کد خبر : 154581
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 - 14:28
-

قهرمانی به چه قیمت؟ ما پول نداریم!

قهرمانی به چه قیمت؟ ما پول نداریم!

موازی با حواشی و اتفاقات فوتبال آقایان، در لیگ فوتسال بانوان هم اتفاقاتی جالبی در برای شروع دوباره مسابقات در حال رقم خوردن است که هر روز هم پرحاشیه‌تر و جنجالی‌تر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در واقع باید نوشت همه چیز از یک اصلاح اشتباه قانون شاید شروع شد؛ جایی که دو فصل قبل برگزاری مرحله پلی‌آف به قانون برگزاری مسابقات لیگ فوتسال بانوان اضافه شد. چرا که اگر این قانون نبود، پرونده این فصل لیگ فوتسال بانوان خیلی زودتر از شیوع کرونا بسته می‌شد و این همه حاشیه، هر روز نشر پیدا نمی‌کرد. پس از تصمیم جدید سازمان لیگ مبنی بر ادامه لیگ و شروع تمرینات از ۱۷ خردادماه، دو دستگی برگزاری و یا عدم برگزاری میان چهار تیم حاضر در مرحله پلی‌آف شدت گرفت.

پروتکل و دستورالعمل تدوین شده باشگاه‌ها را ملزم به رعایت پروتکل‌هایی می‌کند که واقعا می‌توان با توجه به بضاعت فوتسال بانوان شدنی نیست؛ هزینه سنگین انجام تست های PCR برای تشخیص بیماران کرونایی در کنار اقداماتی که می‌بایست در قبال فعالیت های اقامتی تیم‌ها و محل برگزاری تمرینات و … انجام بپذیرد در وسع اسپانسران نیست و واضح است که از تیمداری عقب نشینی می‌کنند.

در این میان اما امروز شهرزاد نصیری مسئول سازمان لیگ فوتسال بانوان در اظهار نظری جالب مدعی شده که بعید به نظر می‌رسد چهار تیم حاضر در مرحله پلی‌آف عاجز از پرداخت هزینه‌ها و انجام پروتکل‌ها باشند!

در دو دستگی ایجاد شده میان تیم‌های سایپا تهران، ملی حفاری اهواز، مس رفسنجان و هیات فوتبال خراسان رضوی سه تیم مخالف جدی برگزاری لیگ هستند و تیم دیگر خود را مطیع تصمیمات اتخاذ شده و برگزاری ادامه لیگ می‌داند! در واقع به جز شاگردان فاطمه شریف در هیات فوتبال خراسان رضوی، تنها تیمی که بدون اسپانسر و با پشتوانه تغذیه مالی به صورت کامل از از طریق شهرداری مشهد، امسال با خرید ستارگانی چون سارا شیربیگی و نسیمه غلامی و … تیمی برای کسب نخستین قهرمانی تاریخ فوتبال خراسان ساخته‌اند مابقی تیم‌ها که شباهت بیشتری در قیاس با تیم مشهدی به یک تیم خصوصی دارند مخالف برگزاری لیگ هستند.

اظهار نظرهای تند و آتشین مربیان و مسئولین سه تیم سایپا، ملی حفاری و مس در روزهای گذشته بر علیه تصمیم سازمان لیگ، در فضای خبری به طور گسترده وایرال شده است و به نظر می‌رسد این مخالفت های جدی می‌تواند کار سازمان لیگ را برای برگزاری ادامه مسابقات بسیار دشوار سازد.

شاید خلاصه کلام آن‌ها شباهت زیادی به برخی اظهار نظرها در لیگ فوتبال آقایان هم داشته باشد چرا که این تیم‌ها هم معتقدند که نه بضاعت مالی انجام پروتکل‌ها را دارند و نه ارزش یک جام، آنقدر برایشان بالا است که جانِ بازیکنان خود را به خطر بیندازند؛ چرا که آنطور که مشخص است نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورها از جمله ترکیه و انگلیس حتی با برگزاری لیگ آقایان‌شان به دلیل نبودن امکانات و زیرساخت‌های لازم مسابقات بانوان‌شان را نیمه‌تمام و بدون تعیین قهرمان به پایان رساندند.

حال باید کمی دیگر منتظر ماند و دید سرانجام این مجادلات و کشمکش‌ها چه می‌شود و تصمیم سازمان لیگ آن‌هم با وجود سه تیم مخالف برگزاری لیگ، درباره ادامه لیگ پانزدهم یا پایان نیمه تمام آن، به کجا می‌رسد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.