کد خبر : 9655
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهریور 1393 - 19:13
-

از نظر من دبیری قهرمان جام باشگاههای آسیا بود/ چونبوری و ناگویا تیم ملی شان را آورده بودند

از نظر من دبیری قهرمان جام باشگاههای آسیا بود/ چونبوری و ناگویا تیم ملی شان را آورده بودند

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران اظهار داشت: این دوره از مسابقات جام باشگاه‌های آسیا سطح کیفی خوبی داشت و تیم های حاضر در این رقابت ها مثل شینزن چین و ناگویای ژاپن به مراتب بهتر و بهتر شده بودند. تیم ها بازیکنان اسپانیایی و برزیلی خوبی به همراه

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران اظهار داشت: این دوره از مسابقات جام باشگاه‌های آسیا سطح کیفی خوبی داشت و تیم های حاضر در این رقابت ها مثل شینزن چین و ناگویای ژاپن به مراتب بهتر و بهتر شده بودند. تیم ها بازیکنان اسپانیایی و برزیلی خوبی به همراه داشتند و سطح مسابقات برای آسیا بسیار بالا و قابل قبول بود.

تارقلی‌زاده افزود: امسال آخرین سالی بود که رقابت های جام باشگاههای آسیا با حضور ۸تیم برگزار شد و بنا به تصمیمات کمیته فنی از سال آینده با حضور ۱۲تیم برگزار خواهد شد؛ به این ترتیب که شش تیم از کشورهایی که در رنکینگ قهرمانی آسیا اول تا ششم شده‌اند می‌آیند، قهرمان دوره قبل که برای سال آینده ناگویا است به طور اتوماتیک وار می‌آید به علاوه کشور میزبان ضمن اینکه ۴ تیم دیگر هم از کشورهای واجد شرایط از دید کمیته فنی فوتسال آسیا حضور خواهند یافت.

وی با تاکید بر اینکه از سال ۲۰۱۸ افزایش سهمیه ها برای کشورهای صاحب فوتسال رخ خواهد داد یادآور شد: حدود ۲۰کشور واجد شرایط که استانداردهای تکنیکی و پایه ریزی ها مناسب فوتسال را برای شرکت در جام باشگاههای آسیا دارند را در لیست داریم که چهار تیم باقیمانده برای دور بعدی جام باشگاهها تا سال ۲۰۱۸ را از میان آن ها انتخاب می کنیم اما از سال ۲۰۱۸ افزایش سهمیه ها را نیز خواهیم داشت.

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا با اذعان به اینکه از نظر او دبیری قهرمان جام باشگاههای آسیا بوده تاکید کرد: شما مشاهده کردید ناگویای ژاپن و چونبوری تایلند تقریبا با تمامی بازیکنان تیم‌ملی کشورشان به مسابقات آمده بودند، همینطور شینزن چین با تیم ملی کشورش به اضافه بازیکنان برزیلی و خارجی اش آمده بود در صورتی که فقط دبیری با تیمی که در لیگ بازی می کرد و با استفاده از سهمیه هایش در مسابقات حاضر شده بود.

وی اضافه کرد: البته که این موضوع به این معنا نیست که دبیری نمی‌توانست قهرمان شود. دبیری شایستگی‌های خودش را داشت، مربی باتجربه ای هم داشت. به هر حال اتفاقات فوتسال است و شرایط به گونه ای رقم خورد که این تیم نتوانست موفق شود. امیدوارم آنها در سال های آینده با برنامه‌ریزی و تدابیر بهتر بتوانند به این مهم برسند. من فکر می کنم برنامه ریزی برای مسابقات و آمادگی تیم مسئله خیلی مهمی است.

تارقلی زاده با ذکر اینکه سومی دبیری در جام باشگاههای آسیا نشانگر افت نیست، از تدابیر آتی دپارتمان فوتسال آسیا گفت: ما در آینده باید اصلاحیه‌ای داشته باشیم که تیم‌های واقعی باشگاهی مثل خود تیم دبیری در مسابقات بیایند نه اینکه در دقیقه آخر تیم ملی کشورشان را جمع کنند و راهی مسابقات شوند. البته که فوتسال در آسیا جوان است و ما باید تدابیری داشته باشیم و با اینگونه مسایل طوری برخورد کنیم که همه با تیم واقعی خودشان به مسابقات بیایند.

