کد خبر : 17932
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 دی 1393 - 9:27
-

نگاهی به فوتسال جهان در اوت ۲۰۱۴

نگاهی به فوتسال جهان در اوت ۲۰۱۴

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در هشتمین ایستگاه از سلسله مباحث نگاهی به اتفاقات فوتسال جهان در سال ۲۰۱۴ به ماه اوت یا آگوست رسیدیم. آگوست به یادبود٬ گایوس اکتاویوس تورینوس (به لاتین: Gaius Julius Caesar Augustus) از نوادگان برادری ژولیوس سزار که وارث و جانشین او بود نامگذاری شده‌است. اکتاویوس مایل نبود با عنوان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در هشتمین ایستگاه از سلسله مباحث نگاهی به اتفاقات فوتسال جهان در سال ۲۰۱۴ به ماه اوت یا آگوست رسیدیم. آگوست به یادبود٬ گایوس اکتاویوس تورینوس (به لاتین: Gaius Julius Caesar Augustus) از نوادگان برادری ژولیوس سزار که وارث و جانشین او بود نامگذاری شده‌است. اکتاویوس مایل نبود با عنوان سلطنت حکومت کند و با پیشنهاد سنا لقب اگوستوس (Augustus) را که خاص خدایان بود، پذیرفت.

اوت تلفظ فرانسوی واژه لاتین اوتوس (به معنی فرخنده) است و فارسی این واژه را از راه فرانسوی به وام گرفته است.

اوت:

New_Caledonia_FA.svg

ماه اوت را به نام تیم ملی فوتسال کادونیای جدید می‌نامیم. این تیم برای اولین بار موفق شد امسال به مقام قهرمانی اقیانوسیه برسد. نیوکالدونیا اولین دیدار رسمی خود را در ۸ ژوئن ۲۰۰۸ مقابل فیجی و در چهارچوب جام ملت‌های اقیانوسیه انجام داد. از آن سال تاکنون کالدونیای جدید بجز یک مقام چهارمی در سال ۲۰۰۹ هیچ مقام رسمی دیگری نداشت. قهرمانی این تیم در جام ملت‌های ۲۰۱۴ نشان از پیشرفت قابل توجه این کشور در رشته فوتسال دارد.

تورنمنت‌ها:

میتروپا:

RABA ETO Futsal Györ

مسابقات میتروپا با شرکت ۶ تیم باشگاهی اروپایی و به میزبانی وین پایتخت اتریش برگزار شد. نکته جالب در این تورنمنت این بود که کل بازی‌ها در یک روز (۳ اوت) انجام شد. بازی‌ها در دو مرحله گروهی و حذفی برگزار شد بطوریکه در دور اول تیم‌ها در دو گروه ۳ تیمی تقسیم شدند و تیم‌های برتر هر گروه به دو بعدی صعود کردند و تیم‌های اخر نیز برای کسب مقام پنجمی با هم رقابت کردند. در پایان تیم فوتسال گیور مجارستان موفق شد در ضربات پنالتی ۵ بر ۴ چاردیم جمهوری چک را شکست دهد و به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند.

باشگاه‌های شمال اروپا:

vega champions Nordic 2014

دومین دوره رقابت‌های باشگاه‌های شمال اروپا امسال به میزبانی تامپره٬ فنلاند از ۸ تا ۱۰ اوت برگزار شد. الویس قهرمان فنلاند٬ وگاکامراتنه قهرمان نروژ٬ کپنهاگ قهرمان دانمارک٬ جیگرسبورگ نایب قهرمان دانمارک و گلدن فوتسال تیم قهرمان جام حذفی فنلاند تیم‌های حاضر در این دور از رقابت‌ها بودند. این رقابت‌ها به صورت دوره‌ای برگزار شد و در انتها وگاکامراتنه با ۱۰ امتیاز و بالاتر از الویس ۹ امتیازی و مدافع عنوان قهرمانی به مقام قهرمانی دست یافت.

جام ملت‌های اقیانوسیه:

دهمین دوره جام ملت‌های اقیانوسیه از ۱۲ تا ۱۶ اوت به میزبانی شهر پایتا٬ کشور کالدونیای جدید برگزار شد. در این دور از رقابت‌ها ۵ کشور نیوزلند٬ کالدونیای جدید٬ تاهیتی٬ وانواتو و مالزی به عنوان میهمان حضور داشتند. این مسابقات بصورت دوره‌ای برگزار شد و در انتها تیم ملی مالزی با ۹ امتیاز به عنوان قهرمان مسابقات و کالدونیای جدید با ۷ امتیاز به عنوان قهرمان اقیانوسیه دست یافتند. شمس رمزی از مالزی با ۵ گل عنوان آقای گلی را بدست آورد.

