کد خبر : 243642
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 19:24
-

اختصاصی‌ Fut5al ؛

تصمیم عجیبAFC در تقویم جام ملت‌های آسیا۲۰۲۴ به سود ازبکستان/ خبر بد برای لژیونرهای اروپایی ایران و ژاپن!

تصمیم عجیبAFC در تقویم جام ملت‌های آسیا۲۰۲۴ به سود ازبکستان/ خبر بد برای لژیونرهای اروپایی ایران و ژاپن!

مسابقات دور نهایی فوتسال جام ملت‌های آسیا خارج از فیفادی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال. در حالی که مرحله پایانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ امسال به منزله انتخابی جام‌جهانی نیز خواهد بود، تصمیم عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا در برگزاری این رقابت‌ها در خارج از روزهای فیفادی پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت که مهمترین آن‌ها متضرر شدن ایران و ژاپن بابت عدم توانایی استفاده از بازیکنان لژیونر خود و سود بردن دیگر تیم‌های مدعی سهمیه جام‌جهانی و فاقد لژیونر اروپایی همچون ازبکستان و ویتنام و … خواهد بود. 

 

طبق تقویم اعلامی کنفدراسیون فوتبال آسیا، دور نهایی فوتسال جام ملت‌های آسیا۲۰۲۴ از ۱۷ تا ۲۸ آپریل (۲۹ فروردین تا ۹اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده آن هم در شرایطی که فیفادی ماه آپریل در بازه زمانی ۸ تا ۱۸ آپریل است و عملا هیچ باشگاه خارجی در اروپا مجوز ترک تیمش را به بازیکنان لژیونر خود را نخواهد داد. آن هم در شرایطی که پایان فروردین ماه شمسی اوج حساسیت بازی‌های پایانی تیم‌های اروپایی خواهد بود و طبیعتا هیچ باشگاهی امکان همکاری با تیم‌‌های ملی بازیکنان خود را نخواهد داشت. 

در حالی دلیل این تصمیم بحث‌برانگیز AFC تامل برای پایان یافتن ماه مبارک رمضان و برگزاری پس از عید فطر عنوان شده که در سراسر دنیا بازی‌ها در ماه مبارک رمضان با شرایط خاص به خود در جریان است و این مشکل اساسی تیم‌های دارای بازیکنان شاغل در اروپا، برنامه‌ریزی AFC را به چالش اساسی کشیده است. 

 

بنا به منطق، تیم‌ملی فوتسال ایران با حضور کاپیتان حسین طیبی، مسلم اولادقباد و سالار آقاپور در پالما و سعید احمدعباسی در آلبالی اسپانیا جدی‌ترین متضرر از این تقویم AFC خواهد بود که با احتمال بسیار بالای مخالفت باشگاه‌ها برای اضافه شدن این نفرات به اردوی تیم‌ملی، به معضلی جدی برخورد خواهد کرد ضمن اینکه در سوی دیگر نیز ژاپن با حضور هیراتا و هنمی در رئال بتیس و بارسلونا دومین تیم متضرر از این برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.