کد خبر : 18388
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1393 - 9:14
-

نگاهی به فوتسال جهان در نوامبر ۲۰۱۴

نگاهی به فوتسال جهان در نوامبر ۲۰۱۴

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،امروز به یازدهمین قسمت سلسله مطالب “نگاهی به فوتسال جهان در سال ۲۰۱۴” می‌پردازیم. نوامبر یازدهمین ماه سال میلادی در گاه‌شمار ژولینی و گاهشماری گریگوری٬ ولی در واژه٬ نوامبر از واژهٔ لاتین novem به معنی ۹ گرفته شده‌است. زیرا این ماه نهمین ماه گاه‌شماری رومی بود. نوامبر: ماه نوامبر را

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،امروز به یازدهمین قسمت سلسله مطالب “نگاهی به فوتسال جهان در سال ۲۰۱۴” می‌پردازیم. نوامبر یازدهمین ماه سال میلادی در گاه‌شمار ژولینی و گاهشماری گریگوری٬ ولی در واژه٬ نوامبر از واژهٔ لاتین novem به معنی ۹ گرفته شده‌است. زیرا این ماه نهمین ماه گاه‌شماری رومی بود.

نوامبر:

AFC Kairat

ماه نوامبر را ماه باشگاه فوتسال غیرت آلماتی قزاقستان می‌نامیم. این باشگاه در این ماه توانست به راحتی به دور نهایی جام باشگاه‌های اروپا راه پیدا کند و همچنین در مسابقات جام کنستانتین ارمنکو در ۳ بازی اول با شکست حریفانش به راحتی در صدر گروه قرار بگیرد. باشگاه فوتسال غیرت در سال ۱۹۹۵ در شهر آلماتی قزاقستان تشکیل شد. غیرت از سال ۲۰۰۵ کم کم خود را به فوتسال اروپا نشان داد و توانست جایی در میان بزرگان اروپا برای خود بیابد. ۶ بار حضور در نیمه‌نهایی اروپا برای هی تیمی یک افتخار محسوب می‌شود. غیرت در این ۶ حضور توانسته یک بار به مقام قهرمانی (۲۰۱۳) دست پیدا کند و همچنین ۳ مقام سومی ( ۲۰۰۶ مشترک٬ ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱) و ۲ مقام چهارمی (۲۰۰۸ و ۲۰۱۴) را در کارنامه خود قرار دهد. غیرت همچنین توانسته ۱۰ مقام قهرمانی لیگ برتر قزاقستان و ۸ مقام قهرمانی جام حذفی این کشور را در تالار افتخارات خود قرار دهد.

تورنمنت‌ها:

کنستانتین ارمنکو:

79d035e3-3841-4435-ace4-c6202c726d8a_800x600

دومین دوره مسابقات باشگاهی کنستانتین ارمنکو از ۸ نوامبر ۲۰۱۴ آغاز شد. در این دور از مسابقات ۶ باشگاه غیرت و تولپار از قزاقستان٬ سینارا و تیومن از روسیه٬ بالتیک‌فلورا از جمهوری چک و نیکارس از لیتوانی شرکت کرده‌اند . این مسابقات مانند دور گذشته در سه بازه زمانی و دو مرحله و در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. اولین بازه زمانی از ۸ تا ۱۲ نوامبر به میزبانی تپلیتسه٬ جمهوری چک برگزار شد. در پایان این مرحله و بعد از انجام ۳ بازی غیرت قراقستان با ۶ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت.

گرند پریکس:

BRA Grand 2014

نهمین دوره مسابقات جایزه بزرگ فوتسال برزیل یا گرندپریکس از ۱۲ تا ۱۶ نوامبر به میزبانی شهر سائو برناردو دو کامپو برگزار شد. این دوره برخلاف دوره‌های گذشته٬ بدلیل مشکلات مالی فدراسیون فوتسال برزیل مسابقات دارای کیفیت و شکوه مورد انتظار نبود. دعوت از تیم‌های رده چندمی فوتسال جهان همچون ویتنام و کاستاریکا و نبود امکانات تمرینی و رفاهی همچون دوره‌های گذشته از جمله مسائلی بود که در خصوص مسابقاتی همچون گرندپریکس انتظار آن نمی‌رفت.

