کد خبر : 2237
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آذر 1392 - 8:11
-

بازخوانی مصاحبه های تاریخی شمسایی و صانعی علیه یکدیگر!

بازخوانی مصاحبه های تاریخی شمسایی و صانعی علیه یکدیگر!
وحید شمسایی و علی صانعی در یک سال اخیر مصاحبه های بسیاری علیه یکدیگر انجام داده اند که خواندن بخشی از آن ها پیش از بازی حساس جمعه خالی از لطف نیست.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، اولین مصاحبه را وحید شمسایی در فاصله یک ماه مانده به جام جهانی انجام داد تا تیم ملی و صانعی به شدت وارد حاشیه شود.

 

شمسایی: صانعی به خانه‌ام بیاید تا تالار افتخاراتم ببیند/ خواهش کردیم صانعی مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی شود!

 

وی گفت: شنیده‌ام که گفته‌اند وحید شمسایی جایی در تاکتیک ما نداشته است. کدام تاکتیک؟! اگر تاکتیکی وجود داشت که قهرمان می‌شدیم. من که توانستم در مسابقات عنوان آقای گلی را کسب کنم، اما تیم نتیجه نگرفت، پس مشکل از عملکرد تیم و سرمربی بوده است. ۱۳ سال است که در تیم ملی بازی می‌کنم و این صحبت‌ها برایم بسیار جالب است.

 

وی ادامه داد: احتمالا تاکنون هرچه بازی کرده‌ام، خودم نبوده‌ام و شخص دیگری به جای من بازی می‌کرده است! بعضی وقت‌ها به خودم هم شک می‌کنم! از خود می‌پرسم واقعا بازیکن تیم ملی بوده‌ام؟! واقعا آقای گل جهان و آسیا شده‌ام؟! واقعا ۵ سال بهترین بازیکن سال آسیا شده‌ام؟! اگر صانعی دوست دارد به خانه‌ام بیاید و تالار افتخارات مرا ببیند. بد نیست چنین اتفاقی رخ دهد. خودش هم چنین مسائلی را می‌داند، اما خیلی راحت می‌خواهد مرا بکوبد.

 

 

شمسایی تصریح کرد: آقایان رزومه کاریشان یادشان رفته است. صانعی زمانی که سرمربی دانشگاه آزاد بود تیمش همواره در انتهای جدول بود. در سال ۲۰۰۶ من و رضا ناصری نزد صادق درودگر رفتیم و خواهش کردیم به علت اینکه علی صانعی بازیکن خوبی بوده به عنوان مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی انتخاب شود. در سال اول هم جوراندیرو با این موضوع مخالف بود، اما با خواهش ما به تیم ملی آمد. خوب است که گذشته خود را فراموش نکنیم. گذشته خوبی با هم داشتیم و افتخارات زیادی کسب کردیم. خوب است این مسائل را فراموش نکنیم و زیر سوال نبریم.

 

سرمربی تیم ملی نیز این چنین پاسخ داد:

 

صانعی: از شمسایی شکایت می کنم

 

اما علی صانعی در واکنش به این مصاحبه شمسایی که به وی اتهام آدم فروشی زده بود،اظهار داشت: به او هشدار می دهم اگر یک بار دیگر علیه من مصاحبه کند به مراجع قضایی شکایت خواهم برد و وساطت کسی را نیز قبول نخواهم کرد.

 

وی افزود:می دانم که اگر از او شکایت کنم واسطه می فرستد و می گوید که شکایتم را پس بگیرم اما او دو بار علیه من حرف زده و اگر یک بار دیگر نیز این کار را بکند تا آخرین مرحله دادرسی نیز پیش می روم و وساطت هیچ کس را هم نمی پذیرم.

 

وی ادامه داد:او اتهام سنگینی به من زده و انگی را به من چسبانده که به سادگی نمی توان آن را به کسی چسباند.حتما مدارکی دارد که این گونه حرف می زند.اگر به دادگاه شکایت ببرم باید مدارکش را بیاورد تا حرفش را ثابت کند.آن وقت من هم مدارکی دارم که رو می کنم.

 

صانعی با اشاره به اینکه وی چند سال پیش علیه شمس نیز حرفهای مشابه ای زده بود،گفت: کار این آقا همین است.مصاحبه می کند اما پای حرفش نمی ایستد.دفعه آخری است که اقدام قضایی نمی کنم اما قرار نیست او هم در رسانه های عمومی هر چه دلش خواست علیه من بگوید.اگر بزرگتری دارد بهتر است به او توصیه کند دست از این کارها بردارد.

