کد خبر : 24718
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 13:46
-

نقش و نگار اصفهانی در لوگوی میزبان مسابقات جام باشگاههای آسیا۲۰۱۵ !

نقش و نگار اصفهانی در لوگوی میزبان مسابقات جام باشگاههای آسیا۲۰۱۵ !

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در شرایطی که هنوز رقابت‌های لیگ‌برتر ایران به پایان نرسیده و فاصله نسبتا زیادی تا شروع رقابت‌های جام باشگاههای آسیا در مرداد ماه ۱۳۹۴ در ایران باقی مانده است، AFC برای اولین بار اقدام به طراحی لوگوی میزبان با طرح و نقشی اصفهانی کرده در حالی که هنوز قهرمان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در شرایطی که هنوز رقابت‌های لیگ‌برتر ایران به پایان نرسیده و فاصله نسبتا زیادی تا شروع رقابت‌های جام باشگاههای آسیا در مرداد ماه ۱۳۹۴ در ایران باقی مانده است، AFC برای اولین بار اقدام به طراحی لوگوی میزبان با طرح و نقشی اصفهانی کرده در حالی که هنوز قهرمان ایران میان تاسیسات و گیتی پسند مشخص نشده و معلوم نیست میزبان چه شهری است.

Key Visual

اگر چه این موضوع از اساس سوژه جذابی برای سرگرمی در آستانه هفته آخر لیگ است اما اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد فوتسال لااقل پیش از این، دست به چنین خلاقیت هایی نمی زده و حتی در اولین دوره این جام در اصفهان به میزبانی فولادماهان نیز رنگ سرمه ای ساده ای را پشت لوگوی مسابقات قرار داده بود، طرح و نقش های جدید تبدیل به نوعی کری شده که به قول هواداران گیتی پسند شاید AFC قهرمان این دوره را پیشاپیش حدس زده است!

logo

گفتنی است قهرمان رقابت های لیگ برتر فوتسال ایران در سال ۱۳۹۳ روز جمعه مشخص خواهد شد و یکی از دو تیم تاسیسات دریایی تهران و گیتی پسند جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد و یکی از دو شهر تهران یا اصفهان میزبان مسابقات خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

مجتبی چهارشنبه , ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳

با سلام
خدمت دوستان عرض کنم که این نقش و نگار، به اسلیمی معروف هست(حداقل به نقش و نگار اسلیمی بسیار نزدیک تره) و این ربطی به اصفهان یا شهر دیگه نداره.
طرح اسلیمی توی همه بناهای تاریخی ایران دیده میشه
موفق باشید

نام ... چهارشنبه , ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

آخه مجبورید در موضوعاتی که تخصص ندارید ورود کنید و مطلب بزنید؟!
هر کسی که اطلاعات حداقلی هم در این حوزه داشته باشه می دونه که نفش های اسلیمی متعلق به نگارگری در کل ایران نه فقط اصفهان.

نام ... چهارشنبه , ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

پیشینه نقوش اسلیمی:
انتزاعی کردن نقش‌های گیاهی و جانوری دست کم از هزارهٔ ۴ق‌م، یعنی دوران‌های بسیار پیش از کاربرد آن در میان هنرمندان دیگر سرزمین‌های متمدن جهان کهن از جمله یونان، در آثار هنری ایران، به ویژه بر سفالینه‌های شوش، سیلک کاشان و حصار دامغان رواج داشته‌است.

نام ... چهارشنبه , ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸

چند سال قبل منصوری قهرمان شد و با تبانی گیتی عازم مسابقات آسیایی شد و ۶۰ روز حکم در اتاق آقای ترابیان به عمد ماند و به گیتی هم گفته شد تصمیماتشان را آغاز کنند و بعد ناگهان با استفاده از حس وطن دوستی اعلام شد چون مدت زمان کمی تا شروع مسابقات جام باشگاهها مانده به صلاح است چون گیتی تمرین داشته و آماده است به عنوان نماینده ایران اعزام شود!!
کسی چه میدونه شاید هماهنگی ها از چند ماه قبل علاوه با دوستانی مثل آقای جابری و بعضی داوران و ناظرانی مثل آقای بیت سیاح انجام شده بلکه با کنفدراسیون آسیا هم هماهنگی های لازم در خصوص قهرمانی گیتی صورت گرفته که حتی طرح آرم مسابقات هم با قهرمان ایران تناسب داشته باشد!!!
از طرح اسلامی هم تاحدودی اطلاع دارم ولی فکر میکنم این طرحها در سایر ابنیه تاریخی در کشورهای مختلف منطقه ما وجود دارد که البته هیچ نماینده ای در فوتسال باشگاههای آسیا ندارند و فکر هم نمیکنم در این مدت کوتاه از زمان اعلام قبولی ایران به عنوان میزبان این مسابقات بدون زمینه قبلی چنین طرحی ناگهان به ذهن طراحان Afc رسیده و بلافاصله هم تایید شده باشد!!!