کد خبر : 8954
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 10:40
-

ابطحی:علت افت فوتسال ما بیکاری برخی مربیان ایرانی است

ابطحی:علت افت فوتسال ما بیکاری برخی مربیان ایرانی است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سید مهدی ابطحی درباره کسب نتایج ضعیف فوتسال ایران در رده ملی و باشگاهی در آسیا و دلایل آن اظهار کرد: با توجه به پتانسیل فوتسال در ایران، کمتر از قهرمانی در آسیا حق ما نیست. ممکن است در فینال و بر اساس اتفاق، مقابل یک تیم نتوانیم پیروز

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سید مهدی ابطحی درباره کسب نتایج ضعیف فوتسال ایران در رده ملی و باشگاهی در آسیا و دلایل آن اظهار کرد: با توجه به پتانسیل فوتسال در ایران، کمتر از قهرمانی در آسیا حق ما نیست. ممکن است در فینال و بر اساس اتفاق، مقابل یک تیم نتوانیم پیروز شویم اما به اعتقاد من دبیری تبریز با توجه به پتانسیلی که داشت باید حداقل به فینال جام باشگاه‌های آسیا راه می‌یافت.

مربی فوتسال با بیان اینکه باید ایرادات اساسی در فوتسال را پیدا کرد و نسبت به رفع آن عمل کنیم افزود: ما هم در بخش باشگاهی و هم در بخش ساختار فوتسال دچار مشکل هستیم که باعث شده فوتسال ایران طی چند سال گذشته روند رو به افت را شاهد باشد. هرچند لیگ ما نسبت به دیگر کشورها از شرایط نسبتا خوبی برخوردار است اما سرمایه‌گذاری، مدیریت و بحث آموزش در فوتسال از عواملی هستند که نبود آن‌ها فوتسال ما را به این حال و روز انداخته است. در حال حاضر ژاپن و تایلند نسبت به گذشته پیشرفت بسیاری در فوتسال داشته‌اند. اگر کشورهای دیگر هم مانند آن‌ها کار کنند، مطمئن باشید در آینده نزدیک ما را خواهند گرفت.

وی یکی از دلایل مهم پیشرفت در فوتسال کشور را سرمایه‌گذاری در باشگاه‌ها دانست و افزود: البته در این باره تیم دبیری سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده اما در باشگاه‌های دیگر شاهد سرمایه‌گذاری مناسبی نیستیم و به دلیل برخی مشکلات، اسپانسرها تمایل چندانی به حمایت‌ اقتصادی از تیم‌های فوتسال ندارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عدم پخش مستقیم تلویزیونی بازی‌های لیگ برتر است که امیدوارم هرچه زودتر حل شود و مسئولان در این باره چاره‌اندیشی کنند.

ابطحی افزود: باشگاه‌های ما خیلی قوی بازی نمی‌کنند و فوتسال روز دنیا را نمی‌توانند به نمایش بگذارند که در این‌باره مدیریت فوتسال باید ورود کند و آموزش‌های به روزی را به مربیان و بازیکنان انتقال دهد و مربیان طراز اول را نیز به خدمت بگیرد. در حال حاضر مربیان بسیار خوب ایرانی وجود دارند که بنا به هر دلیلی کنار هستند و در بطن کار حضور ندارند. ما باید یک کار چهار ساله را بر اساس هدف معین برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم ضمن توجه به استعدادپروری در فوتسال و توجه ویژه به تیم‌های پایه در آینده فواید آن را برداشت کنیم. حضور مربیان کارکشته و قوی ایرانی در لیگ برتر، مطمئنا باعث رونق لیگ خواهد شد و استعدادهای خوبی از دل این لیگ بیرون خواهند آمد که پشتوانه مناسبی برای تیم ملی خواهد بود. شرایط باید به گونه‌ای مساعد شود تا این مربیان بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای در لیگ برتر به فعالیت بپردازند.

ابطحی یکی دیگر از دلایل افت فوتسال را حواشی موجود در آن دانست و خاطرنشان کرد: مدیران فوتسال باید کاری کنند که تیم‌های باشگاهی بر اساس قابلیت‌های فنی به قهرمانی برسند و پیروز مسابقه‌ها شوند نه اینکه حواشی بخواهد بر لیگ برتر سایه افکند و قابلیت‌های فنی بازیکنان و مربیان را تحت تاثیر قرار دهد.

سرمربی تیم ملی فوتسال شهروند ساری با اشاره به فقدان آموزش مناسب در فوتسال ایران گفت: محتوای آموزشی که به مربیان فوتسال ارائه می‌شود به اعتقاد من به روز نیست. کلاس‌هایی در این باره برگزار می‌شود که کیفیت مناسبی ندارند. به اعتقاد من نباید کمیته آموزش فوتبال برای بحث‌های آموزشی درخصوص فوتبال تصمیم‌گیری کند بلکه باید کمیته آموزشی مختص به فوتسال در فدراسیون فوتبال تشکیل شود تا با حضور افراد خبره بتوان برای فوتسال در امور آموزشی تصمیم‌گیری کرد.

