کد خبر : 6039
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 - 9:26
-

ریشه یابی ناکامی تیم ملی از زاویه ای متفاوت

ریشه یابی ناکامی تیم ملی از زاویه ای متفاوت

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محسن خبیری مربی و کارشناس فوتسال کشورمان در یادداشتی مبسوط،به ریشه یابی ناکامی فوتسال ایران در آسیا از زوایایی تازه و نگاهی متفاوت پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.این یادداشت را تا انتها بخوانید: به نظر من هر گونه اظهار نظری در مورد فوتسال  بدون لحاظ کردن شرایط

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محسن خبیری مربی و کارشناس فوتسال کشورمان در یادداشتی مبسوط،به ریشه یابی ناکامی فوتسال ایران در آسیا از زوایایی تازه و نگاهی متفاوت پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.این یادداشت را تا انتها بخوانید:

به نظر من هر گونه اظهار نظری در مورد فوتسال  بدون لحاظ کردن شرایط ساختاری این ورزش در کشور ما باعث تقلیل گرایی و تحلیل اشتباه خواهد شد. به همین دلیل هم من معتقدم اگر می خواهیم علل ناکامی و یا شکست تیم را در لحظاتی مانند فینال ارزیابی کنیم باید اول از همه از خودمان بپرسیم که مختصات ساختاری این شکست ها چیست؟
هر تحلیل گری که شرایط فوتسال کشور ما را تحت نظر داشته باشد می بیند  که ما تیمی را مهیا می کنیم که تا رده بالایی از موفقیت های جهانی صعود می کند اما هنوز در داخل خودش و در سطح لیگ دچار مسائلی است که نشان می دهد ما در فوتسال رشد نا متوازن را تجربه می کنیم منظور از رشد نا متوازن این است که علی رغم  نتیجه ای که تیم می گیرد  در حوزه کادر سازی ، روابط حرفه ای  و بینشی که نسبت به این رشته ورزشی وجود دارد هنوز در مرحله جنینی هستیم، یعنی سر و صورت فوتسال ما بزرگ سال و تنه و بدنه اش کودکانه است این یعنی رشد نا متوازن ، یعنی فقط چند بعد از مجموع ابعاد این رشته در کشور ما بسیار رشد داشته اما آن موضوعات زیر بنایی هنوز بی قاعده و فکر نشده مانده اند.به عنوان مثال در حوزه کادر سازی می توانم به سه بحث داوری ، مربیگری و بحث های مربوط به حمایت و ساپورت تیم ها اشاره کنم! همه دوستان به ضعف های نهادینه داوری در کشور ما و مشکلات داوران در کارشان آگاهی دارند، سوال من این است که آیا می توان با وجود  فاصله محسوسی که ما با حرفه ای شدن در داوری احساس می کنیم ، انتظار داشته باشیم لیگ مان قدرتمند باشد؟  ما باید توجه داشته باشیم که داوری ضعیف فقظ نتایج بازی ها را تغییر نمی دهد ، بلکه باعث می شود  در بازی های بین المللی تیم ملی با شرایط مسابقه آشنا نباشد  و بازیکنان حساسیت های داوران بین المللی را درک نکنند و یک دفعه در بازی فینال تیم شش خطا می شود و از طرفی تنها کاری که از کادر فنی بر می آید اعتراض کردن است ، اعتراضی که باعث اختلال در امر هدایت گری و کوچ کردن هم می شود.
در خصوص مربیگری  باید بگویم که سلسله مراتب رشد مربی در کشور ما  از حضور در مراحل ابتدایی گرفته تا مربیگری در سطح ملی و فرا ملی  – دقیقا بر عکس فوتسال مدرن جهان-  از استاندارد های مشخص ، شفاف و مناسبی بر خوردار نیست.  ما بدون این که در نظر بگیریم تبدیل یک شبه یک بازیکن محبوب و حرفه ای به یک مربی در سطح کلان چه آسیب هایی می تواند داشته باشد ، وارد مسیرهای اشتباهی شدیم، این دست مربی شده ها در واقع سرمایه های ملی ما هستند که خیلی زود در دنیای مربیگری سوخت می شوند.  حالا آیا ما نمی توانستیم که تدبیری بیندیشیم که این بازیکنان کلاس های لازم را طی کنند و در لیگ حداقل چند سالی تجربه کسب کنند و بعد از آنها بهره گیری کنیم ؟
من باید اعتراف کنم این نوع مربیگری باعث تحمیل شرایط و روابط غیر حرفه ای و یا غیر ورزشی به فوتسال می شود . این ها به طور زنجیره وار با هم در ارتباط اند، نتیجه اش هم می شود این که غیر ورزشی ها و کم تجربه ها برای این که به هدف برسند از مکانیزم هایی غیر از مکانیزم های جا افتاده فوتسال استفاده کنند که طبیعی است که به هدف هم نرسند.
شاید برخی بگویند نتیجه گرفتن یک تیم کافی است،  ضمن این که من با این حرف  مخالف نیستم  اما معتقدم این کار، کار اصلی یک مربی نیست،  یک مربی معمار یک تیم است  و معمار فقط نمای بیرونی یک ساختمان را طراحی نمی کند، مربیان در مقابل طراحی شرایط بنیادی تیم ها مسئول هستند. برای این امر هم باید دید که یک تیم چقدر می تواند در شرایط بحران شالکه اش را حفظ کند، خطوط  تیم  چقدر محکم کار می کنند و مهمتر از آن نیمکت و  تیم دوم و سوم چقدر آماده است و بعد از آن باید ببینیم که آیا این نتایجی که مورد استناد قرار می گیرند  تکرار شوند و روند صعودی را دارند یا خیر! من گمان می کنم کادر فنی، شاکله فکری و تکنیکی یک تیم ورزشی را مشخص می کند. آیا تیم های فوتسال ما و به  تبع آن تیم ملی از ساختار منسجم فکری و تکنیکی در کادر فنی بر خوردار است ؟

