کد خبر : 7444
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تیر 1393 - 12:40
-

خسوس:دوست دارم سال‌ها در ایران بمانم /نگاه ما تا جام‌جهانی جوانگرایی است

خسوس:دوست دارم سال‌ها در ایران بمانم  /نگاه ما تا جام‌جهانی جوانگرایی است

بّه گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سرمربی اسپانیایی تیم‌ملی فوتسال کشورمان که با حمایت رئیس فدراسیون و رئیس کمیته فوتسال بعد از ناکامی برای رسیدن به قهرمانی جام ملت‌های آسیا بازهم روی نیمکت این تیم ماندنی شد، هنوز هم از سرنوشت خود برای بقا در سمتش تا جام‌جهانی ۲۰۱۶ مطمئن نیست. او که به‌شدت

بّه گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سرمربی اسپانیایی تیم‌ملی فوتسال کشورمان که با حمایت رئیس فدراسیون و رئیس کمیته فوتسال بعد از ناکامی برای رسیدن به قهرمانی جام ملت‌های آسیا بازهم روی نیمکت این تیم ماندنی شد، هنوز هم از سرنوشت خود برای بقا در سمتش تا جام‌جهانی ۲۰۱۶ مطمئن نیست. او که به‌شدت مسابقات جام‌جهانی و تیم‌ملی کشورش را دنبال می‌کند از حذف اسپانیا ناراحت شده اما آنها را شایسته سرزنش نمی‌داند زیرا معتقد است این تیم ۶‌سال تمام جهان را مقهور قدرت خود کرده بود.

در ذیل گفت‌وگوی با خسوس کاندلاس می‌خوانید:

* اردوی تیم‌ملی برای حضور در تورنمنت چین آغاز شده، چه هدفی را در این رقابت‌ها دنبال می‌کنید؟

– تا چند هفته دیگر باید در تورنمنت چین شرکت کنیم که تیم‌های سطح بالایی مثل ازبکستان و چین در آن حضور دارند. ما اهدافمان را برای حضور در این مسابقات از قبل ترسیم کردیم که میدان دادن به جوانان و شناختن استعدادها است. تمام بازیکنانی که به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند زیر ۲۴‌سال هستند به جز مهدی جاوید که باتجربه‌ترین بازیکن محسوب می‌شود. او دوره سختی را به دلیل مثبت شدن آزمایشش گذرانده و حالا که تبرئه شده، می‌تواند همراه ما باشد.

* بعد از تمدید قراردادتان با فدراسیون، صحبت‌هایی مبنی بر مذاکره‌تان با تیم باشگاهی کویت به گوش رسید.

– آژانس‌های نقل و انتقال در جهان فوتبال و همچنین فوتسال حضور دارند که مربیان و باشگاه‌ها را به یکدیگر معرفی می‌کنند. من هم این مسأله را شنیدم و حتی به صورت شفاهی به من پیشنهاد شد اما حتی با آنها مذاکره هم نکردم. تا زمانی که در ایران هستم و با فدراسیون قرارداد دارم، مطمئنا به تیم دیگر ی فکر نخواهم کرد.

* به نظر خودتان تا ‌سال ۲۰۱۶ در تیم‌ملی فوتسال ایران ماندنی خواهید بود؟

– از نظرم همه چیز خوب پیش می‌رود و دوست دارم که سال‌ها در ایران بمانم اما باید دید که با عملکردم در مسابقات آتی می‌توانم فدراسیون را متقاعد کنم که با من تا جام‌جهانی ادامه کار بدهد یا خیر. هیچ‌وقت درباره ماندن اصرار نکردم و همیشه عملکردم را نشانه‌ای برای ارزیابی خودم قرار دادم.

* بعد از اختلافاتی که با محمد کشاورز قبل از جام ملت‌های آسیا داشتید، احتمال دارد این بازیکن که کاپیتان تیم‌ملی بود، بازهم مدنظر شما قرار بگیرد؟

– در قابلیت‌هایی که کشاورز دارد، هیچ شکی ندارم و این‌طور می‌گویید هم نیست چون ما اختلافی با هم نداریم. این بازیکن دچار مصدومیت کوچکی شده و قطعا در مسابقات بعدی نیز کاپیتان ماست. نگاه ما برای تیم‌ملی ایران با توجه به فاصله ۲ساله تا جام‌جهانی جوانگرایی است اما این مسأله هیچ‌وقت دلیل نمی‌شود که بازیکنان ارزشمند و باتجربه را کنار بگذاریم.

* حتما جام‌جهانی فوتبال را دنبال می کردید البته تیم‌ملی کشورتان به شکل بدی از این رقابت‌ها حذف شد.

– تیم‌ملی اسپانیا با همین نفرات و همین شکل از بازی، ۶‌سال تمام قدرت‌های جهان را مقهور خود کرده بود. آنها توانستند با کسب ۳جام متوالی رکوردی فوق‌العاده را به جای بگذارند اما به نظر می‌رسد دوره این تیم به پایان رسیده است. تأثیر ناکامی بارسلونا در یکی، دو ‌سال اخیر به خوبی در میان ماتادورها مشهود بود. البته به خاطر حذف زودهنگام از مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۴ نمی‌توان دل‌بوسکه و شاگردانش را سرزنش کرد زیرا آنها شایستگی‌های خود را در دوره‌های قبلی ثابت کرده‌اند.

* پس از حذف اسپانیا و انگلیس و باخت ایتالیا به کاستاریکا به نظرتان می‌توان این جام را جام شگفتی‌ها نامگذاری کرد؟

– ۳ عامل است که باعث می‌شود یک تیم بازنده یا برنده شود. یکی همان نتیجه‌ای است که رقم می‌خورد. دومی شانس تیم‌هاست که در خیلی از مواقع به یاری‌شان می‌آید و دیگر هم لیاقت هر تیمی است که می‌تواند برنده یا بازنده‌اش کند. مثلا انگلیس هیچ‌وقت شانس ندارد و با وجود بازی‌های خوبی که ارایه می‌دهد، ناکام بوده است یا این‌که نمی‌توان گفت اسپانیا لیاقت شکست مقابل شیلی را داشت. واقعا کاستاریکا تعجب مرا برانگیخته و می‌توانست شگفتی بزرگتری را هم رقم بزند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

futsali سه شنبه , ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

Timhaye sathe bala ro ham shenakhtim China va Uzbekistan shodan bala khodaya ,,,
Toro khoda yeki bege in az koja omad to futsal Iran befrestinesh bere shams ro bargardonin ta beshim ghahreman jahan .

عبدالهی سه شنبه , ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶

تو اصرار نداری چون هر نتیجه ای هم بگیری تو ایران می مونی !!!
این افتخاریه که به توصیه و دستور ترابیان اصرار داره تو بمونی!