کد خبر : 2449
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1392 - 21:28
-

شمسایی:خسوس بی احترامی اش را ادامه دهد غیرت ایرانی را به او نشان می دهم/دبیری یک تیم معمولی است که با بزرگان رقابت می کند

شمسایی:خسوس بی احترامی اش را ادامه دهد غیرت ایرانی را به او نشان می دهم/دبیری یک تیم معمولی است که با بزرگان رقابت می کند

تیم دبیری تبریز با کسب یک تساوی در بازی عقب افتاده خود مقابل تاسیسات دریایی می تواند عنوان قهرمانی نیم فصل اول را از آن خود کند.این در حالی است که برای اولین بار یک تیم تبریزی در چنین جایگاهی قرار می گیرد. بهانه صحبت ما با وحید شمسایی مربی بازیکن تیم دبیری شرایط این

تیم دبیری تبریز با کسب یک تساوی در بازی عقب افتاده خود مقابل تاسیسات دریایی می تواند عنوان قهرمانی نیم فصل اول را از آن خود کند.این در حالی است که برای اولین بار یک تیم تبریزی در چنین جایگاهی قرار می گیرد. بهانه صحبت ما با وحید شمسایی مربی بازیکن تیم دبیری شرایط این تیم در آستانه نیم فصل دوم بود که بحث به مسائل دیگر هم کشید.گفتگوی پایگاه خبری فوتسال ایران با این چهره مطرح فوتسال ایران را بخوانید:

* اوضاع تیم دبیری در آستانه نیم فصل دوم چطور است؟

– خدا را شکر مصدومان تیم برگشتند و شرایط خوبی داریم اما تنها چیزی که ما را اذیت می کند بی برنامگی لیگ و فاصله زیاد بین بازی هاست. برای من مشخص نیست که چرا در فصول گذشته برنامه یک نیم فصل را اعلام می کردند اما این فصل دو هفته دوهفته اعلام می شود.اگر فدراسیون فوتبال را الگو بگیریم فردی مثل مهدی تاج در آنجا حضور دارد که برنامه ریزی خوبی برای لیگ برتر فوتبال چیده اما در لیگ فوتسال بی برنامگی حاکم است.اینجا یک بار برای گرندپریکس لیگ را تعطیل کردند. یکبار برای بازی با روسیه و یکبار برای نیم فصل اما باز هم شروع نیم فصل دوم را به تعویق انداختند. قبول دارم که تیم ملی در اولویت است اما این تعطیلی زیاد و بی برنامگی هم به تیم ملی لطمه می زند. ما اگر تمرینات را تعطیل کنیم بدن بازیکنان تحلیل می رود و اگر تمرین بگذاریم بازیکنان بدون برگزاری بازی زده می شوند. متاسفانه این تعطیلی ها در شرایطی رخ داده که تیم ما قالب خوبی داشته و در شرایط نتیجه گیری بوده ومی ترسم این اتفاق به پیکره تیم لطمه بزند.

* از عملکرد تیم در نیم فصل اول رضایت دارید؟

– تیم ما با توجه به اینکه بازیکن ملی پوش و به قولی ستاره ندارد در مقایسه با سایر تیم ها یک تیم معمولی است اما بازیکنان من با تمام قلبشان و انگیزه شان برای تیم بازی می کنند و همین عامل باعث شد تا ما در نیم فصل اول حدود ۱۰ هفته صدرنشین باشیم. هیچ کس روی تیم ما حساب باز نمی کرد اما ما نشان دادیم که می توانیم بزرگ باشیم و تنها افسوس من این است که حق این بازیکنان در تیم ملی خورده شده است.

