کد خبر : 12534
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1393 - 10:50
-

مروری بر کارنامه فوتسالی حسن‌زاده

مروری بر کارنامه فوتسالی حسن‌زاده

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،خبر انتخاب علی‌اصغر حسن‌زاده ستاره قمی تیم ملی فوتسال کشورمان به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۴ آسیا در حالی از سوی کنفدراسیون فوتبال قاره کهن AFC اعلام شد که حسن‌زاده در قم طرفداران و علاقمندان زیادی دارد، بازیکنی که هیچ وقت بیرون از میدان مسابقه رجز خوانی نمی‌کند اما در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،خبر انتخاب علی‌اصغر حسن‌زاده ستاره قمی تیم ملی فوتسال کشورمان به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۴ آسیا در حالی از سوی کنفدراسیون فوتبال قاره کهن AFC اعلام شد که حسن‌زاده در قم طرفداران و علاقمندان زیادی دارد، بازیکنی که هیچ وقت بیرون از میدان مسابقه رجز خوانی نمی‌کند اما در زمین بازی تمام توانش را برای موفقیت تیم به کار می‌گیرد.

علی‌اصغر حسن‌زاده بازیکنی است که از اوایل دهه ۱۳۸۰ و در رشته فوتبال استعداد خود را نشان داد چنانکه در رده باشگاهی در تیم هلال‌احمر قم بازی می‌کرد .

در سال‌های آغازین دهه ۱۳۸۰ که فوتسال کشور در رده باشگاهی سر و سامان گرفت و لیگ برتر فوتسال بعد از گذشت ۳ دوره آرام آرام به این رشته ورزشی شخصیت داده بود، علی‌اصغر حسن‌زاده نیز قید فوتبال را زد و سر از سالن و بازی فوتسال درآورد.

ورود حسن‌زاده به فوتسال از سال‌های آغازین دهه ۸۰

این بازیکن در همان سال‌ها بعد از اینکه طعم قهرمانی در رقابت‌های فوتسال جام رمضان قم را با تیم فوتسال هلال‌احمر قم چشید عشق و علاقه زیادی به فوتسال نشان داد و البته در زمین مسابقه نیز نوع بازی او موجب شد تا خیلی‌ها به توانمندی حسن‌زاده در فوتسال پی ببرند.

اینگونه بود که علی‌اصغر حسن‌زاده از فوتبال جدا شد و به فوتسال آمد و با توجه به اینکه دو برادر بزرگتر وی یعنی محسن و مهدی حسن‌زاده نیز در فوتسال فعالیت می‌کردند و محسن حسن‌زاده در فوتسال چهره‌ مطرحی در کشور بود، این بازیکن بیش از پیش به حضور در فوتسال به جای فوتبال ترغیب شد.

حسن‌زاده در بدو ورود خود به فوتسال به تیم مطرح و بزرگی همچون ارم‌کیش قم آمد، ارم‌کیش در آن سال‌ها یکی از قدرت‌های فوتسال ایران بود و بازیکن بزرگی همچون وحید شمسایی در آن بازی می‌کرد و مربی مطرح و نامداری مانند حسین شمس سرمربی آن بود.

ارم‌کیش قم نخستین تیم باشگاهی حسن‌زاده در لیگ برتر ایران

خانواده شفیعی که مالک باشگاه ارم‌کیش قم بودند به علی‌اصغر حسن‌زاده علاقه خاصی داشتند و به وی به عنوان یکی از سرمایه‌‌های آینده‌دار فوتسال قم و کشور نگاه می‌کردند و به همین دلیل وی را جذب کردند و حسن‌زاده نیز آنقدر با انگیزه نشان می‌داد که کادر فنی را مجاب به بازی کردن یک نوجوان تازه وارد در کنار وحید شمسایی مطرح و سرشناس کند که تازه از لیگ ایتالیا و تیم مطرح لاتزیو به ارم‌کیش قم آمده بود.

علی‌اصغر حسن‌زاده در آن مقطع زمانی جوان‌ترین بازیکنی بود که در لیگ برتر فوتسال بازی می‌کرد و در سال اول حضورش در تیم ارم‌کیش با این تیم به مقام چهارم لیگ برتر دست یافت اما در سال دوم تا پای قهرمانی نیز پیش رفت و در نهایت به عنوان نایب قهرمانی در ششمین دوره لیگ برتر فوتسال در سال ۱۳۸۴ دست یافت.

