کد خبر : 25422
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1393 - 14:32
-

شمسایی:چون تماشاگران تشویقم کردند آقایان انگ تبانی زدند/فاصله بین چاقی و رسیدنم به تیم ملی ۶ ماه بود/ برای تیم ملی تعیین تکلیف نمی‌کنم

شمسایی:چون تماشاگران تشویقم کردند آقایان انگ تبانی زدند/فاصله بین چاقی و رسیدنم به تیم ملی ۶ ماه بود/ برای تیم ملی تعیین تکلیف نمی‌کنم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نشست خبری وحید شمسایی مربی-بازیکن تأسیسات دریایی از ساعت ۱۱ صبح امروز (دوشنبه) با حضور مدیران و کادر فنی باشگاه تأسیسات و اصحاب رسانه برگزار شد. وحید شمسایی این نشست را با دست‌خطی از خود آغاز کرد با این مضمون: با خدا باش و پادشاهی کن، بی‌خدا باش و هرچه

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نشست خبری وحید شمسایی مربی-بازیکن تأسیسات دریایی از ساعت ۱۱ صبح امروز (دوشنبه) با حضور مدیران و کادر فنی باشگاه تأسیسات و اصحاب رسانه برگزار شد.

وحید شمسایی این نشست را با دست‌خطی از خود آغاز کرد با این مضمون: با خدا باش و پادشاهی کن، بی‌خدا باش و هرچه خواهی کن… ما قهرمانیم و قهرمانی آسیا را می‌خواهیم با کمک شما.

وی اظهار داشت:‌ ما یک سال زودتر از برنامه‌ای که به مدیریت دادیم قهرمان شدیم و از امروز هم استارت خود را برای قهرمانی آسیا می‌زنیم. کار سختی است ولی دور از دسترس ما نیست و می‌خواهیم قهرمان شویم. روز اولی که با مجموعه‌ام وارد باشگاه شدم می‌دانستیم کار سختی داریم و همان موقع با شهاب سفال‌منش و سیامک داداشی برنامه‌ریزی کردیم و اصغر قهرمانی و امیر شمسایی نیز در ادامه راه به ما اضافه شدند. همان موقع گفتیم که تیم دهم جدول را در بین چهار تیم برتر بیاوریم. با چند مهره صحبت کردیم در حالی که برخی می‌گفتند اینها تمام شده‌اند اما قبل از ماه رمضان کارمان شروع شد و در نهایت نیز بیش از حد خودمان نتیجه گرفتیم. در کنار این کادر خوب یک سرپرست خوب که احمد صمیمی خواهرزاده‌ام هست حضور داشت. احسان اسکندری آنالیزور ما بود و حمید مشیری که برای ما فوق‌العاده بود. هیچ عقل سلیمی یک گروه قوی را کنار نمی‌گذارد. قرارداد من با باشگاه تأسیسات دو ساله است و اگر بیرونم نکنند می‌مانم. ما رضا ناصری را به دلیل مشکلاتی که داشت از جمعمان جدا شد حالا یک برنامه جامع و کامل می‌دهیم برای فصل بعد.

وی در پاسخ به این سؤال که تا کی به مربی-بازیکنی ادامه خواهد داد، گفت: سؤال خیلی سختی است قبلاً به شوخی گفتم تا ۸۰ سالگی حالا هم که داریم قهرمان می‌شویم و کسی هم جلویمان را نمی‌گیرد. ما مربی-بازیکنی را باب کردیم تا آخر راهش را هم می‌رویم.

وی در پاسخ به این سؤال که جام باشگاه‌های آسیا را در کدام سالن برگزار خواهند کرد، تأکید کرد‌: قطعاً بهترین سالن را با بهترین امکانات انتخاب خواهیم کرد و تمهیداتی برای موفقیت تیم خواهیم داشت.

شمسایی در مورد عدم دعوت از مصطفی نظری به تیم ملی با وجود درخشش در لیگ، تصریح کرد: در ادوار مختلف بازیکنان خوب زیادی بودند که با وجود شایستگی جا می‌ماندند.  این اتفاق برای خود من هم افتاد حتی یک دوره حیدریان هم چنین شد. مصطفی در ۹ بازی ما گل نخورد، او امسال فوق‌العاده بود به هر حال تیم ملی هم ملک شخصی نیست و بهترین‌ها دعوت می‌شوند.