بحث حمایت از تیم ملی هم بحث مهمی است! شما هر موقع سراغ اهل ورزش می روید بحث کمبود منابع مالی را مطرح می کنند،البته این حرف درستی است اما آیا حمایت فقط جنبه مادی و مالی دارد؟ و آیا وقتی بحث این حمایت مطرح است منظور فقط خود تیم ملی به صورت محض است ؟ من می گویم این نوع حمایت را باید در کل فوتسال تعریف کرد، یعنی از همان ابتدایی که یک بازیکن وارد این رشته ورزشی می شود  تا سطح لیگ . بعد خواهیم دید که اتوماتیک  مشکلات حل می شود
در سطحی بعد از بحث کادرسازی  یک مسئله مهم فوتسال ما روابط حرفه ای این رشته است.  ما در لیگ مان   از بازیکنان حرفه ای سایر کشورها استفاده نمی کنیم،  یا بازیکنان و مربیان مان را کمک نمی کنیم  که در سایر کشورها که از فوتسال خوبی برخوردارند  حضور پیدا کنند، حداکثر این کارما شده است که فوتبال یک کشور مثل کویت را تغذیه کنیم و به جای این که آنها به ما کمک کنند تا فوتسال ما رشد کند ما باعث شدیم تازه فوتسال کویت مدعی شود.  پس همانطور که می بینید فوتسال و هر رشته ورزشی دیگری امکان رشد جزیره ای ندارد . ما باید با جهان ورزش ارتباط بگیریم  و این ارتباط گیری معقول و به نفع ما باشد نه به ضرر ما . آوردن یک مربی که با عرف فوتبال ما فاصله دارد دوای درد ما نیست،  لذا تا روابط حاکم بر ساخت فوتسال ما حرفه ای نشود ، جامعه حرفه ای و قواعد و هنجارهای حرفه ای حاکم نمی شود و نباید انتطار داشت نتایج خوب هم بگیریم.
دومین زاویه از بحث روابط حرفه ای در این رشته ورزشی به نظر من  مکانیزم های رشد بازیکنان و مربیان از سطح اولیه تا سطوح ملی است. یعنی باید منطق مشخصی از حضور یک بازیکن و مربی از سطح باشگاهی تا ورودش به سطح ملی قابل رصد باشد. باید شرایط به گونه ای باشد  که انتخاب مربیان و  بازیکنان  از یک وجه استدلالی قوی برخوردار باشد ، مثلا باید معلوم شود چرا بازیکنی خط می خورد، چرا دستیاری انتخاب می شود ، معیار های این انتخاب ها چیست. مسلم است که همین شفافیت ها دنیای ورزشی را از روابط مبهم و  غیر سازنده  خالی می کند.
بحث دیگر روابط حرفه ای ، بهره گیری از متد ها و تاکتیک ها و پیشرفت های نوین این رشته ورزشی در سایر کشورها است.  به عنوان مثال این رشته ورزشی در دنیا دائما در حال رشد و مدرن شدن است اما ما اصرار داریم بازیکنانی که خلاقیت فردی دارند را جذب کنیم این در حالی است که فوتسال امروز جهان بالاترین حد از کار تیمی را تجربه می کند و راهبردهایش را نیز مطابق با این اصل طراحی می کند
من به عنوان فردی که در حال کار در این رشته ورزشی هستم معتقدم که ریشه تمام مشکلاتی که تاکنون گفتم در این امر است که نگاه ما به ورزش نگاه علمی و حرفه ای نیست، ما هنوز بین ورزش به عنوان یک حرفه و یا ورزش به عنوان یک امر تفریحی و سرگرمی تفکیک قائل نیستیم، در ورزش حرفه ای حتی تماشاگر هم حرفه ای است، برای سرگرمی صرف  سرنوشت تیم هوادارش را پیگیری نمی کند. حالا شما این مشکل را بگذارید کنار این که مراحل آکادمیک  و علمی که باید برای موفقیت یک تیم به کار گرفته شود در سطح مقبولی نیست علاوه بر اینکه باید هوشیار باشیم دیگر ورزش مانند قبل مبتنی بر زور و آمادگی جسمانی صرف نیست بلکه ورزش امروز، رقابت منطق ها و فلسفه های فکری مربیان است، اما در خصوص مسئله شرایط عینی مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا من موضوع را به دو قسمت تفکیک می کنم.  