کد خبر : 18062
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 دی 1393 - 9:57
-

نگاهی به فوتسال جهان در اکتبر ۲۰۱۴

نگاهی به فوتسال جهان در اکتبر ۲۰۱۴

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،اکتبر از آن‌جا که در گاهشماری کهن رومی ماه هشتم به‌شمار می‌آمد نامش را از واژهٔ لاتین “octo” به معنی هشت گرفته‌است. اکتبر: ماه اکتبر را به نام باشگاه فوتسال باکو یونایتد لندن می‌نامیم. این باشگاه توانست با صعود به مرحله الیت جام باشگاه‌های اروپا٬ کشور انگلیس را برای اولین

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،اکتبر از آن‌جا که در گاهشماری کهن رومی ماه هشتم به‌شمار می‌آمد نامش را از واژهٔ لاتین “octo” به معنی هشت گرفته‌است.

اکتبر:

Baku_United_FC

ماه اکتبر را به نام باشگاه فوتسال باکو یونایتد لندن می‌نامیم. این باشگاه توانست با صعود به مرحله الیت جام باشگاه‌های اروپا٬ کشور انگلیس را برای اولین بار صاحب یک تیم در این مرحله کند. تیم فوتسال باکو یونایتد در سال ۲۰۰۸ با متحد شدن چند باشگاه آماتور دانشجویی تشکیل شد. این باشگاه‌ها توسط بنیادی خیریه که به کمک دانشجویان باکویی محصل در لندن می‌پردازد٬ تشکیل شده بودند. این باشگاه تا سال ۲۰۱۳ تنها در مسابقات غیر رسمی و دوستانه شرکت می‌کردند. در سال ۲۰۱۳ با حرفه‌ای شدن باشگاه٬ باکو یونایتد به لیگ برتر انگلیس وارد شد و در همان سال توانست به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد و به عنوان نماینده انگلیس در جام باشگاه‌های اروپا شرکت کند. باکو در سال اول نتوانست به دور سوم صعود کند. در سال ۲۰۱۴ باکو یونایتد باز قهرمان انگلیس شد و به مسابقات جام باشگاه‌های اروپا صعود کرد. در این سال باکو با بدخدمت گرفتن ۷ بازیکن اسپانیایی٬ ۲ برزیلی و مربیگری خمینس اسپانیایی توانست به دور سوم راه یابد.

تورنمنت‌ها:

جام باشگاه‌های اروپا:

Sporting Club de Paris 2014 uefa

مرحله اصلی جام باشگاه‌های اروپا که از ۳۰ سپتامبر شروع شده بوده تا ۵ اکتبر ادامه داشت. در این مرحله ۲۴ تیم در ۶ گروه ۴ تیمی با هم به رقابت پرداختند. در پایان این دور که در ۶ شهر مختلف برگزار می‌شد تیم‌های اسپرتینگ کلوب پاریس فرانسه و ارا-پاک خرودیم جمهوری چک از گروه ۱ ٬ ریکاس ریگا لیتوانی و گرند پرو وارنا بلغارستان از گروه ۲ ٬ دینا مسکو روسیه و شارلوا بلژیک از گروه ۳ ٬ اینتر مویستار اسپانیا و لوکوموتیو خارکف اوکراین از گروه ۴ ٫ باکو یونایتد انگلیس و اکونوماک کراگویواتس صربستان از گروه ۵ و مزی-ویل برتیواویفالو مجارستان و اسلو-ماتیک براتیسلاوا اسلواکی ۱۲ تیم صعود کرده از این دور به مرحله سوم بودند.

جام‌جهانی باشگاه‌ها:

جام جهانی باشگاه‌ها ۲ و ۳ اکتبر به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار شد. در این مسابقات ۴ باشگاه چونبوری تایلند٬ دینامو مسکو روسیه٬ اینتلی اورلندیا برزیل و غیرت آلماتی قزاقستان حضور داشتند. مسابقات بصورت تک حذفی برگزار شد. در مرحله اول ابتدا دینامو مسکو به مصاف اینتلی اورلندیا رفت و ۴ بر ۲ پیروز شد. در بازی بعدی غیرت آلماتی ۶ بر ۲ چونبوری را در هم کوبید. در دیدار فینال غیرت آلماتی ۳ بر ۲ دینامو مسکو را با شکست بدرقه کرد تا انتقام شکست ۲ بر ۱ نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های اروپا را در دیداری غیر رسمی بگیرد. در رده‌بندی نیز اینتلی اورلندیا ۹ بر ۱ حریف آسیایی خود را در هم کوبید و به مقام سومی رسید.

