کد خبر : 23481
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1393 - 11:03
-

مرتضایی:به خاطر اشتباه داوری باید بازی با تاسیسات تجدید شود/نصیرزاده:به خاطر اشتباه داور،نتیجه تغییر نمی کند

مرتضایی:به خاطر اشتباه داوری باید بازی با تاسیسات تجدید شود/نصیرزاده:به خاطر اشتباه داور،نتیجه تغییر نمی کند
در شرایطی که مدیران فرش آرا مدعی هستند بازی این تیم با تاسیسات به خاطر اشتباهات داوری باید تکرار شود،کارشناس داوری معتقد است امکان رخ دادن این اتفاق وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،دیروز غلامعلی مرتضایی مدیرعامل باشگاه فرش آرا با اشاره به اشتباهات داوری دیدار تیمش با تاسیسات دریایی اظهار داشت: از نیم فصل دوم، در چند بازی این اشتباهات تکرار شده است. ما نیم فصل اول را با دو امتیاز فاصله تا صدر جدول تمام کردیم اما در نیم فصل دوم، اغلب بازی‌ها را باخته یا مساوی کرده‌ایم که دلیل اغلب آنها هم اشتباهات داوری بوده است. ما در این خصوص نامه‌ای هم به کمیته فوتسال نوشته‌ایم و به مواردی که خیلی محرز بوده، نیز اشاره کرده‌ایم.مثلا در دیدار با گیتی‌پسند پنالتی ما را نگرفتند که اگر درست قضاوت می‌شد، می‌توانستیم به برد برسیم. در بازی رفت با همین تاسیسات دریایی هم سه ثانیه به پایان بازی، پنالتی از نقطه دوم ما را اعلام نکردند. از این موارد زیاد است که نمی‌خواهم تک تک آنها را عنوان کنم.

مرتضایی ادامه داد: در بازی این هفته هم فقط موضوع پنالتی مشکوک مطرح نبود. در دو- سه دقیقه ابتدای بازی، روی دو بازیکن ما خطا شد و همان توپ وارد دروازه ما شد. فکر می‌کنم ناظر این مورد را نوشته باشد. ابتدا می‌خواستم به نشانه اعتراض از تیمم بخواهم که سه دقیقه وسط زمین بنشینند و به این شکل اعتراض خود را به مسئولان اعلام کنند اما بعد به این فکر کردم که شاید به این شکل نتوانیم تماشاگر حاضر در سالن را کنترل کنیم و از انجام این کار خودداری کردیم.

وی در مورد پنالتی مورد بحث نیز یادآور شد: در فوتبال و فوتسال بازیکنی حق ندارد که دو بار توپ شروع مجدد را لمس کند. پنالتی آنها خورده به تیر دروازه و بعد دوباره جلوی پای بازیکنی که پنالتی را زده، قرار گرفته و او به یک نفر دیگر پاس داده و توپ وارد دروازه شده است. ما اعتراض خود را به این صحنه اعلام کرده‌ایم و در نامه‌ای نیز به کمیته فوتسال می‌فرستیم. قانون می‌گوید چون نقض صریح قانون شده، بازی باید تجدید شود.

اما در همین رابطه هوشنگ نصیرزاده در مورد اعتراض باشگاه فرش‌آرا به پنالتی مشکوک در دیدار هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر برابر تاسیسات دریایی گفت: در مورد این مسابقه هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد چون طبق قانون ۵ فوتبال، تمام تصمیمات داوران که در زمین گرفته می‌شود، قطعی است و اشتباهات داوری نیز جزئی از بازی است و حتی اگر ثابت شود که اشتباهی صورت گرفته، بازی تجدید و یا نتیجه تغییر نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: درست مثل پنالتی که اگر به ضرر یک تیم گرفته شود و داور هم در اعلام آن اشتباه کرده باشد،‌ تاثیری در نتیجه مسابقه ندارد و به هیچ وجه دیگر قابل پیگیری نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰:۱۰

خدا خیرت بده ۵تا خوردی دیگه گریه نداره