سرمربی تیم تأسیسات دریایی در مورد مصاحبه‌های سریالی وی و حسین شمس و اتهاماتی که به وی وارد شده است، خاطرنشان کرد: من فقط در این مورد یک مصاحبه انجام داده‌ام که آن هم اعاده حیثیت کردم. از محمد کشاورز، دکتر طباطبایی، منصور مولایی و محمود خوراکچی که از دیروز بعد از ظهر به طرز عجیب و غریبی زنگ زدند و صحبت کردند و گفتند که چون خاطر جامعه فوتسال به خاطر این اتفاقات مکدر شده در این مورد صحبت نکنم تشکر می‌کنم اما باید بگوییم من به این حرف‌ها عادت دارم . باید یک فلش‌بک به سال ۲۰۱۰ بزنم که من در ۱۳-۱۴ سالی که در تیم ملی بودم دو سال خیلی آماده بودم یکی سال ۲۰۰۸ و یکی هم سال ۲۰۱۰. اولین دوره جام باشگاه‌ها در اصفهان برگزار می‌شد، حسین افضلی سرمربی بود و حسین شمس هم طبق معمول مدیر فنی. تیم قهرمان آسیا شد چون پتانسیل تیم خیلی بالا بود. من هم عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن را کسب کردم. نیم ساعت از این اتفاق نگذشته بود که در رسانه‌ها مطرح شد وحید شمسایی به AFC پول داده تا این جام را تقدیمش کنند. همان موقع نظری، کشاورز، طاهری و اصغری‌مقدم در رختکن گریه می‌کردند. به هر حال طبیعی بود وحید در هر تورنمنتی یک عنوان کسب می‌کرد اما نمی‌دانم چرا هرچا یک جامی می‌گرفتم آدم بده می‌شدم، آدم تبانی‌کار.

وی افزود: اگر واقعاً‌ اینقدر زورم زیاد بود قطعاً نمی‌گذاشتم بن‌همام اخراج شود. خیلی کارهای دیگر هم می‌کردم. شدم بهترین بازیکن آسیا در ژاپن، نیم ساعت بعد از تهران زنگ زدند و گفتند حسین شمس مصاحبه کرده و گفته حیدریان بهترین بازیکن شده و بعد از آن هم مرا از تیم ملی کنار گذاشتند به این دلیل که پاس نمی‌دهد، گل می‌زند و افتخار کسب می‌کند!

شمسایی تصریح کرد: من برای این نوشتم با خدا باش یعنی اینقدر وحید شمسایی بدبخت شده که به کسی زنگ بزند تا بازی نکند. کدام عقل سلیمی قبول می‌کند تیمی مثل سونگون که خودش در کورس قهرمانی است و از نظر مالی هم شرایط خوبی دارند و اگر قهرمان شوند پاداش خوبی هم می‌گیرند بازیکنش از من پول بگیرد و بازی نکند. به من انگ مشکل خانوادگی زدند یا اینکه داور و بازیکن را خریده‌ام. من در دوره مربیگری‌ام دو چیز را رعایت کردم. یکی اینکه باختم را گردن بازیکن و داور نیندازم.

وی ادامه داد: ایراد گرفتند که در قرچک همیشه به وحید شمسایی فحش می‌دهند پس باید از این به بعد یک بنر با خودم به هر شهرستان ببرم تو را به خدا به من فحش بدهید که شائبه‌ای پیش نیاید. فقط یک کلمه می‌گویم ما قهرمانیم و قهرمان شدیم. حالا هرکسی می‌خواهد انگ بزند به خدا واگذارش می‌کنیم. ظاهراً من بودم که چهارسال بیرون نشستم. من منشوری بودم.

