کد خبر : 22378
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1393 - 10:54
-

فلاح: مرحوم معصومی نقش زیادی در کشف استعدادهای فوتسال کرج داشت/ امیدوارم در صورت سقوط حسرتی در کار نباشد!

فلاح: مرحوم معصومی نقش زیادی در کشف استعدادهای فوتسال کرج داشت/ امیدوارم در صورت سقوط حسرتی در کار نباشد!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،وقتی در لیگ دسته یک به بازیکنانش، از قهرمانی مقاومت در لیگ برتر و بعد از آن قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا سخن گفت شاید کمتر کسی به آن حرف‌ها باور داشت، اما قهرمانی در لیگ دسته یک و حضور در لیگ برتر و کسب نتایج مطلوب در اولین حضور،

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،وقتی در لیگ دسته یک به بازیکنانش، از قهرمانی مقاومت در لیگ برتر و بعد از آن قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا سخن گفت شاید کمتر کسی به آن حرف‌ها باور داشت، اما قهرمانی در لیگ دسته یک و حضور در لیگ برتر و کسب نتایج مطلوب در اولین حضور، این امیدواری را ایجاد کرد که در دو، سه سال آینده با حمایت و همراهی مسئولان استان البرز این رویا به حقیقت نزدیک شود.

با رضا فلاح‌زاده، سرمربی ۳۸ ساله تیم فوتسال مقامت البرز که در دو تیم مطرح پرسپولیس و استقلال نیز بازی کرده گفت وگویی انجام داده‌ایم که با هم می‌خوانیم.

تیم فرید شروع کار من در فوتسال

سال ۷۷ با تیم فرید کرج کارم در فوتسال آغاز شد. سه سال در این تیم زیر نظر مرحوم بابک معصومی، ماشاالله شاهرخی و رضا یوسفی فوتسال بازی کردم. بابک نقش زیادی در کشف استعدادهای فوتسال کرج داشت و بیشتر بازیکنانی که امروز در تیم‌های مختلف لیگ برتری حضور دارند، محصول کار او هستند.

حضور در پرسپولیس و بستن بازوبند کاپیتانی

بعد از حضور در تیم فرید، به تیم پرسپولیس تهران پیوستم. سه سال در این تیم حضور داشتم و در مقطعی کوتاه بازوبند کاپیتانی این تیم را نیز بر بازو بستم. در پرسپولیس زیر نظر محمود خوراکچی و محمد حسن انصاری‌فرد بازی کردم.

شاگردی محمدرضا حیدریان در استقلال

سال ۸۳ تا ۸۵ در تیم استقلال عضویت داشتم. حساسیت نقل و انتقال بازیکنان در فوتسال مانند فوتبال نبود و بازیکنان به راحتی از استقلال به پرسپولیس یا از پرسپولیس به استقلال می‌رفتند. در این دو سال زیر نظر محمدرضا حیدریان یکی از خوب‌های فوتسال ایران کار کردم.

قهرمانی با تیم تام ایران خودرو در لیگ برتر

کسب دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی و همچنین افتخار شاگردی حسین شمس، مهدی ابطحی و محمود خوراکچی در این تیم از روزهای خوب من در فوتسال است. چیزهای زیادی از این عزیزان آموختم و امروز خود را مدیون آنها می‌دانم.

آغاز کار سرمربیگری و قهرمانی با تیم دانش‌آموزی ایران در جهان

بعد از اتمام دوران بازی و به خاطر علاقه برای انتقال دانسته‌هایم به نوجوانان و جوانان وارد عرصه مربیگری شدم، قهرمانی با تیم دانش‌آموزی ایران در رقابتهای جهانی کرواسی در سال ۹۰ و کسب یک مقام سومی در سال ۹۱ در بلژیک از افتخارات دوران مربیگری من به شمار می‌رود.

حضور در تیم مقاومت البرز

همزمان که هدایت تیم دانش‌آموزی را بر عهده داشتم کارم را در تیم مقاومت البرز نیز شروع کردم، از لیگ دسته سه کشور با مقاومت استارت زدیم و بعد از چهار سال کار و تلاش بی‌وقفه موفق شدیم با بازیکنان جوانان که بیشترآنها بومی کرج و استان البرز بودند به لیگ برتر راه یابیم .

