کد خبر : 13100
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1393 - 10:26
-

مرتضایی:برای ارتقای تیم ملی ،باید دانش مربیان لیگ افزایش پیدا کند

مرتضایی:برای ارتقای تیم ملی ،باید دانش مربیان لیگ افزایش پیدا کند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مجید مرتضایی پس از پایان مسابقات تیم ملی فوتسال در جام گرندپریکس و کسب عنوان سومی این رقابت ها ،در تحلیلی فنی به چرایی این نتیجه پرداخته که با هم می خوانیم. مشکل تیم ملی خسوس نیست بلکه دانش مربیان داخلی است که البته به فدراسیون فوتبال برمیگردد. برای

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مجید مرتضایی پس از پایان مسابقات تیم ملی فوتسال در جام گرندپریکس و کسب عنوان سومی این رقابت ها ،در تحلیلی فنی به چرایی این نتیجه پرداخته که با هم می خوانیم.
مشکل تیم ملی خسوس نیست بلکه دانش مربیان داخلی است که البته به فدراسیون فوتبال برمیگردد.
برای این سخن دلایلی دارم که مختصر به عرض میرسانم.
۱.در عرض چند سال اخیر تیمهای آسیایی و برخی تیمهای اروپایی از مربیانی با کلاس جهانی استفاده کردند و این مربیان نیز به نوبه خود تاثیر شگرفی بر شکل بازی تیمی و تاکتیکهای گروهی گذاشتند. اما در ایران در حقیقت ما کتاب مرجع خوبی در اختیار نداریم .در حال حاضر در تیمهای باشگاهی از اصولی که ۷ سال پیش تدریس میشد استفاده میکنیم. فدراسیون در بروز آوری مربیان داخلی نقش بسزایی دارد. زمانی لوزانو برای تدریس فوتسال به ایران آمد که آن دوره بسیار تاثیر گذار بود .اما بعد آن در زمینه آموزش مربیان اتفاق جدیدی رخ نداد.بنابراین شاید بتوان گفت کشور ما اگر ۱۰ یا ۲۰ درصد در فوتسال پیشرفت کرده هم اکنون تایلند و ژاپن ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته اند که این باعث رسیدن آنها به نزدیکی تیم ایران است
۲.برهیچ کس پوشیده نیست که فوتسال ذاتی ایران ،متکی به تکنیکهای فردی بازیکنان است یعنی استفاده از تک مهره ها درموفقیت تیمها .یعنی تمامی مربیان لیگی میدانند که فلان تیم فقط تکنیکی کار میکند و تاکتیک نقش بسیار کمی در آن دارد.
این درحالیست که اگر تکنیک ناب ایرانی به سلاح تاکتیکهای مناسب تهاجمی و تدافعی تجهیز گردد بی شک یکی از قدرتهای بلامنازع جهان خواهد بود. اما خلا دانش فنی بروز دنیا ،از کشورهایی همچون برزیل،اسپانیا و روسیه در کشور ما جلوی پیشرفت اینکار گرفته شده .به عقیده من فدراسیون فوتبال بایستی مربیان و مدرسان مشهور و نامی دنیا را برای آموزش مربیان داخلی دعوت نماید تا به آنها ایده جدید عملیاتی دهد.
۳.آشنا نمودن بیشتر مربیان با ایده ها و تفکرات تیم ملی در جهت تقویت تیمهای باشگاهی بسیار کارساز خواهد بود.به عقیده من مربی تیم ملی در زمانیکه اردوی تیم ملی برقرار نبست نبایستی فقط به مشاهده لیگ بپردازد .بلکه بایستی در شهرهای مختلف جهت آموزش مربیان حضور یابد که البته برنامه ریزی این کار با فدراسیون فوتبال است .در حقیقت خود فدراسیون بایستی پیش قدم شود تا مربی تیم ملی را به جهت آموزش اعزام نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

تو دانشته افزایش بده به کسی دیگه کاری نداشته باش خواهشن همه دانششون از تو بالاتر حتی اون کمکت

سلملن چهارشنبه , ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

بی سواد ..تو برو املا فارسی یاد بگیر بعد حرف بزن!!!!

س م سه شنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱

اتفاقا کاملا برعکس است!
چون اگه دانش بالایی داشته باشی و مدارج را به خوبی طی کرده باشی تو را به چشم دشمن میبینند و حتی اگر انتقاد صحیح فنی هم انجام دهی که دیگه بدتر!!!
زیر پایت را به هر نحوی خالی میکنند تا زمین بخوری و خودشان به هر قیمتی و با هر قیمتی روی نیمکت حضور داشته باشند!!!
الان فردی خاطرخواه داره که بله قربان را در هر شرایطی حتی اگه دید تیم داره از دست مدیره فراموش نکنه!
توی خیلی تیمها هم طوری تمرین بدهد که بازیکنان دوست دارند نه آنطور که بازیکن باید تمرین کند!!!!
اینهایی که گفتم یکی دوتا شاه کلید واسه کار مربیگری در ایران است!

سیامک سه شنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱

جناب مرتضایی….اگر علم وتفکر به فوتسال بیاد که خیلی ها باید برن….!!!!خود شما بهتر میدونی که چه ادم هایی و به چه دلایلی با امثال خسوس مخالفت میکنن…
اگر علم بیاد پول دلالی رو چه طوری سر سفره شون ببرن؟؟؟؟