شمسایی در پاسخ به این سؤال که آیا لیگ امسال واقعاً‌ ناپاک بوده، تصریح کرد: این حرف‌ها چیست مطرح می‌شود همه آدم‌ها در جامعه ورزش اسمی هستند و حرفی برای گفتن دارند اگر قرار بود من وحید شمسایی کسی را بخرم از جیبم خودم که این پول را نمی‌دهم باید باشگاه این پول را هزینه کرده باشد باشگاه هم حساب و کتاب دارد. دنیا دار مکافات است هر کاری کنیم همینجا جوابش را می‌بینیم. در طول امسال ۵-۶ انگ به اکثر آدم‌ها زدند مثل اینکه توی کار باشگاه دبیری گذاشته‌اند یا در مورد تیم میثاق. وقتی محمود خوراکچی به ساوه رفت این آقا در هتل با شاپا جلسه گذاشت. به تیم قم زنگ می‌زند. امیر شمسایی جانباز است در مورد او هم اینطور مطرح کردند که دیگر دوره لباس تمام شده. امیر رضایت داد اما اگر من جای او بودم رضایت نمی‌دادم. البته دوست ما که سلطان شکایت است، حالا هم این حق باشگاه تأسیسات است که به کمیته اخلاق و مراجع مربوطه شکایت کند. من بدم، ترابیان بد است، افتخاری بد است، سعیدلو، علی‌آبادی، درودگر، امیر شمسایی، باشگاه دبیری، خوراکچی، انصاری‌فرد، اصلاً کل فوتبال بد است من اینقدر تلاش می‌کنم که نتیجه کارم را ببینم. مثل شما نیستم که اول صبح به خبرگزاری زنگ بزنم که با من مصاحبه کنید.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته شده برخی از بازیکنان مقابل تیم تأسیسات محکم بازی نکرده‌اند،‌ گفت: چند وقت پیش در جلسه‌ای که با آقای خسوس برگزار شده،‌ این آقا گفته وحید شمسایی بهترین بازیکن ایران است چون می‌ترسد من جایش را در کار مربیگری بگیرم گفته بهترین بازیکن. او فالکائو را مثال زده که همچنان بازی می‌کند. من خواهش می‌کنم که هر حرفی می‌زنند پایش بایستند. دلم خیلی پر است.

وی در مورد لیگ ۹۳ یادآور شد: به خاطر این لیگ به جامعه فوتسال تبریک می‌گویم که تا ۶ هفته آخر همه برای قهرمانی تلاش می‌کردند. از سال ۸۷ به این طرف این سخت‌ترین لیگی بود که در آن هم بازی کردم هم مربیگری کردم. مربیان خوبی چون لک، ناظم‌الشریعه، جواد اصغری مقدم و مجید زارعی بودند که در واقع یک رنسانس در مربیگری لیگ داشتیم. مربیان با تجربه‌ای چون خوراکچی،صالح، رعدی، ابطحی و امیر شمسایی هم کار کردند. یکسری جوان جویای نام هم در لیگ بود که همه به تیم ملی کمک می‌کنند.

شمسایی در مورد جام باشگاه‌های آسیا نیز گفت: ما مجبوریم بهترین تیم را به جام باشگاه‌ها ببریم یکی از مقامات عالیرتبه AFC با من صحبت کرد و گفت امسال به خاطر آمادگی تیم‌ها مسابقات در سطح بالا برگزار می‌شود. چونبوری تایلند ۸-۹ بازیکن ملی دارد. ژاپن با شاکله اصلی تیم ملی‌اش می‌اید. ازبک‌ها و چینی‌ها هم به همین شکل. کار ما سخت است. با کمیته فوتسال رایزنی می‌کنیم و سعی می‌کنیم که بهترین تیم را اگر بودیم به این مسابقات ببریم و دست نیاز به سمت مربیان با تجربه ای مثل خوراکچی دراز می کنیم.

آقای گل فوتسال جهان در مورد اینکه این نزدیک بودن امتیاز تیم‌ها در لیگ امسال به معنای پیشرفت فوتسال بوده،‌خاطرنشان ساخت: لیگ امسال خیلی قوی و فو‌ق‌العاده بود. تیم ملی هم الان در حال پوست‌اندازی است. درست است که بازیکنی با خلاقیت حیدریان نمی‌شود پیدا کرد اما جوانانی هستند که می‌توانند خوب بازی کنند. یک سال و اندی هم تا جام جهانی نمانده است و تیم ملی قطعا می‌تواند موفق باشد.

وی در مورد گفته افتخاری که اعلام کرده یک سال دیگر شمسایی در تیم ملی خواهد بود، اظهار داشت: من نمی‌نشینم تا ببینم سال آینده چه اتفاقی می‌افتد. چه زمانی که فقط بازی می‌کردم و چه حالا که در قامت مربی هستم برای تیم ملی تعیین تکلیف نکردم و اینکه برای تیم ملی باشم برایم افتخار است. اینقدر تلاش می‌کنم تا به نتیجه برسم و همه دنبالم بیایند من دنبال کسی نمی‌روم. برایم مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد. اگر یک روز وحید شمسایی را بخواهند دنبالش می‌آیند و برایم موفقیت تیم مهم است نه اینکه در مورد چه می‌گویند.

