کد خبر : 25410
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1393 - 13:30
-

افضل:نتیجه گرایی باعث پسرفت فوتسال شده است

افضل:نتیجه گرایی باعث پسرفت فوتسال شده است
یک کارشناس فوتسال معتقد است تا زمانی که مربیان و مدیران مسئول به نتیجه گرایی بها دهند فوتسال ایران پیش رفتی نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی افضل اظهارکرد: متاسفانه فوتسال کشور در شرایط زیاد خوبی قرار ندارد. در لیگ برتر از نظر تاکتیکی و فنی پیش رفت چندانی نداشتیم و در کار گروهی اصلا عملکرد تیم‌های لیگ مطلوب نبوده است. البته از نظر خلاقیت‌های فردی بازیکنان خوبی داریم، اما به هر حال کار مطلوب گروهی باید در وهله اول مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با این شرایط نمی توانیم در سطح جهان حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم و در آسیا نیز چندان موفق ظاهر نخواهیم شد.

این کارشناس و مربی فوتسال گفت: در لیگ برتر متاسفانه بیشتر مربیان و مدیران باشگاه‌ها به دنبال نتیجه گرایی بوده‌اند تا پیش رفت که این امر سبب می‌شود فوتسال کشور از نظر پرورش استعداد تهی شود. در دفاع و حمله دچار مشکل هستیم.

افضل به عملکرد خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی فوتسال اشاره و تصریح‌کرد: به نظر می رسد این مربی با تمام شایستگی‌هایی که دارد بیشتر روی جنبه دفاعی کار می‌کند تا حمله! برای موفقیت این دو عامل هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند. پس روی خط حمله تیم ملی هم باید توجه ویژه‌ای شود تا بتوانیم از پس تیم‌های بزرگ جهان براییم.

وی خاطرنشان کرد: با این وضعیت فوتسال کشور چشم انداز خوبی ندارد. امیدوارم مربیان فوتسال به استعدادها و جوانان بیشتر بها دهند تا در فوتسال بتوانیم به وضعیت مطلوبی برسیم.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

جدا که همینه، تیم قهرمان رو بازیاش رو میدیدیم شمسایی عقب زمین سانتر میکرد تا باقیه گل بزنند، بعدم میگن تاکتیک داریم، تو ایران فوتسال فقط شده خلاقیت فردى و مربیان تیما یا خوب زبون میریزند یا فامیلن با مدیران باشگاه یا تیم ماله خوشونه

امید دوشنبه , ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴

بهترین و فنی ترین مربی ایران علی افضل

نام ... سه شنبه , ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱:۱۵

صعود با تیم کاسی نیلو به لیگ برتر واقعا کار بزرگی بود که اقای افضل انجام داد.تبریک به ایشان و کادر فنی.

هوادار سه شنبه , ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۰۷

تو قرچک انتظارت رو میکشم

نام ... سه شنبه , ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۲۱

آقای افضل آیا یکی از افرادی که سنگ بنای نتیجه گرایی را گذاشت خود شما در فولاد ماهان و گیتی پسند نبودید?
آیا شما بازیکنان مختلف ملی را به اصفهان نیاوردید تا بوسیله آنها نتیجه بگیرید و خیلی جوانهای اصفهان فوتبالشان نابود شد و حق و ناحقی کردید چون اگر نتیجه نمیگرفتید پول خوبی به شما پرداخت نمیشد !
شما هم همدست آقای طاهری بودید که بنای این سیاست را در اصفهان گذاشتید و بعد هم حسین افضلی ادامه داد!
دلیل همه شماها این بوده و هست که مالک باشگاه سرمایه می آورد و در مقابل نتیجه میخواهد و چون با بازیکن بومی یا معمولی و جوان نتیجه گیری خیلی سخت است یا خیلی خیلی باید کار کرد حرص خورد و زمان میخواهد پس با توجیه بیشتر مالک باشگاه با پول بیشتر بازیکن آماده غیر بومی آماده می آوریم تا راحت و بدون کار خاصی یا تاکتیک خاصی قهرمان شویم و در نتیجه رزومه بهتری برای خود ایجاد کنیم و در نهایت پول بیشتری بگیریم وگرنه خدمت به فوتسال و شهر و بازیکن بومی و ۰۰۰ فقط شعار است!
ممتاسفانه در این چند سال که پول به فوتسال وارد عده ای وقتی خودشان میان گود هستند همه چیز خوبه و حتی بسیاری کارهایی مثل انواع تبانی را هم انجام میدهند ولی اگر نباشند شروع به انتقاد و گاهی هم افشاگری کارهای خلاف میکنند و میگویند فوتسال ما یا پیشرفت نداشته و یا ناپاک است!
کاملا قبول دارم که با وجود ظاهر فوتسال که سعی در پاک نشان دادن آن داریم ولی ناکامیهای فراوان در آن وجود دارد که افراد مختلف باعنوانهای مختلف در آن سهم دارند و پیشرفت خاصی هم نداشته ایم چون فکر و ذکر همه به خصوص آن عده که چیزی از فوتسال می‌فهمند متوجه گرفتن نتیجه به هر قیمت است تا به منافع مختلف این نتیجه گیری برسند و به فکر پیشرفت اصل فوتسال نیستند ولی سوالم این است که چرا مرتب رنگ عوض میکنند و یا میشوند مصداق آن ضرب المثل که میگه
گربه وقتی تلاش میکنه ولی دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف چه بوی بدی میده!!