وی درباره فواید یا مضرات ورود مربیان خارجی به فوتسال ایران و مخصوصا تیم ملی گفت: ما مربیانی داریم که از لحاظ تئوری در سطح خوبی هستند اما باید دید آیا آن‌ها می‌توانند در عمل نیز دانسته‌های خود را پیاده کنند. در کشوری مانند اسپانیا فوتسال در دانشگاه‌ها حتی تدریس می‌شود. اما در مجموع تنها سه، چهار مربی دارند که در تیم ملی‌شان مورد استفاده قرار می‌دهند و آن‌ها از بهترین‌ها هستند. باید مربیانی به فوتسال ایران بیایند که باعث پیشرفت ما شوند. یادم می‌آید ژوراندیرو که از برزیل به ایران آمده بود از لحاظ فنی خوب بود اما تصمیم‌گیرنده خوبی نبود و نمی‌توانست بازیکنان را مدیریت کند. در آن زمان بازیکنان تصمیم‌گیر بودند یا کمیته فوتسال در کارهای او دخالت می‌کرد.

ابطحی با اشاره به عملکرد خسوس در تیم ملی فوتسال گفت:خسوس مربی بدی نیست، هرچند اشتباهاتی دارد. ممکن است برنامه‌های او در تیم ملی که عمدتا بر پایه تاکتیک‌های هجومی قرار گرفته خوب باشد اما باید بداند که این تاکتیک‌ها به زودی جواب نمی‌دهد و چند سال طول می‌کشد تا تیم ملی به این تاکتیک‌های جدید خو بگیرد. او باید در حال حاضر نیز به فکر نگه داشتن وجهه فوتسال ایران در آسیا و جهان باشد و نگذارد خدشه‌ای بر آن وارد شود.

کارشناس فوتسال ایران با اشاره به اهمیت توجه به رده‌های پایه در فوتسال گفت: اگر در رشته‌ای مانند والیبال شاهد پیشرفت و نتایج درخشان در عرصه جهانی هستیم به این دلیل است که آن‌ها در رده‌های پایه خوب کار کرده‌اند و توجه ویژه‌ای به رده‌های پایه دارند. ما نیز اگر خواهان پیشرفت در فوتسال در سطح جهانی هستیم، باید به رده‌های پایه توجه ویژه داشته باشیم. موردی که مورد غفلت قرار گرفته و باعث شده فوتسال ما پس از نسل طلایی خود، پشتوانه‌ای کافی برای حضور در تیم ملی نداشته باشد و همین امر ناکامی‌های اخیر را شدت بخشیده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علی چهارشنبه , ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

سلطان سید مهدی ابطحی
خیلی دوستت دارییییییییییییییم

نام ... چهارشنبه , ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳

از عوامل پسرفت فوتسال و حتی فوتبال این است که کمیته آموزش در چند سال گذشته و بخصوص در بعضی استانها مثل اصفهان در فکر کمیت بوده اند و کمتر به کیفیت پرداخته اند
متاسفانه سابقه بازیکنان یا سمتهای اداری یا سیاسی نیز باعث شده که بسیاری از این افراد که انسانهای خوبی هم هستند ولی درک مربیگری خوبی ندارند و نیز افرادی که گاه هیچ استعدادی در کار مربیگری ندارند به صرف اینکه در کلاس حضور دارند دارای مدرک شده و از طرق مختلف به تیم داری رسیده اند و چون به تعداد این افراد تیم وجود ندارد مجبورند یا زیراب یکدیگر را بزنند یا خودشان را به نوعی۰۰۰ به تیمها وصل کنند و در شروع با هر قیمتی هم کار میکنندو متاسفانه باشگاههای ما هم که در بکارگیری این افراد کاملا همراهی میکنند و بعضا از حضور این افراد استفاده های خاص هم میکنند! البته افرادی هم وجود دارند که حتی سابقه۰۰۰ خوبی هم ندارند که اینها هم بایستی الگوی جوانان قرار بگیرند! و البته نتیجه گرفتن به هر قیمتی مصداق پیدا میکند وگرنه تیم نخواهند داشت!
به نظر من مدرسان شریف به کسی که واقعا فاقد صلاحیت لازم است نمره قبولی میدهند به این افراد لطف میکنند ولی متوجه نیستند که به نسلی که زیر دست این مربیان قرار میگیرند خیانت میکنند و در نهایت به ورزش کشور خیانت میشود که سرمایه های انسانی و مالی کم یا زیاد در اختیار آنها قرار میگیرد و نه تنها پیشرفتی حاصل نمیشود بلکه پسرفت هم داشته ایم

علی چهارشنبه , ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹

یکی از دلایل ، خود شما وامثال شماست که فکر میکنید با دادن ابمیوه طبیعی به بازیکنان سطح کیفیشان بالا میرود ، کمی به معلومات خود اضافه کنی بد نیست اقای ابطحی ، یادت هست پارسال چه بلایی بر سر ساوه اوردی ؟

نام ... چهارشنبه , ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷

یک سوال
اگه مربیانی که الان بیکارند دارای تیم شوند که دوباره شماهایی که الان تیم دارید بیکار میشوید !بعد این بیکاری به پیشرفت فوتسال کمک میکنه?!!!!!
لطفا نظرات کارشناسی بهتری ارایه کنید!

نام ... چهارشنبه , ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰

به قول آقای مدیری خوب اینکه گفتید تیمها بازی روز فوتسال ارایه نمیکنند یعنی چه?
مگه شما مربی نیستید خوب شما ارایه دهید ببینیم فوتسال روز یعنی چه?!!!