جام باشگاه‌های کونکاکاف:

Glucosoral Celebration-CONCACAF 2014

اولین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشورهای آمریکای شمالی٬ مرکزی٬ کارائیب (کونکاکاف) از ۲۰ تا ۲۴ اوت به مزبانی میکزیکوسیتی پایتخت مکزیک برگزار شد.در این دور از رقابت‌ها ۶ باشگاه بوروسیا از کاستاریکا٬ تورنتو از کانادا٬ سایدکیکس از مکزیک٬ لیکولسورال از گوآتمالا٬ هاوانا از کوبا و دانشگاه ملی السالوادور حضور داشتند. در دور نخست تیم‌ها در ۲ گروه ۳ تیمی با هم به رقابت پرداخت که در انتهای دیدارهای گروهی تیم‌های لیکولسورال و هاوانا از گروه A و بوروسیا و سایدکیکس از گروه B به دور بعدی صعود کردند. در پایان لیکولسورال موفق شد با پیروزی ۵ بر ۴ در ضربات پنالتی از سد بوروسیا بگذرد و به مقام قهرمانی دست یابد.

جام باشگاه‌های آسیا:

Nagoya Oceans AFC Champion 2014

پنجمین دوره مسابقات جام باشگاه آسیا از ۲۵ تا ۳۹ اوت و به میزبانی شهر چنگدو٬ جمهوری خلق چین برگزار شد. این دور از مسابقات با شرکت قهرمانان باشگاهی ۸ کشور برتر جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ و بدون دور انتخابی برگزار شد. باشگاه‌های دبیری تبریز قهرمان ایران٬ ناگویا اوشن قهرمان ژاپن٬ القادسیه قهرمان کویت٬ بانک بیروت قهرمان لبنان٬ چونبوری قهرمان تایلند٬ شن‌ژن قهرمان چین٬ لوکوموتیو تاشکند قهرمان ازبکستان و ویک‌ویپرس قهرمان استرالیا تیم‌های حاضر در این دور از مسابقات بودند. مسابقات مانند سال‌های گذشته در دو گروه ۴ تیمی برگزار شد که در دور نخست باشگاه دبیری با تیم‌های چونبوری٬ بانک بیروت و القادسیه همگروه بود. دبیری در دور نخست با باخت مقابل چونبوری و کسب ۶ امتیاز در جایگاه دوم گروه قرار گرفت. در نیمه‌نهایی دبیری به مصاف ناگویا ژاپن رفت و در میان ناباوری با باخت سنگین ۶ بر ۲ مقابل این تیم٬ برای نخستین بار تیم‌های ایرانی را از حضور در فینال این مسابقات محروم کرد. دبیری در رده‌بندی به مصاف شن‌ژن میزبان رفت و در حالی که در وقت‌های عادی و اضافه ۵ بر ۵ به تساوی دست یافت در ضربان پنالتی ۶ بر ۵ به پیروزی رسید تا به سختی به عنوان سومی آسیا دست یابد. در دیدار فینال ناگویا در وقت‌های اضافه ۵ بر ۴ چونبوری مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد تا برای دومین بار قهرمانی در آسیا را تجربه کند.

جام باشگاه‌های اروپا:

APOEL FC celebrate

دور مقدماتی جام باشگاه‌های اروپا با شرکت ۲۵ باشگاه در ۸ شهر مختلف از ۲۶ تا ۳۱ اوت برگزار شد. تیم‌های حاضر در این دور در ۸ گروه مختلف ( ۶ گروه ۴ تیمی و ۳ گروه ۳ تیمی) برای انتخاب ۸ تیم برتر راه یافته به دور اصلی با هم به رقابت پرداختند. در پایان این مسابقات تیم‌های هوکو هلند ار گروه A ٬ باکو یوتایتد انگلستان ار گروه B , رکورد بییلسکو-بایالا لهستان ار گروه C , آپولو قبرس ار گروه D . استولیستا مینسک بلژیک ار گروه E , آلومنس زاگرب کرواسی ار گروه F , زلزرک اسکوپیه مقدونیه ار گروه G و گرند پرو وارنا بلغارستان ار گروه H به دور بعدی صعود کردند.

نکات و اخبار کوتاه اوت:

* قهرمانی لیکولسورال گوآتمالا در اولین دوره جام باشگاه‌های کونکاکاق

* اعلام کمیته اضطراری بوفا مبنی بر عدم حضور باشگاه‌های و تیم‌های روسی و اوکراینی در یک گروه و عدم برگزاری رقابت این دو تیم در خاک یکدیگر و تغییر گروه‌بندی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۵

* قهرمانی ناگویا ژاپن در جام باشگاه‌های آسیا

* قهرمانی مالزی در جام ملت‌های اقیانوسیه به عنوان تیم میزبان

* اولین قهرمانی کالدونیای جدید در جام ملت‌های اقیانوسیه

* قهرمانی وگاکامراتنه نروژ در جام باشگاه‌های شمال اروپا

* اعمال تغییراتی در قوانین داوری فوتسال

مهمترین نتایج اوت:

* شکست ۶ بر ۰ آمریکا مقابل آرژانتین در ۲۶ اوت

* تساوی ۶ بر ۶ ناگویا مقابل شن‌‌زن در ۲۷ اوت

* باخت ۳ بر ۱ دبری مقابل چونبوری در ۲۷ اوت

* باخت ۶ بر ۲ دبیری مقابل ناگویا در ۲۹ اوت

* پیروزی ۵ بر ۴ ناگویا اوشن مقابل چونبوری در ۳۰ اوت

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.