 

صانعی ادامه داد: وحید شمسایی القاب و الفاظی را به من نسبت داده که در وجودش پنهان شده اما نمی توند آنها را از خود جدا کند به این دلیل برای اثبات خوبی خود دیگران را زیر سوال می برد حرفهای او برایم بی ارزش است وحید شمسایی بی کار است توصیه می کنم اگر بازیکن خوبی است با انتخاب یک تیم خود را از سرگردانی نجات بدهد تا از روی بی حوصلگی به مردم تهمت نزند.

 

در همین روزها بود که جواد اصغری مقدم هم با شمسایی همراه شد و سرمربی تیم ملی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

اصغری مقدم: تیم صانعی مثل نانوایی شده بود!

 

این بازیکن درباره علی صانعی مدعی شده بود: تنها یک هفته‌ از اردوی تیم ملی در همین یک ماه اخیر گذشته بود که صانعی گفت اگر مصاحبه‌های انتقادی افشین دبیری (مدیرعامل دبیری) ادامه داشته باشد، هر سه نفرتان را خط می زنم. من، نظری و فخیم هم که بازیکن دبیری هستیم به این صحبت صانعی اعتراض کردیم و گفتیم که مصاحبه مدیرعامل چه ربطی به بازیکن دارد، اما مثل این که صانعی تیم ملی را با ملک شخصی‌اش اشتباه گرفته بود.

 

اصغری مقدم ادامه داد: صانعی پس از رفتن حسین شمس گفته بود که کت تیم ملی برایش گشاد است. اما بلافاصله پس از رفتن شمس خودش را باد کرد و کت را پوشید. قبل از جام ملت‌های آسیای امارات هم گفته بود که اگر نتیجه‌ نگیریم، می‌روم. اما آقای صانعی! تیم سوم آسیا شد، چرا نرفتید؟ بازیکنان جام ملت‌ها همان‌هایی بودند که در جام جهانی فوق‌العاده‌ بازی کردند، طوری که اشک جواد خیابانی در برنامه زنده در آمد و شمس به ما می‌گفت به خاطر این بازی دستتان را می‌بوسم. مگر ما قهرمانی آسیا را از دست ندادیم پس چرا ماندید؟ صانعی در این بازی‌ها اصلا مربیگری نکرد و همه تعویض‌ها نوبتی بود. کارشناسان هم می دانند که تعویض در فوتسال اهمیت بالایی دارد، اما تیم ملی مثل صف نانوایی بود و ما در صف می‌ایستادیم و نوبتی به زمین می رفتیم. در این بین هم بعضی ها که پارتی داشتند زودتر به زمین می‌رفتند.

 

اصغری مقدم در خطاب به سرمربی تیم ملی گفت: آقای صانعی! شاید من شما را به خاطر بلاهایی که سرم آوردید ببخشم، اما بدانید که نفرین زن و بچه‌هام تا آخر عمر پشت سرتان است. صانعی با خیال راحت ستاره‌ها را کنار گذاشت و رفقایش را در تیم ملی جا داد، چون گروه ایران ضعیف‌ترین گروه تاریخ جام جهانی است. آقایان با خودشان گفتند که ما از گروهمان صعود می‌کنیم. پس ستاره‌ها را یکی، یکی بسوزانیم و سپس به تایلند برویم.

 

یک سال از این مصاحبه ها گذشت و علی صانعی به واسطه بازگشت اصغری مقدم به تیم ملی مصاحبه تاریخی انجام داد و کمیته فوتسال را کمیته آرد و نان و شمسایی را قلدر خطاب کرد. او همچنین از اصغری مقدم خواسته بود از مردم ایران عذرخواهی کند.

 

صانعی: اصغری مقدم باید عذرخواهی کند

صانعی بیان کرد: این آقایی که به تازگی به تیم ملی دعوت شده پیش از این خداحافظی کرده بود اما اشکالی ندارد دوباره سلام کرده ولی یادتان می‌آید که قبل از خداحافظی به تیم ملی گفت نانوایی. آقای افتخاری! اگر قبول دارید که تیم ملی نانوایی است پس باید به شما بگوییم رییس کمیته آرد و نان و به خسوس بگوییم نانوا؟! این آقا باید به خاطر حرفی که یک سال پیش زده عذرخواهی کند. در غیر این صورت من به شخصه شما را با همین عنوان صدا خواهم کرد.