۶ تیم ایران٬ برزیل٬ کلمبیا٬ گوآتمالا٬ ویتنام و کاستاریکا در مسابقات امسال شرکت کردند. تیم‌ها در مرحله اول در دو گروه ۳ تیمی تقسیم شدند. ایران به همراه گوآتمالا و کاستاریکا در گروه B قرار گرفت. بعد از اتمام مرحله گروهی٬ تیم‌های برزیل و کلمبیا از گروه A و ایران و گوآتمالا از گروه B به نیمه‌نهایی صعود کردند. در این مرحله برزیل ۸ بر ۲ از سد گوآتمالا گذشت و ایران در کمال ناباوری ۴ بر ۳ مقابل کلمبیا شکست را پذیرا شد. در فینال برزیل ۷ بر ۲ کلمبیا را در هم کوبید و ایران در رده‌بندی ۱۰ بر ۴ گوآتمالا را مغلوب قدرت خود کرد. در دیدار تعیین رده پنجم نیز کاستاریکا ۳ بر ۱ ویتنام را از پیش رو برداشت.

جام باشگاه‌های اروپا:

Barcelona 2014 (3)

مرحله سوم یا الیت یا نخبگان جام باشگاه‌های اروپا با شرکت ۱۶ تیم برتر اروپا از ۱۸ تا ۲۳ در ۴ شهر مختلف اروپایی برگزار شد. در این مرحله تیم‌های در ۴ گروه ۴ تیمی تقسیم شدند. در پایان این مرحله تیم‌های اسپورتینگ پرتغال از گروه A ٬ دینا مسکو از گروه B ٬ غیرت آلماتی از گروه C و بارسلونا از گروه D به دور نهایی صعود کردند.

مالت:

Serbia Malta 2014

تورنمنت سه جانبه مالت به میزبانی شهر پائولای این کشور و با شرکت تیم‌های جبرالطارق٬ صربستان و مالت از ۲۹ نوامبر تا ۱ دسامبر برگزار شد. در دو روز نخست این بازی‌ها صربستان ۴ بر ۱ مالت و ۱۰ بر ۲ جبرالطارق را شکست تا خود را قهرمان این مسابقات معرفی کند.

نکات و اخبار کوتاه نوامبر:

* جایزه بزرگ برزیل پس از کش و قوس فراوان امسال توانست برای نهمین بار برگزار شود.

* برزیل برای هشتمین بار قهرمان جایزه بزرگ برزیل شد.

* در حالی که قرار بود تیمی از ایران در کنستانین ارمنکو شرکت کند. دومین دوره این تونمنت بدون حضور تیمی از ایران برگزار شد.

* آراز نخجوان تنها میزبان مرحله سوم جام باشگاه‌های اروپا بود که نتوانست به دور نهایی صعود کند. آراز همچنین جزو ۴ تیمی بود که توانست بدون حضور در مراحل مقدماتی جواز شرکت مستقیم در مرحله سوم را بدست آورد.

* فالکائو و نتو بعد از مدت‌ها دوری از ترکیب تیم ملی برزیل٬ به ترکیب این تیم برای شرکت در جایزه بزرگ برگشتند.

* گروه‌بندی و برنامه رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی در رده سنی زیر ۲۰ سال اعلام شد.

* فدراسیون فوتسال برزیل اعلام کرد که احتمالا در جام‌جهانی کوچک زنان بدلیل مشکلات مالی شرکت نخواهد کرد.

حسین طیبی با ۹ گل آقای گل مسابقات جایزه بزرگ شد.

مهمترین نتایج نوامبر:

* پیروزی ۷ بر ۲ ایران مقابل گوآتمالا در ۱۲ نوامبر

* پیروزی ۵ بر ۱ ایران مقابل کاستاریکا در ۱۴ نوامبر

* باخت ۴ بر ۳ ایران مقابل کلمبیا در ۱۵ نوامبر

* پیروزی ۷ بر ۲ برزیل مقابل کلمبیا در ۱۶ نوامبر

* پیروزی ۱۰ بر ۴ ایران مقابل گوآتمالا در ۱۶ نوامبر

* پیروزی ۵ بر ۴ دینامسکو روسیه مقابل آراز نخجوان آذربایجان در ۱۹ نوامبر

* شکست ۱ بر ۰ اینترموویستار اسپانیا مقابل اسپورتینگ کلوپ پرتغال در ۲۳ نوامبر

* تساوی ۵ بر ۵ ولز مقابل آندورا در ۳۰ نوامبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.