کد خبر : 31713
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 9:29
-

کدام تیم ها استارت زده اند؟

کدام تیم ها استارت زده اند؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،لیگ برتر فوتسال ایران طبق برنامه از پیش اعلام شده قرار است از نوزدهم تیرماه با حضور ۱۴ تیم آغاز شود که در فاصله یک ماهه تا شروع این مسابقات، هستند تیم‌هایی که حتی هنوز تمریناتشان را شروع نکرده‌اند. در این میان پنج تیم گیتی پسند، ملی حفاری، میثاق و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،لیگ برتر فوتسال ایران طبق برنامه از پیش اعلام شده قرار است از نوزدهم تیرماه با حضور ۱۴ تیم آغاز شود که در فاصله یک ماهه تا شروع این مسابقات، هستند تیم‌هایی که حتی هنوز تمریناتشان را شروع نکرده‌اند.

در این میان پنج تیم گیتی پسند، ملی حفاری، میثاق و کاشی نیلو هنوز به صورت رسمی سرمربی خودشان را معرفی نکرده‌اند و تمریناتشان احتمالا از هفته آینده آغاز می‌شود؛ با این حال تیم‌هایی مثل تاسیسات، دبیری و آذرخش مدتی است تمریناتشان را آغاز کرده‌اند و از سایر تیم‌ها جلوتر هستند.

در سال‌های گذشته همواره شروع مسابقات به دلایل مختلفی به تعویق می‌افتاد و این انتقاد به کمیته فوتسال و سازمان لیگ وارد بود که چرا بازی‌ها طبق برنامه آغاز نمی‌شود. در هر صورت در فاصله کمتر از یک ماه به آغاز مسابقات نگاهی به عملکرد تیم‌ها در تعطیلی فصل داریم:

تاسیسات دریایی
تاسیسات دریایی که نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا هم هست اولین تیمی بود که تمریناتش را با برنامه ریزی قبلی و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت استارت زد. شمسایی که علاوه بر توانایی‌های فنی نشان داده در تدابیر مدیریتی هم کم نقص است، برای حضور پرقدرت تیمش در جام باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر خیلی زود لیست بازیکنان موردنظرش را به باشگاه داد. او با جذب چند بازیکن ملی پوش و تقویت تاسیسات، برنامه تمرینی تیمش را شروع کرد و بدون شک باید او را در زمینه برنامه ریزی و آینده نگری، شاگرد اول مربیان فصل آینده دانست.

دبیری تبریز
تیم دبیری تبریز دیگر تیمی بود که با فاصله‌ نسبت به تیم تاسیسات، تمریناتش را شروع کرد. مسئولان باشگاه دبیری قصد داشتند سرمربی تیمشان را تغییر بدهند ولی جواد اصغری مقدم آنها را قانع کرد که فصل آینده تیم پرقدرت و بومی را روانه لیگ کند. اصغری مقدم با اضافه کردن «کارلوس» مربی بدنساز برزیلی نشان داد که به خوبی به اهمیت بدنسازی در فوتسال پی برده و قصد دارد با استفاده از دانش مربی برزیلی،  تیم پرقدرتی را روانه لیگ کند. دبیری ضمن به خدمت گرفتن چند بازیکن تیم پایاسازه، قرارداد بهروز جعفری را هم تمدید کرد و احتمال دارد این تیم یک دروازه بان خارجی هم جذب کند.

مس سونگون
مس سونگون، دیگر تیم تبریز بر خلاف دبیری کادر فنی خود را تغییر داد. آنها ابتدا قصد داشتند محمد ناظم الشریعه را به خدمت بگیرند ولی بعد از پاسخ منفی این مربی، با علیرضا افضل به توافق رسیدند. مس سه بازیکن از تیم حفاری هم به خدمت گرفت ولی این مسئله اعتراض باشگاه حفاری را در پی داشته است. همچنین حسین طیبی لژیونر فوتسال ایران هم مدنظر تیم مس قرار دارد و احتمال پیوستن این بازیکن به تیم مس هم زیاد است.

