کد خبر : 2389
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آذر 1392 - 20:00
-

طراحی جدیدترین روش تمرینات بدنسازی ویژه بازیکنان فوتسال

طراحی جدیدترین روش تمرینات بدنسازی ویژه بازیکنان فوتسال
جدیدترین متد تمرینات بدنسازی بدنسازی ویژه بازیکنان نخبه در فوتسال طراحی شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، شهاب سفال منش در این باره اظهار داشت: یکی از ارکان موفقیت در ورزش خصوصا در سطح قهرمانی آمادگی جسمانی است و نظر به اینکه در طول سال های گذشته مربی تخصصی بدنسازی در رشته فوتسال نداشته و از مربیان بدنسازی سایر رشته ها همانند فوتبال و دوومیدانی استفاده می شد، لزوم طراحی بدنسازی مختص رشته فوتسال به خوبی احساس می شد و در همین راستا بدنسازی این رشته با جدیدترین متد تمرینات برای بازیکنان فوتسال طراحی شد.
مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا مدت طراحی بدنسازی فوتسال را ۵ سال ذکر کرده و افزود: برای این برنامه بیش از ۳۰۰ مقاله تخصصی را بررسی کرده و با مربیان صاحب نام فوتسال کشورها برزیل، روسیه، اسپانیا، تایلند، ژاپن ، ایران و کلیه مربیان فوتسال AFCدر ارتباط بوده و در تمرینات تیم های مختلف ملی و باشگاهی اروپایی و آسیایی حضور یافتم.
کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی کشور تصریح کرد:این تمرینات تلفیقی از تمرینات تکنیکی بازیکنان فوتسال و تمرینات آمادگی جسمانی بوده و تمرینات تکنیکی – فیزیکی می باشند که بازده ای خیلی زیادی در اجرای تدابیر تاکتیکی دارد که از سوی مربیان اتخاذ می شود، را دارد.
مربی تیم دبیری تبریز گفت: امیدواریم با روش ابداع شده سرعت در اجرای حرکات بازیکنان با توپ و بدون توپ افزایش یافته و بازیکنان فوتسال را به بالاترین سطح اجرای خلاقیت تکنیکی و برنامه های تاکتیکی تیم برسانیم.
وی افزود: با توجه به اینکه این برنامه برای اولین بار در ایران و باشگاه دبیری اجرا می شود امیدوارم این متد در آینده در کلاس های مربیگری نیز تدریس و به مربیان فوتسال این تمرینات ویژه ارائه شود.
سفال منش در مورد تمرینات این متد مدرن آموزشی بیان کرد: کار با وزنه مختص بازیکنان فوتسال، تمرینات غیر هوازی برای بالا بردن توان بازیکنان همراه با توپ و تمرینات هوازی می باشد که جدیدترین تمرینات ویژه چابکی و انعظاف پذیری در متن آن گنجانده شده است.
سرمربی سابق تیم های پتروشیمی تبریز و پوشینه بافت قزوین خاطر نشان ساخت: اعتقاد دارم در فوتسال مدرن دنیا مربیان بدنسازی باید دانش کافی از انواع تکنیک های فردی و کارهای گروهی و تاکتیک های تیمی فوتسال را داشته باشد تا بتواند به درستی و آگاهی کامل به بدنسازی تیم پرداخته و باید این نکته را ذکر کنم که اساس موفقیت در هر رشته ای در گام نخست بدنسازی خوب می باشد.
وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: عمر بدنسازی سنتی به پایان رسیده و دیگر جایی در آماده سازی جسمانی تیم ها ندارد و این متد به خوبی می تواند ضمن بدنسازی تخصصی در فوتسال، به آمادگی جسمانی تیم ها نیز کمک شایانی کند.
به گزارش fut5al، شهاب سفال منش از اعضای تصمیم گیرنده در تالیفات جزوات آموزشی ویژه کار آمادگی جسمانی کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده و برنامه بدنسازی وی مورد تایید تارقلی زاده رییس دپارتمان فوتسال آسیا قرار گرفته است.

منبع: سایت باشگاه دبیری تبریز

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 34 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

خواننده خبر چهارشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴

با تشکر از اینکه در ارتباط با علم روز فوتسال اطلاع رسانی میفرمایید اما در این باره انتقادی وارد است
۱-در متن خبر اعلام شده توسط شما بیشتر جنبه تعریف از لیاقتها و شایستگی های آقای شهاب سفال منش مدنظر بوده تا متدهای جدید بدنسازی و این شائبه جانبداری سایت شما از یک شخص خاص را متبادر میسازد
۲- ای کاش آقای سفال منش که اینگونه از این مطلب سخن گفتند نمونه ای از کار انجام شده در حد کم رو جهت دانلود مربیان در اختیار قرار می دادند

ناصر پنجشنبه , ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰

راست میگه این بنده خدا بجای دادن اطلاعات همش از خودش نوشته!!! در ضمن در ایران صدها کتاب در مورد بدنسازی فوتسال موجود میباشد. کافی یکسری به جلوی دانشگاه تهران بزنید تا متوجه شوید .آقای سفال منش این روش شما برای کسب شهرت روش مناسبی نیست . باید مربیان و بازیکنان روشهای شما رو تایید کنند نه خودتان در سایت باشگاه خودتان از خودتان تعریف کنید.!!!!