وی در جواب خبرنگاری که گفت قبلا اگر فوتبالیست می‌شدی موقعیتت اکنون کجا بود و مقایسه‌ای که بین دو برادر داشت اظهار داشت: هنوز هم می‌گویم که فوتسال مال امیر شمسایی است. امیر شمسایی و ابطحی‌ها و پازوکی‌ها خاک فوتسال را خورده و در زمین آسفالت بازی کردند امروز اگر من سر سوزنی اسمی دارم به خاطر امیر شمسایی است. افتخاراتی هم که کسب کردم فراموش نشدنی است و همیشه برایم لذت‌بخش بوده است. در این فوتسال خیلی بدی دیدم و جنگیدم و با مربیان بزرگی کار کردم. همیشه هم خدا را شکر موفقیت بوده و این لطف خدا بود و باز هم اگر به عقب برگردم فوتسال را انتخاب می‌کنم.

مربی-بازیکن تأسیسات دریایی در مورد اینکه آیا برای سال آینده بازیکن خارجی هم جذب خواهد کرد، گفت: دیدگاه باشگاه و خود ما این است که بیشتر بازیکن ایرانی بگیریم اما اگر نشد به بازیکن خارجی هم نظر خواهیم داشت. یک روزی خانه نشسته بودم خانمم گفت می‌شود تا یک جایی بروی و بگویی ما ششم و هفتم می‌شویم که اینقدر از اول لیگ استرس نداشته باشی. واقعیت همین است که من تا کنون ۱۰ قهرمانی کسب کرده‌ام همه‌اش حاصل زحمتی بود که کشیدم. قطعاً‌ توقعات از من بالا می‌رود قبلاً‌ مصاحبه‌ می‌کردیم که یکسری را بزنیم، حالا باید بنشینیم که ما را بزنند! وحید دوست دارد که در جام باشگاه‌های آسیا نتیجه بگیرد یک روز از روبرتو باجو وقتی پنالتی سال ۱۹۹۴ را خراب کرد پرسیدند دوست داری بمیری یا ببری، که او گفت من می‌میرم برای برد. من در بدترین شرایط مصدومیت بازی کردم حالا شاید تأثیرگذار هم نبودم ولی دوست داشتم کنار تیم باشم در تیم تام ایران‌خودرو که کاپیتان بودم قهرمان شدیم حالا هم تأسیسات مدیران بزرگی دارد که خیلی هم فنی هستند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود شمسایی به دلیل ترس از جام باشگاه‌ها دبیری را ترک کرد، اظهار داشت: نمی‌شود پیش‌بینی کرد که اگر من می‌ماندم قهرمان می‌شدیم، امسال هم من اول فصل گفتم قهرمان نمی‌شویم اما شدیم، الآن هم می‌گویم نمی‌شود قهرمان آسیا شد اما قهرمان می‌شویم. اکبر میثاقیان گفت اگر قهرمان نشویم خودم را از برج میلاد پائین می‌اندازم اما من نه خودم را از برج پائین می‌اندازم نه می‌کشم. زندگی برایم ادامه دارد. از خانواده دبیری هم که به من که یک هندوانه در بسته بودم اعتماد کرد تشکر می‌کنم. الآن هم آنها پیشنهاد داده‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل عمل جراحی خیلی سنگینی که هم پدرم و هم همسرم داشتند به هیچ وجه نمی‌توانستم بمانم همین حالا از دوقولهایم بپرسید که دوباره در شهرستان بازی کنیم هیچکدام دوست ندارند خارج از تهران زندگی کنند گرچه زندگی حرفه‌ای این حرف‌ها را قبول نمی‌کند اما من سال‌ها در شهرستان کار کردم حالا واقعاً‌ برایم سخت بود که این کار را ادامه دهم. از ایتالیا که برگشتم یادم هست که تیتر زدند از رم تا قم. اما من به تیم قمی رفتم دنبال هدف خودم بودم زحمت کشیدم ترسی هم در کار نبود. اگر می‌ترسیدم تیم دهم جدولی تأسیسات را تحویل نمی‌گرفتم. سینه‌خیز تا خانه خدا هم بروم نمی‌توانم شکرگزار نعمت‌های خدا باشم. فوتسال برای من عشق است وگرنه این همه تهمت و حرف و حدیث فایده‌ای ندارد. همیشه هم می‌گویم پائین‌تر از بقیه‌ام اما برای موفقیت کشورم هر کاری می‌کنم. به هر شکل سال ۹۴ سال پر پرو پیمانی برای تیم ملی است که مسابقات زیادی داریم.

