذاشتم اما نتیجه ای نگرفتم. برنامه هایی با به فوتسال ترجیه می دهند که خنده مان می گیرد! دلخوش بودیم با آمدن شبکه ورزش مشکلات حل شود اما دیدم شبکه ورزشی ها بدتر هستند.

 

انتهای پیام

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

rahbar جمعه , ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱:۰۱

امان از سیاه کاری

نام ... جمعه , ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰

بزرگترین اشتباه ترابیان که هیچ وقت حاضر به پذیرش آن نشد انتخاب صانعی کم تجربه به عنوان مربی تیم بود که هم باعث از دست رفتن قهرمانی آسیا شد و هم باعث حذف تیم ملی از جام جهانی .
اگر بنا بر ترتیباتی قرار شد حسین شمس کنار بره باید یک مربی با توانایی های بیشتر به عنوان سرمربی انتخاب می شد نه علی صانعی.

نام ... جمعه , ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

ترابیان با انتخاب صانعی هم تیم ملی را دچار مشکل کرد، هم صانعی رو از بین برد و هم خودش رو.

نام ... جمعه , ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

میشه آقای ترابیان در مقابل ملت و خدا پاسخ بده که با چه ترفندی حق حضور منصوری در آسیا رو به تیم گیتی پسند تبانی کار دادو حق مردم قرچک رو خورد؟ آیا مردم قرچک هم ایشون رو حلال کردن؟!!

ناشناس جمعه , ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷

آقای ترابیان اگر واقعا به حق الناس اعتقاد داری بیا جواب این ملتو بده که همه از دست شاکین
اگر هم اعتقاد نداری خدا لعنت کنه تو و اون کسیو که همچین خدا نترسی رو آورد سر این کار

ملت جمعه , ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸

آقای ترابیان اگر واقعا به حق الناس اعتقاد داری بیا جواب این ملتو بده که همه از دست شاکین
اگر هم اعتقاد نداری خدا لعنت کنه تو و اون کسیو که همچین خدا نترسی رو آورد سر این کار

رحيم زاده از قرچك شنبه , ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۱

جناب ترابیان حق الناس مردم قرچک تا ابد برگردن خواهی داشت امیدواریم مردم قرچک شما را ببخس ند و از أنان حلا لیت بگیری

ساوجی سه شنبه , ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۹:۰۰

هیچ کس نپرسید ترابیان چه بر سر شن سای ساوه اورد مردم ساوه وجوانان این شهر با نفرین ابدی از او یار خواهند کرد

نام ... شنبه , ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷

شن سا إبر قدرت فوتسال ایران بود و ما ساورجی به أن افتخار می کردیم أما الآن خدا ولیلی قدر مهندس مرتضوی را ندا نسیتم مسئولان ساوه لطفا شن سا را أحیا کنید و مدیران دلسوز را بر گردانید راستی أون سرپرست جوان و متعصب شن سا که متأسفانه اسم أش را فراموش کردم ولی خیلی زحمت کش بود چی بود خیلی کار بلد بود شن سا یادت بخیر مهندس را عشق است و بازیکنان محترمش پول بیت المال را هدر ندهید لطفا

سعيد از ساوه شنبه , ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷

شن سا إبر قدرت فوتسال ایران بود و ما ساورجی به أن افتخار می کردیم أما الآن خدا ولیلی قدر مهندس مرتضوی را ندا نسیتم مسئولان ساوه لطفا شن سا را أحیا کنید و مدیران دلسوز را بر گردانید راستی أون سرپرست جوان و متعصب شن سا که متأسفانه اسم أش را فراموش کردم ولی خیلی زحمت کش بود چی بود خیلی کار بلد بود شن سا یادت بخیر مهندس را عشق است و بازیکنان محترمش پول بیت المال را هدر ندهید لطفا