یکی ما قبل فینال و دیگری خود فینال است. در خصوص بحث اول باید بگویم که تا قبل از فینال ما با کشورهای مهمی بازی نداشتیم، این تیم ها در حد و اندازه تیم ملی ما نبودند به همین دلیل هم توانستیم کارهایی که کادر فنی تیم در نظر داشت  را انجام دهیم، سوال من این است که آیا در بازی فینال هم باید با همان استراتژی مراحل مقدماتی بازی می کردیم ؟نباید در بازی فینال چه از لحاظ تاکتیکی و ترکیبی تغییرات می دادیم ؟  این نوع حضور ما باعث شد تا آنالیزور های ژاپنی دست کادر فنی ما را خوانده باشند! حداقل این بود که ما بازیکنانی را به خدمت می گرفتیم که در چند فینال اخیر تجربه ای  می داشتند، بنده مخالف جوان گرایی در تیم ملی نبوده و نیستم ، اما بازی فینال به قول معروف بازی بزرگان است و این تلقی از جوانگرایی که  با تجربه ها کنار گذاشته شوند به فوتسال ضربه می زند ما باید بدانیم از جوانترها کی و کجا استفاده کنیم تا نقض غرض نشود. این گونه است که ما جوان ها را به عنوان سرمایه خودمان هم حفظ کردیم و هم به رشدشان کمک کردیم.  در مجموع ما باید درباره این شکست به تفکرات کادر فنی خودمان بپردازیم. همانگونه که در بازی آخر مشهود بود فرایند انتقال تجربه در این  بازی جای خودش را به انتقال استرس به تیم داد و باعث شد نتوانیم استراتژی هایی که به آنها فکر کرده بودیم را اجرا کنیم.
نکته بعدی که باید به آن اشاره کنم، تکنیک طراحی بازی به وسیله تغییر نفرات است،  سرمربی تیم آنالیز مناسبی از نحوه به کارگیری بازیکنان در زمان های مورد نیاز تیم نداشت. در کنار این نکته، شما این را در نظر بگیرید که ما در بازی به این مهمی آمادگی  ضربات پنالتی را نداشتیم.  این یعنی این که بر عکس ژاپنی ها آنالیز واقعی از حریف در تفکرات مربیگری وجود نداشته است.
نکته پایانی که باید در این مورد بگویم این است که همانطور که ابتدای این بحث گفتم  امروز در فوتسال جهان تکیه اصلی بر کار تیمی است و طراحی بازی بر اساس  خلاقیت بازیکنان  در حال منسوخ شدن است اما با تمام احترامی که برای بازیکنان خلاق تیم قائلم باید بگویم آنها هم نتوانستند در این شرایط دست مربی را گرفته و تیم را از آب و گل این بحران بیرون بیاورند.  در انتها امیدوارم که ما با بهره گیری از فرهنگ نقد و منصفانه ارزیابی کردن همدیگر بتوانیم فرهنگ ورزشی  و رفتار های خودمان را اصلاح کنیم و در راستای ارتقای فوتسال گام برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 35 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