فوت بابک معصومی و توقف فوتسال البرز

بعد از فوت بابک معصومی کمتر مربی در استان داشتیم که کار استعدادیابی و کشف بازیکنان مستعد را انجام دهد. مجید رییسی، کاظم صادقی، ابراهیم مسعودی، محمد گلزاده و خیلی از بازیکنان دیگر که امروز در لیگ‌های مختلف کشور مشغول بازی هستند و به تیم ملی نیز راه یافتند، محصول کار و تلاش بابک هستند و اگر این بازیکنان دوره فعالیتشان به اتمام برسد نسل دیگری برای جایگزینی آنها نخواهیم داشت.

بی‌بهره بودن فوتسال البرز از سالن اختصاصی

دومین معضل و مشکل اساسی فوتسال استان البرز نداشتن سالنی اختصاصی است. بسیاری از رشته‌های کم اهمیت در استان دارای سالن اختصاصی هستند اما فوتسالی که در لیگ برتر حضور دارد و تا به امروز بازیکنان زیادی به تیم‌های مختلف و همچنین تیم ملی داده از این مهم بی‌بهره است. این تبعیض‌ها کمی از انصاف به دور است و امیدوارم با تدبیر رضا گل محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان که امروز یکی از حامیان اصلی تیم مقاومت به شمار می‌رود، این کمبود برطرف شود.

کمبود مربی فوتسال در البرز

اعتقاد دارم مربی که سابقه بازی و همچنین مربیگری در فوتسال را داشته باشد در استان البرز کم داریم. به عنوان یک عضو خانواده فوتسال پیشنهاد می‌کنم دوستانی که در قالب مدارس فوتسال و تیم‌های رده‌های مختلف با بازیکنان کار می‌کنند علم و تخصص را فرا بگیرند. امروز بیشتر مربیان فوتسال ما در فوتبال نیز حضور دارند که امیدوارم از این دو، یکی را انتخاب کنند.

عدم حمایت استان از تیم مقاومت – به جای حرف ، عمل کنیم

در این ماه‌ها درباره مشکلات مقاومت صحبت‌های زیادی مطرح شده است اما باز هم هیچ حمایتی از این تیم صورت نگرفت. سال‌ها در جنگ با باشگاه سایپا هستیم که آنها بومی استان نیستند و مردم آنها را قبول ندارند، می‌خواهم این سوال را مطرح کنم که از تیم فوتسال مقاومت که تنها تیم بومی استان به حساب می‌آید و از کادر فنی و بازیکنان بومی بهره می‌برد؛ چرا حمایتی انجام نمی‌شود؟ من از این وضعیت و بی‌توجهی‌های انجام شده در حق مقاومت متاسفم و امیدوارم در صورت سقوط حسرتی در کار نباشد!

قهرمانی در آسیا دور از دسترس نیست

امسال باید تیم در لیگ برتر ماندگار شود. از ابتدا نیز این مهم هدف ما بود. اعتقاد دارم در سال آینده و با توجه به وجود بازیکنان سرباز که امروز در تیم‌های مختلف لیگ برتر حضور دارند و استفاده از همه امکانات و ظرفیت استان می‌توانیم مجموعه‌ای قدرتمند تشکیل داده و ظرف دو، سه سال آینده قهرمان آسیا شویم. مقاومت ۱۵ سهمیه جذب بازیکن سرباز دارد که امروز این بازیکنان برای تقویت تیم در سال آینده شناسایی شده‌اند. به طور قطع با جذب این بازیکنان و نگه داشتن بازیکنانی مورد نیاز مقاومت به تیمی قدرتمند تبدیل می‌شود.

