کد خبر : 20756
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 16:02
دسته‌بندی نشده
-

دبیری:اقدامات کمیته داوران، زحمات کمیته فوتسال را هم زیر سؤال می‌برد/مسائل داوری در افزایش تنش‌ها دخیل است

دبیری:اقدامات کمیته داوران، زحمات کمیته فوتسال را هم زیر سؤال می‌برد/مسائل داوری در افزایش تنش‌ها دخیل است
رئیس هیئت‌مدیره باشگاه دبیری از وضعیت داوری لیگ و اتفاقات بازی با پایاسازه می گوید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،افشین دبیری در خصوص مسائل رخ‌داده در دیدار با پایا سازه و اخراج وی از نیمکت، تأکید کرد: من بدون هیچ‌گونه توهین یا بی‌احترامی، فقط به داور گفتم چرا برای هر خطای کوچک و عادی کارت زرد می‌دهید تا بازیکنان ما در هفته بعد هم سه کارته شوند و نتوانند بازی کنند و او هم به خاطر همین موضوع مرا اخراج کرد اما به تیم پایا سازه که هفده دقیقه تمام مدام به داور اعتراض می‌کردند، هیچ واکنشی نشان نداد.

پیشکسوت فوتسال افزود: بعد از پایان بازی از داور پرسیدم «مگر من فحاشی کرده بودم یا وسط میدان آمده بودم که اخراجم کردید؟» چون این عمل ایشان باعث شد که به نظر بیاید من توهین کرده‌ام اما به سؤالم جواب ندادند.
دبیری خاطرنشان کرد: وقتی برای گفتن خسته نباشید به عوامل و مسئولان فدراسیون به رختکن رفتیم آنجا هم سؤالم را از داور تکرار کردم این بار برگشتند گفتند «لازم نیست به تو چیزی بگویم» همین موضوع باعث شد من که از اشتباهات ایشان و همچنین از این حرفشان عصبی شده بودم تنها یک ضربه کوچک وارد کردم اما این‌که گفته‌اند داور را مضروب و مجروح کردم اصلاً صحت ندارد.
وی تصریح کرد: درگیری که رخ داد کاملاً لحظه‌ای بود و در همان حد بود که من یک‌بار دستم را به‌طرف ایشان بردم اما این موضوع را خیلی بزرگ کردند ولی در کل من هم معتقدم آن لحظه باید کمی آرامش خودم را حفظ می‌کردم ولی مشخص می‌شود ماجرا از قبل طوری طرح‌شده بود که این بار نتوانیم مثل قبل با ارائه فیلم اعتراض کنیم.
افشین دبیری با اعلام این‌که به‌حکم محرومیتش از سوی کمیته انضباطی اعتراضی نمی‌کند تأکید کرد: هدف ما این است که به رشته فوتسال خدمت کنیم و تمام تلاشمان نیز جلوگیری از ایجاد حاشیه در این ورزش است و کاری می‌کنیم که در پایان به نفع خانواده فوتسال ایران تمام شود اما شخصاً معتقدم اقدامات کمیته داوران، زحمات کمیته فوتسال را هم زیر سؤال می‌برد.
رئیس هیئت‌مدیره باشگاه دبیری افزود: من خطایی انجام دادم و کمیته انضباطی هم این حکم را داد ولی فعالیت باشگاه همچنان ادامه دارد و شاید ننشستن من روی نیمکت به نفع سلامتی خودم هم باشد که کمی از جنجال‌ها دور می‌شوم و اعصابم هم آرام می‌شود.
وی در پاسخ به این‌که علت افزایش درگیری‌ها و تنش‌ها در مسابقات فوتسال امسال چیست، عنوان کرد: بخشی از این مشکل به مباحث داوری برمی‌گردد و باید کمیته داوران برای آموزش مسائل فنی و نوع برخورد داوران با تیم‌ها بیش‌تر تلاش کند.
دبیری افزود: از طرفی هم وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که زمانی که آقای طاهریان مسئول امور داوری بود، به جهت این‌که سال‌ها در این سِمت حضور داشت تسلط کافی را بر کارش یافته بود اما امسال آقای غفاری مسئول شده است که نخستین تجربه‌اش محسوب می‌شود.
رئیس هیئت‌مدیره باشگاه دبیری خاطرنشان کرد: وقتی مقایسه می‌کنیم می‌بینیم پارسال چنین اتفاقاتی کم‌تر پیش می‌آمد و واکنش مدیریتی مناسبی انجام می‌شد اما درهرحال باید این رویه متوقف شود و اگر قرار باشد هرکسی هر طور خودش خواست تصمیمی گیری کند، هرج‌ومرج به وجود می‌آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

داور چهارشنبه , ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳

آقای دبیری عزیز. واقعا راست گفتی و جای آقای طاهریان در کمیته فوتسال خالیه . بعنوان یکی از مربیان فوتسال کشور از عملکرد این غفاری اصلا اکثر مربیان و بازیکنان راضی نبوده و نیستن و به قول خیلی از داوران فوتسال تعدادی از این داوران از هم استانی ایشان بوده و اصلا به داوران باتجربه توجه و قدیمی توجه نمیکنه و هم اش شدند داوران مازندرانی .

نام ... پنجشنبه , ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۹:۴۱

به نظرمن آقاافشین اگه اجازه میدادن داورهاروفلک میکردیدبهتربود