کاری به آقای خبیری ندارم ولی اگر مربی ایرانی هم سرمربی تیم ملی بود جرات میکردید این همه ازش انتقاد کنید ؟
این خسوس بدبخت و همه گیر آوردن و مدام دارن انتقاد میکنند.

نام ...م چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

احسن به آقای خبیری با این نقدوصحبتهای بسیارزیبا که بصورت کلی و جامع راجب ورزش (فوتسال) کردند…یاشاسین استادخبیری.@@

انصاری دیندار چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

به نظرم بحث های آقای خبیری واقعا متفاوت بودند، این چیزهایی که خواندم یک آنالیز حرفه ای بود. مهمتر از همه این بود که به جای گیر دادن به خسوس و چند تا حادثه در بازی فینال از منظر علمی و تکنیکی مسئله را توضیح دادند. به قول آقای خبیری وزش امروز رقابت منطق و فلسفه فکری مربیاست، این نوع نقد ها نشون می ده فوتسال ما داره رشد فکری بیشتری از سایر ورزش ها می کنه.

امیر چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

به نظر من هم تیم ایران مهمترین بازیش فینال بود چون تو اسیا فقط ژاپن و تاحدودی تایلند میتونن رقیب ما باشند که حالا میبینیم ژاپن هم داره از ما سبقت میگیره.تو بحث ساختاری من هم موافقم که ما باید تیمهای خوبی توسطوح مختلف داشته باشیم و بازیهای بین المللی و حضور تو تورنمتهای سطح بالا میتونه به ارتقا و همچنین ایجاد روابط با تیمهای قویتر میتونه کلاس فوتسال ما رو به جایگاه بهتری برسونه تا وقتی ما بریم با تیمهای پایین تر از خودمون بازی کنیم پیشرفتی حاصل نخواهد شد.باید تو این بازیها جوانگرایی کنیم ن تو مسابقه مهمی مثل فینال.بنظر من مشکل اساسی ما نداشتن ارتباط با فوتسال روز دنیاست.ازبکستان و باشگاه های روسیه نمیتونن ایراد کار مارو حل کنن.اگه همینطور ادامه بدیم تا سالهای دیگه حضور تو جام ملتها برامون افتخار میشه،همینجور که تو فوتبال ما ی روزی آقای آسیا بودیم و الان به لبنان هم میبازیم.کشورها مدام در حال پیشرفتند ولی مرا در بهترین حالت تو حالت سکون ماندیم