این بازیکن در سال‌های آتی نیز با وجود اینکه پیشنهاد‌های زیادی از سوی باشگاه‌های دیگر داشت در ارم کیش قم باقی ماند و یک بار دیگر در سال ۱۳۸۷ و زمانی که سیدمهدی ابطحی تیم ارم‌کیش قم را هدایت می‌کرد با این تیم به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر رسید و سپس از ارم‌کیش قم جدا شد.

جدایی از ارم‌کیش و رفتن به فولاد ماهان اصفهان در سال ۸۷

رفتن علی‌اصغر حسن‌زاده از ارم‌کیش قم اگر چه در آغاز راه موجی از ناراحتی را در بین جوان‌های فوتسال دوست قمی و طرفداران تیم ارم‌کیش به وجود آورد اما این انتقال مسیر پیشرفت حسن‌زاده را باز تر کرد و حسن‌زاده در تیم فولاد ماهان اصفهان چند قهرمانی لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرد.

ملی‌پوش مطرح فوتسال قم در رده باشگاهی چند فصل در تیم فولاد ماهان اصفهان حضور داشت و با این تیم موفقیت‌های زیادی به دست آورد تا اینکه در سال ۱۳۹۱ با جدایی از این تیم اصفهانی سرانجام به انتظارات همشهری‌ها و طرفداران خود در قم پایان داد و یک بار دیگر به قم بازگشت و این ‌بار کاپیتان و بازیکن بزرگ تیم صبای قم در لیگ برتر شد.

بازگشت به قم و عضویت در تیم فوتسال صبا در سال ۱۳۹۱

حسن‌زاده در همان سال با تیم فوتسال صبای قم از آغاز تا یک هفته مانده به پایان لیگ برتر صدرنشین جدول رده بندی بود و تیمش شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شد اما گویا قسمت نبود که این بازیکن با یک تیم قمی قهرمان لیگ برتر شود و بار دیگر حسن‌زاده با صبای قم نایب قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرد.

ستاره فوتسال قم بعد از نایب قهرمانی صبای قم در چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتسال از این تیم جدا شد و به پیشنهاد قابل توجه باشگاه نوریلسکی نیکل روسیه پاسخ مثبت داد و بعد از بازی در تیم الریان قطر در جام باشگاه‌های آسیا برای نخستین بار به یک تیم باشگاهی در خارج از کشور رفت.

اکنون ۲ فصل است که حسن‌زاده عضو این تیم روسی در یکی از معتبرترین لیگ‌های فوتسال دنیا در یکی از کشورهای مطرح فوتسال جهان یعنی روسیه است و از نگاه کارشناسان روسی حسن‌زاده از ارزشمندترین بازیکنان تیم نوریلسکی نیکل به شمار می‌رود.

حضور در ۲ جام جهانی و ۳ عنوان قهرمانی آسیا با تیم ملی

علی‌اصغر حسن‌زاده که در دوره جوانگرایی تیم ملی فوتسال در دوره درودگر وارد تیم ملی شده است دو بار حضور در جام جهانی فوتسال در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۰۸ و ۵ دوره جام ملت‌های آسیا را در کارنامه خود دارد.

حسن‌زاده در سال جاری عضو تیم ملی کشورمان در سیزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۴ بود و در راه کسب عنوان نایب قهرمانی برای تیم‌ ملی فوتسال کشورمان ۸ گل به ثمر رساند تا دومین گلزن برتر جام و دومین گلزن تیم ملی کشورمان لقب بگیرد.

اگرچه این دوره در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ برای حسن‌زاده جام قهرمانی فوتسال قاره کهن را به ارمغان نیاورد اما حسن‌زاده بعد از کسب عنوان دومین گلزن برتر جام، از سوی مسئولین برگزاری بازی‌ها لقب بهترین بازیکن این جام را به خود اختصاص داد.

کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های ۲۰۱۴ فوتسال آْسیا

در مسابقه پایانی سیزدهمین دوره رقابت‌های فوتسال قهرمانی جام ملت‌های آسیا تیم ملی فوتسال کشور در شرایطی برای دفاع از عنوان قهرمانی ۱۰ دوره از ۱۲ دوره گذشته خود در قاره کهن برابر ژاپن قرار گرفت که علی‌اصغر حسن‌زاده فوتسالیست قمی برای چهارمین بار حضور در فینال این رقابت‌ها را تجربه ‌کرد.

