کد خبر : 17621
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1393 - 9:18
-

نگاهی به فوتسال جهان در مه ۲۰۱۴

نگاهی به فوتسال جهان در مه ۲۰۱۴

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در ادامه سلسله مطالب مرور اتفاقات فوتسالی جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی به ماه پنجم رسیدیم. در این ماه فوتسال ایران بار دیگر در آسیا قافیه را به ژاپن باخت و جام قهرمانی آسیا را از دست داد و برای مرور اجمالی  اتفاقات این ماه با ما همراه باشید. مه:

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در ادامه سلسله مطالب مرور اتفاقات فوتسالی جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی به ماه پنجم رسیدیم. در این ماه فوتسال ایران بار دیگر در آسیا قافیه را به ژاپن باخت و جام قهرمانی آسیا را از دست داد و برای مرور اجمالی  اتفاقات این ماه با ما همراه باشید.

مه:

Japan national team

ماه مه را به حق ماه تیم ملی فوتسال ژاپن می‌نامیم. تیمی که توانست با شکست ایران در فینال برای دومین بار پیاپی قهرمانی آسیا شود. آبی‌پوشان سرزمین آفتاب تابان اولین بازی رسمی خود را ۶ ژانویه ۱۹۸۹ مقابل بلژیک انجام داد. ژاپنی‌ها چند سالی‌ست بر اساس برنامه و رو به جلو حرکت می‌کنند. بطوریکه توانسته‌اند در دو دوره گذشته جام ملت‌ها آسیا و دوره گذشته جام باشگاه‌های آسیا قهرمانی را ایران بگیرند. تیم ملی فوتسال ژاپن از سوی ای‌اف‌سی به عنوان بهترین تیم فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۴ نیز انتخاب شد.

تونمنت‌ها:

جام ملت‌های آسیا:

Japan afc 2014

سیزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که از ۳۰ آوریل آغاز شده بود در ۱۰ مه به پایان رسید. این دور از بازی‌ها به میزبانی هوشی‌می‌نه ویتنام برگراز می‌شد. ۱۶ تیم حاضر در این بازی‌های در ۴ گروه ۴ تیمی تقسیم شدند. پس از برگزاری دور گروهی ۸ تیم ایران٬ ژاپن٬ تایلند٬ ویتنام٬ کویت٬ استرالیا٬ ازبکستان و لبنان به دور یک‌چهارم صعود کردند. در این دور ایران موفق شد با نتیجه جالب ۱۵ بر ۴ ویتنام میزبان را درهم بکوبد و ژاپن ۳ بر ۲ تایلند را شکست دهد. در دیگر بازی‌ها کویت ۵ بر ۲ استرالیا را مغلوب کرد و ازبکستان ۶ بر ۲ لبنان را از پیش رو برداشت. در دیدارهای نیمه‌هایی ایران باید به مصاف اربکستان می‌رفت و ژاپن نیز با کویت بازی می‌کرد. در اولین دیدار نیمه‌نهایی ژاپن ۶ بر ۱ کویت را مغلوب کرد و در دیدار دوم ایران در ادامه پردهای پرگل خود ازبکستان را ۱۰ بر ۰ در هم کوبید٬ تا همه منتظر دیدار دوباره ایران و ژاپن در فینال مسابقات باشند. دز روز فینال اوضاع بر وفق مراد شاگردان خسوس نبود. خستگی٬ ناهماهنگی بازیکنان و عدم ارتباط موثر کادر فنی با بازیکنان داخل میدان٬ همگی دست به دست هم دادند تا دست سفید پوشان ایران برای دومین دوره از جام قهرمانی کوتاه بماند.

ویکتوری دی:

پنجمین دوره بازی‌های زنان جام ویکتوری دی مانند سال‌های گذشته در کراسنوگورسک٬ مسکو روسیه برگزار شد. این بازی‌ها به یادبود روز پیروزی شوروی یا ۹ مه برگزار می‌شود. در این روز آلمان نازی سند خروج نیروزهایش از خاک کشور انحاد جماهیر شوروی سابق را امضا کرد. در این دور از بازی‌ها مانند سال‌های گذشته ۴ تیم شرکت کردند. اسپانیا٬ ایران٬ مجارستان و روسیه تیم‌های حاضر در این بازی‌ها بودند. این مسابقات از ۶ تا ۹ مه به صورت دوره‌ای پیگیری شد و در انتها اسپانیا با ۹ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت. پس ار اسپانیا تیم‌های روسیه٬ ایران و مجارستان در مکان‌های بعدی قرار گرفتند.

نکات و اخبار کوتاه مه:

* سومین قهرمانی ژاپن در جام ملت‌های آسیا

* برای اولین بار فینال جام ملت‌های آسیا به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی کشیده شد.

* ایران برای نخستین بار دو دوره متوالی به مقام قهرمانی آسیا نرسید و برای اولین بار نایب قهرمانی در آسیا را تجربه کرد.

* حسین طیبی با ۱۵ گل به عنوان آقای گلی جام ملت‌های آسیا دست یافت.

* علی‌اصغر حسن‌زاده به عنوان بهترین بازیکن جام رسیدند.

مهمترین نتایج مه:

* تساوی ۲ بر ۲ قرقیزستان مقابل ازبکستان در ۱ مه

* پیروزی ۱۲ بر ۰ ایران مقابل چین در ۲ مه

* شکست ۲ بر ۱ ژاپن مقابل ازبکستان در ۳ مه

* شکست ۵ بر ۱ لبنان مقابل مالزی در ۳ مه

* پیروزی ۸ بر ۱ ایران مقابل استرالیا در ۴ مه

* تساوی ۳ بر ۳ تایلند مقابل لبنان در ۷ مه

* پیروزی ۱۵ بر ۴ ایران مقابل ویتنام در ۷ مه

* پیروزی ۳ بر ۲ ژاپن مقابل تایلند در ۷ مه

* پیروزی ۱۰ بر ۰ ایران مقابل ازبکستان در ۸ مه

* پیروزی ۴ بر ۰ تیم ملی بانوان ایران مقابل مجارستان در ۹ مه

* شکست ۵ بر ۲ ایران مقابل ژاپن در ضربات پنالتی در ۱۰ مه

* پیروزی ۴ بر ۱ مقدونیه مقابل کرواسی در ۱۳ مه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.