حسین پنجشنبه , ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱

پس موفقیت های تیم دبیری تبریز در این رقابت ها شانسی به دست آمده و سفال منش هیچ نقشی ندارد؟
کمی منصف باشید تجربه شمسایی و دانش سفال منش سبب شده که تیم دبیری با اقتدار قهرمان نیم فصل شود

امین یکشنبه , ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۴

دوست عزیز آقای سفال منش اینقدر سوادشون بالاست که باعث شهرتشون بشه ونیازی به تبلیغات ندارن. بنده افتخار استفاده از تمرینات ایشونو در تیم ملی دانشجویان داشتم وبدون اغراق باید بگم فوق العادست این بشر ، تا کار یکی رو از نزدیک ندیدید لطفا پیش داوری نکنید. موفق باشید

رضا یکشنبه , ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵

این سایت کلا از تیم های بالا جدولی طرفداری میکنه

پایگاه خبری فوتسال ایران چهارشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶

این خبر از سایت باشگاه دبیری تبریز نقل شده و پایگاه خبری فوتسال مسئولیتی در قبال آن ندارد.

نام ... چهارشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵

با عرض پوزش به عقیده من شما باید عین همین عبارت را در پایان خبر میاوردید.

نیما چهارشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۶

تبریک به فوتسالیها…..همواره شاهد بودیم استاد سفال منش در کلاسهای مربیگری در مورد این متد صحبت میکردند و الگوهای تمرینی زیادی رو اجرا میکردند.لطفا در بخش علم فوتسال نمونه هایی از این تمرینات رو از ایشون درخواست کنید تا ما بتوانیم استفاده کنیم.

تبریز چهارشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۰

ایشون نیاز به تعریف ندارن …یه سر بیایید تبریز تا از نزدیک ببینید.

محرمی چهارشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۶

متاسفانه بااینکه این خبرازسایت دبیری نقل شده ولی این توضیحات خطاب به ایشان است:۱- همه ورزشیها بااین جمله که دوومیدانی مادرورزشهاست آشناهستندو بسیاری ازقهرمانان دوومیدانی دارای تحصیلات دانشگاهی هستندکه هم اکنون سمت مربی بدنسازرودرتیمهای مختلف دارن.۲-سیستمهای انرژی مصرفی درفوتسال وابعادزمین وزمان حداکثری حضوربازیکنان وپستهای آنهابرای مربیان کارآزموده امری ساده است .۳-گذشته ازعلم آقای سفال منش ازفنون بازی خراب کردن وحیدشمسایی نبایدغافل شدواونهاروهم للطفاتدریس کنید

عشق فوتسال پنجشنبه , ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۸:۲۲

این آقا که همش از خودش تعریف کرده!!!! اینا رو که هردانشجوی ترم اول و دوم تربیت بدنی بلده! چرا این آقا چقدر این آقا حول شده ؟؟

نام ... پنجشنبه , ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴

عشق فوتبال عزیز، شما که از دانشجوی ترم اول و دوم صحبت می کنید نمی دونید هول است نه حول؟ واقعا جای تاسف است که هر کسی به خودش اجازه می دهد در مورد مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت کند.

ابراهیمی چهارشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۹

آفای سفال منش این مطالبی که شما عنوان کردید از ساده ترین وپیش پا افتاده ترین دروس علم بدن سازی است لطفا این قدر دیگران را گمراه و گیج نکنید هر دانش آموزی با مراجعه به اولین جزوه های علم تمرین وفیزیولوژی ورزش میتواند با تمام این مطالب آشنا شود این قدر کار خود را بزرگ نکنید

محمدی پنجشنبه , ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸

جناب آبراهیمی کاملابانظرشماموافقم.ایشون فکرکردن ۵۰ساله پیشه وکسی به منابع روزدنیاوفیلمهای آموزشی دسترسی نداره.

سعید تبریزی چهارشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۶

واقعا آقای سفال منش انقلابی در ورزش فوتسال کشور به وجود آورند. بدنسازی فوتسال با سایر رشته ها متفاوت است و کار ایشان به فوتسال شخص بخشیده است

وهاب خان احمدی پنجشنبه , ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰:۲۳

سلام بر دوستان عزیز تمرینات HIIT استاد فوق العاده است.ایشون شخصیتی هستند که کپی برداری تو سیستمشون نیست خدارو شکر که ۱ نفر رو مثل ایشون تو ایران داریم.من از نزدیک با این تمرینات آشنائی کامل دارم و حتی به شاگردانم هم توصیه میکنم.