 

وی افزود: اگر چوب خشک هم به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود همه باید به آن احترام بگذارند. به من توهین شده بود ولی اعتراضی نکردم. اما حق نداری به تیم ملی توهین کنی. اگر دلشان می‌خواست به شخص توهین می‌کردند و من هم جوابشان را می‌دادم اما زمانی که به تیم ملی توهین می‌شود باید دفاع کنیم. افتخاری به عنوان متولی فوتسال حواسش به این مسائل نیست. می‌گویند حرمت امامزاده به متولی‌اش است ولی آقایان حرمت را نگه نداشتند و باید عذرخواهی کنند. چطور می‌شود این آقا به همه توهین می‌کند و بعد خیلی راحت می‌گویند بفرما تیم ملی! اگر خسوس این را نفهمید هاشم‌زاده که بود. نمی‌شود هرکسی هر چیزی که دلش خواست عنوان کند و بعد بگوید عصبانی بودم.

 

سرمربی سابق تیم ملی ادامه داد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند من می‌گویم خدا مادر ترابیان را بیامرزد و باید خاک کفش او را سرمه کنیم و به چشممان بزنیم. تیم ملی که جای زورگویی نیست. واقعا شایسته است که بگویند تیم ملی نانوایی است؟ اگر افتخاری این مسائل را در نظر نگیرد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. آقایان می‌گویند تیم را جوان کرده‌اند. پس این بازیکن ۴۰ ساله در تیم ملی چه‌کار می‌کند؟ اگر من صانعی برای تیم ملی نجنگم پس چه کسی خواهد جنگید؟ من ۱۹ سال از بهترین زمان عمرم را در فوتسال گذرانده‌ام. وقتی آقایان در خانه‌شان یک‌قل، دوقل بازی می‌کردند من در تیم ملی بودم. هرجا هم نیاز باشد برایش خواهم جنگید.

 

صانعی که با عصبانیت تمام این جملات را می‌گفت، صدایش را کمی بلندتر کرد و افزود: تیم ملی امید ما کجاست؟ خسوس را به عنوان سرمربی بزرگسالان و امید انتخاب کردند پس نقش مربی ایرانی چیست؟ نمی‌گویم تیم ملی امید را به من بدهید اما چرا به بقیه ایرانی‌ها توهین می‌کنید؟ فرق مربی ایرانی و خارجی این است که یک مربی وطنی هیچ‌گاه خرابکاری نمی‌کند؛ چون می‌داند فردا باید در این مملکت زندگی کند. من صانعی نمی‌توانم شانه خالی کنم اما مربی خارجی مثل خسوس برای این‌که نتیجه بگیرد می‌ترسد و بازیکن ۴۰ ساله را به تیم ملی می‌آورد. به اعتقادم انتخاب او دهن‌کجی به ایرانی‌هاست و من افتخاری را در این داستان مقصر می‌دانم.

                                      

وی افزود: کمیته فوتسال باید حرمت‌ها را نگه می‌داشت. اگر هم نمی‌خواهد این کار را کند من از این پس به او می‌گویم رییس کمیته آرد و نان! تا زمانی که در تیم ملی بودم جلوی قلدری ایستادم و بازیکنان قلدر را به تیم ملی راه ندادم. اگر در این تیم من سرمربی بودم هیچ‌کس ساکت نمی‌ماند. پیراهن و شورت‌ها بازیکنان را بعد از هر تمرین پس می‌گیرند اما هیچ‌کس صدایش درنمی‌آید. اگر من بودم قلدرها می‌گفتند تیم ملی نابود شد. حال باید با چراغ بگردند و کسی مثل ترابیان را پیدا کنند. ببینید چند ماه است بازی دوستانه برگزار نکرده‌ایم.

 

این مصاحبه در تاریخ ۱۵ مهر امسال انجام شده بود و اصغری مقدم هم هیچ واکنشی تندی به آن نشان نداد.

 

اصغری مقدم در این باره گفت: سال قبل، حق‌خوری زیادی در تیم ملی شد اما خوشحالم که آقای افتخاری، خسوس و هاشم‌زاده حق خوری‌های قبل را تکرار نکردند. واقعا خوشحالم که در سن ۳۴ سالگی به تیم ملی دعوت شدم و تمام تلاشم این است که بدون حاشیه، بهترین بازی‌هایم را برای تیم ملی در جام گرند پری انجام دهم.

 

وی ادامه داد: خسوس دیروز با من صحبت کرد و گفت به عنوان کاپیتان مصاحبه نکنم. بنابراین به احترام سرمربی تیم ملی جواب این آقا را نمی‌دهم و دیگر نمی‌خواهم به حاشیه‌ها فکر کنم و جواب کسی را بدهم. اما باید از آقای ترابیان یک تشکر ویژه کنم که همیشه حامی ملی پوشان بوده است. من دیروز با او در تمرین تیم ملی صحبت کردم و هیچ مشکلی بین ما نیست.

