کد خبر : 25357
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1393 - 8:32
-

او شوخی کرده است اما…

او شوخی کرده است اما…
هیچکس نمی‌داند چطور مصدومیت شش هفته‌ای وحید شمسایی در عرض فقط 10روز خوب شد و او تنها یک بازی تیمش – تاسیسات دریایی – را در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتسال کشور از دست داد اما...

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، هیچکس نمی‌داند چطور مصدومیت شش هفته‌ای وحید شمسایی در عرض فقط ۱۰روز خوب شد و او تنها یک بازی تیمش – تاسیسات دریایی – را در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتسال کشور از دست داد اما همگی مطلع شده‌ایم که چطور با مدیریت و تجربه او تیمش این هفته‌های پرتنش را نیز به سلامت گذراند و روز جمعه گذشته (۲۲ اسفند) با کسب تک امتیازی که در دیدار آخرش برابر شهید منصوری قرچک به آن نیاز داشت، قهرمانی خود را در این فصل محرز کرد و برد ۴-۸ گیتی‌پسند نزدیک‌ترین رقیبش از اصفهان مقابل فردوسی مشهد را بی‌اثر ساخت و با یک امتیاز برتری نسبت به گیتی‌پسند قهرمان شد و این تیم اصفهانی برای سومین سال متوالی به نایب قهرمانی بسنده کرد و مس سونگون که هدایتش در هفته‌های اخیر با حسین شمس بوده است، در جای سوم ایستاد و تیم تازه تشکیل شده تاسیسات دریایی که فصل پیش که با سرمربیگری علی صانعی هدایتگر سابق تیم ملی به میدان آمد، به رتبه‌ای در اواسط جدول اکتفا کرده بود، امسال وحید شمسایی به لطف مدیریت و تجربه و هوش‌اش و استفاده از یکی دو مسن و باتجربه دیگر مانند مصطفی نظری در ترکیب این تیم و همچنین جوانانی جویای نام، آن را به اوج کارایی و به چیزهایی رساند که برای قهرمانی در لیگ برتر فوتسال الزامی است. او فصل پیش این تجربه را با شدت بیشتری در دبیری هم پیاده کرده بود زیرا این تیم تبریزی در دو سه فصل قبل از آمدن شمسایی اغلب قعرنشین لیگ و فراری از سقوط به دسته‌ای پایین‌تر بود و تا وحید آمد، چنان متحول شد که به قهرمانی رسید.

یک قیاس بجا
اینکه شمسایی در آستانه ۴۰ سالگی چه می‌کند که مردگان را زنده و تیم‌های معمولی را قهرمان لیگ فوتسال می‌کند، مسائلی است که از هنر و هوش وی برمی‌خیزد و قیاس آن با کاری که امیر قلعه‌نویی در سال‌های اخیر در فوتبال ما انجام داده، قیاس نابجایی نیست. وحید فرمول‌های کار را می‌شناسد و این فرمول‌ها فقط فنی نیستند. در لیگی که حتی از لیگ برتر فوتبال ما خشن‌تر و تندتر و همراه با حاشیه‌ها و برخوردها و گفتارهای زشت و تهمت‌های نامناسب‌تر است و کمتر هفته‌ای بدون جنجال می‌گذرد، اگر فقط با سلاح فن به میدان آیید کلاه‌تان پس معرکه است و صاحب رتبه ‌آخر می‌شوید. باید بسیار زرنگ باشید و همه نیازهای صدرنشین و سپس قهرمان شدن در لیگ فوتسال را که شماری از آنها غیرفنی است، بشناسید و سپس به میدان آیید و وحید این کار را در حال حاضر بهتر از هر کس انجام می‌دهد.

معجزه پزشکان یا…؟
مشخص نیست پزشکان روی وحید معجزه کردند و یا طول مصدومیت وی بنا به مصلحت و با اهدافی خاص ابتدا ۶ هفته‌ای اعلام شده بود اما وقتی او سریعا به میدان بازگشت، توانست تیمش را از مهلکه‌های دو هفته پایانی لیگ هم به سلامت عبور بدهد. پیروزی بر مس سونگون نه تنها سبب ادامه پیشتازی تاسیسات دریایی در هفته ماقبل پایانی شد بلکه اندک شانس‌های قهرمانی تیم شمس را هم کشت (و کلی حاشیه‌های تازه را از طریق اتهام‌زنی‌های شمس به تیم شمسایی موجب شد) و تساوی «بردگونه» یک – یک با منصوری قرچک در هفته آخر نیز امیدهای تیم محمد کشاورز (گیتی‌پسند) را پایان بخشید و چه موردی از این بالاتر و جالب‌تر که تک گل منجر به این تساوی و عامل قهرمانی تیم تاسیسات را نه هر کسی بلکه خود شمسایی زد. پیش از همه اینها نیز شمسایی و یارانش با کسب نتیجه تساوی برابر گیتی‌پسند در دیداری رودررو از رسیدن و پیشی گرفتن این رقیب سرسخت از خود جلوگیری کرده بود.