گیتی پسند اصفهان
گیتی پسند اصفهان را باید یکی از تیم‌های پر تغییر فصل آینده دانست. بعد از اتمام دوره گذشته مسابقات، محمد کشاورز، سرمربی – بازیکن گیتی پسند به تاسیسات پیوست تا انتخاب سرمربی بزرگترین دغدغه گیتی پسند باشد. گفته می‌شود مسئولان این باشگاه همانند سال گذشته برای انتخاب سرمربی اختلافاتی داشتند ولی در نهایت روی محمد ناظم الشریعه به توافق رسیده‌اند و این مربی به زودی کارش را در اصفهان آغاز می‌کند.

ماهان تندیس قم
ماهان تندیس بعد از اتمام فصل گذشته، با چالش حفظ بازیکنانش مواجه بود. بعد از حضور ابوالقاسم عروجی در تیم تاسیسات بود که مسئولان باشگاه ماهان نسبت به جدایی این بازیکن از تیمشان اعتراض کردند و حتی رضایتنامه این بازیکن را صادر نکردند. این جنجال‌ها در نهایت به جایی رسید که امیر جلالی مالک باشگاه ماهان از تیمداری منصرف و مقرر شد تا ماهان با نام دیگری در قم فعالیت کند. وضعیت سرمربی این تیم هنوز هم مشخص نیست و با وجود اینکه قمی‌ها اعلام کرده‌اند، محسن حسن زاده سرمربی این تیم است ولی این توافق نهایی نشده است. تنها نقطه قوت ماهان این است که آنها موفق شدند علیرضا وفایی بازیکن ملی پوش خود را حفظ کنند.

ملی حفاری اهواز
تیم ملی حفاری هم وضعیت بهتری نسبت به ماهان ندارد. گزینه اصلی هدایت این تیم بعد از جدایی محمد ناظم الشریعه محسن حسن زاده بوده و مذاکراتی هم با وی صورت گرفته است. به گفته کریمی، سرپرست تیم حفاری، قرار است تمرینات تیم حفاری از اوایل هفته آینده آغاز شود.

شهید منصوری قرچک
مسئولان تیم شهید منصوری قرچک هنوز به صورت رسمی سرمربی فصل آینده خود را اعلام نکرده‌اند ولی کریم منصوری مدیرعامل این باشگاه تاکید دارد که داورزنی سرمربی منصوری خواهد بود. وی درباره وضعیت باشگاه هم می گوید: « با داورزنی هنوز قرارداد نبسته‌ایم ولی او بداند تا زمانی که بخواهد می‌تواند در منصوری بماند. برنامه باشگاه برای فصل جدید هم حضور در بین گزینه‌های قهرمانی است و به همین خاطر جذب بازیکنان ملی‌پوش را هم در دستور داریم. تا به این لحظه با یکی از ملی‌پوشان مدنظر قرار داد بسته‌ایم و سایر بازیکنان هم تا روز های آینده به عضویت باشگاه در می‌آیند.»

فرش آرای مشهد
تیم فرش آرا هم فصل آینده کارش را با مجید مرتضایی سرمربی فصل گذشته ادامه می‌دهد. به گفته مرتضایی، تمرینات فرش آرا از روز شنبه گذشته آغاز شده است. این تیم مشهدی، قدرت بهادری بازیکن ملی پوش خود را به تیم تاسیسات دریایی داد. همچنین گفته می‌شود فرهاد توکلی هم با تیم حفاری اهواز به توافق رسیده و به این تیم بازخواهد گشت.