خان جون پنجشنبه , ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰

وهاب جان تمرینات HIITبرای ایشون نیست .عزیزم یه جستجوی ساده تواینترنت انجام بده ببین چقدرازقافله عقبید

احسان پنجشنبه , ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد سفال منش
تبریک عرض میکنم و واقعا به عنوان دانشجو تربیت بدنی و مربی فوتسال خیلی خوشحالم ولی اگر این تمرینات در اختیار مربیان و دوستاران فوتسال قرار بگیره و هرکس نظر و پیشنهاد خاص خودشو بده به احتمال زیاد نواقص این تمرینات رفع میشه و همه ایرانی ها به داشتن این مربیان با دانش افتخارمیکنن.
با تشکر.

نام ... پنجشنبه , ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷

هر مطلبی علیه تیم دبیری و برادران دبیری و شمسایی و سفال منش از سوختن یک جایی از بدن نگارنده ها است. یاشاسین دبیری

تیام جمعه , ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۸

کارهای زشتی که وحید شمسایی و دوستانش امسال در لیگ فوتسال انجام دادند مثل فحاشی به تماشاگرن در بازی میثاق و درگیری با قمی ها در تبریزو….. از کجای شما سر چشمه میگیرد آقای نام؟؟ دست وحید شمسایی در فوتسال بعد از تبانی در گیتی پسند برای همه رو شده خجلت بکشید!!

نام ... پنجشنبه , ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸

سایت محترم ،لطفاازانتشلرنظراتی که توهین آمیزهستندلطفاخودداری کنید

نام ... جمعه , ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰:۱۰

واقعا از این نظرات استفاده کردیم تو استادیومها گوش بچه هامونرو میگرفتیم اینجا باید چشماشونرو ببندیم آقایان سایت واقعا که کار با برنام یعنی همین

محسن چاووشی جمعه , ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰:۱۳

دوستان مدعی علمی که از نظراتشون استفاده کردیم بفرمایند کجای فوتسال این مملکت سمت دارند ؟؟؟؟؟؟؟ بیخییال شما بفرمایید کار علمی بلکه ما استفاده کنیم

نام ... جمعه , ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰:۲۱

آقای پروفسور ایمان لطفا غلط املایی ننویس ادم به عقلت شک میکنه

وهاب خان احمدی جمعه , ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰:۲۷

خان جون عزیز لطف کن فقط یک مقاله درمورد اثر تمرینات HIIT برروی بازیکنان فوتسال به من معرفی کن در غیر اینصورت ساکت باش

خان جون جمعه , ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲

۱-www.scientific-football.com2-wwww stack.com3-www.bultlean.com وهزاران سایت دیگه.بنظرم اول یه کلاس زبان بریدتابتونیدازموتورهای جستجوگرخوب استفاده کنید

ناشناس جمعه , ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴

ففط میتونم بگم برای این سایت متاسف هستم که هر نوع صحبتی رو باهرشکل و ادبیاتی منتشر میکند وبه این کارافتخارمیکند

براد خان جون جمعه , ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱

http://en.wikipedia.org/wiki/High-intensity_interval_training وهاب جان دیگه حتمااسم ویکی پدیابه گوشت خورده.بروببین این تمرینات توهمه سالنهای بدنسازی هم انجام میشه ومخترعش استادشمانیست

تبریز جمعه , ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳

دوستان لطفا دعواهای شخصی بر روی سایت قرارندهید

منتقد یکشنبه , ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳

این خبر رو سایت futsaliran هم زده از با هم هماهنگ باشید یکی از سایتها بزنه دیگه . همش مثل هم خبر میزارید.

پایگاه خبری فوتسال ایران یکشنبه , ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴

پایگاه خبری فوتسال ایران از این سایت مستقل بوده و فعالیت های این دو هیچ ربطی به یکدیگر ندارد.

شادی پنجشنبه , ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷

با سلام من بازیکن فوتسالم و در لیگ برتر بانوانبازی میکنم،لطفا یه مربی بدنساز خوب بهم معرفی کنید…لطفا از نظر اخلاقی و فنی مورد تایید باشن….ممنون میشم راهنماییم کنید

سیدحسین اصغری یکشنبه , ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

سلام.وقت عزیزان بخیر.بنده سرمربی تیم فوتسال روماک شهرستان بهشهر هستم. دنبال یک برنامه منظم یکساله میگردم.میتونید کمکم کنید؟

علی دوشنبه , ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰:۳۱

سفال منش تو که میگی یه دقیقه وزنه را بزن میشه توان چطوری به خودت اجازه میدی جزوه بدنسازی فوتسال بنویسی. اقا معروف هستی نیازی به این کارها نیست.