کد خبر : 31233
تاریخ انتشار : شنبه 16 خرداد 1394 - 11:22
-

مذاکره با خسوس در پرتغال در شان ایران نیست/کادرفنی براساس علایق و اعتقادات خود برخی بازیکنان را دعوت کرده است/با آدم های موقتی چیزی از تیم ملی در نمی آید

مذاکره با خسوس در پرتغال در شان ایران نیست/کادرفنی براساس علایق و اعتقادات خود برخی بازیکنان را دعوت کرده است/با آدم های موقتی چیزی از تیم ملی در نمی آید

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،عباس ترابیان درباره احتمال مذاکره رئیس کمیته فوتسال با خسوس کاندلاس در پرتغال و بازگشت این مربی اسپانیایی به تیم ملی، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: واقعا در شان یک کشور نیست که با مربی‌ای مذاکره کند که دو بار پیشنهاد ایران را رد کرده و حتی شروطی را

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،عباس ترابیان درباره احتمال مذاکره رئیس کمیته فوتسال با خسوس کاندلاس در پرتغال و بازگشت این مربی اسپانیایی به تیم ملی، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: واقعا در شان یک کشور نیست که با مربی‌ای مذاکره کند که دو بار پیشنهاد ایران را رد کرده و حتی شروطی را تعیین کرده است. چرا باید کشورمان را کوچک کنیم در حالی‌که یکی از قطب‌های اصلی فوتسال هستیم.

وی در ادامه افزود: حتی اگر خسوس باز هم سرمربی تیم ملی شود، باید به کمیته فنی بیاید و پاسخگو باشد. واقعا این نوع مذاکره درست نیست آن هم با شرایطی که خسوس برای ما گذاشته است.

رئیس کمیته فنی فوتسال در ادامه با انتقاد از ادامه بلاتکلیفی تیم ملی، خاطرنشان کرد: کادر فعلی تیم ملی کادری نیست که بخواهد در این تیم تحول ایجاد کند! ضمن اینکه متناسب با اعتقادات و علایق بعضی از مربیان موقت، بازیکنان جدیدی به تیم ملی دعوت شده‌اند که امیدواریم در حد پوشیدن لباس تیم ملی باشند.

وی یادآور شد: علاوه بر این، تاسیسات دریایی و مس سونگون هم بازیکنانشان را به تیم ملی نداده‌اند که این نشان دهنده ضعف بدون قید و شرط است.

ترابیان همچنین با اشاره به حضور تیم ملی در تورنمنت پرتغال، گفت: تیم ملی هنوز برای دریافت ویزا اقدام نکرده است و مدارک بازیکنان هنوز به سفارت پرتغال تحویل داده نشده است. با این شرایط باید دعا کنیم که سفارت پرتغال مدارک را تحویل بگیرد. واقعیت این است که یک سرپرست باید بالای سر تیم باشد و کارها را دنبال کند؛ با این آدم‌های موقتی که هستند، چیزی از تیم ملی در نمی‌آید.

رئیس کمیته فنی فوتسال در ادامه اظهار داشت: متاسفانه کمیته فوتسال در مورد تعیین وضعیت کادر فنی تیم ملی تصمیمی نگرفته و به همین جهت در یک سکوت کشنده اسیر شده‌ایم که باعث نگرانی است، آن هم در شرایطی که رقبای پر قدرتمان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از طریق حضوری پر رنگ در تورنمنت‌ها و رقابت‌های بین‌المللی، برای شرکت در جام‌های آسیا به اوج آمادگی برسند. این در حالیست که تیم نخست آسیا در رده‌بندی‌های جهانی هنوز همانند کلافی سردرگم از وضعیت فردای خود بی خبر است.

عباس ترابیان ادامه داد: سکوتی که در تیم ملی شاهدش هستیم بسیار خطرناک است و در صورت رسیدگی نکردن به آن، در آینده صدمات جبران ناپذیری به بدنه فوتسال پویایی کشورمان خواهد زد.