میثاق تهران
میثاق تهران را باید یکی از بلاتکلیف‌ترین تیم‌های لیگ برتری دانست. این تیم که بعد از پایان فصل گذشته با شکایت بازیکنانش به خاطر دریافت نکردن مطالباتشان مواجه بود، اقدام خاصی برای فصل آینده انجام نداده است. سهراب خلیلی مدیرعامل این باشگاه با بیان اینکه صحبت‌‌هایی برای انتخاب سرمربی و جذب بازیکنان انجام داده است، تاکید کرد که هنوز تمرینات میثاق شروع نشده است.

شهروند ساری
شهروند ساری هم که تا هفته‌های پایانی فصل گذشته برای بقا در لیگ می‌جنگید، سید مهدی ابطحی سرمربی خود را حفظ کرد و تمریناتش را از روز شنبه استارت زده است. البته ابطحی از روز سه شنبه در تمرین شهروند حضور یافت. به گفته سعید نجاریان، مدیرعامل شهروند، هدفگذاری این تیم برای فصل آینده قرار گرفتن جزو شش تیم بالای جدول است.

فردوسی مشهد
فردوسی هم از جمله تیم‌هایی است که هنوز تمریناتش را شروع نکرده و در مرحله یارگیری است. کادر فنی این تیم نسبت به فصل گذشته تغییری نخواهد داشت. مصطفی نعمتی سرمربی تیم فردوسی در این خصوص گفت: ما فعلا با ۱۰ بازیکن فصل گذشته خود تمدید کرده‌ایم. طبق برنامه قرار است از هفته آینده تمریناتمان را شروع کنیم ولی اگر باز هم مشکلی پیش بیاید، ممکن است تاخیر بیشتری در شروع تمرینات داشته باشیم.

مقاومت البرز
مقاومت البرز که تنها تیم نظامی لیگ برتر محسوب می‌شود تغییرات گسترده‌ای را نسبت به فصل گذشته تجربه کرده است. مسئولان این باشگاه با رضا فلاح برای ادامه همکاری به توافق رسیدند ولی با توجه به سرباز بودن تعداد زیادی از نفرات مقاومت، بازیکنان زیادی از این تیم جدا شدند. به گفته خالقی، مدیرعامل مقاومت، این تیم ۱۰ بازیکن جدید به خدمت گرفته است و تمرینات تیم یک هفته ای است که شروع شده. البته این تیم به تعدادی بازیکن دیگر برای تقویت و بالابردن تجربه تیمی نیاز دارد.

کاشی نیلو اصفهان
کاشی نیلو یکی از دو تیمی است که فصل گذشته از لیگ دسته اول به لیگ برتر رسید. مسئولان این تیم اصفهانی تا همین روز گذشته برای تیمداری بلاتکلیف بودند ولی در نهایت مسئولان کارخانه تصمیم به ادامه فعالیت با این تیم در لیگ برتر گرفتند. تمرینات کاشی از امروز یا فردا آغاز می‌شود تا با ترکیبی کاملا بومی به مسابقات پا بگذارد. سرمربی این تیم هم از بین دو گزینه بومی تا پایان این هفته معرفی خواهد شد.

آذرخش بندرعباس
آذرخش را باید یکی از ناشناخته‌ترین تیم‌های لیگ دانست. آنها از ۲۰ روز پیش تمریناتشان را چراغ خاموش استارت زده‌اند و با حفظ عباس روزپیکر به عنوان سرمربی، امیدوار به کسب نتایج خوب در لیگ برتر هستند. حسین احمدی مدیرعامل باشگاه آذرخش درباره بازیکنان این تیم هم می‌گوید: ۱۴ بازیکن در تمرینات حضور دارند و احتمالا سه بازیکن جدید هم به تیم اضافه خواهیم کرد. لیست نهایی بازیکنان هفته آینده مشخص می‌شود.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... پنجشنبه , ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

چرا مطالب دروغ به اطلاع مردم میرسونید؟ تیم فردوسی فقط با دو بازیکن به توافق رسیده. از همه مهمتر جدایی مصطفی طیبی از این تیمه