فوتسالیست مطرح استان قم در جام جهانی ۲۰۰۸ در برزیل یکی از ارکان اساسی موفقیت تیم ملی فوتسال کشورمان در راه صعود به مرحله دوم این رقابت‌ها از گروهی بسیار سخت در کنار اروگوئه و اسپانیا بود، در جام جهانی موفق به گلزنی به تیم‌هایی مانند اسپانیا و چک شد تا تیم ملی فوتسال کشورمان حتی تا مرز صعود به جمع چهار تیم برتر دنیا نیز گام بردارد.

این بازیکن قهرمانی در مسابقات فوتسال آسیا و قهرمانی جام بین‌قاره‌ای در سال ۲۰۰۹، نایب‌قهرمانی جام جهانی کوچک در کشور برزیل در سال ۲۰۰۸، راهیابی به جمع هشت تیم برتر جهان در جام جهانی فوتسال در سال ۲۰۰۸، قهرمانی غرب آسیا به همراه تیم ملی امید در سال ۲۰۰۷، قهرمانی فوتسال المپیک‌ داخل سالن آسیا در دو دوره متوالی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ با تیم ملی امید را با تیم‌های ملی و امید فوتسال کشورمان را نیز به ارمغان آورده است.

تقدیر جامعه فوتسال قم از موفقیت حسن‌زاده

مربی علی‌اصغر حسن‌زاده در دهه ۸۰ و یکی از اعضای فعلی کادر فنی تیم فوتبال صبای قم در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در وصف این بازیکن می‌گوید: همان زمان که علی‌اصغر در رده نوجوانان و جوانان در تیم ما حضور داشت خوب می‌دانستم که آینده درخشانی دارد.

ناصر بختیاری‌زاده می‌افزاید: وقتی تصمیم به رفتن به فوتسال گرفت در واقع به دنبال سرنوشت خود رفت و مانع او نشدیم و حالا خوشحالم که جامعه ورزش به خصوص فوتبال و فوتسال به خود افتخار می‌کند که علی‌اصغر‌ حسن‌زاده به عنوان نماینده فوتسال قم توانسته به این موفقیت بزرگ و ارزنده دست پیدا کند و از وی قدردانی می‌کنیم.

مربی فعلی تیم فوتبال صبای قم در ادامه یاد آور شد: کسب این عنوان علاوه بر اینکه برازنده علی‌اصغر حسن‌‌زاده است، موجب عزت و سربلندی جامعه فوتسال قم و همچنین طرفدارانی شد که سال‌ها با حضور تمام بازی‌های باشگاهی، مشوق این بازیکن بودند و وی را به موفقیت بیشتر ترغیب می‌کردند.

بختیاری‌زاده یاد آور شد: حسن‌زاده به عنوانی دست یافته که باید زودتر از زمان کنونی به آن می‌رسید اما این بازیکن آنقدر صبورانه و مدبرانه به بازی‌های خوب خود در رده باشگاهی و ملی ادامه داد تا اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا را مجاب کرد که در نامه‌ای به فداسیون فوتبال ایران رسما وی را به عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال قاره آسیا انتخاب کند.
منبع:فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

قم مهد فوتسال ایران شنبه , ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

https://www.youtube.com/watch?v=krd5j4kvtgs اینم لینک ویدئوی اصغر حسن زاده در بازیهای آسیایی اینچئون ♥

نام ... شنبه , ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

بالاخره ب حقش رسید
واقعا در حال حاضر بهترین و فنی ترین بازیکن ایران و آساست
واقعا بازیش و نگاه میکنیم لذت میبریم از بازیش بسکه این بازیکن تو زمین باشعور و باهوش بازی میکنه
خیلی دوست داشتنیه مبارک باشه

هوادار فوتسال شنبه , ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

منون از سایت

سید علی کیایی شنبه , ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

اصغر بدون شک یکی از بهترین بازیکنای تاریخ فوتسال ایرانه واقعا لیاقته تمام موفقیت هایی که بهش رسیده رو داره
در ضمن نباید از زحمتهایی که جوراندیرو واسه فوتسال پایه ایران کشید چشم پوشی کرد تمام بازیکنای کنونی فوتسال ملی حاصل زحمات بی دریغ این مرد بود اصغر هم یکی از ساخته های جوراندیرو بود

بنیامین شنبه , ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷

مگه بهتر از ۷ داریم.

قم مهد فوتسال ایران شنبه , ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

https://www.youtube.com/watch?v=krd5j4kvtgs
خلاصه ای از حسن زاده در اینچئون در لینک بالا