او شوخی کرده است اما…
اینکه شمسایی اخیرا گفته است با وضع حاکم بر فوتسال می‌تواند تا ۸۰ سالگی هم بازی کند و همچنان موفق باشد قطعا طعنه او به شرایط موجود و نوعی شوخی معنی‌دار با اهالی این ورزش است اما اینکه او پس از سال‌ها خودنمایی به عنوان برترین گلزن «ملی» فوتسال جهان تبدیل به نتیجه‌گیرترین مربی فوتسال در دو سال اخیر هم شده، با هیچ تردیدی همراه نیست و وقایع این مدت نشان می‌دهد استخدام او تضمین‌کننده اوجگیری – و قهرمانی محتمل – تیم جذب‌کننده وی است. در روزگاری که شمس به سبک و سیاق پنج شش سال گذشته بیشتر مشغول ستیز با حاشیه‌های «خودساخته» و «دیگران ساخته» است و رضا لک، محمود خوراکچی، علی صانعی و همچنین رعدی بر اثر «تیم عوض کردن‌»های متعدد خود فاقد ثبات و استمرار در کار خود هستند و محمد کشاورز در مربیگری کم‌تجربه و در کار توأمان بازیگری – مربیگری کم‌اثرتر از شمسایی است (چیزی که جدول لیگ امسال به ما می‌گوید و آن هم در حالی که گیتی‌پسند از تاسیسات دریایی پرمهره‌تر است) شمسایی خواه ناخواه تبدیل به گزینه اول سرمربیگری تیم ملی فوتسال برای دورانی شده است که دست و دل از سرمربی خارجی فعلی‌اش (خسوس کاندلاس اسپانیایی) بشوید و یک بار دیگر به سیاست استفاده از مربیان وطنی روی بیاورد.

تغییر رویه شمسایی
سیدرضا افتخاری رییس کمیته فوتسال کشور وعده داده است که در پایان جام جهانی ۲۰۱۶ این اتفاق بیفتد و با کنار رفتن کاندلاس کار یک بار دیگر به دست مربیان ایرانی بیفتد. روابط افتخاری و شمسایی که به سبب کثرت انتقادات وحید از کاندلاس در سال‌های اخیر پیش‌تر تیره بود، به تازگی که شمسایی تغییر رویه داده و دست از انتقاد کشیده رو به بهبودی رفته است و افتخاری حتی روز جمعه با حضور در سالن جام قهرمانی را شخصا تحویل شمسایی و تیمش داد.

متقاضیان بشتابند!!
وحید از لحظه و نقطه‌ای در قبال تیم ملی و کاندلاس تغییر رویه داد که فهمید انتقادات کلامی از وی و روش‌های کاری‌اش بی‌ثمر است و سیاست درست‌تر این است که تیم‌هایش را قهرمان لیگ فوتسال و افتخاری را بر پایه این عناوین وادار به انتصاب خود به سمت سرمربی تیم ملی کند. حالا قسمت مربوط به شمسایی انجام شده است و باید دید مدیر فوتسال کشور و البته فدراسیون فوتبال که فوتسال زیرمجموعه آن است، کی برای تامین و انجام قسمت مربوط به خود دست به کار خواهند شد. تا جام جهانی یک سال و نیم مانده است و در نتیجه وحید وقت دارد در این مدت یک تیم دیگر را هم قهرمان لیگ فوتسال کند! طالب‌ او کیست؟ دست‌هایتان را بالا بگیرید و اعلام آمادگی کنید. غفلت موجب پشیمانی است!!
منبع:ایران ورزشی

نویسنده:وصال روحانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

آقایان محترم امیر قلعه نویى هم در فوتبال ملى ضعیف بود چون فرمول نتیجه گیرى در ایران در بیرون از ایران جواب نمیدهد یادتان بأشد این حمایت کور کورانه از شمسایى هم به ضرر خودش است هم به ضرر فوتسال ملى چون آدم پر حاشیه اى مثل وحید شمسایى نمیتواند در تیم ملى دوام بیاورد درست مثل دایى که با بى احترامى با همه صحبت میکرد در نهایت باعث خروج خودش از فوتبال شد وحید شمسایى ابتدأ باید به عنوان دستیار در تیم ملى کار کند تا بتو اند فرمول کار در تیم ملى را یاد بگیرد گواه ایم موضوع مسابقات کویت است که وحید شمسایى نتوانست از گروهش با حضور تیم هاى عربى صعود کند پس استعدادها را نسوزانید!!

نام ... دوشنبه , ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸

اخه تا کى میخاهید از این مافیا بازیا پشتیبانى کنید، تو اسیا معلوم میشه این همه تعریف و تمجید