وی با تایید حساسیت AFC بر روی مشکل بیماری ویروسی چشمی که برای بازیکنان دبیری رخ داده بود نیز توضیح داده و گفت: یک روز قبل از شروع مسابقات به من اطلاع داده شد که تیم دبیری دچار بیماری چشمی شده و دکترهای AFC باید آن را سریعا گزارش می‌کردند. تشخیص دکترها این بود که بیماری واگیردار است و ممکن است به بقیه هم سرایت کند. این احتمال سرایت کم نبود چون بازی فوتسال هم درگیرانه است و امکان سرایت بود. واقعیت این است که این مسئله وجود داشت. این احتمال بود که AFC جلوی بازیکنان دبیری برای شرکت در این مسابقات را بگیرد اما به هر ترتیب موضوع حل شد.

رئیس ایرانی دپارتمان فوتسال آسیا از عملکرد سهرابی داور ایرانی حاضر در این دوره از جام باشگاه‌های آسیا نیز ابراز رضایت کرده و اذعان داشت: کمیته داوری و مدرسین داوری حاضر در مسابقات از عملکرد تمام داوران من جمله آقای سهرابی راضی بودند. ایشان از الیت های باتجربه کنفدراسیون فوتبال آسیا است و تعجبی هم ندارد که عملکرد قابل قبولی داشته باشد. اذعان دارم ایشان عملکرد شایسته ای هم در این مسابقات داشت.

«با توجه به قهرمانی ژاپن در جام ملت‌ها و ناگویا در جام باشگاههای آسیا آیا موریوکا بازیکن ژاپنی ناگویا امسال بازیکن سال آسیا خواهد شد؟» رئیس دپارتمان فوتسال آسیا چنین پاسخ داد: در ارتباط با بازیکن ژاپنی ناگویا کمیته فنی در حال بررسی است و بازیکنان دیگر هم این شانس را دارند که بازیکن سال آسیا شوند به این دلیل که در مسابقات آسیایی جام ملت ها که تیم های ملی حضور دارند بازیکنان بیشتری از آسیا شانس حضور دارند و لیکن در مسابقات جام باشگاهها تعداد کمتری از تیم ها حاضر می شوند و شانس حضور بازیکنان آسیایی نیز کمتر است به همین علت هم در محاسبات بهترین‌ها، امتیاز کمتری نیز می‌گیرند.

پاسخ تارقلی زاده به اینکه «حضور طیبی و حسن‌زاده در لیگ معتبر روسیه نیز تا چه اندازه در این انتخاب می تواند تاثیرگذار باشد؟» نیز چنین بود: همان‌طور که عنوان شد ما فاکتورهای زیادی برای انتخاب برترین‌های سال آسیا داریم و یکی هم این است که بازیکنان در لیگ های بزرگ بازی کنند و این مورد بررسی قرار می گیرد و در نتیجه نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

وی خبری ویژه هم برای پایگاه خبری فوتسال ایران داشته و یادآور شد: اخیرا با فیفا هماهنگی خوبی داشته‌ایم که تقویم کنفدراسیون‌ها و فیفا را در اختیار داشته باشیم. در آینده انشالله روز فیفا را برای رقابتهای باشگاهی و ملی فوتسال خواهیم داشت که اتفاق بزرگی است. ما هم در حال نوشتن تقویم ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ هستیم که به زودی اعلام خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶

جناب آقای تارقلی زاده
تیم دبیری نیز متشکل از جمعی از بهترین بازیکنان ملی پوش در این چند سال بود و نیز با افزودن چند بازیکن ملی وارد مسابقات شد
تیم ناگویا هم چند سال است ترکیب بازیکنانش همین نفرات هستند و حتی بازیکن جوان اضافه کردند
علیرغم حس ناسیونالیستی اعتقاد دارم عدم نتیجه گیری دبیری در آنجا بر اساس مسایل دیگری بود و نیز درس بزرگی به بعضی افراد بزرگ فوتسال بود

نام ... شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲

دوستان عزیز ما که دیگه یادمون رفته آای شمس چه کار کرد توو آسیا چرا شما ول کن نیستید؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدشم مگه پارسال ناگویا و چونبوری با تیم محلات خودشون اومده بودن آسیا که امسال اینو عجیب می دونید
بسه دیگه تورو خدا