کد خبر : 9199
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهریور 1393 - 16:50
-

شمس: مربی تیم ملی نباید بر اساس نظر سنجی انتخاب شود

شمس: مربی تیم ملی نباید بر اساس نظر سنجی انتخاب شود
سرمربی دبیری تبریز از تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، حسین شمس، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال که توسط مدیران فعلی فدراسیون فوتبال به شکل دراماتیکی از تیم ملی کنار گذاشته شد این روزها به جمع مخالفان تمدید قرارداد کارلوس کروش پیوسته و بر این باور است که عملکرد ضعیف تیم ملی در جام جهانی سند محکمی است برای قطع همکاری با سرمربی پرتغالی تیم ملی.

* کروش ضعیف ترین مربی جهان است

حسین شمس تصویری که در اولین روزهای شروع فعالیت کروش در تیم ملی در ذهن اهالی فوتبال ایران شکل گرفته بود را باطل می داند و با انتقاد از عملکرد مربی پرتغالی تیم ملی می گوید:«در لحظه ورود کارلوس کروش به ایران، خیلی امیدوار بودیم که یک مربی بزرگ در سطح ایویچ مربی تیم ملی شده و می تواند فوتبال ایران را متحول کند. شخصا فکر می کردم کروش چنان تحولی در فوتبال کشورمان ایجاد می کند که مربیان ایرانی او را الگو قرار می دهند اما هر چه گذشت کروش نشان داد توانایی خاصی ندارد و یکی از ضعیف مربیان دنیاست. به نظرم کروش در زمینه تبلیغات مربی بسیار موفقی بوده است.»

* عادل عقایدش را تحمیل می کند

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال فضای رسانه ای که در حمایت از کروش شکل گرفته را مشکوک جلوه می دهد و با انتقاد از چنین فضایی می گوید:« بعد از جام جهانی، چند روزنامه و سایت ورزشی و دو برنامه تلویزیونی بنا به دلایلی فضای حمایتی از کروش را شکل دادند و باختهای افتضاح و بازیهای ضعیف تیم ملی را پیروزهای بزرگی جلوه دادند. در حالیکه تیم ملی در گروه خودش چهارم شد و بدترین نتایج تاریخ تیم ملی در جام جهانی رقم خورد. بعد از جام جهانی فیفا بر اساس آمار و ارقام، تیم ملی ایران به به عنوان ضعیف ترین تیم در زمینه حمله و تعداد پاس معرفی کرد و تیم ملی کشورمان تمام آمارهای ضعیف را به خودش اختصاص داد.» حسین شمس، عادل فردوسی پور را سردمدار جریان رسانه ای حامی کروش می داند:«‌متاسفانه یک جریان رسانه ای برای حمایت از مربیان خارجی و کوبیدن مربیان ایرانی شکل گرفته و یکی دو نفر این جریان را حمایت می کنند. به نظرم عادل فردوسی پور این جریان رسانه ای را هدایت می کند.او دو بار درباره ماندن یا رفتن کروش نظر سنجی گذاشت و با این کار فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را برای کنار گذاشتن کروش ترساند. تردید نداشته باشد که اگر نظر سنجی های برنامه نود نبود، فدراسیون با کروش قطع همکاری کرده بود. در پاکی عادل فردوسی پور تردیدی وجود ندارد و همه ما می دانیم که عادل خریدنی نیست اما او دوست دارد افکار و عقایدش را به مردم القا کند.»