حامد یاری چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

واقعا احسن به آقای خبیری که یکی از بهترین کارشناسی های این چند سال اخیر انجام داده است. بنظر من مشکل مدیریتی کمیته فوتسال است وباید راه چاره ای اندیشد. با این وجود در چند سال اخیر صعود از گروه خودمان بهترین افتخار محسوب میشود. و اقای کفاشیان و افتخار که به فکر کل کل با تیمهای شهرستانی هستند البته یجز اصفهان که در دانه انها هستند باید یه تغییرات اساسی در این زمینه صورت بگیرد وافراد کار بلد مثل وحید شمسایی ومربیان جوانی به تیم ملی اضافه شوند تا ثمره انها را در بعد از چندین سال ببینیم روزی بتوانیم با تیمی کاملا ایرانی وبدون آقای پروفسور که اسمش گذاشتن نمیدونم از کجا اومده این اسم بتوانیم قهرمان جام جهانی بشویم.

م -هفته چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

واقعا که حق باآقای خبیریه .همیشه نوش داروبعدازمرگ

ناشناس چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

سلام وخسته نباشید به دوستان خبرنگارسایت فوتسال..خداوکیلی چاپ و زدن این مصاحبه واقعا شاهکار شما بوده.چراکه بالاخره مربی وکارشناسی پیدا شد که بصورت جامع وکامل و غیرکلیشه ای به مسائل فوتسال پرداخت…هم دست شما درد نکنه..هم آقای خبیری عزیز که ما خیلی دوستش دارم و خاطرات خوب.امیدوارم که دوباره به تبریز برگرده..

گرجي چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

با سلام صحبتهای کارشناسی همیشه خیلی خوبه ولی کجا ی فوتبال و فوتسال این مملکت میان و به این حرفها اهمیت میدن با تشکر ار أقای خبیری

ر.ع چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹

به نظر من این مصاحبه رو همه ورزشى ها باید بخونن.واقعا به طور صریح ومنطقى به مشکلات فرتسال کشورمون اشاره کردن.جای تحصین و تشکر داره آقاى خبیرى،تیم ملى به آنالیزرایى مثل شما نیاز داره…

ناشناس چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲

آقای خبیری خسته نباشید از مدیریت محترم فدراسیون تقاضامندیم از نظرات فنی کارشناس محترم فوتسال برای اصلاح تیم ملی و لیگ داخلی استفاده بهینه شود.

رنجبران چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰

با سلام به تمام فوتسالیست های عزیز
از اینکه بلاخره در پایگاه اطلاعا رسانی نظر یک سر مربی جوان ایرانی را بدون در نظر گرفتن روابط انتشار میدهند اول بایستی به مسئولین سایت تبرک گفت و تشکرکرد و انتظار میرود بیشتر از نظر این عزیزان اطلاع رسانی نمایند تا جامعه فوتسال بدانند کم نداریم کارشناسانی که فوتسال را می فهمند و میتوانند آنرا بدرستی نفد کنند ( نه انتقاد ) ایشون باعث افتخار کشوردر حوزه فوتسال اند .

قدیری ابیانه چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵

این تحلیلی نقاط درخشان زیادی دارد، اما مهمترین نکته اش به نظرم این است که این مربی هوشمند نکته ای را گفته که بنظرم به درد مباحث جانشینی آقای خسوس هم می خورد، این که ما باید از مربیان با تجربه استفاده کنیم و بازیکنان محبوب و خلاقمان را در دنیای مربی گری نسوزانیم. این خیلی خوب است که ما ببینیم یک مربی چقدر به فکر سرمایه های ملی مان هستند و اینقدر مودبانه دارند هوشدار می دهند و یا آنالیز می کنند. باید خدا را شاکر باشیم و امیدوارم در هر تیمی هستند مسئولین حرف هایش را با دقت بررسی کنند.
این که یک مربی در مقابل تیم ملی نفع شخصی اش را نبیند و به منافع ملی توجه کند خیلی جای تشکر دارد!