وی بار دیگر در مورد حسین شمس تأکید کرد: آدم نمک‌نشناسی نیستم. من فوتبال را اینطوری شروع کردم. وقتی سال ۷۸ یک ضربه مالی شدید خوردم به طوریکه از اتوبان مدرس می‌خواستم سمت شرق بروم به آزادی رفتم البته وضع مالی‌ام خوب بود اما آنقدر حواسم پرت بود به خاطر این مشکل مالی که پدرم از امیر شمسایی خواست مرا طوری مشغول کند. آن زمان وزنم ۱۰۷-۱۰۸کیلو شده بود. راحت باید می‌رفتم رشته وزنه‌برداری. پدرم گفت این راهم ببرید یک جا بازی کند تا سکته نکند. امیر دست مرا گرفته برد پیش سید مهدی ابطحی. پس اولین نفر امیر شمسایی بود، دومین نفر ابطحی.

شمسایی ادامه داد: من آدم معقولی بودم مثل همه مربی‌ها که وقتی با نامه یکی را معرفی می‌کنند و مربی او را نمی‌خواهد و به نحوی او را دست به سر می‌کند در همان نشستی که داشتیم دو لیوان شربت خوردم که گفتند که این اینقدر چاق است همه شربت‌ها را می‌خورد! ابطحی در همان جلسه به من گفت دو تا شوت بزن، شوت زدم به سقف خورد از دیوار گچ ریخت در سالن. ابطحی مرا کنار کشید، گفت می‌توانی تمرین کنی، فکر کردم دارد مرا مسخره می‌کند، گفت من تو را بازیکن می‌کنم که تا سه ماه دیگر در لیگ ایران بازی کنی. وزنم از ۱۰۸کیلو به ۸۳کیلو رسید بازی با مقاومت گیلان احساس می‌کردم زمین فوتسال اندازه اتوبان تهران-کرج است. چشمم جایی را نمی‌دید پس از ۳۰ ثانیه من را بیرون کشید. با خودم گفتم دیگر بازیکن نمی‌شوم با خودم نذر و نیاز کردم که یکی پایش شکست، یکی دستش شکست و در نهایت دوباره بازی به من رسید. چرخیدم و گل زدم، حسین شمس هم آن بالا بود و چون با امیر شمسایی درگیر بود و با هم کش و قوس داشتند مرا به تیم ملی دعوت کرد.

کاپیتان سابق تیم ملی تصریح کرد: من در تیم ملی هم به حسین شمس مدیونم. من بحث استاد شاگردی‌ام را ادا کردم ولی وقتی بی‌احترامی می‌شد جامعه فوتسال فکر می‌کرد من کاری کردم. حالا حق دفاع دارم یا نه؟ امیر شمسایی، ابطحی، حسین شمس، انصاری‌فرد و خوراکچی. اینها در کارنامه من تأثیرگذار بودند. از همه آنها و در کنارش از درودگر، ترابیان و افتخاری هم تشکر می‌کنم. شمس در اولین بازی ما در اصفهان مرا در ترکیب اول گذاشت که در دقیقه ۵ گل زدم. فاصله بین چاقی من و حضور در تیم ملی ۶ماه بود و با او عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن را به دست آوردم. من اینها را فراموش نمی‌کنم اکنون هم به عنوان استادم سمتش می‌روم اما من صاحب خانواده و زندگی و اصالت خانوادگی هستم و به خاطر همه اینها جوابش را دادم. نباید کاری کنیم که تأسیسات دریایی دلزده شود، همه باید کمک کنیم تأسیسات دریایی قهرمان شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

omid davala دوشنبه , ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵

وحید شمسایی تموم نمیشه…..
ما که خیلی دوستت داریم و از تماشای بازیهات لذت میبریم ایشالا به موفقیتهای بیشتری برسی
انشاالله روزی بیای بالا سر تیم ملی…

نام ... دوشنبه , ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴

محمد علی شمس
کجایی بابا بیا که ابرو تون رفت
خخخخخخخخخ