* مربی تیم ملی نباید بر اساس نظر سنجی انتخاب شود

شمس، تمدید قرارداد کروش را به صلاح فوتبال ایران نمی داند:«‌به نظرم تمدید قرارداد کروش به صلاح فوتبال ایران نیست و موضع گیری کفاشیان در برابر جریانی که می خواهد کروش را به فوتبال ایران تحمیل کند خوب است. رئیس فدراسیون بدون رودربایستی اعلام کرد که قلبا نمی خواهد قرارداد کروش را تمدید کند و خدا کند به همین گونه هم بشود. با اطمینان می گویم که بسیاری از مربیان درجه یک دنیا مثل مربیان تیم های کاستاریکا، شیلی و کلمبیا از کروش ارزان تر هستند و مبلغ قراردادشان یک دوم او هم نیست. متاسفانه جوی هم درست کردند که هر کسی با تمدید قرار داد کروش مخالفت کند شمر بن ذی الجوشن و کسی که موافق ماندن او باشد، کارشناس خبره است. به نظرم فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان نباید تحت تاثیر چنین جوی قرار بگیرد.»منتقد سرسخت فدراسیون فوتبال که پس از حکم کمیته انضباطی پرچم صلح با کفاشیان را بالا برده، از موضع رئیس فدراسیون در برابر ماجرای تمدید قرار داد کروش حمایت می کند:«کارشناسان و مربیان ایرانی یا کمیته فنی فدراسیون فوتبال باید درباره ماندن یا رفتن کروش نظر بدهند نه مردم کوچه و بازار که اغلب بر اساس احساسات تصمیم می گیرند. هیچ کجای دنیا مربی تیم ملی را بر اساس نظر سنجی انتخاب نمی کنند. در هر صورت این یک واقعیت است که بازیکنان تیم ملی هم در دوره کروش پیشرفتی نداشته اند و دو بازیکنی هم که در اروپا داشتیم بواسطه عملکرد ضعیف تیم ملی از لیگ های کویت و قطر سر درآوردند.

*کروش از فدراسیون ضرر و زیان دیرکرد می خواهد

شمس معتقد است با مبلغی که کروش درخواسته کرده می توان مربیان بهتر از او را به ایران آورد:« با توجه به وضعیت اقتصادی کشور اصلا به صلاح نیست که چنینی پول هنگفتی به کروش بدهند. کروش برای قرارداد سه ساله خودش و دستیارانش ۳۰ میلیارد تومان طلب کرده در حالیکه اکر با همین پول فقط توپ بخرند و بین تمام تیمها توزیع کنند، فوتبال مملکت متحول خواهد شد. طبق چیزهایی که من شنیده ام کروش در قرار دادش قید کرده که در صورت دیر شدن اقساط قراردادش ۷ درصد هم به عنوان دیرکرد دریافت کند. با این حساب فکر می کنم سرمربی تیم ملی ، فدراسیون را بانک مرکزی اشتباه گرفته است!»

چند کلمه هم نمی شود با کروش حرف زد

حسین شمس که معمولا به خارجی ستیزی مشهور است، توانایی های امیر قلعه نویی در عرصه مربیگری را از مربی سابق منچستر یوناتید و رئال مادرید بالاتر می داند:« باید یک مربی ایرانی که طی چند سال اخیر موفق بوده و از تجربه قابل قبولی هم برخوردار است را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کنیم. به نظرم امیر قلعه نویی تمام این ویژگی ها را دارد و طی چند سال اخیر از سپاهان و تراکتورسازی موفق بوده و الان هم تیمش صدرنشین لیگ برتر است. قلعه نویی در تیم ملی هم عملکرد بدی نداشت و تنها با یک باختی که در نیمه نهایی جام ملتها در برابر کره جنوبی داشت از تیم ملی کنار گذاشته شد. همان موقع هم جوی که امروز برای حمایت از کروش به راه افتاد برعلیه قلعه نویی بود. حتی کرانچارهم با سپاهان عملکرد خوبی داشته می تواند برای تیم ملی مربی به درد بخوری باشد. متاسفانه فدراسیون فوتبال به مربیان جوان و موفق ایرانی و مربیانی که به فوتبال ایران احترام می گذارند بها نمی دهد اما کروش همیشه فوتبال ایران را تحقیر می کند و نمی شود با او چند کلمه صحبت کرد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علی سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳

حسین شمس بهترین مربی دنیا

ناشناس سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳

اخه بنده خدا تو خودت خیلی خوبی که راجب کسی نظر میدی خدا وکیلی نگاه کن هنوز عرق جام باشگاهاش خشک نشده با اون نتیجه درخشانشاومد نظر میده راجب کیروش روت میشه اصلا

نام... سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱

خدایی با این نتایجی که در آسیا گرفتی حالا چطوری در مورد کیروش نظر میدی آخه ؟؟؟ همینه که هیچ وقت تمرکز نداری دیگه بجای مصاحبه حواست به تیمت باشه نبازی!!!