ناصر طحان چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹

با تشکرازمربی وکارشناس توانمند مان که بسیار هوشیارانه وزیرکانه نقاط ضعف تیم ملی را مو شکافی کردن وواقعا هم جز این نبود وما فقط به خودمان بالیدیم که چند دوره قهرمانی داریم ولی متاسفانه برای نگهداری ان برنامه ای آقای خبیری اشاره کردن انجام داده ایم

علی چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

با سلام ، جای نقدهای کارشناسانه نه تنها در فوتسال که در سایر موارد در کشور ما خالیست . من از دست اندرکاران سایت و مربی جوان و با اتیه کشورمان جناب خبیری تشکر می کنم . این نقد نه تنها در با فکر تخریب هیچ کس نبود بلکه بسیار منطقی و با تحلیل موشکافانه به مشکلات فوتسال کشور پرداخته است . امیدوارم سایر عزیزان هم به این شکل نقد کارشناسانه را جایگزین تخریب و تحلیل های مغرضانه نمایند .

رضا شجاعی چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶

واقعا اقای خبیری درد ورزش ما رو در چند جمله گفت. کو گوش شنوا.به امید روزی که ورزش از باند بازی رها بشه .

علی محبوبی چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰

با سلام خدمت فوتسال دوستان
باید اعتراف کنیم که در مملکت ما کارشناسان ذبده و مربیان کارآمد همچون آقای خبیری که توانستند با یه تیم کاملا بی ادعا در لیگ نتایج درخشانی با جوانان گمنام بگیرند کم نیستند اون موقع ما می ریم مربی درجه دو خارجی استخدام می کنیم باور کنید اگه تیم ملی می دادند دست مربیان وطنی همچون خبیری صدرصد قهرمان بودیم به امید موفقیت فوتسال .
یاشاسین خبیری

شهبازی چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹

با تشکر از آقای خیبری بابت تحلیل و بررسی دقیق مشکلات ساختار فوتسال کشور و ارائه راهکارهای ارزنده متاسفانه در کشور نقد پذیری وجود ندارد. امیدوارم با برنامه ریزی و تلاشش مضاعف بتوانیم شاهد رشد و ارتقا فوتسال باشیم

کاظمی چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸

با سلام و تشکر از نقد کارشناسی آقای خبیری

داور چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷

باعرض سلام خدمت بازدیدکنندگان و جناب آقای خبیری
از بابت کارشناسی حضرتعالی خرسند شدم اما چند نکته از نظر بنده لازمه:
۱-کاش وقتی صحبت از داوری و حرفه ای بودن کردین به این نقطه هم اشاره میکردین خود شما چه توهین ها و تهمت هایی که نثار داوران نکردین و برای همین توهین و تهمت ها محرومیت کشیدین آیا حرفه ای بودن یعنی توهین و تهمت …..
۲-آیا حرفه ای بودن یعنی بعد گذشت نزدیک به ۲۰ماه هنوز حق الزحمه داوران را نداده اند حتی مبالغی از جمله پول بلیط هواپیما داوری که از جیب هزینه کرده اند………….
۳-فدراسیون چه کار شق القمری واسه داوران فوتسال انجام داده حتی دریغ از یک دست کاپشن شلوار ورزشی
۴_فکر نمیکنم شما در جایگاهی باشید که در مورد وضعیت داوری اظهار نظر کنید همانطور که بنده در مورد عملکرد تیم ها و مربیان نمیتوانم نظر بدهم
۵-کاش در کنار موارد کارشناسی خود نظرات کاربردی نیز میدادید