* با این شرایط فکر می کنید در پایان لیگ قهرمانی به تیم دبیری تبریز برسد؟

– امسال لیگ پر و پیمانی داریم.همه تیم ها نزدیک به هم هستند.از سویی می دانیم که در هیچ کجای دنیا برای ۱۰ هفته صدرنشینی جام نمی دهند. به نظرم باید ابتدا گیتی پسند را از بقیه تیم ها جدا کرد.این تیم با بازیکنان ملی پوش و سطح بالایی که دارد در هر شرایطی شانس اصلی قهرمانی است. بازیکنان این تیم با تجربه و کاربلد هستند و استخوان بندی اصلی تیم ملی را تشکیل می دهند. در این شرایط باید برای آنها شانس بالایی قائل بود. من دومین مدعی را هم حفاری می دانم. میثاق ، منصوری و فرش آرا هم تیم های خوبی هستند ومدعی و البته ماهان تندیس قم که به نظرم جایگاه آنها در این جای جدول نیست و در نیم فصل دوم حرفهای زیادی برای گفتن دارند. در بین این مدعیان ما هم به دنبال یک جایگاه مناسب هستیم که امیدوارم با قهرمانی دبیری همراه باشد.

* بازی عقب افتاده با دبیری با تاسیسات دریایی و رویارویی با علی صانعی را چطور می بینید؟

– پوئن بزرگ تاسیسات علی صانعی است که به خاطر توانایی هایش مربی تیم ملی شد و حالا هم در این تیم تهرانی حضور دارد.این مجموعه برای من قابل احترام هستند اما برای دبیری چیزی جز سه امتیاز این بازی رضایتبخش نیست و ما به دنبال قهرمانی نیم فصل هستیم.

* به دنبال تقویت تیم و جذب بازیکن جدید نیستید؟

– اگر بخواهیم بازیکنی بگیریم باید کسی را جذب کنیم که از نفرات کنونی ما بهتر باشد اما من چنین بازیکنی را پیدا نمی کنم. البته با ۵،۶ بازیکن ما مذاکره شده و چند تیم خواهان جذب آنها بودند اما خوشبختانه تغییری در تیم نداریم و کسی از ما جدا نمی شود.

* با برف تبریز چه می کنید. این شرایط را تجربه کرده بودید؟

خدارا شکر که امسال اینقدر برف دیدم. به عمرم این قدر برف ندیده بودم و این شرایط در تبریز برایم تجربه جالبی بود. البته برخی آقایان می گفتند من برف تبریز را نمی بینم اما اینقدر اینجا برف دیدم که از آنها می خواهم دعا کنند زودتر آفتاب تبریز را ببینم.

* در مورد تیم ملی و خسوس کاندلاس حرف تازه ای ندارید؟

– حق طبیعی خسوس انتخاب بازیکن در تیم ملی است اما سوال من اینجاست که خسوس الان کجاست؟ تیم اول با دوم بازی می کند خسوس نیست. تیم دوم با چهارم بازی می کند خسوس نیست. تیم اول با سوم بازی می کند خسوس نیست. تیم چهارم با سوم بازی می کند خسوس نیست. پس ملاک او برای دعوت بازیکنان چیست که بازی های تیم های بالای جدولی با هم را از نزدیک ندیده است؟ اگر بنا باشد یک سری بازیکن با شناخت قبلی دعوت شوند پس اصلا برای چه لیگ را برگزار می کنیم؟ الان بهترین دوره فوتسال ماست. تیم ما از لحاظ قدرت در رده ۴ تیم برتر دنیاست. ما روسیه را راحت می بریم و پتانسیل حضور در جمع سه تیم برتر دنیا را هم داریم اما این شرایط نگران کننده است.