 

همانطور که مشخص است اصغری مقدم در این مصاحبه جواب صانعی را نداد تا این دو دوباره به هم برسند. البته این بار در لیگ و در دو تیم و مقابل هم.

 

صانعی نیز در آخرین مصاحبه اش اعلام کرده در بازی جمعه سمت به دلیل مهمان بودن دبیری رسم میزبانی را به جا آورده و سمت وحید شمسایی می رود تا با او دست دهد. اما هیچ گاه با اصغری مقدم دست نخواهد داد!

با این حال باید دید بازی جمعه بین دو تیم تاسیسات دریایی تهران و دبیری تبریز با توجه به اختلاف بسیار بین شمسایی و اصغری مقدم با صانعی به خوبی و خوشی تمام می شود یا باید منتظر حاشیه جدیدی باشیم؟!

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

مهرداد چهارشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰

با سلام به گردانندگان این سایت
دوستان عزیز اگر شما دنبال پیشرفت فوتسال در این کشور هستید این بازگشت به گذشته و ایجاد اختلاف بین صانعی و شمسایی که هردو از بزرگان این رشته هستند هیچ کمکی به این رشته نمی کند بلکه به آن ضربه هم میزند بهتر است بجای این حاشیه ها به خبر های مفید فوتسال بپردازید این کار شما دور از شأن ورسالت خبری شما میباشد.

rahbar چهارشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲

باخت به تایلند و کامبیا هیچوقت یادمون نمیره و نباید بره
ترابیان خدا لعنتت کنه

rahbar چهارشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴

کلمبیا

على چهارشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲

سلام مهرداد میشه لطفأ بگى صانعى که هم خودشو خراب کرد هم آبروى ایران و تو جام جهانى برد کجاى این فوتسال بوده که با شمسایی اسطوره و آقاى گل جهان مقایسه مى کنى آره من یادم هست یه چند سالى تو تیم ملى بود اون موقع فقط ١٠ نفر فوتسال بازى مى کردن خدا پدر حسین شمس بیامرزه که این بچه رو گذاشت کمکش

مهرداد پنجشنبه , ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰:۲۵

آقای علی لطفا یک سری به صفحه مربیان بزنید و رزومه ایشان را مطالعه کنید در ضمن آقای شمسایی هم توسط آقای شمس به تیم ملی دعوت شد. با سواد ترین آنها آقای صانعی هستند در ضمن آقای شمسایی هم در زمان همان ده نفرشما درتیم ملی بودند وآقای شمس هم همان زمان مربیگری میکردند. شما بهتر بجای توهین به دیگران به فکر فوتسال باشید نه آدم بخصوصی

نام ... شنبه , ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴

صانعی کلا ۳-۲ سال تو تیم ملی بوده

افتخارى چهارشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۴

اقای اصغری مقدم شما در فوتسال ایران اینقدر قابل توجه نبوده أید که فکر می کردید ستاره هستیدبرو دنبال کارت بزرگتر از تو وپر افتخار تر از تو اینقدر مغرور نیستند که تو بودی واقعان دست اقای صانعی درد نکنه که متوجه شد چه کسایی توی تیم ملی جا ندارند!

rahbar پنجشنبه , ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹

اتفاقا خیلی با مرام هم هست
صانعی … شمسایی رو نمیاره تو تیم ملی
هرچی باشه بهترین بازیکنه
نمیدونم چرا یکی رو با این همه افتخارات میبینید زورتون میگیره

rahbar پنجشنبه , ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۱

اصغری مقدم: تیم صانعی مثل نانوایی شده بود!
حرف زیبایی هست

من جمعه , ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳

اقای افتخاری اول برو تهقیق کن بعد بیا نظر بده اصغری مقدم هم فوتسال و هم اخلاقشون بیسته و هنوزم که هنوزه برای فوتسال مفید و هم مهممند این سانعی که چشم دیدن بزرگ تر از خودشو نداره ایشون و کنار گذاشت که. خسوس این ضعف سانعیی را جبران و اقای. اصغری مقدم رو دعوت دباره کر

نام ... چهارشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸

این کارها تو ایران عادیه !! طرف رو تو ده نمی دهند سراغ کدخدا رو می گیره ولی متاسفانه تو ایران طرف رو تو ده راه نمی دهند می اید و استاندار یک شهر بزرگ میشه!

فری پنجشنبه , ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰:۲۷

حالا تو استاندار کدوم شهری؟؟؟

حسین خیری پنجشنبه , ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۸:۱۳

علی صانعی دهداری فوتسال ایران