نام ... پنجشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷

آقای داور عزیز سلام
من شما را نمی شناسم اما از شاگردان آقای خبیری هستم و به این هم افتخار می کنم ، از این که به این گفتگو وارد شدید و نقد کردید سپاس گذارم.
من فکر می کنم وقتی آقای خبیری می گویند “ساختار فوتسال” دیگر بحث صرف داوران و مربیان نیست همه ما به عنوان عضو یک مجموعه می توانیم در پیشرفت این ورزش موثر باشیم. پس به نظرم این حرف شما که می گویید ایشان به عنوان “مربی” در جایگاه اظهار نظر درباره “ساختار فوتسال و نقش داوران” نیست،حرف صحیحی نیست، آیا شما انتظار ندارید یک مربی ،بازیکنش را آموزش بدهد که در مقابل داور و هر تصمیمی که در مستطیل می گیرد احترام بگزارد؟ آیا انصاف است که نگوییم شما در جایگاه داور بروید دنبال کار خودتان؟
مساله دیگر این است که آقای خبیری در اینجا گفته اند که همه میدانیم که موقعیت داوری ضعیف است ، فکر می کنم این چیزهایی که شما خودتان هم گفتید نشانه همین ضعف است. بله ما معتقدیم داورانمان، یارانمان هستند نه رقیبانمان. باید سهم آنها هم در نظر گرفته شود و هر توهینی به آنها محکوم است. در ضمن خوب است با هر نقد سازنده ای شخصی برخورد نکنیم.

امیر نظری چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

حاج محسن خان گل کاشتین واقعا که گل گفتین فدراسیون باید از شما مربیان جوان وباتجربه استفاده کنه شما شناخت کافی از بازیکنان ایرانی دارید مطمعنن موفق خواهید شد به امید موفقیت شما

رضا شمس چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵

آفرین به آقای خبیری، این کارشناسانه ترین نقدی بود که میشد به وضعیت حال حاضر فوتسال ارائه داد، آیا گوش شنوائی برای شنیدن حرف این مربی لیگ برتری وجود دارد تا از این تجارب استفاده شود؟ امیدواریم…

ناشناس پنجشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

با سلام و درود خدمت آقای خبیری ،نقد وبررسی های آقای خبیری هم کارشناسانه بود و هم خیلی عالی، امیدوارم به نظرات این سر مربی عزیز توجه بشه. با امید موفقیت آقای خبیری

مسعود فراهانی پنجشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

ضمن عرض سلام وخسته نیاشید به پرسنل زحمت کش سایت پایگاه خبری فوتسال
تا امثال محسن خبیری ها هستند مربی درجه دو و سه … چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای خبیری از کارشناسی شما متشکرم…

ازدلسوزان فوتسال پنجشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

مطالب وپاسخ دوستان رامرور می کردم صحبتهای جالبی کرده بودن ولی دوستی جمله ای گفته بودکه واقعا پر محتوا وجالب که مافقط می بالیم که چند دوره قهرمانی رایدک مکشیم برای حفظ آن چه کرده ایم واقعا هم سوال تمام فوتسال دوستان اینه فوتسال را به کجا مخواهید ببرید؟ ازآقای خبیری مربی وکارشناش باارزش هم بی نهایت تشکر میکنم که بدون هیچ غرض ورزی حقیقت فوتسال را بیان کردن تا اینشالاء مسولین حرکتی جدی انجام بدن .

ناشناش پنجشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

یاشاسین آقای خبیری نقد وبررسی شما به دل نشست ممنون حرف دل بود.

نام ...امیرعباس پنجشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

باسلام خدمت همه عزیزان درسایت پایگاه فوتسال. .ضمن تشکر ازشماو آقای خبیری بابت این نقدو کارشناسی بسیارخوب…به نظر من صحبتهای آقای خبیری بسیار سازنده وعالی بودواگرکمی به مصاحبه ایشان توجه شود (مسولین و متولیان ورزش) به نتایج خوبی درآینده فوتسال خواهیم رسید.باسپاس فراوان..

مصطفی جمعه , ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹

فوتسال با همین غرض ورزی هاش بازم فوتسال می مونه ! برادر من تیم ملی مال شما و طرف دارای یه جریان و گروه نیست. سعی کن یکم کل نگر باشی و فقط منافع کوچیک دم دستی رو نبینی ، شاید فهمیدی خبیری چی گفته !