* با خداحافظی فخیم از تیم ملی،سهم شما هم در تیم ملی صفر شد؟

– فکر می کنید چرا فخیم با ۲۹ سال سن از تیم ملی خداحافظی می کند؟چون بی عدالتی را دیده و طاقت آن را ندارد. کروش می تواند الگوی خوبی برای خسوس باشد. او بهترین ها را دعوت می کند حتی اگر از لیگ ژاپن باشد اما پروفسور کجاست که لیگ را ببیند؟ من باید چه جوابی به بازیکنانم بدهم؟ متاسفانه خسوس شان مربیان ایرانی را هم رعایت نمی کند. در بازی با روسیه صحنه ای دیدم که به عنوان یک مربی ایرانی خشمگین شدم. چهره ای مثل هاشم زاده با ۸،۹ دوره حضور در بازی های آسیایی،دو جام جهانی و قابلیت های بالای اخلاقی و فنی که دارد به گونه ای بد تحقیر می شود.وقتی جلوی روسیه گل خوردیم خسوس جلوی ۴ هزار نفر جمعیت طوری او را کوبید زمین که همه شوکه شدند.کار به جایی کشید که بازیکنان بعد از هر گلی که می زدند او را بغل می کردند تا این حرکت خسوس را جبران کنند. به این مربی اسپانیایی هشدار می دهم که دفعه آخرش بود که این بی حرمتی را کرد و گرنه غیرت ایرانی خودم را به اونشان می دهم. با قدرت به او می گویم اینجا ایران است و کشوری با قدمت چند صد هزار ساله.هاشم زاده جایگاه بالایی دارد و به خاطر عرق ملی و غیرت ایرانی حاضر می شود به عنوان دستیار در تیم ملی کار کند و اگر یکباردیگر چنین برخوردی از خسوس ببینم به شدت با او برخورد می کنم. خسوس باید احترام ها را حفظ کند. لیگ را نگاه کند.هنوز فراموش نکردم که زمانی که لوزانو به ایران آمد گفت شما ۱۰ سال از اسپانیا و برزیل عقب تر هستید اما حالا می بینید که ما با اسپانیا مساوی می کنیم و به برزیل با اختلاف کم می بازیم. این نشان دهنده قدرت فوتسال ماست .ما نفراتی مثل کشاورز،طاهری،نظری و … داریم که بزرگان فوتسال هستند و استخوان بندی تیم ملی را تشکیل می دهند.در کنار اینها پدیده هایی مثل شفیعی،وفایی و … هم هستند که یک تیم ملی قدرتمند را تشکیل داده اند.حالا که این لقمه حاضر و آماده به خسوس رسیده او باید قدر این تیم را بداند و حتی ایران را به جمع دو تیم برتر دنیا برساند.

* در پایان مصاحبه حرف خاصی مانده که بزنید؟

– دو مورد را می خواهم مطرح کنم. اول اینکه موفقیت کنونی دبیری مرهون زحمات مدیریت باشگاه، بازیکنان تیم، کادرفنی و به خصوص امیر شمسایی و شهاب سفال منش است. من هرچیزی که یاد گرفتم مرهون زحمات مربیان گذشته ام است.از حسین شمس،سید مهدی ابطحی،محمود خوراکچی،ناصر صالح،محمدحسن انصاری فرد و امیر شمسایی گرفته تا احمد طاهری و افضلی ها و علی صانعی و…اگر الان در تیم یک نکته به بازیکنان می گویم حاصل تجربیاتی است که از این مربیان عزیز یاد گرفته ام.من دو کلاس مربیگری رفتم یکی زیر نظر ناصر صالح و یکی شهاب سفال منش که در این کلاس ها فهمیدم دنیای بازیگری با مربیگری فرق دارد.

* و مورد دوم؟

– سایت بسیار خوبی دارید و خوشبختانه جای خود را در بین اهالی فوتسال باز کرده است.اما یک نکته را می بینم که اذیتم می کند.زیر برخی مطالب نظراتی درج می شود که توهین به بزرگان فوتسال ماست. ما باید احترام به پیشکسوت را رعایت کنیم. نفراتی مثل تارقلی زاده، خوراکچی، شمس، دبیری و … بزرگان این فوتسال هستند و باید احترام آنها را نگه داشت. من هیچ مشکلی با اهانت به خودم ندارم. برخی حمایت می کنند و برخی اهانت و همه را می پذیرم اما خواهشا خوانندگان سایت حرمت بقیه را نگه دارند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 17 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

عیسی دوشنبه , ۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳

سلام
وحید شمسایی اسطوره فوتسال ایران
همیشه هوادارت هستیم و خواهیم بود.