۴ بازی سخت پیش‌رو داریم

به طور قطع با وجود بازیکنانی مانند مجید خزائی، علی عابدینی، امیر احمد پور، احسان براتی، امین نصرالله، پیمان امین نژاد، نادر حنیفی، میلاد قنبرزاده و چندین بازیکن جوان که در تیم حضور دارند با وجود سختی در لیگ برتر ماندنی خواهیم شد. مشکلات زیادی در لیگ برتر تجربه کردیم که این موضوع ما را قوی‌تر کرده است و اعتقاد دارم اگر این معضلات برای تیم‌های دیگر رخ می‌داد شرایط دیگری برایشان رقم می‌خورد.

حضور بر روی نیمکت تیم ملی آرزوی من است

در رشته کارشناسی ارشد مدیریت تربیت بدنی مشغول به تحصیل هستم. اعتقاد دارم اگر در این رشته ماندگار شوم مانند هر ورزشکار دیگری برای رسیدن به پیراهن تیم ملی تلاش می‌کنم. این مهم آرزوی هر بازیکن و مربی است و من نیز از این قائده مستثنی نیستم. در این سال‌ها بازیکنان زیادی مانند عابدینی، خزائی، احمدپور و براتی را به تیم ملی امید معرفی کرده‌ام و خودم هم آرزو دارم روزی هدایت تیم ملی فوتسال را بر عهده بگیرم. علاوه برگرفتن مدارک مربیگری، یک دوره کلاس مربیگری فوتسال درکرواسی زیر نظر«میچو مارتین» عضو هیات رییسه فیفا نیز پشت سر گذاشته‌ام که این کلاس‌ها کمک زیادی به من برای رشد بیشترم کرده است.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پژمان شنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸

اره راست میگه آقای فلاح ، یکی از شاگردهای خوب با استعداد آقا بابک ، محمد معدنی هستش که این فصل با تیم شما قراراداد داشت و خوب دستمزدشودادین و رو سیاهی به ذغال موندش ، آقای فلاح دست از این سیاه نمایی بر دار

پژمان شنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰

اره راست میگه آقای فلاح ، یکی از شاگردهای خوب با استعداد آقا بابک ، محمد معدنی هستش که این فصل با تیم شما قراراداد داشت و خوب دستمزدشودادین و رو سیاهی به ذغال موندش ، آقای فلاح دست از این سیاه نمایی بر دار.

تام ايران خودرو شنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸

قابل توجه بعضی هاکه فقط دشمنی بلدن وبلافاصله بعدازرفتن ازیک تیم یابازی نکردن شروع میکنن به اهانت.شایدبه رضاتوتام ایران خودروخیلی هم بازی نمیدادخوراکچی ولی ایشون مودبانه ومتواضعانه رسم ادب بجا آوردن.آفرین

نام ... شنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷

تا اونجایی که یادمونه بابک معصومی از پرسپولیس اخراجت کرده بود

وحيد یکشنبه , ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷

رضا فلاح به همه جیز تو فوتسال میرسه جون زحمت کش هست و بادانش بسیار بالا.

نام یکشنبه , ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴

بابا رضا فلاح این تیم رو حامد رییسی آورد لیگ برتر حالا تو داری با هاش پز میدی؟؟؟ در ضمن اونتیم دانش آموزی هم که حسین شمس همه کارش بود توکه کاره ای نبودی که ازش صحبت میکنی؟؟؟ تو کلا با زحمت دیگران داری حال میکنی و هی مصاحبه میکنی برای خودت؟؟

Borna یکشنبه , ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴

آیا ایشون بدن سازن؟

عباس دوشنبه , ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹

یکی از بهترین مربی هایی که تا حالا دیدم .واقعا کار هر کسی نیست با این تیم جوان تو لیگ برتر با بزرگای فوتسال بازی کنه و انقدر هم خوب نتیجه بگیره . آرزو سلامتی و موفقیت برای آقا رضا فلاح و تیمش دارم .

ناشناس چهارشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

حامدرییسی این تیمو اورد لیگ برتر حالا توکه بلد نیستی صحبت کنی بااون صدای خش دارا پز میدی

سفر سه شنبه , ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

حامددددددد رییسسسیییییی این تیمو اورد لیگ برتر لطفا انقدر نگوووووو منممنم