اسکوپیه:

رقابت‌های اسکوپیه از ۲۷ و ۲۸ اکتبر به میزبانی اسکوپیه پایتخت جمهوری مقدونیه برگزار شد. در این رقابت که به صورت تک حذفی برگزار شد٬ تیم‌های ترکیه٬ اسپانیا٬ فنلاند و مقدونیه حضور داشتند. در اولین دیدار اسپانیا ۱۱ بر ۱ ترکیه را در هم کوبید و در دومین بازی مقدونیه ۵ بر ۴ فنلاند را از پیش رو برداشت. در دیدار فینال اسپانیا موفق شد میزبان را ۶ بر ۱ شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد. در دیدار رده‌بندی ترکیه در ضربات پنالتی ۴ بر ۲ فنلاند را مغلوب کرد.

جام بین‌قاره‌ای کویت:

Argantina Kuwait 2014

جام بین‌قاره‌ای کویت با حضور تیم‌های ملی برتر قاره‌های مختلف برگزار شد. در این رقابت‌ها که از ۲۳ تا ۲۸ اکتبر برگزار شد٬ تیم های ایتالیا و جمهوری چک از اروپا٬ گوآتمالا منطقه کونکاکاف٬ برزیل و آرژانتین آمریکای جنوبی٬ مصر از آفریقا و ژاپن و کویت از آسیا حضور داشتند. در مرحله نخصت تیم‌های در دو گروه ۴ تیمی تقسیم شدند. در پایان این مرحله ایتالیا و آرژانتین از گروه A و برزیل و جمهوری چک از گروه B به دور نیمه‌نهایی صعود کردند. در مرحله نیمه‌نهایی ایتالیا باید به مصاف دیگر تیم اروپا یعنی جمهوری چک می‌رفت که در پایان٬ با ضربات پنالتی ۴ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی قدم گذاشت. در دیگر دیدار این مرحله آرژانیتن ۴ بر ۱ قهرمان آمریکای جنوبی را از پیش رو برداشت.

در دیدار رده‌بندی که به نوعی جام بین‌قاره‌ای اروپا و آمریکای جنوبی نیز محسوب می‌شد برزیل ۳ بر ۰ ایتالیا را در هم شکست تا قهرمان اروپا به مقام چهارمی مسابقات دست یابند. در دیدار فینال نیز آرژانتین ۶ بر ۲ جمهوری چک را مغلوب کرد تا به مقام قهرمانی این تورنمنت دست یابد.

تورنمنت کیزن:

تورنمنت کیزن ۲۵ تا ۲۸ اکتبر به میزبانی شهر کیزن٬ لهستان برگزار شد. یونان٬ ولز٬ اسلوونی و لهستان ۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها بودند. پس از برگزاری دوره‌ای مسابقات اسلوونی با ۹ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت. تیم‌های لهستان٬ ولز و یونان در مکان‌های بعدی قرار گرفتند.

نکات و اخبار کوتاه اکتبر:

* قهرمانی آرژانتین در جام بین‌قاره‌ای کویت.

* قهرمانی غیرت آلماتی قزاقستان در جام جهانی باشگاه‌های قزاقستان.

* صعود باکو یونایتد به عنوان اولین تیم باشگاهی از انگلیس به دور سوم جام باشگاه‌های اروپا.

* صعود اسپرتینگ کلوب پاریس به عنوان اولین تیم باشگاهی از فرانسه به دور سوم جام باشگاه‌های اروپا.

* صعود گرند پرو وارنا به عنوان اولین تیم باشگاهی از بلغارستان به دور سوم جام باشگاه‌های اروپا.

* اعلام نحوه برگزاری و قرعه‌کشی مرحله الیت جام باشگاه‌های اروپا

 

مهمترین نتایج اکتبر:

* پیروزی ۶ بر ۲ جمهوری چک مقابل گوآتمالا در ۲۳ اکتبر

* پیروزی ۶ بر ۰ ژاپن مقابل گوآتمالا در ۲۵ اکتبر

* پیروزی ۲ بر ۱ ایتالیا مقابل آرژانتین در ۲۵ اکتبر

* پیروزی ۱۱ بر ۱ اسپانیا مقابل ترکیه در ۲۷ اکتبر

* شکست ۳ بر ۲ ایتالیا مقابل جمهوری چک در ضربات پنالتی در ۲۷ اکتبر

* شکست ۴ بر ۱ برزیل مقابل ایتالیا در ۲۷ اکتبر

* شکست ۳ بر ۰ ایتالیا مقابل برزیل در ۲۸ اکتبر

* پیروزی ۶ بر ۲ آرژانیتن مقابل جمهوری چک در ۲۸ اکتبر

* پیروزی ۴ بر ۲ دینامو مسکو مقابل اینتلی اورلندیا  در ۲ اکتبر

* پیروزی ۳ بر ۲ غیرت آلماتی مقابل دینامو مسکو در ۳ اکتبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.