حسبني دوشنبه , ۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱

اول اینکه اگه خسوس این کاروکرده باشه اشتباه ازهاشم زاده است که تحمل کرده وبایدبعدازبازی بهش میفهمونده ارزش مربیهایی که بااون کارمیکنه روبشناسه،دوم خطابم آقای شمسایی که سرش رواگرکمی بالابگیره میفهمه چرادربین بازیکنهای فوتسال جایگاه واحترامی که لازمه اونه نداره،دی میشه وحیدخان زندگی فقط فوتسال وقهرمانی باهرروشی نیست

نام ... دوشنبه , ۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱

خیلی احترام و هوادار داره
اگر هم احترامی واسش قائل نیستی از بی احترامی خودته

مراد دوشنبه , ۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲

اقای شمسایی هر کس دیگری هم جای شما بود چون خسوس به تیم ملی دعوتش نکرده این حرفهها رو میزد خسوس بهترین نتیجه ها رو گرفته

نام ... سه شنبه , ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱

بهترین نتیجه یعنی چی؟ یعنی اوت شدن در جام جهانی . قهرمان شدن در بازیهای داخل سالن که هر دوره با تیم زیر ۲۱ سال قهرمان می شدیم؟ بردن تیم دوم روسیه؟و …………..

Ali دوشنبه , ۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲

I have no idea what are you guys talking about. I don’t live in Iran so someone explain to me why so much intolerance among your comments? Best Coaches/Players should be inited to Teamel to win. Why so much animosity?

Ali دوشنبه , ۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶

I meant to say : Best coaches and players should be invited to Teameli to win.

علی دوشنبه , ۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۶

احترام به دیگران را بیاموز چون به خود احترام میذاری

Ali سه شنبه , ۳ دی ۱۳۹۲ - ۵:۳۹

Very nice saying!

نام ... سه شنبه , ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱:۱۷

شمسایی سلطانه ایران و آسیا

نام ... سه شنبه , ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی:
سکوت در مقابل هجمه به یک شخصیت بزرگ، جامعه را دچار خسران و بی هویتی می کند

نام ... سه شنبه , ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی::کسانی که خواسته یا ناخواسته سرمایه‌های یک ملت را با دیده تحقیر یا توهین از بین می‌برند، در حقیقت بن مایه‌های ‌آن جامعه را نابود می‌کنند و کافی‌ است که یک نسیم کوتاه برخیزد تا آن دشت پر از گرد و غبار شود که همگان در این مسأله متهم‌اند؛ آنها که چیزی نگفتند هم متهم هستند.

نام ... سه شنبه , ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴

بچه همه جای ایران!!!! به جای اصفهانی ها حرف نزن بهترین دوران فوتسال اصفهان برای زمانی است که امثال شمسایی < نظری و اضغری مقدم بودند که تیم هم قهرمان لیگ شد و هم قهرمان آسیا

مجتبی سه شنبه , ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷

شناخت شخصیت واقعی انسان ها کار بسیار مشکلی است که فقط از عهده کسانی بر میادکه از نزدیک با اون شخص رابطه دارند.

بنده خدا سه شنبه , ۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۷

خوب بود دوستان محترم بر پایه اخبار بی اساس در مورد آقای شمسایی قضاوت نمیکردند و به فکر مسؤولیت شرعی و اخلاقی این اظهار نظرها میبودند. آقای شمسایی زحمات زیادی برای فوتسال ایران کشیده . لازم است حرمتش حفظ شود

نام ... سه شنبه , ۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۱

آیا ارسال این حجم از کامنتهای موهن که ظاهرا سازمان دهی شده از منبعی خاص هم هستند،علیه یکی از برجسته ترین شخصیتهای ورزشی کشور، به پیشرفت ورزش کمکی میند؟ انتظار میرود پایگاه فوتسال اران به وظیفه قانونی خود عمل کرده و از انتشار کامنتهای شامل توهین و افترا جلوگیری کند.

اصغر چهارشنبه , ۴ دی ۱۳۹۲ - ۸:۰۷

آقای نام شما که با همه در این سایت با بخاطر شمسایی درگیر هستی چرا به همه توهین میکنی ودنبال تهمت زدن به این وآن هستی ؟؟؟ ما که هر وقت این سایت رو باز میکنیم شما برای وحید شمسایی داری کامنت میذاری آن وقت به دیگران حمله میکنی و همه را یک نفر میبینی ؟؟؟ عینک خودت را عوض کن برادر از قدیم گفتن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!!! تا ما یادمان میآید وحید شمسایی همیشه با تهدید با دیگران صحبت میکند معلومه یک فردی با این شخصیت محبوب نیست حالا شاید معروف باشه!!