وی افزود: زمانیکه ۲ باشگاه لیگ برتری از در اختیار گذاشتن بازیکن به تیم ملی امتناع می‌کند و مسئولان به روی مبارک خود نمی‌آورند تا موضوع پیگیری نشود، حس نگرانی را در من بیدار می‌کند که این نگرانی فقط شامل حال فوتسال بزرگسالان نیست، بلکه بی برنامگی پایه این ورزش را نیز سست و لغزنده کرده است.

ترابیان ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۱ سال آسیا برگزار می‌شود که همه توقع دارند نام ایران را در این دوره از رقابت‌ها نیز بدرخشد و در اولین دوره عنوان قهرمانی را از آن خود کند، اما باز هم باید بگویم متاسفانه این در حالیست که پس از اعلام برگزاری این رقابت‌ها توسط AFC، مسئولان تیم فوتسال ژاپن اعلام کردند برای درخشش در رقابت‌ها از فردا تمرینات را آغاز می‌کنیم‌ اما ما هنوز نتوانستیم تصمیمی برای تیم ملی بگیریم.

رئیس کمیته فنی فوتسال گفت: مسئولان اعلام می‌کنند ناظم الشریعه در استعدادیابی عملکرد خوبی دارد و این امر مهم را پشت گوش نمی‌اندازد اما کجای دنیا دیده ایم که مربی تیم ملی با تیم های باشگاهی وارد مذاکره شود، استعدادیابی کند، بازیکنان را تمرین دهد و ده‌ها کار دیگر که به منظور جلب رضایت مسئولین انجام می شود.

وی در ادامه افزود: نبود یک برنامه مدون مشکلاتی این چنین را رقم می زند در حالی که چند سال قبل به واسطه حضور جوراندیرو و برنامه‌های فنی‌اش عنوان ۳ دوره قهرمانی در بازیهای داخل سالن آسیا را از آن خود کردیم، امیدوارم مسئولان با دیدن شرایط نابسامان هر چه زودتر فکری به حال ما کنند.

رئیس کمیته فنی فوتسال اعلام کرد: نمی‌دانم افتخاری چه تصمیمی در مورد تیم ملی دارد که گزینه ای را در معرفی نمی‌کند ما هم به عنوان کمیته فنی باید طبق شرح وظایف عمل کنیم تا گزینه معرفی شده از سوی رئیس کمیته فوتسال را مورد بررسی قرار دهیم اما از خود اختیاری برای در نظر گرفتن کاندید سرمربیگری نداریم، مگر اینکه رئیس فدراسیون فوتبال شرایط نامساعد کنونی را به ضرر فوتسال کشور تشخیص دهد خواهان رسیدگی کمیته فنی شود که در این صورت ما به اختیار کامل نیاز داریم.

ترابیان در خاتمه خاطر نشان کرد: نگرانیم به دو دلیل است، اول مسئولیتم در کمیته فنی و دوم به این دلیل که فوتسال سالها مانند فرزندم است و هر آسیبی به این رشته، تاثیر زیادی بر من دارد. زمانیکه می بینم اردوی تیم ملی برای شرکت در تورنمنت پرتغال برگزار شده اما هنوز مدارک به سفارت ارسال نشده و پیگیری ها صورت نگرفته، دلم به درد می آید. آن هم در سال مهمی که رقابتهای جام ملت های آسیا فوتسال را در پیش داریم. این در حالیست که رسیدگی به مدارک ۱۵ روز به طول می انجامد آن هم در کشوری مثل پرتغال که به وضعیت تیم ساحلی ایران پس از ۲ ماه دوندگی برای تکمیل مدارک، رسیدگی نکردند.

منبع:مهر و باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علی حسینی شنبه , ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

تنها ۱ نفر تو رو قبول داره اونم حسین شمس که خودت میدونی برای چی ، اونم کارنامه اخلاقیش مشخص پس سکوت کن