کد خبر : 17352
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1393 - 7:48
-

نگاهی به فوتسال جهان در مارس ۲۰۱۴

نگاهی به فوتسال جهان در مارس ۲۰۱۴

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در ادامه بررسی اتفاقات فوتسالی سال ۲۰۱۴ به ماه سوم رسیدیم. ماهی که منتسب به خدای رومی مارس٬ یا آرس خدای جنگ در یونان است. مارس: ماه سوم میلادی را به نام باتریا فلنگ برزیلی حال حاضر باشگاه بارسلونای اسپانیا می‌نامیم. دیونه الکس ورنوزی ملقب به باتریا متولد ۱۶

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در ادامه بررسی اتفاقات فوتسالی سال ۲۰۱۴ به ماه سوم رسیدیم. ماهی که منتسب به خدای رومی مارس٬ یا آرس خدای جنگ در یونان است.

مارس:

Dione Alex Veroneze (Bateria)

ماه سوم میلادی را به نام باتریا فلنگ برزیلی حال حاضر باشگاه بارسلونای اسپانیا می‌نامیم. دیونه الکس ورنوزی ملقب به باتریا متولد ۱۶ دسامبر ۱۹۹۰ (۲۵ آذر ۱۳۶۹) در پالیمتوس ایالت سانتاکاترینای برزیل است. وی که سابقه بازی در کورنا برزیل را نیز در کارنامه دارد٬ ۳ فصل گذشته را در اینترمویستار اسپانیا توپ زد. باتریا با دو گلی که در دیدار فینال کوپا اسپانیا مقابل ال‌پوزو مورسیا به ثمر رساند یکی از عوامل اصلی قهرمانی اینترمویستار در آن مسابقات بود. وی در آن بازی‌ها به همراه آلکس بازیکن ال‌پوزو مورسیا با ۴ گل به عنوان آقای گلی نیز دست یافت.

تورنمنت‌ها:

المپیک آمریکای جنوبی:

BRA Santiago 2014

دهمین دوره بازی‌های المپیک آمریکای جنوبی یا ODESUR Games در سانتیاگو کشور شیلی از تاریخ ۷ مارس به مدت ۱۲ روز برگزار شد. مسابقات فوتسال نیز از ۱۳ مارس آغاز شد. در این دوره ۶ کشور برزیل٬ آرژانتین٬ پاراگوئه٬ کلمبیا٬ اروگوئه و شیلی شرکت کردند. مسابقات این دوره به صورت دوره‌ای و در یک گروه برگزار شد. در پایان برزیل با اقتدار و کسب ۱۵ امتیاز به مدال طلا دست یافت و تیم‌های آرژانتین٬ کلمبیا٬ پاراگوئه٬ اروگوئه و شیلی در مکان‌های بعدی قرار گرفتند.

یوبرلاندیا:

Argentina

این مسابقات به میزبانی یوبرلاندیا کشور برزیل و ۲۸ تا ۳۰ مارس برگزار شد. در این بازی‌های کشورهای برزیل٬ آرژانتین٬ شیلی و پاراگوئه شرکت کردند. در  این بازی‌های تیم ملی برزیل از ترکیبی متفاوت و جوان‌تر نسب به بازی‌های آمریکای جنوبی استفاده کرد. از نکات مهم این بازی‌ها می‌توان به شکست ۳ بر ۲ برزیل مقابل آرژانتین اشاره کرد. در پایان آرژانتین با ۹ امتیاز به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های برزیل٬ پاراگوئه و شیلی در مکان‌های بعدی قرار گرفتند.

کوپا اسپانیا:

copa-esp-2014 (2)

کوپا اسپانیا رقابتی‌ست که هر ساله مابین ۸ تیم برتر نیم فصل نخست لیگ برتر اسپانیا برگزار می‌شود. این مسابقات به صورت تک حذفی بوده و هر سال در یک شهر میزبانی می‌شود. امسال تیم‌های اینترمویستار٬ ال‌پوزو موریکا٬ بارسلونا٬ مارفیل سانتا کولوما٬ سانتیاگو٬ ماگنا ناورا٬ مونتسینوس خومییا و ریوس رنوابلس به عنوان تیم‌های اول تا هشتم با هم به رقابت پرداختند. این بازی‌ها از ۱۳ تا ۱۶ مارس به میزبانی سالن ورزشی لاروخیا شهر لوگرونو برگزار شد. در پایان اینتر مویستار موفق شد در فینال ۴ بر ۳ ال‌پوزو موریکا را شکست دهد به مقام قهرمانی ۲۵امین دوره این رقابت‌ها دست یابد.