علی شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

جناب آقای داور عزیز سلام
در پاسخ به بحثی که جنابعالی مطرح نمودید باید عرض کنم با رجوع به آرشیو مسابقات فصل گذشته در خواهید یافت که داوری واقعاً مشکل داشت . بنده اصلاً نمی خواهم از تیمی نام ببرم ولی بود تیمی که در بسیاری از بازیها از الطاف داوران بهرهمند بود . اما آقای خبیری در مطلب خود به مشکلات داوران نیز اشاره کرده اند و اینگونه نبوده است که بگویند تمام اشتباهات مقصر داورانند . در مورد محرومیت های اعمال شده نیز بسیاری از این محرومیت ها براساس اعمال نفوذ و قدرت آقایان بوده و شما کاملاً به این امر واقفید . از شما عزیزان انتظار می رود در راه پیشرفت فوتسال با نقدهای سازنده منطقی و عقلایی برخورد کنید و از جبهه گیری پرهیز نمایید .

محمد مهدی یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰:۰۲

با سلام وخسته نباشید خدمت آقای خبیری مربی زحمت کش فوتسال صحبت های ایشان بسیار منتقدانه وعالی بود امیدوارم به صحبتهای ایشان بیشتر توجه شود با سپاس فراوان از آقای خبیری وپایگاه فوتسال.

ناشناس یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

سلام . نظرات کارشناسی خوبی بود ولی ای کاش مشکلات برگزاری لیگ برتر فوتسال به عدم نتیجه گیری تیم ملی در بازیهای آسیایی ربط میدادید ای کاش اقای خسوس یکی از دروازهبانان تیم ملی را جواد منتظر انتخاب می کرد و در انتخاب نفرات بعدی به پنالتی زن ها هم فکر می کرد . ر – ع تبریز

مجید یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲

باسلام خدمت همه عزیزان در سایت فوتسال.واقعا با چاپ اینگونه نقدها وکارشناسی های فنی و خوب هم بیننده سایت رو بیشتر میکنید.هم اینکه ازخبرها و مصاحبه ها وکارشاسی هاتون از حالت کلیشه ای در میارین.بنده هم مصاحبه جناب خبیری رو خوندم.هم نظرات که واقعا هم از کارشناسی.هم ازنظرات لذت بردم..واقعا استاد خبیری عالی و سازنده نقد کرده و امیدواریم که اینگونه بحث ها ادامه دارباشد
انشالله…دررابطه با صحبت آقای داور.آقای خبیری صحبتهای کلان و سازنده ای انجام داده و بصورت کلی همه مباحث(مربیگری-داوری-بازیکنان-متولیلان ورزش-فوتسال)ومهمتر در جازدن فوتسال در عرصه های بین اللملی را عنوان کرده است.ممنون ازسایت خوب شما..واستاد خبیری عزیز که ازمربیان سازنده فوتسال کشورمان است.

شمس دوشنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹

من فقط میتونم بگم افرین اقای خبیری
من شرمنده ام که ادمای بزرگی مثل شما وقتی دیده میشن،
که کار از کار گذشته.به امید موفقیت روز افزون برای شما
و انتظار برای شنیده شدن شما از طرف مسىولین

ر م سه شنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰:۱۵

با سلام خدمت همه ی عزیزان و سایت پایگاه فوتسال و استاد خبیری
ازنظرمن و کسانی که نوشته های شما را خواندند خیلی مطالب جالب و پرطرفداری داشتید نوشته های شما خیلی صریح و خالصانه بود و مطمننم کسانی که از فوتسال چیزی نمی دونند با نوشته های شما به فوتسال علاقه مند شوند من و اساتید ازشما بخاطرنوشته های زیبایتان تشکر میکنیم

ناشناس دوشنبه , ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳

واقعا گل گفتی آقای خبیری عزیز..یاشاسسسسسسین..