ایتالیا فوتسال کاپ:

Final Eight 2013-14

ایتالیا فوتسال کاپ نیز مانند کوپا اسپانیا مابین ۸ تیم برتر نیم فصل ایتالیا برگزار می‌شود. شیوه برگزاری این مسابقات نیز مانند مسابقات اسپانیا می‌باشد. این مسابقات نیز از ۱۳ تا ۱۶ مارس برگزار شد. آکوآ اند ساپونه مگراس با پیروزی ۳ بر ۱ مقابل لازیو به مقام قهرمانی یازدهمین دوره این رقابت‌ها دست یابد.

کنستانتین ارمنکو:

Eremenko Cup 2013 (2)

کنستانتین ارمنکو کاپ رقابتی‌ست که به افتخار کنستانتین ارمنکو گلزن و بازیکن افسانه‌ای تیم ملی فوتسال روسیه قرار است هر سال برگزار شود. این مسابقات با شرکت تیم‌های باشگاهی کشورهای مختلف برگزار می‌شود. گازپروم٬ سینارا٬ و تایمن از روسیه٬ نیکاراس و رابا از لیتوانی٬ ایناکیوتس از اوکراین٬ غیرت از قزاقستان و بالتیک‌فلورا  ازجمهوری چک تیم‌هایی بودند که سال گذشته در این رقابت‌ها حاضر شدند. پس از برگزاری مرحله گروهی در سال ۲۰۱۳ مرحله نهایی این رقابت‌ها به میزبانی آلماتی قزاقستان از ۷ تا ۹ مارس برگزار شد. گازپروم٬ سینار و تایمن روسیه به همراه غیرت آلماتی قزاقستان توانسته بودند به این مرحله برسند. در پایان دیدار فینال غیرت با پیروزی ۵ بر ۱ مقابل سینار موفق شد به مقام قهرمانی اولین دوره این رقابت‌ها دست پیدا کند.

آدم یاشاری:

مسابقات آدم یاشاری هر ساله به یادبود موسس ارتش لیبرال کوزوو برگزار می‌شود. در این مسابقات تیم‌هایی از کشورهای مختلف شرکت می‌کنند. سال گذشته این بازی‌ها با شرکت تیم‌های باشگاهی: فنیکسی و لیبورنی از کوزوو٬ بناگو از جمهوری چک٬ پورتو تولرو از کرواسی٬ علی دمی از آلبانی و دانشگاه اس‌ای‌ای از مقدونیه برگزار شد. تیم‌های شرکت کننده در دو گروه ۳ تیمی با هم به رقابت پرداختند. دیدارهای گروهی در ۲ مارس برگزار شد و دو تیم اول هر گروه به نیمه‌نهایی صعود کردند. در انتها لیبورنی موفق شد با پیروزی ۷ بر ۵ مقابل بناگو به مقام قهرمانی دست یابد. این دور از مسابقات به میزبانی پریشتینای کوزوو از ۲ تا ۴ مارس پیگیری شد.

اخبار و نکات ماه مارس:

* تصمیم مالزی برای ایجاد یک لیگ حرفه‌ای فوتسال

* محرومیت ۱۰ جلسه‌ای عمر راهو بازیکن تیم ملی بلژیک بدلیل خوشحالی بعد از گلش در بازی‌های جام ملت‌های اروپا. کمیته انضباطی یوفا حرکت خوشجالی بعد از گل وی را به سلام نازی‌ها تشبیه کرده و آن را حرکتی نژادپرستانه خواند.

* چهارمین قهرمانی پیاپی برزیل در المپیک آمریکای جنوبی

* قهرمانی آرژانتین در رقابت‌های یوبرلاندیا با شکست برزیل و در خاک کشور برزیل

* هشتمین قهرمانی اینترمویستار در کوپا د اسپانیا بعد از ۴ سال و ۳دوره قهرمانی پیاپی بارسلونا

* اولین قهرمانی آکوآ اند ساپونه مگراس در ایتالیا فوتسال کاپ

مهمترین نتایج مارس:

* پیروزی ۶ بر ۵ غیرت قزاقستان مقابل گازپروم روسیه در ۷ مارس

* تساوی ۱ بر ۱ اروگوئه و کلمبیا در ۱۳ مارس

* پروزی ۶ بر ۱ اینترمویستار مقابل بارسلون در ۱۵ مارس

* پیروزی ۲ بر ۰ برزیل مقابل آرژانتین در ۱۶ مارس

* پیروزی ۴ بر ۳ اینترمویستار مقابل ال‌پوزو موریکا در ۱۶ مارس

* پیروزی ۷ بر ۴ انگلیس مقابل ولز در ۲۳ مارس

* شکست ۳بر ۲ برزیل مقابل آرژانتین در ۳۰ مارس

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

داورزنی یکشنبه , ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸

باسلام جادارد ازهمه عوامل ودست اندرکاران عزیز پایگاه خبری فوتسال بخاطر قراردادن اتفاقات فوتسال در جهان صمیمانه تشکر کنم جای تیم ملی وتیمهای باشگاهی ایران در این تورنمنت ها خالی است حضور اتیمها در رشد فوتسال ایران بسیار تاثیر گذار است